Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

junglist_clint

Legacy Member
wat is er zo speciaal aan die versie eigenlijk? Hij is ook ntsc zeker?

sluysen

Legacy Member
in de gameswap in gent heb ik overlaatst een clay fighter zien staan, allesinds met dat konijn erop maar of het nu die sculptors cut is of die 63 1/3 weet ik niet meer.. dacht dat het 15 of minder was, maar de box had al wat afgeleefd (geen idee van manual niet gecheckt)

junglist_clint

Legacy Member
ja hij is uitgekomen in usa alleen videotheken. Dacht ik. Maar is er nog iets anders aan of is het knal hetzelfde spel met gewoon een anders doosje?

@sluysen: Zal wel de gewone versie zijn ;)

Ingis

Legacy Member
op die manier :p

pff, mijn ergernis van vandaag is het gedrag op 9lives (vooral het buy&sell gedeelte) de laatste tijd... zo'n kinderachtige reacties, bijna turk-op-de-rommelmarkt-boden, niet kunnen laten om stomme reacties te geven in threads die praktisch niets met het onderwerp te maken hebben.... kan nog wel even doorgaan...
zijn er dan geen serieuze mensen die waarde hechten aan hun deals en manieren?

zucht

- ikaryas

Private Joker

Legacy Member
Ja same hier... Hier op 9lives valt het eigenlijk nog mee, maar je ziet wel achteruitgang.
Nu op 2dehands ook weer zoiets in combinatie met hier. Krijg ik een bod op een zoekertje van 30 Euro. Het zoekertje staat hier en ik zeg hier dat ik geen reactie krijg van de bieder. Komt er op exact 1 min tijd een nieuw bod hier en krijg ik van de bieder op 2dehands een mail. Bod hier is 15 Euro (na edit) en mail komt van S. Nys terwijl de bieder hier NysInk als nickname heeft. Beide uit Limburg en nergens nog reactie op...

KillingRaptor

Legacy Member
Private Joker zei:
Ja same hier... Hier op 9lives valt het eigenlijk nog mee, maar je ziet wel achteruitgang.
Nu op 2dehands ook weer zoiets in combinatie met hier. Krijg ik een bod op een zoekertje van 30 Euro. Het zoekertje staat hier en ik zeg hier dat ik geen reactie krijg van de bieder. Komt er op exact 1 min tijd een nieuw bod hier en krijg ik van de bieder op 2dehands een mail. Bod hier is 15 Euro (na edit) en mail komt van S. Nys terwijl de bieder hier NysInk als nickname heeft. Beide uit Limburg en nergens nog reactie op...

Vreemd, want ik heb deze week wel nog een goede deal gehad met NysInk. Zeer snel afgehandeld enzo.

Private Joker

Legacy Member
Tja, ik zeg niet dat die doorslecht is é, maar ik vind het wel niet kunnen...

Dennoman

Legacy Member
sluysen zei:
in de gameswap in gent heb ik overlaatst een clay fighter zien staan, allesinds met dat konijn erop maar of het nu die sculptors cut is of die 63 1/3 weet ik niet meer.. dacht dat het 15 of minder was, maar de box had al wat afgeleefd (geen idee van manual niet gecheckt)
63, zonder twijfel :p

Also, konijn? Bad Mr. Frosty is een sneeuwman :p
junglist_clint zei:
ja hij is uitgekomen in usa alleen videotheken. Dacht ik. Maar is er nog iets anders aan of is het knal hetzelfde spel met gewoon een anders doosje?

@sluysen: Zal wel de gewone versie zijn ;)
Hij is enkel uitgekomen als rental bij Blockbuster ja. Daarom zijn CIB copies zo walgelijk zeldzaam, om nog maar te zwijgen van goeie staat. Meestal zijn box en manual gewoon weggesmeten en is de cart, met zwarte stift en stickers en alle andere martelingen waar videotheken hun arme games aan onderwerpen van dien, gewoon in de rekken gepleurd en verkocht wanneer ze hun stock leegmaakten.

En het is een aangepaste versie van ClayFighter 63 1/3 ja. Er zijn vier extra personages (waaronder het Vrijheidsbeeld en twee pygmeetjes :p) en er zijn ook enkele dingen uitgehaald zoals het Killer Instinct-combosysteem (met enkel nog de Street Fighter-achtige special move links over) en - spijtig genoeg - een hoop verwijderde content zoals enkele Claytalities en zelfs moves. All in all is het dus eigenlijk (buiten de extra personages) een zwakkere versie van het origineel.

Daarom zijn de meeste zeldzame games dat ook voor een reden :p

Er is overigens nog een ClayFighter enkel in Noord-Amerika uitgekomen: de Tournament Edition van de originele op SNES. Die is eigenlijk ook zwakker dan het origineel omdat sommige stages gewoon niet meer overeenkomen met wat er op de overworld map staat.

Dennoman

Legacy Member
Also: mijn waanzinnige glimlach van enkele dagen geleden: er komt een HD remake van Guardian Heroes! :love:

KillingRaptor

Legacy Member
Herfst 2011 pas wel, maar damn ik wil die ook. Nooit het origineel kunnen spelen, maar hij ziet er echt awesome uit. En de HD remake zal ook met de originele graphics speelbaar zijn. ^^

Private Joker

Legacy Member
zoveelste 2dehands ervaring:

Verkoper: LUC (met hoofdletters)

LUC: Doet een bod
Ik: Reply zelfde dag: "Als ik je bod aanvaard, moet het dan worden verzonden of haal je het op?"
LUC: "Hoeveel voor verzending?"
Ik: "Standaard Taxipost +2kg dus 7,9 Euro"
... 4 dagen later ...
Ik: "Beste, Wil je de games nog? Mvg"
LUC (1 min later): "NEEN" (met hoofdletters)

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
vandaag ook zoiets stom gehad. Kerel zet bij zijn advertentie een foto van zijn games. Secret of Evermore en Secret of Mana allebei perfecte staat, met doosje etc...

50 euro mocht ik ze hebben dus ik vraag wat close-up foto's. Krijg dan een mail terug met foto's van 2 carts. "De foto bij de advertentie is gewoon van internet, doosjes heb ik al niet meer"

:sop:

Claudio VO

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
vandaag ook zoiets stom gehad. Kerel zet bij zijn advertentie een foto van zijn games. Secret of Evermore en Secret of Mana allebei perfecte staat, met doosje etc...

50 euro mocht ik ze hebben dus ik vraag wat close-up foto's. Krijg dan een mail terug met foto's van 2 carts. "De foto bij de advertentie is gewoon van internet, doosjes heb ik al niet meer"

:sop:

goed dat je om extra info / foto's vroeg ;)
voor hetzelfde geld ,was je een kater rijker :s

zelda rulezz

Legacy Member
pff vind weer amper snes games om te kopen (2de hands,hebbes,enz.., algoe heb ik er vandaag nog 2 kunnen bemachtigen :) hier op het forum

Private Joker

Legacy Member
Hoeveel heb je er al en hoeveel moet je er nog hebben?
Voor m'n PAL SMS set moet ik er nog een kleine 70 denk ik. Straks eens de lijst opnieuw updaten want op de één of andere manier ben ik het overzicht kwijt geraakt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan