Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JimmyPatterson

Legacy Member
Ergernis;
Een paar pakjes ontvangen van eBay van de afgelopen maand. Ik betaalde voor elke spel €3 verzendkosten en verwachte dus op tenminste een bubbelenveloppe. Niks ook niet. 2 games gewoon in papier gedaan met plakband vastgemaakt en dan postzegels op =/ Komaan hé.

Private Joker

Legacy Member
Na nog een zoektocht eindelijk mijn postpakket briefje terug gevonden...

@ Jimmy, sucks... schade aan de games? Was het 3 Euro/game bij dezelfde verkoper dan nog ook?

JimmyPatterson

Legacy Member
Yes; doosjes zijn volledig kapot....
En gelukkig niet; telkens bij verschillende verkopers:)

Ik had het via een e-mail laten weten aan beide verkopers. En ik kreeg net dit antwoord:

'Allé, voor een totale prijs van €8 ga ik geen moeite doen voor iets in te pakken éh'

Oké dus -_-

sike2

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Ergernis;
Een paar pakjes ontvangen van eBay van de afgelopen maand. Ik betaalde voor elke spel €3 verzendkosten en verwachte dus op tenminste een bubbelenveloppe. Niks ook niet. 2 games gewoon in papier gedaan met plakband vastgemaakt en dan postzegels op =/ Komaan hé.

ebay he :) meeste die daar verkopen zien de verzendingskosten als extra inkomst :)

Claudio VO

Legacy Member
dat is relatief ^^
meestal hanteer ik ook die 3€ op ebay ( verzending + bubble-enveloppe + Ebay-fees + ev.Paypal-fees ) = ongeveer die 3€
op 2dehands hanteer ik 2,50€

rijk ga je er niet van worden in ieder geval. Bpost mss. wel.

maar ik verpak ze dan wel deftig . alléz dat denk ik toch .

Ringo

Legacy Member
Daarom verkoop ik dus ook niet meer via Ebay...Die 3 Euro is echt wel nodig geworden om uit je kosten te geraken.

Op 2dehands hanteer ik 2 Euro als het bedrag hoger is dan 20 Euro of er rond schommelt dan steekt het niet zo nauw.

Maar het grappigste zijn de mensen die als je een spelletje op 2dehands plaatst van pakweg 15 excl. je voorstellen om het aan hun te verkopen aan 15 incl. met verzending via Kiala...

Private Joker

Legacy Member
Inderdaad relatief. Sommige zien die fees als een kost voor de koper en gaan die ook doorwerken. In het begin deed ik dat ook, maar nu probeer ik toch te scoren door lagere verzendingskosten.

BPost wordt inderdaad rijk door ons. Tijd dat ze het eens gaan beseffen.

Thorstein

Legacy Member
Ergernis,Mensen die minachtend doen over onze Hobby.
Maar zelf niets beter te doen hebben dan naar TV kijken gans den dag.

nameless

Legacy Member
Van ebay ben ik ook afgestapt daar gaat er toch echt wel wat veel geld verloren vind ik.
Ong 25cent per geplaatst item(verloren als je item niet verkocht is) en dan nog de paypal fee etc.

Een deftige 2ehands site zie ik wel aanslagen in Belgie met wat lagere fee's ofzo.

Exasephiroth

Legacy Member
Thorstein zei:
Ergernis,Mensen die minachtend doen over onze Hobby.
Maar zelf niets beter te doen hebben dan naar TV kijken gans den dag.

Ietsje meer achtergrond info?

Bamboebahr

Legacy Member
Thorstein zei:
Ergernis,Mensen die minachtend doen over onze Hobby.
Maar zelf niets beter te doen hebben dan naar TV kijken gans den dag.

Mijn schoonmoeder tegengekomen? :p

Claudio VO

Legacy Member
ebay brengt internationaal wel meer op . maar dan komt onze belgische verzendkost terug wat roet in het eten gooien.
breng daar nog eens een eventuele PAYPAL claim aan toe , en je bent klaar voor een kater.

sike2

Legacy Member
Claudio VO zei:
ebay brengt internationaal wel meer op . maar dan komt onze belgische verzendkost terug wat roet in het eten gooien.
breng daar nog eens een eventuele PAYPAL claim aan toe , en je bent klaar voor een kater.

kiala wil internationaal gaan... laat ons duimen ook aan 4€ voor europa evt. :)

Private Joker

Legacy Member
Kiala heeft al een internationale overeenkomst met TNT en de tarieven staan op de site. Als particulier kan je er echter nog geen gebruik van maken. Ik dacht 7.95 voor de dichtste landen en 17.95 voor de rest van Europa. Daar kan ik toch ook mee leven als het opnieuw tot 15 kg is.
Nu alleen nog een punt terug openen dicht bij m'n deur :p

Edit: kreeg hier bijna een attack... https://www.beyondgaming.be/forums
Scroll down was teleurstellend :p

Claudio VO

Legacy Member
goedkoper tarieven van Bpost , dat willen we.
Kiala ...hmz. er gaan er meer dicht , dan er open gaan heb ik de indruk.

een TNT lokket zou ook mooi zijn.

JimmyPatterson

Legacy Member
Dennoman zei:
Weer verloren op eBay :( fucking kutzooi.


Op wat was je aan het bieden?

Mijn ergernis is dat ik tot volgende week moet wachten op mijn nieuwe bankkaart.

Ingis

Legacy Member
Thorstein zei:
Ergernis,Mensen die minachtend doen over onze Hobby.
Maar zelf niets beter te doen hebben dan naar TV kijken gans den dag.

arghhh ..... erger ik mij ook zo enorm aan. Nu ik bezig ben met merchandise ook, ... als er dan een pf binnenkomt ... "eb je nu weer een poppe gekocht".
"nu nog niet genoeg spellekes", "met al dieje troep had ge al veel schone dingen kunnen kopen". DA ZIJN VOOR MIJ SCHONE DINGEN ... MOET IK DAN ELKE WEEK NEN FUCKING NIEUWE GSM KOPEN OFZO, OF NEN 35STE STYLO OF OP CAFE GAAN EN MIJ ONNOZEL ZUIPEN , ........

ik wordt er pisnijdig en vind het zo foking hypocriet dat ze denken dat ze een ander daarvoor kunnen beoordelen terwijl ze er zelf geen bal kennis van hebben. Mijn geld, ik werk ervoor, wat ik doe is mijn zaak en fuck off ...


edit: ook een niet ergernis .... binnenkort Morrigan van Darkstalkers Excl versie van PCS binnen. En eindelijk definitieve foto van Lord Raptor .. de volgende in de reeks .... IDD WEERAL POPPEN GRRR

Dennoman

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Op wat was je aan het bieden?

Mijn ergernis is dat ik tot volgende week moet wachten op mijn nieuwe bankkaart.
CIB Clayfighter Sculptor's Cut in prachtige staat met alle boekjes van Nintendo etc. erbij.

Wou tot 215 gaan, is voor 228 gegaan (2 overbieders). Ik had meer dan waarschijnlijk sowieso verloren, deze had zeker potentieel om een nieuw record te worden voor een CIB (huidig record staat op 275 en die was hoogstens in middelmatige staat).

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...Games&rt=nc&si=sVG2roRKkWt77f9uX87OhjW5sdw%3D

De foto is wel klein, toegegeven :p

't Was maar een veiling van 24 uur (en liep af in Amerika om respectievelijk 2 tot 4 uur 's nachts) dus ik had hoop. Efkes vergeten hoe vol het op eBay zit met aasgieren :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan