Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

red Bulleke

Legacy Member
Gij zijt wss voor het ongeluk geboren PJ... Ik heb +800 transacties via Bpost, Kiala, ebay, paypal, enz... en heb 2 keer probs gehad en heb uiteindelijk mijn centen teruggekregen.

Private Joker

Legacy Member
Ik herinner mij wel een gebroken spiegel ergens in een ver verleden, maar dat was toch zeker meer dan 7 jaar geleden hoor...

Geen idee hoe het komt, maar het gaat er wel een beetje over hé?!
Tenzij iedereen zo'n dingen wel vaker tegen komt, maar gewoon er niet over klaagt zoals ik doe? :x:x:x

souldoubt

Legacy Member
Met De post wel al verschrikkelijk veel problemen gehad in het verleden, massa's klachten ingediend en altijd hetzelfde excuus "'t is uw eigen schuld, ge moet maar aangetekend laten versturen" precies of ge kunt van iedereen verlangen dat ze alles aangetekend opsturen... Als je iets bestelt en je betaalt ervoor dan is het iets anders, maar van PR-bureaus kan je gewoon niet verlangen dat ze dat doen.
Op een half jaar tijd een stuk of 20 pakjes (waarvan we wisten dat ze kwamen, wie weet zijn het er nog meer) die gewoon niet aankwamen.

Op den de duur de ombudsdienst en Test Aankoop ingeschakeld die hebben ook wat briefwisseling gestuurd en na een tijdje kregen we te horen dat ze niets voor ons konden doen, maar dat ze de post aanmaanden om wat voorzichtiger te zijn met ons gerief. Ineens was het gedaan en kwam alles weer normaal aan.
Nu ja, ons vertrouwen is wel volledig weg, dus veel laten we hier nu niet meer toekomen maar het gebeurt nog dat er een envelop opengescheurd in de brievenbus zit, precies om te zien of wat erin zit interessant genoeg is om achterover te slaan...

We hebben ook al enkele beschadigde dingen aangekregen, vooral gebroken en gescheurde game, dvd en cd doosjes. 1x een gebroken LP, daarvoor heb ik klacht ingediend omdat het een redelijk zeldzaam ding was. Ik moest die LP samen met de omslag waarin hij was toegekomen indienen bij de post. Een paar weken later kreeg ik hem terug met een briefje bij dat hij niet in de correcte omslag verstuurd is geweest.
Hij was verstuurd in een omslag die speciaal is gemaakt om LP's te versturen... ze lullen zich gewoon overal uit, en ze komen er nog mee weg ook.

Private Joker

Legacy Member
Toch nog iemand die in mijne "league" speelt :p

Maar inderdaad, het voorbeeld van douane is daar echt perfect voor. Douane is een deel van BPost en dus als je een klacht indient voor beschadiging, beslissen ze er volledig zelf over of de beschadiging al dan niet is toegediend door de douane en of ze er iets aan kunnen doen...
Logischerwijze ziet ge dan niets van uw schadevergoeding...

red Bulleke

Legacy Member
Eerder andersom dacht ik, er werken mensen van de douane in het sorteercentrum van Bpost. Maar de douane en Bpost zijn op zich twee totaal aparte organisaties die niet aan mekaar rapporteren, laat staan dat ze op mekaars payroll staan :)

Private Joker

Legacy Member
Het email adres van douane eindigde alleszins op bpost.be en dat boezemt al niet veel vertrouwen in bij mij.

Private Joker

Legacy Member
Ok, wie heeft hier een CLASSIC versie van Robocop vs The Terminator gekocht op Kapaza??

Sega mastersysteem + games, Computers, Oost Vlaanderen | Kapaza


Ik bel die persoon met de vraag of hij nog alles liggen heeft. "Jaja, al lang te koop, maar nog niets verkocht."
Dus ik vraag opnieuw of de tien games er nog zijn en of hij wil verzenden.
"Verzenden doe ik liever niet en alle spelletjes zijn er nog."

Ik rij er naartoe (1u door, 1,5u terug) en blijkt dat er toevallig één spelleke "uitgeleend" is en niet is terug gevonden.
Guess which one...

Sorry BiZi, tenzij jij diegene zijt die het heeft gekocht?

DGEN

Legacy Member
Mijn retro glimlach van vandaag?
Kid Icarus uitgespeeld!

Kreeg het gisteren te leen van een vriend van me.
Hop de nes aangesloten op de goeie ouwe tv...en hoppa :p

Claudio VO

Legacy Member
Private Joker zei:
Ok, wie heeft hier een CLASSIC versie van Robocop vs The Terminator gekocht op Kapaza??

Sega mastersysteem + games, Computers, Oost Vlaanderen | Kapaza


Ik bel die persoon met de vraag of hij nog alles liggen heeft. "Jaja, al lang te koop, maar nog niets verkocht."
Dus ik vraag opnieuw of de tien games er nog zijn en of hij wil verzenden.
"Verzenden doe ik liever niet en alle spelletjes zijn er nog."

Ik rij er naartoe (1u door, 1,5u terug) en blijkt dat er toevallig één spelleke "uitgeleend" is en niet is terug gevonden.
Guess which one...

Sorry BiZi, tenzij jij diegene zijt die het heeft gekocht?

Sorry moi :p
ik heb deze al meer dan 2 weken thuis liggen .

wat voor ne kwiet is da ?
in zijn andere ad. had hij er een "kruis" door getrokken.

> http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/sega-mastersysteem-toebehoren-54908366.htm

Private Joker

Legacy Member
:doh:

Ik had dat zoekertje niet zien staan...

Hij vertelde mij nog dat hij er ging achter zoeken en vragen aan de persoon aan wie hij het had uitgeleend om het terug te geven. Zou me dan opbellen en dan kon de verkoop nog doorgaan...

Djesus.. Anyways, mijn fout dan zeker?

Proficiat met de aankoop! Had je die hier gepost? Hoeveel heb je ervoor gegeven als ik vragen mag?

Claudio VO

Legacy Member
Private Joker zei:
:doh:

Ik had dat zoekertje niet zien staan...

Hij vertelde mij nog dat hij er ging achter zoeken en vragen aan de persoon aan wie hij het had uitgeleend om het terug te geven. Zou me dan opbellen en dan kon de verkoop nog doorgaan...

Djesus.. Anyways, mijn fout dan zeker?

Proficiat met de aankoop! Had je die hier gepost? Hoeveel heb je ervoor gegeven als ik vragen mag?

kheb het hier niet laten weten ( was geheim :D )
10€ incl. en het was rap beklonken .

mist wel de manual. ( heb daar wel een topic voor geopend om die te verkrijgen )

sorry hé :hug:

Private Joker

Legacy Member
Uw fout niet hé, weer zo één van die verkopers...

Nog zoiets, ik vroeg of de manuals er nog bij zaten en het antwoord was ook al gelogen. Jaja, bijna allemaal zitten ze er nog in. Niet dus. Geen enkel boekje aanwezig.

Heb hem dan 25 geboden voor den overschot, maar wou hij niet hebben.

Mooie prijs en manual vind je wel gemakkelijk.

vidiot

Legacy Member
Bpost:

22/03/2011 12:30 Zending uitgereikt door bpost IZEGEM MAIL
22/03/2011 06:47 Zending onderweg voor distributie IZEGEM MAIL
21/03/2011 19:36 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
21/03/2011 17:32 Zending aangenomen in netwerk MECHELEN GROTE MARKT


Kiala:

15/03/2011 09:30
U kunt uw pakket afhalen in het Kiala Punt
14/03/2011 17:50
Pakket aangekomen op sorteercentrum van Kiala
14/03/2011 12:06
Pakket gescand in sorteer centrum
12/03/2011 11:01
KP, pakket ingeleverd op KP en geretourneerd naar HUB
11/03/2011 17:57
Pakket aangemeld door verzender en label geprint

Heb nu een paar keer met Kiala gewerkt, een ergernis is het niet, maar toch een frustratie. Naftverbruik etc vs levering aan de deur bij Bpost. Voorbeeld hierboven is de snelste levering van Kiala tot nu toe, meestal is het een dikke week. Bij Bpost om 17u32 binnengebracht en volgende middag afgeleverd, daarvoor betaal ik toch graag de 2€ extra. Hoe langer een pakket onderweg, zoals bij Kiala, hoe meer kans op beschadigingen etc.

Wandering

Legacy Member
No offense, maar dat kiala pakket werd op een zaterdagmiddag binnengedaan en is dinsdagochtend beschikbaar. Vind ik toch behoorlijk snel... Het kan eens een keertje langer duren, dat is waar.
Bij de post moet je ook nog net thuis zijn op het moment dat de postbode langskomt, anders kun je een dag wachten. Daarbij moet je ook nog net op de post kunnen geraken tijdens de openingsuren.

Voor pakjes zie ik persoonlijk liever kiala vanwege het gemak om te gaan halen wanneer het jou past (ook na de gebruikelijke werkuren en dezelfde dag van levering).

nameless

Legacy Member
De openingsuren van de post steken me ook wel tegen. Daar geraak ik maar 1 keer per week binnen en dat is zaterdag voormiddag.

Dennoman

Legacy Member
Ge hebt aan 't Goor toch een gazettenwinkeltje waar ge alles kunt binnendoen wat ge wilt? En die hun uren zijn wel wa meer lenient :p

killyourzone

Legacy Member
Taxipost is the way to go voor mij, zowel als ik zelf verzend als anderen het naar mij sturen. Ik betaal liever iets meer maar dat ik weet dat het goed is en er geen gezeik van komt (niet ontvangen, beschadiging etc). Zo voorkom ik iig veel ergernissen als ik het hier zo soms zie... Zo heb ik al paar keer meer betaald voor het verzenden dan voor de game die verzonden moest worden maar het zag er tenminste uit zoals op de foto!

vidiot

Legacy Member
Dennoman zei:
Ge hebt aan 't Goor toch een gazettenwinkeltje waar ge alles kunt binnendoen wat ge wilt? En die hun uren zijn wel wa meer lenient :p

't Goor, waar ligt dat? Klinkt wel goed... :)

Private Joker

Legacy Member
killyourzone zei:
Taxipost is the way to go voor mij, zowel als ik zelf verzend als anderen het naar mij sturen. Ik betaal liever iets meer maar dat ik weet dat het goed is en er geen gezeik van komt (niet ontvangen, beschadiging etc). Zo voorkom ik iig veel ergernissen als ik het hier zo soms zie... Zo heb ik al paar keer meer betaald voor het verzenden dan voor de game die verzonden moest worden maar het zag er tenminste uit zoals op de foto!

Wel dan heb jij geluk gehad tot nog toe denk ik. Ik zit momenteel met een zaak die al aansleept van 26 Jan en nog steeds mijn geld niet terug gekregen. Verzonden met Taxipost Secure dan nog wel en blijven steken in Charleroi. Ze zoeken er zelfs niet naar hoor, ze bekijken de tracing code en concluderen dan dat het er inderdaad vast zit. Nu nog zien of ik mijn geld terug krijg.
Koper zit nu al twee maand zonder zijn NES pakket met zapper en twee controllers en zonder zijn geld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan