Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorstein

Legacy Member
ergernis : twijfel of ik mijn Nintendo 64 ga houden.
Ja ik ben een SEGA Adept, maar ik begin Nintendo over de jaren meer en meer te appreciëren.
De NES en SNES de gamecube en de WII heben een wel verdiend plaatsje in mijn collectie.
Maar de n64 kan me niet zoveel bekoren als de rest .
En de grootste oorzaak is wel het beeld (wazig maakt me ziek zelfs op de oude beeldbuis tv).
heeft nog iemand de ondervinding dat de n64 slecht verouderd kwa GFX tegenover de rest?
Wat ik me dan ook afvraag is waarom nintendo geen true RGB scart heeft voorzien?
De snes heeft deze wel!

Ingis

Legacy Member
Thorstein zei:
ergernis : twijfel of ik mijn Nintendo 64 ga houden.
Ja ik ben een SEGA Adept, maar ik begin Nintendo over de jaren meer en meer te appreciëren.
De NES en SNES de gamecube en de WII heben een wel verdiend plaatsje in mijn collectie.
Maar de n64 kan me niet zoveel bekoren als de rest .
En de grootste oorzaak is wel het beeld (wazig maakt me ziek zelfs op de oude beeldbuis tv).
heeft nog iemand de ondervinding dat de n64 slecht verouderd kwa GFX tegenover de rest?
Wat ik me dan ook afvraag is waarom nintendo geen true RGB scart heeft voorzien?
De snes heeft deze wel!

N64 is dan ook deel van de 1ste generatie 3D. Dit veroudert sneller dan 2D (zodat snes, ook in mijn opinie, betere te spelen valt) . Nuja ... een console van 2 generaties terug aanvallen voor slechte grafics .... tis retro voor iets eh

Thorstein

Legacy Member
I know... BUt i love retro!
maar de psx of saturn bvb daar krijg ik geen koppijn van na een uur spelen.
die wazigheid maakt me echt ziek.(no kidding!)
Misschien toch maar eens kijken op de virtual console op de wii .
Hopelijk kan ik daar mario 64 langer op spelen...

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Tja dan hebt ge er niet veel aan hè, doe hem dan maar weg :p. Ik zelf zal hem niet rap wegdoen, zo'n awesome library dat die heeft :love:

Private Joker

Legacy Member
Ik heb vandaag precies echt last van het "ik-wil-niet-gaan-werken-ik-wil-de-ganse-dag-in-de-zetel-zitten-gamen-syndroom"...

Zo nu en dan komt dat naar boven.
Marathon SMB3 bijvoorbeeld of eindelijk eens een paar Master System games uitspelen :$ (tot nog toe nog bij geen enkel spel gelukt)

Ingis

Legacy Member
PCS die zeker doorgaat met hun Mortal Kombat mixed media 1/4the scale ... hopelijk trekken ze op de ballen, anders gaat het weeral pijn doen in the wallet

BiZi

Legacy Member
Ingis zei:
PCS die zeker doorgaat met hun Mortal Kombat mixed media 1/4the scale ... hopelijk trekken ze op de ballen, anders gaat het weeral pijn doen in the wallet

Pfff kgaan echt ni weten wat te doen als het zover is... Ik kan ze ni blijven stockeren :)

Maar een 1/4 classic MK reeks kan ZO awesome worden...

Private Joker

Legacy Member
Moet lastig zijn voor jullie ;)


OT: Twee resterende pakketjes zijn toegekomen en mag een derde gaan afhalen in het postkantoor. Vanavond dus dolle pret! (of tranen als de douane er weer iets mee heeft uitgestoken :s)

Ingis

Legacy Member
BiZi zei:
Pfff kgaan echt ni weten wat te doen als het zover is... Ik kan ze ni blijven stockeren :)

Maar een 1/4 classic MK reeks kan ZO awesome worden...

tis sowieso niet classic dacht ik ... maar naar de mortal kombat 9

Bosvos

Legacy Member
Ergernis: post krijgen en merken dat ik Need for speed: Hot pursuit 2 voor de gamecube heb gekocht ipv voor de PS2:doh:

Ik heb wel een gamecube, maar ik had 'm liever op PS2 gehad:D

kristofb

Legacy Member
Bosvos zei:
Ergernis: post krijgen en merken dat ik Need for speed: Hot pursuit 2 voor de gamecube heb gekocht ipv voor de PS2:doh:

Ik heb wel een gamecube, maar ik had 'm liever op PS2 gehad:D

Omruilen? Verder verkopen?... :)

junglist_clint

Legacy Member
ik zou daar een glimlach bijzetten want nfshp2 is echt wel een beestige game :D

Bosvos

Legacy Member
Omruilen is niet mogelijk, ik heb 'm gekocht bij Retrogamesfreak, daar stonden 2 NFS:HP2 games, ik heb de GC versie dus en de PS2 versie is uitverkocht.

't is sowieso een beestig game, maar ik heb het altijd gespeeld op PS2, krijg ik dezelfde ervaring op de GC (want die controllers liggen me echt niet, tijdens het gamen met vrienden maakt dat nu niet veel uit, maar zo alleen is dat soms frustrerend :p)

Sowieso uitkijken naar de PS2 versie dus.

Alexat

Legacy Member
Ergernis: ik heb geen tijd meer om nog bezig te zijn met retro/mario-gaming :(
Nu en dan nog eens 'mario' op kapaza zoeken of eBay en niks tegenkomen wat ik nog niet heb of aan schandalige 'nu kopen' prijzen. het verzamelen is er een beetje af bij mij, wel spijtig :(

junglist_clint

Legacy Member
Alexat zei:
Ergernis: ik heb geen tijd meer om nog bezig te zijn met retro/mario-gaming :(
Nu en dan nog eens 'mario' op kapaza zoeken of eBay en niks tegenkomen wat ik nog niet heb of aan schandalige 'nu kopen' prijzen. het verzamelen is er een beetje af bij mij, wel spijtig :(

Ik had al zo een vermoeden want op je blog komt ook niks bij enzo. Jammer uiteraard. Als je iets verkoopt van je collectie je kan mij altijd bereiken :cool:

Wandering

Legacy Member
De gameroom (eigenlijk gamekamertje) heeft serieus vorm gekregen :). Alleen vind ik het zo moeilijk om alles in de rekken te schikken.
1 klein ergernisje: al de dozen van de consoles enzo ga ik nog bij mijn ouders laten, geen idee waar ik dat nog kwijt moet anders.

Bosvos

Legacy Member
Miljaarde, net nu ik zoveel werk heb voor school ben ik weer verslaafd aan Pokemon :lol:
Dat spel is toch een pak plezanter als ge weet wat ge doet ipv zomaar wat aan te modderen zoals ik vroeger deed :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan