Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ingis

Legacy Member
vidiot zei:
95% van de Ikea meubels zijn daar niet op voorbereid...:)


Geen enkel meubel is voorbereid om paar keer uit elkaar te halen, niet alleen ikea ze :p da is er gewoon niet voor gemaakt.

Private Joker

Legacy Member
Ik heb een item gewonnen op ebay en er duidelijk minder voor moeten neertellen dan wat het waard is. Ik denk zo'n drie keer minder, maar daar ben ik niet zeker van aangezien er weinig zo'n dingen verkocht worden.

Vermoeden is dat de verkoper, ook al heeft hij 1000+ feedback, me bewust negeert en niet wil versturen...
Het kan zijn dat ik weer wat ongeduldig word, maar iemand die een x-aantal aanbiedingen nog heeft lopen, zit toch wel regelmatiger achter zijn pc dan eens om de 4 dagen niet?

Betaling is gebeurd met PayPal dus daar ligt het probleem niet. Ik wil gewoon echt dat item binnen krijgen...
Ik zou raad vragen aan jullie, maar vrees dat er niets aan te doen valt...

BiZi

Legacy Member
@ Private: als je het binnen 25 dagen NA betaling niet hebt ontvangen, paypal claim openen. In het ergste geval krijgde uw poen terug, in het beste geval verstuurd hij zen stuff.

kristofb

Legacy Member
Tot hoe lang na een aankoop kan je een paypal claim indienen? Ik zit zelf ook met een item dat niet aankomt...

Private Joker

Legacy Member
BiZi zei:
@ Private: als je het binnen 25 dagen NA betaling niet hebt ontvangen, paypal claim openen. In het ergste geval krijgde uw poen terug, in het beste geval verstuurd hij zen stuff.

Klopt, laten we hopen voor het beste geval want ik heb nu een code gekregen, maar blijkt nog niet te werken. Gisteren op de post gegaan zegt hij. Zijn manier van schrijven boezemde wel wat vertrouwen in. (then again...)

Doet er mij trouwens aan denken. Is het geven van een tracking code voldoende voor PayPal, of zouden ze die effectie gaan ingeven in de desbetreffende website om te kijken of het pakket werd afgegeven en of er werd getekend voor ontvangst?

Ik had een aantal deals die weer leken de mist in te gaan, maar ze komen één voor één terug op hun plooi. Nog ééntje op 2dehands die wat stroef verloopt.

BiZi

Legacy Member
Volgens mij geven ze die tracking nr effectief in om het zaakje na te trekken... Als hij nu niet werkt, zeker en vast melden. Als hij niet reageert, gewoon reporten.

Private Joker

Legacy Member
En het is zo ver... De persoon die mij geen tracking kon geven voor een object dat ik nooit heb gekregen heeft nu een geschil gestart op paypal met als reden:

Details die de koper opgaf:
Probleem: de koper heeft het object niet ontvangen
De koper heeft geprobeerd u te contacteren
De koper betaalde op 16 feb 2011
De koper betaalde voor het object via PayPal.
De koper contacteerde u via persoonlijke e-mail.
De koper heeft geen antwoord van u gekregen.


De koper heeft het volgende gevraagd:
Een volledige terugbetaling

Say what?!
Heb geen mail gekregen en inderdaad niets terug gestuurd...

souldoubt

Legacy Member
man man man, eBay maakt zichzelf gewoon kapot, Paypal erbij!
Kan je niet op een of andere manier doorgeven dat dit om een "wraakaktie" gaat? De koper geeft u ook niet veel tijd, waardoor hij het er vingerdik doet opliggen... 8 dagen komaan!
Moeten alle mails rond een deal op eBay trouwens niet via eBay verlopen?

killyourzone

Legacy Member
Als je dat vriendelijk en kalm uitlegt aan paypal ( zeggen dat het een wraakactie is van dezelfde gast waarvan jij een claim hebt ingediend, bewijs vragen van de zogezegd verstuurde mail) lijkt mij dat hij dan zelf zijn paypal account kan geschorst zien. Zo'n actie's kunnen paypal en ebay idd kapot maken en het lijkt me niet dat ze daarmee gediend zouden zijn...

BiZi

Legacy Member
Ik heb vorige week 40 NES games op ebay.be gezwierd. Enkel eens in BE aangeboden zonder paypal optie...

Alle veilingen aan 1 euro laten starten.
Op 20 items is er gewoonweg niet op geboden! En de rest is voor een habbekrats verkocht. (max 2.5/ cart)

Had ik gewoon pech? Of heeft heel het paypal gedoe er toch mee te maken?

Bamboebahr

Legacy Member
denk van wel, paypal is zowat je enige 'verzekering' naast het puntensysteem denk ik :x

Claudio VO

Legacy Member
ik bied altijd PAYPAL aan :)
al moet je soms de bluts met de buil pakken. en hopen op een correcte afloop.
maar this me wat tegenwoordig.

je kan ook taxipost mini gebruiken ( is wel duurder dan de gewone zendingen dan ). ideaal dus voor PAYPAL & tracking.

Private Joker

Legacy Member
Ik probeer alles dat ik heb van mails te voorzien in het dispuut, maar heb er geen goed oog op.

Waarschijnlijk geef ik die gewoon zijn geld terug (11 Euro) om negatieve feedback te vermijden of tenminste ongegrond te laten verklaren.

Hij staat ondertussen ook al in m'n lijst met kopers die niet kunnen bieden/kopen.

OT: Dossier van verloren pakket via Taxipost Secure opgesteld op 1 Feb. Getelefoneerd omdat het pakket vast zat (en nog zit) in Charleroi en alle gegevens doorgegeven.
Week of zo nadien brief van BPost dat ik alle gegevens nog eens moet voorzien en opsturen binnen de 7 dagen. Alles afgedrukt en opgestuurd met retour adres voor de zekerheid.
Vandaag:

Geachte klant,

Onlangs stuurden we u een brief waarin we u vroegen ons bepaalde gegevens te bezorgen zodat we een onderzoek bij de betrokken diensten kunnen voeren.

Ve ontvingen deze gegevens nog steeds niet.

We kunnen dan ook geen positief gevolg geven aan uw vraag.

Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Uw klantenadviseur

Ik bel hen op en het dossier was al afgesloten. Het is me het weekje weer van irritante kopers, verloren pakketten en Kiala-frustraties....

Ringo

Legacy Member
BiZi zei:
Ik heb vorige week 40 NES games op ebay.be gezwierd. Enkel eens in BE aangeboden zonder paypal optie...

Alle veilingen aan 1 euro laten starten.
Op 20 items is er gewoonweg niet op geboden! En de rest is voor een habbekrats verkocht. (max 2.5/ cart)

Had ik gewoon pech? Of heeft heel het paypal gedoe er toch mee te maken?

Op ebay.be wordt er niet veel meer geboden, toch niet zonder dubbelaccounts...

Volgens mij zijn de mensen Ebay.be redelijk beu qua commissie-betalingen en lastige afhandeling via Paypal.

Zelf merk ik dat ik steeds meer leuke deals kan maken via andere sites...deze week nog Tron:Legacy soundtrack sealed kunnen oprapen aan 5 Euro en nog deze week ontvangen om maar iets te zeggen.

kristofb

Legacy Member
Private Joker zei:
Ik probeer alles dat ik heb van mails te voorzien in het dispuut, maar heb er geen goed oog op.

Waarschijnlijk geef ik die gewoon zijn geld terug (11 Euro) om negatieve feedback te vermijden of tenminste ongegrond te laten verklaren.

Hij staat ondertussen ook al in m'n lijst met kopers die niet kunnen bieden/kopen.

OT: Dossier van verloren pakket via Taxipost Secure opgesteld op 1 Feb. Getelefoneerd omdat het pakket vast zat (en nog zit) in Charleroi en alle gegevens doorgegeven.
Week of zo nadien brief van BPost dat ik alle gegevens nog eens moet voorzien en opsturen binnen de 7 dagen. Alles afgedrukt en opgestuurd met retour adres voor de zekerheid.
Vandaag:



Ik bel hen op en het dossier was al afgesloten. Het is me het weekje weer van irritante kopers, verloren pakketten en Kiala-frustraties....

Misschien moet je gewoon volledig stoppen en je volledige collectie doneren aan de lieve retroforummertjes hier? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan