Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
* 15/02/2011 23:01 GMT+01:00 - PayPal: Seller escalated this dispute to a Claim.
* 15/02/2011 23:01 GMT+01:00 - Seller: Ich habe den Artikel versichert verschickt, habe leider die Sendungsnummer nicht mehr, da ich dachte das, die Ware bei versicherten Versand ankommt. Ich habe die Vermutung das der Käufer die Ware bekommen hat und mich versucht zu betrügen um für den Artikel nichts zu bezahlen. Alle Angaben sind wahrheitsgemäß. Mit freundlichen Grüßen Sven Karthäuser
* 15/02/2011 22:58 GMT+01:00 - Seller: Ich habe die Ware versichert zu Ihnen geschickt und Sie beschuldigen mich jetzt das Sie die ware nicht erhalten haben. Das ist absolute Abzocke.
* 14/02/2011 22:57 GMT+01:00 - Buyer: Hi, I still haven't received my item. Sorry to have to ask for refund, but in case I do receive my item, I will repay the amount refunded. Kind regards, Thomas

Claudio VO

Legacy Member
hij moet hoedanook bij paypal een bewijs van de verzekerde zending kunnen voorleggen . ook al denkt hij dat jij fout bent . of je pakket volgens hem zou hebben gekregen.

ik heb dat ook eens gedaan ( als verkoper ) , en had verloren.
zeker bij een claim , moet hij zeker bewijs kunnen aantonen.

Private Joker

Legacy Member
Laten we hopen...

Ik vind het wel grof. Geen communicatie meer tov de koper na mijn mailtjes en dan start ik een dispute voor refund en krijg ik onmiddellijk dat op m'n kop...
Ergens kan ik het wel begrijpen dat hij zoiets denkt, maar als je geen bewijs kan neerleggen, moet hij het maar zien op te lossen.
Ik ga zoiets niet gaan verzinnen hoor.


Edit: Ik zie net wat de verkoper heeft gedaan... En echt ongehoord!! Nog niet zeker of het zo zal verlopen, maar ze heeft na het opwaarderen tot een claim een item gekocht van mij en ik heb niet verzekerd verzonden... Nu zal het waarschijnlijk net hetzelfde verlopen... Dommerik die ik ben dat ik het niet heb gezien dat het diezelfde verkoper was.
Daar ga ik dus weinig aan kunnen doen en een negatieve feedback zie ik al m'n richting uitkomen. Bovendien ben ik het spel dat die gekocht heeft ook kwijt net als m'n PayPal funds van 12 Euro...

Claudio VO

Legacy Member
Paypal moet dus overduidelijk iets aan hun systeem gaan doen .
dit werkt dus niet zoals een rechtsysteem zou moeten werken.

TIP : je kan een handeltje beginnen op Ebay.

onverzekerd kopen , en dan een claim indienen. eens je alles binnen hebt > verkopen hier op 9lives :p

this toch waar ?!

Private Joker

Legacy Member
Het is echt triestig. Ze sporen je inderdaad enkel aan om onverantwoorde handelingen te gaan doen...
Wat doe je er echter als individu aan?

Claudio VO

Legacy Member
Paypal heeft ook een seller's protection menu :

PayPal Protection Tips for Sellers


--------------------------------------------------------------------------------


Although the vast majority of PayPal transactions are completed without incident, it's impossible to completely eliminate the risk of fraud or chargebacks.Sellers can do their part to stay safe by following the tips below.

Seller Tips: Decrease Fraud Risk
1.Insure your package
Buying postal insurance for your item will protect you should your shipment get lost in the mail or if the buyer claims the package was never delivered.


2.Track your package
Use a shipping method that can be tracked online. Maintain paper proof that you shipped the item to the buyer and create a better customer experience. Promptly send the tracking number to your buyer so they can feel satisfied as they monitor its delivery progress. As an added precaution, use delivery confirmation whenever it is possible.


3.Watch for address inconsistencies
A shipping address that is different from the billing address is fairly common, however this could be a fraud indicator. For instance, a high-priced item that has a billing address in one country and a shipping address in another may be suspicious.


4.Beware of unusual buyer requests
Unusual requests should put you on alert to suspicious activity. A few examples are buyers who:
•Want a rush shipment at any cost
•Send partial payments from different PayPal accounts
•Do not make their payment in full


5.Check out your buyers
•What is their eBay feedback score?
•Is their PayPal account verified?

--------------------------------------------------------------------------------



Seller Tips: Avoid Buyer Disputes
1.Provide clear and detailed descriptions
Let your buyer know exactly what to expect. Give a detailed description of your item and include pictures. Also make sure to state your return policy clearly in a place where your buyer will be sure to see it.


2.Respond to buyer inquiries promptly
Let your buyer know that you are listening. Respond promptly and courteously to their questions.


3.Give realistic delivery times early on
Give your buyers a delivery time estimate as soon as possible. Itâs better to overestimate delivery time than to risk disappointing them with a package that shows up âlate.â


4.Be willing to compromise
Offer a partial refund. Although you are losing some money, you can often stop a buyer from filing a chargeback.


5.Encourage mediation
If a buyer threatens to file a chargeback against you, remain professional and encourage them to instead file a claim at the Resolution Center on the PayPal website. This process is faster and often less painful for both parties. PayPalâs Resolution Team will arbitrate the dispute and work toward a fair resolution that satisfies both seller and buyer. And PayPal resolution services are free of charge.

buzzywuzzy

Legacy Member
Effe iets helemaal anders: Hoe inconsistent is RetroMania op GunkTV! Vanwege het faillisement van GunkTV ben ik via hun website de oude afleveringen aan het bekijken. Het staat echt bol van fouten en ze pikken gewoon beeldmateriaal van RetrowareTV en speedruns van Youtube. Pathetic...

Dennoman

Legacy Member
Yeah, 't was vrij duidelijk dat die mannen er geen kloten van kenden en al hun "research" op Wikipedia deden. Het was gewoon een snelle poging om maar iets in elkaar te flansen om te kunnen kapitaliseren op die retrohype en een kwestie van "iets voor élke gamer" te hebben. Het heeft echt wel niet gewerkt though, elk item droeg gewoon harder bij tot algemene ergernis. Sonic the Hedgedog, "mannekes" in Street Fighter II, ... ik heb 2 afleveringen gezien en het toen opgegeven.

Dolblij dat GunkTV eindelijk het nekschot krijgt in maart. Fucking zever. Dat ze nu gewoon maar een zender in elkaar flansen waarop men gratis UFC/WWE kan kijken en dan is Gunk echt geheel overbodig. Iets opzoeken op Wikipedia kan ik zelf ook en dan hoef ik niet aan te horen hoe die info wordt voorgedragen door stuntelige amateurs die denken dat de zon uit hun gat schijnt omdat ze op televisie komen.

buzzywuzzy

Legacy Member
Dennoman zei:
Iets opzoeken op Wikipedia kan ik zelf ook en dan hoef ik niet aan te horen hoe die info wordt voorgedragen door stuntelige amateurs die denken dat de zon uit hun gat schijnt omdat ze op televisie komen.
Meesterlijk! :bow:
Denno, als je ooit eens een show geeft in de geburen, let me know! Ik denk dat ik gewoon plat zou gaan van je woordspelingen alleen al! :rofl:

Dennoman

Legacy Member
buzzywuzzy zei:
Meesterlijk! :bow:
Denno, als je ooit eens een show geeft in de geburen, let me know! Ik denk dat ik gewoon plat zou gaan van je woordspelingen alleen al! :rofl:
In november normaal gezien in Herenthout :)

Wandering

Legacy Member
Hier is het al enkele weken stil wat betreft de aankopen. Helaas zal dat nog wel even zo blijven.
Deze week is het hele samenwoonproces (gepland in juli, als ik afgestudeerd ben) in een razendsnel tempo versneld. Het is zelfs geen proces meer maar een feit. Donderdag tekenen voor de huur van een appartement vanaf 1 maart. Ik ga er wel nog niet officieel wonen en zal nog geen huur betalen want zit toch nog op kot. Wel moeten we op een week tijd een volledige inboedel gaan bekostigen aangezien mijn vriendin er al in gaat trekken. Noot: wij hebben nog zo goed als niets. Een salon en een croque monsieur pan en wat glazen kommen, that's it.

Bovendien zitten ze thuis op mijn zolderkamer te azen als gieren. Subtiele hints blijven dan ook niet uit. Mijn spelletjes zijn er niet langer gewenst... Ik ga me toch niet haasten met ze in te pakken :).

Ben eens benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het verhuizen van mijn collectie gaat nog het meeste werk zijn waarschijnlijk.

BiZi

Legacy Member
Private Joker zei:
Laten we hopen...

Ik vind het wel grof. Geen communicatie meer tov de koper na mijn mailtjes en dan start ik een dispute voor refund en krijg ik onmiddellijk dat op m'n kop...
Ergens kan ik het wel begrijpen dat hij zoiets denkt, maar als je geen bewijs kan neerleggen, moet hij het maar zien op te lossen.
Ik ga zoiets niet gaan verzinnen hoor.


Edit: Ik zie net wat de verkoper heeft gedaan... En echt ongehoord!! Nog niet zeker of het zo zal verlopen, maar ze heeft na het opwaarderen tot een claim een item gekocht van mij en ik heb niet verzekerd verzonden... Nu zal het waarschijnlijk net hetzelfde verlopen... Dommerik die ik ben dat ik het niet heb gezien dat het diezelfde verkoper was.
Daar ga ik dus weinig aan kunnen doen en een negatieve feedback zie ik al m'n richting uitkomen. Bovendien ben ik het spel dat die gekocht heeft ook kwijt net als m'n PayPal funds van 12 Euro...

Paypal kan men rug op. Ik bied momenteel alle common stuff aan zonder paypal. Rare stuff dat ik buiten BE wens te verkopen, list ik wil met paypal. Ik verzend enkel nog met tracking naar het buitenland.

Belachelijk duur voor de koper, I know, maar ze hebben mij niet meer liggen bij paypal.

Heb een maand over ent weer liggen mailen met die mannen, ze reageren keer op keer met een standaard copy/paste mailtje. Degoutant gewoon.

De eerlijke mens wordt dus nogmaals int zak gezet...

kristofb

Legacy Member
Wandering zei:
Hier is het al enkele weken stil wat betreft de aankopen. Helaas zal dat nog wel even zo blijven.
Deze week is het hele samenwoonproces (gepland in juli, als ik afgestudeerd ben) in een razendsnel tempo versneld. Het is zelfs geen proces meer maar een feit. Donderdag tekenen voor de huur van een appartement vanaf 1 maart. Ik ga er wel nog niet officieel wonen en zal nog geen huur betalen want zit toch nog op kot. Wel moeten we op een week tijd een volledige inboedel gaan bekostigen aangezien mijn vriendin er al in gaat trekken. Noot: wij hebben nog zo goed als niets. Een salon en een croque monsieur pan en wat glazen kommen, that's it.

Bovendien zitten ze thuis op mijn zolderkamer te azen als gieren. Subtiele hints blijven dan ook niet uit. Mijn spelletjes zijn er niet langer gewenst... Ik ga me toch niet haasten met ze in te pakken :).

Ben eens benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het verhuizen van mijn collectie gaat nog het meeste werk zijn waarschijnlijk.
IKEA is your friend! :D

Private Joker

Legacy Member
Wandering zei:
Hier is het al enkele weken stil wat betreft de aankopen. Helaas zal dat nog wel even zo blijven.
Deze week is het hele samenwoonproces (gepland in juli, als ik afgestudeerd ben) in een razendsnel tempo versneld. Het is zelfs geen proces meer maar een feit. Donderdag tekenen voor de huur van een appartement vanaf 1 maart. Ik ga er wel nog niet officieel wonen en zal nog geen huur betalen want zit toch nog op kot. Wel moeten we op een week tijd een volledige inboedel gaan bekostigen aangezien mijn vriendin er al in gaat trekken. Noot: wij hebben nog zo goed als niets. Een salon en een croque monsieur pan en wat glazen kommen, that's it.

Bovendien zitten ze thuis op mijn zolderkamer te azen als gieren. Subtiele hints blijven dan ook niet uit. Mijn spelletjes zijn er niet langer gewenst... Ik ga me toch niet haasten met ze in te pakken :).

Ben eens benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het verhuizen van mijn collectie gaat nog het meeste werk zijn waarschijnlijk.

Had je nu gewacht tot November, kon je onze inboedel overkopen ;)
Mijn vriendin wil alles houden, maar ik zie mij dat allemaal niet verhuizen hoor. Misschien dat ik het over laat aan de huisbaas, maar dan zal ze toch wel haar telefoon eens mogen op nemen. Al meer dan een jaar geleden dat ik ze nog heb gezien of gehoord...

Wandering

Legacy Member
Dennoman zei:
Waar gaat ge wonen dan? Leuven?


Neenee, we blijven nog even trouw aan onze roots :). Ver in Limburg dus, Bocholt zelf.

Haha, ja de IKEA. Die gaan we vrijdag een bezoekje brengen... Net zoals nog een hoop andere winkels waarschijnlijk waar je rechtstreeks uit stock kan kopen.

Jammer genoeg is de 2e slaapkamer nogal klein. Het plan was om daar de gameroom van te maken. Als het zover is, eens kijken wat er van te maken valt.

red Bulleke

Legacy Member
Wandering zei:
Deze week is het hele samenwoonproces (gepland in juli, als ik afgestudeerd ben) in een razendsnel tempo versneld. Het is zelfs geen proces meer maar een feit. Donderdag tekenen voor de huur van een appartement vanaf 1 maart.

'k Wens jullie alvast veel geluk toe met deze nieuwe en alweer belangrijke stap in jullie leven :)
Ik herinner me nog levendig het moment dat ik voor de eerste keer met iemand ging samenwonen... en de tweede keer... en de derde... en ... :p

Tip: verhuizen is geen leuke hobby ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan