Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

red Bulleke

Legacy Member
Brussel X staakt niet meer sinds vandaag, maar zit met vrij veel achterstand. Verwacht wordt dat alle achterstand tegen morgen naar de uitreikingskantoren verzonden is.

Ter info: Alle pakjes (taxipost) voor vlaanderen gaan over Antwerpen X. Pakjes (taxipost) voor Wallonië gaan over Charleroi X. Gewone briefwisseling gaat altijd over het sorteercentrum van desbetreffende Regio (Gent, Antwerpen, Brussel, Charleroi of Luik).
Het is genoeg dat één centrum de riem aflegt en de hele ketting wordt geraakt.

Claudio VO

Legacy Member
red Bulleke zei:
Brussel X staakt niet meer sinds vandaag, maar zit met vrij veel achterstand. Verwacht wordt dat alle achterstand tegen morgen naar de uitreikingskantoren verzonden is.

Ter info: Alle pakjes (taxipost) voor vlaanderen gaan over Antwerpen X. Pakjes (taxipost) voor Wallonië gaan over Charleroi X. Gewone briefwisseling gaat altijd over het sorteercentrum van desbetreffende Regio (Gent, Antwerpen, Brussel, Charleroi of Luik).
Het is genoeg dat één centrum de riem aflegt en de hele ketting wordt geraakt.

niet eerlijk dat m'n dan nog altijd die "Prior" zegels MOET kopen :sop:
ze zouden beter " stakingszegels " aanbieden dan . lijkt me eerlijker , en pakt Bpost waar het pijn doet. Bpost moet nu gewoon een aantal dagen minder betalen aan het personeel ( = stakingsgeld v/d vakbond /of zie ik da verkeerd ? ).

en voor wat staken ze nu ? en hebben ze wat ze willen ?

this daarmee dat ik nog altijd moet wachten op m'n game ( GOW III ) . ^^

ach , ik zaag weer ..wachten kan soms lang duren . zeker als de verkoper je niet op de hoogte houd over de goede ontvangst van de gelden . en de verzending van je objecten .

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Mja ik heb serpico laten weten dat er wrs paar dagen vertraging op zit, meer kan ik ook nie doen :p

red Bulleke

Legacy Member
Claudio VO zei:
en voor wat staken ze nu ? en hebben ze wat ze willen ?

In grote lijnen:
Momenteel wordt de post voorgesorteerd op postcode in één van de X-kantoren. De fijne sortering op straatniveau en daarbinnen is veelal een taak van de postbode vooraleer hij/zij op ronde vertrekt. Het plan van Bpost is om die fijne sortering centraal en machinaal te doen. Hierdoor kan (lees moet) de postbode langer de baan op, maw. grotere rondes en langer in alle weer en wind op pad. Dit zou op termijn 2000 banen kosten.

Staken is een basisrecht imho. De realiteit toont echter aan dat staken zelden tot constructieve en vooral langdurige oplossingen leidt. Er worden tijdelijke toegevingen gedaan om uit de impasse te geraken en nadien verliest een veelvoud van het initiële aantal zijn job (cfr. de automobielindustrie in ons land de laatste jaren).
Wat ik zou doen als mijn job op de helling komt te staan: checken hoe groot de kans is op een vette uitstappremie en bij te lage kans, mijn tijd nuttig besteden om meteen een andere professionele uitdaging te zoeken.

Claudio VO

Legacy Member
de vooruitgang in technologie stelt ons in staat met minder mensen te werken dan nodig.
dat is het vergiftigd cadeau van de moderne maatschappij.

staken is indd. het recht van allen ! maar zoals je het zegt :

"De realiteit toont echter aan dat staken zelden tot constructieve en vooral langdurige oplossingen leidt"

besparingen zijn er in elke sector . bedrijven moeten nu éénmaal bepaalde kosten drukken ( meestal ten koste van de arbeiders ) om de concurentie het hoofd te bieden .

al vraag ik me wel af , waarom de post uit UK voor véél minder kan worden bedeeld .
het is toch zo , dat we met een duur post-systeem zitten.
en heeft dit te maken door de 2000 banen die er zouden moeten aan geloven ?

Private Joker

Legacy Member
Het feit dat de mensen om de meest idiote redenen al beginnen te staken, voorspelt niet veel goeds voor de toekomst. Als ze dan tijdelijke maatregelen treffen en dat deftig uitspelen bij de pers, steekt ge van alles in het hoofd van de andere groepen werknemers. Kijk maar naar de MIVB/STIB hier in Brussel. Chauffeur geeft slaag aan een passagier en de collega's van de chauffeur beslissen dan maar om te gaan staken wegens gebrek aan veiligheid.
Resultaat is honderdduizenden euro's financiële schade in Brussel alleen en een verkeershinder die ik van mijn (jonge) leven nog nooit gezien heb. Ik heb er zelf 3u over gedaan om de afstand Ganshoren-Centrum te overbruggen, welgeteld 6,5km.

Maar we wijken af...

sike2

Legacy Member
ergernis en glimlach at the same time...

PM van Duc1n0

Groot doen met een paar woorden, ik zal zien wat ik kan doen & blablabla. Een belachelijke link naar een franstalige game heb je mij gegeven om eens met mij te kunnen lachen heb je gedaan.

Ik heb meerdere pm's gestuurd om op zen minst dan die éne game (Rogue Galaxy) te kunnen traden maar geen reactie.

"Ja ik wil/wou u het pakket laten maar ik heb dan toch al maar overgeschreven"
"Ja hoor ik ben een echte oude verzamelaar"

En dan overal pakketjes willen binnen halen om door te kunnen verkopen.

"Ik wil u wel een game verkopen om u een 'plezier' te doen maar het kost u wel ?40 incl"

Quel fiere man dat ge zijd zegt.

Is een PM die ik krijg op de perikelen van deze aankoop van me... had idd in PM geantwoord destijds dat ik wel iets kon regelen... maar na het lezen van zijn post en z'n commentaar op mij in hetzelfde topic https://www.beyondgaming.be/archive/bs-playstation.191/rpg-games-te-koop.771824 kon het me eerlijk gezegd gestolen worden...
Mensen beschuldigen van opkoper te zijn, zonder bewijs... lol... triestieg manneke. Zou ik graag IRL eens tegen komen. De grote meneer op internet uithangen en dan geen woord durven zeggen IRL... tzal wel weer zo'n geval zijn :p

Private Joker

Legacy Member
Hij doet de laatste tijd ook niets anders dan lotjes opkopen. Wat zaagt hij dan over jou? Tegen mij zei hij ook: "Kan je nu niet voor één keer een lotje laten gaan?" Wtf... precies of ik hier alles kom opkopen...

Deed in dit topic ook lastig tegen mij:

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-retro.194/wii-black-2-controllers-5-games.774905

We maken dan een deal in pm dat hij de games toch ging krijgen en ik ze ging overkopen voor 40 Euro en ik ging er ook een aantal nintendo sterren codes bij krijgen die hij had liggen.
Volgens hem krijgt hij alles binnen en is het in erbarmelijke staat en ging hij z'n geld terug vragen. Ondertussen al een week geleden ofzo en ik krijg geen respons meer en er komt ook precies geen negatieve feedback bij de verkoper van de wii en games.

Komt nochtans dagelijks online, maar een pm beantwoorden lukt niet.

Duc1n0

Legacy Member
sike2 zei:
Mensen beschuldigen van opkoper te zijn, zonder bewijs... lol... triestieg manneke. Zou ik graag IRL eens tegen komen. De grote meneer op internet uithangen en dan geen woord durven zeggen IRL... tzal wel weer zo'n geval zijn :p

Wil ik sowieso nog wel zelf ondervinden irl wat voor iemand gij zijd, ik hang verre van de grote meneer op het internet. Geen woord "irl" durven zeggen lach ik zelf eens hard mee.

"Beschuldiging zonder bewijs" Ik heb het vooral op uw boden & handelingen op
2dehands, niet doen alsof uwe hypocriete neus bloedt.

En uw pm's had ge al NA ge mijn reactie in die thread had gelezen, nog een klein "bewijsje" hoe hypocriet ge over komt.

sike2

Legacy Member
Duc1n0 zei:
Wil ik sowieso nog wel zelf ondervinden irl wat voor iemand gij zijd, ik hang verre van de grote meneer op het internet.

"Beschuldiging zonder bewijs" Ik heb het vooral op uw boden & handelingen op
2dehands, niet doen alsof uwe hypocriete neus bloedt.

En uw pm's had ge al NA ge mijn reactie in die thread had gelezen.

Manneke... als ge wilt he spreken we volgende week eens van man tot man... IRL... ben zulke kleine huilerkes meer dan beu...
Heb jij logs ofzo om te zien of ik eerst je PM of je posts in de topic had gelezen? Dan kan jij meer dan de moderators hier op 9lives me dunkt...

Duc1n0

Legacy Member
Private Joker zei:
Hij doet de laatste tijd ook niets anders dan lotjes opkopen. Wat zaagt hij dan over jou? Tegen mij zei hij ook: "Kan je nu niet voor één keer een lotje laten gaan?" Wtf... precies of ik hier alles kom opkopen...

Deed in dit topic ook lastig tegen mij:

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-retro.194/wii-black-2-controllers-5-games.774905

We maken dan een deal in pm dat hij de games toch ging krijgen en ik ze ging overkopen voor 40 Euro en ik ging er ook een aantal nintendo sterren codes bij krijgen die hij had liggen.
Volgens hem krijgt hij alles binnen en is het in erbarmelijke staat en ging hij z'n geld terug vragen. Ondertussen al een week geleden ofzo en ik krijg geen respons meer en er komt ook precies geen negatieve feedback bij de verkoper van de wii en games.

Komt nochtans dagelijks online, maar een pm beantwoorden lukt niet.

Die "Retro" mannen ondereen toch.

Het is effectief zo dat ik dat pakket in een zéér triestige staat heb gekregen. De enige reden waarom er nog geen negatieve itrader is gekomen omdat ik nog steeds in onderhandeling met de verkoper zit.

Ik zit momenteel met een ongebruikte wii & jij komt over punten "zagen". Van zodra mijn ding opgelost is keer ik terug naar jou. Jij hebt geen €150 uitgeven voor rommel dus wat schaadt jou het?

En dit is een "pakket" aankoop dat je niet kan je vergelijken met de pakketjes die de schone meneer Sike2 via 2dehands aankoopt. ;)

sike2

Legacy Member
Duc1n0 zei:
Die "Retro" mannen ondereen toch.

Het is effectief zo dat ik dat pakket in een zéér triestige staat heb gekregen. De enige reden waarom er nog geen negatieve itrader is gekomen omdat ik nog steeds in onderhandeling met de verkoper zit.

Ik zit momenteel met een ongebruikte wii & jij komt over punten "zagen". Van zodra mijn ding opgelost is keer ik terug naar jou. Jij hebt geen €150 uitgeven voor rommel dus wat schaadt jou het?

En dit is een "pakket" aankoop dat je niet kan je vergelijken met de pakketjes die de schone meneer Sike2 via 2dehands aankoopt. ;)

Als ik een bod doe op 2dehands.be verkopen ze nog niet altijd aan mij he... als jij bij ieder hoogst bod dat je ziet staan, denkt dat het verkocht is moet je toch vlug eens een cursus marketing volgen... Zie je mij hier vaak games/consoles uit lotjes verkopen...? NEEN... waarom? zelfs m'n dubbels zitten hier momenteel nog in dozen wegens verbouwingen... en verkopen doe ik sowieso meestal niet... ruil liever... Als je niet tegen het feit kan dat er mensen zijn die meer bieden voor stuff die ze willen, zoek een andere hobby... :sleep:

Duc1n0

Legacy Member
sike2 zei:
Als ik een bod doe op 2dehands.be verkopen ze nog niet altijd aan mij he... als jij bij ieder hoogst bod dat je ziet staan, denkt dat het verkocht is moet je toch vlug eens een cursus marketing volgen... Zie je mij hier vaak games/consoles uit lotjes verkopen...? NEEN... waarom? zelfs m'n dubbels zitten hier momenteel nog in dozen wegens verbouwingen... en verkopen doe ik sowieso meestal niet... ruil liever... Als je niet tegen het feit kan dat er mensen zijn die meer bieden voor stuff die ze willen, zoek een andere hobby... :sleep:

Waar dat uw dubbels inzitten interesseert mij eigenlijk geen hol, uw verbouwingen nog minder. Vrij nutteloze informatie. ;) En als ge toch met nutteloze informatie wilt gooien, ik studeer toch wel niet toevallig "Marketing" zeker.

Ik baseer mijn uitspraak puur op mijn ondirecte ervaringen met U op 2dehands.

Al meerdere malen had ik een akkoord met verkopers op 2dehands, alles was afgesproken. Wat blijkt een dag nadien ? Dat gij , inderdaad dan via mail zelf een hoger bod aandringt terwijl de verkoper eerst u duidelijk maakt dat het pakket al verkocht is en dan gaat het pakket vervolgens toch naar u. Als klein voorbeeld zal ik dat pakket xbox games (oa Doom3) van een 7tal dagen geleden geven.

Een andere klein onnozel voorbeeld, hier raapt ge een Ico exemplaar op, poging om nog een andere Ico binnen te halen. Op 2dehands just hetzelfde tot 3 maals toe. Of "verzamelt" gij van elke minder common game meerdere stuks? Ontdoe u van uw hypocriete houding.

Bamboebahr

Legacy Member
No offense mannen, maar deze discussie is niet alleen redelijk pointless (het is maar gestoom op elkaar), maar ook off-topic en ideaal voer voor infractions. Mag ik voorstellen, als jullie het echt niet kunnen laten om dit naar een PM te verplaatsen voor de mods hier eens komen piepen? ^^;

Claudio VO

Legacy Member
Bamboebahr zei:
No offense mannen, maar deze discussie is niet alleen redelijk pointless (het is maar gestoom op elkaar), maar ook off-topic en ideaal voer voor infractions. Mag ik voorstellen, als jullie het echt niet kunnen laten om dit naar een PM te verplaatsen voor de mods hier eens komen piepen? ^^;

toch nog iemand met "brains" .:cool:

laat dat toch eens uit gasten :hug:
d'er is al voor minder nen oorlog begonnen hoor ;)

vidiot

Legacy Member
Ik heb ooit voorgesteld hier een 'War Room' topic te starten, waar mensen hun duels konden uitvechten, over retro games of related...:p

Daarbuiten ken ik Duc ook al ettelijke jaren, onze relatie heeft ook zijn ups en downs gehad, maar in the end all swell...:)
Maak toch zo'n geen heisa om wat spellen en toestanden, het is het niet waard. En wat gaat ge doen als ge mekaar irl ziet..kzie ulle daar al staan...joe...hey....:unsure:

:applause:

Yuri

Legacy Member
vidiot zei:
Ik heb ooit voorgesteld hier een 'War Room' topic te starten, waar mensen hun duels konden uitvechten, over retro games of related...:p

Daarbuiten ken ik Duc ook al ettelijke jaren, onze relatie heeft ook zijn ups en downs gehad, maar in the end all swell...:)
Maak toch zo'n geen heisa om wat spellen en toestanden, het is het niet waard. En wat gaat ge doen als ge mekaar irl ziet..kzie ulle daar al staan...joe...hey....:unsure:

:applause:

Dat laatste doet me echt een glimlach zetten op mijn gezicht.

Tis den eerste van deze dag.

Ergernis: terug naar mijn ouders binnenkort. Tis gedaan met het lief sinds vandaag en aangezien het huis dat we huren van haar ouders, heb ik geen andere keus om te verkassen.

Kijk er helemaal naar uit... :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan