Archief - PS3 of Xbox360?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorthar

Legacy Member
Ik heb beide consoles, en uiteindelijk heb ik veel meer gespeeld op ps3 dan xbox. Denk eraan, dit is een feit, maar de xbox begint aan zen limieten te komen op vlak van hardware. De devs beginne nu pas echt het potentieel van de ps3 te gebruike.

thelordofpee

Legacy Member
georgiodavid zei:
Je moet zien welke games je liefst speelt en welke kwaliteiten je belangrijk vindt om te gamen.

wat betreft de kwaliteit van xbox live verbinding
ergens gelezen dat in het spel cod b ops op PS3 online in de map waar trein passeert in xbox versie, in ps versie die staat daar gewoon stil, is het waar? dat is toch een van de mooiste effect s die de sfeer nog meer verdieppen en realistischer maken
voor zulke dinges heb ik geld wel over voor kwalitatieve live mogelijkheden, tegenwoordig voor klein 40eu geraak je aan LIVE


+party chat en zo en wat ik onmisbaar vind is muziek (b.v.tijdens nazi zombie arte ding kopen .

De trein beweegt ook hoor.

mythe

Legacy Member
Ik heb beide consoles gehad. X360 weer verkocht. Vond € 60 voor online te gaan teveel voor hetgene dat ik effectief online speel.

XMB vind ik ook een stuk aangenamer.
Het is een kwestie van eigen smaak. Ik heb nog altijd geen spijt dat ik een PS3 heb aangekocht, maar bij een X360 had ik na 2 maand al spijt.

Ik zelf geef ook niet veel uit aan games. Maximum € 50 voor een nieuw spel en € 35 voor 2de hands spel. Maar daar ik nu met een stapeltje games zit die ik nog moet uitspelen komen er enkel 2de hands games bij. Nieuw koop ik ze niet meer. Vond € 50 ook al duur :p.

jacky_boy

Legacy Member
ik heb beide console's en ik vind dat het afhangt van of ge alleen wilt spelen of met vrienden

PS3 heeft zo goed als geen game's diede in splitscreen co-op kunt spelen.

Scavenger

Legacy Member
Tenzij ge absoluut Kinect wilt hebben zou ik voor de PS3 gaan. De exclusives voor 2011 zijn reden genoeg, gratis PSN is een reden extra. betalen voor p2p-gaming is geldklopperij vind ik.

Ampie

Legacy Member
Xbox live 60€ is overdreven hé, da vind ge overal op het internet voor +- 35€ op een jaar.. Zelf hier op het forum, en wat je ervoor in de plaats krijgt is wel enorm..

Scavenger

Legacy Member
Ampie zei:
Xbox live 60€ is overdreven hé, da vind ge overal op het internet voor +- 35€ op een jaar.. Zelf hier op het forum, en wat je ervoor in de plaats krijgt is wel enorm..

35 is voorbij sinds de prijsverhoging eind vorig jaar. En wat ge er voor terug krijgt is cross game party chat en voor de rest hetzelfde als op pc en ps3.

Marginal0

Legacy Member
Ge vindt het al jaren voor 35 ze, en nog altijd. Ge moet gewoon weten waar ge't moet halen.

Maar soit, dan vind ik het nog teveel ze. XD

ChunWai.

Legacy Member
Misschien is het al gezegd geweest, maar die 35 of 60 euro die je betaalt aan online gaming voor Xbox360 is totaal niet veel. Als je het vergelijkt met de prijs van games wint de Xbox toch wel serieus imo. Dat geld haal je er gemakkelijk uit. Ter informatie, ik heb enkel een PS3, geen Xbox360;)

NightSky

Legacy Member
Console games zijn toch over het algemeen dezelfde prijs, ongeacht of het op xbox of ps is?

assaulter_g4

Legacy Member
Heb ze allebei.
Ps3 heeft betere bouwkwaliteit, is geruisloos (wat toch wel belangrijk is aangezien ik m als media speler gebruik met m'n pc als media center dmv netwerk kabel)
+bluetooth , blu ray speler en ingebouwde HDD voor alle ps3's.

<-> m'n xbox360 is daarentegen plastieken speelgoed, usb cover plaatje brak af de eerste keer dat ik 't open deed, dvd drive ging niet open met de knop op de xbox (alleen via dashboard) vanaf dag 1 , geen ingebouwde lithium batterij in t kaske, en t ding maakt een hels lawaai.
+lawaaierige dvd drive maakt t ongeschikt als dvd speler, geen ingebouwde hdd (arcade versie) eist z'n tol op spel ontwerp (cfr xbox 1 texture streaming in halo 1 vs 360 die dat niet heeft).


PSN vs xbox live:
De ene is gratis, de andere kost 60+ euro / jaar (zonder enige reden).
Ze doen alle twee net t zelfde, vind ik schandalig.

Spellen : t' is maar triest op xbox de laatste jaren, laatste spel dat ik kocht was gears 2... wat tegensloeg.
Multiplatform spellen speel ik goedkoper en mooier op m'n pc met ps3 controller of kb/muis als 't een shooter is.

Meer interessante exclusieve spellen.

K zou dus ps3 aanraden om 3 redenen, 2 objectief 1 subjectief.
1: uit principe koop je beter degene met betere bouw kwaliteit en zonder de schandalige xbox live fee.

2: ps3 is een goeie htpc als je er een grotere 2.5" sata harde schijf insteekt (of je pc als media server gebruikt zoals ik)

3: (subjectief), betere games (uncharted, ratchet n clank, gt5, mgs etc)

K vind trouwens dat je minstens 3 jaar te laat bent om er een te kopen (of je moest er goedkoop een tweede handse met een hoop goeie games bij kunnen vinden).
PC heeft meer en leukere spellen ondertss, zonder alle handicaps van de console versies.
Je zou beter een 2e hands ps2 kopen dan met 40 spellen er bij voor 300 euro ofzo, heb je meer aan dan 47 call of duties, halos of slechte ports te spelen.

Scavenger

Legacy Member
ChunWai. zei:
Misschien is het al gezegd geweest, maar die 35 of 60 euro die je betaalt aan online gaming voor Xbox360 is totaal niet veel. Als je het vergelijkt met de prijs van games wint de Xbox toch wel serieus imo. Dat geld haal je er gemakkelijk uit. Ter informatie, ik heb enkel een PS3, geen Xbox360;)

Ik weet niet waar gij uw games koopt, maar in de online shops kosten ps3- en x360-versies van games gewoon even veel. PS3 is duurder in aankoopprijs, maar de x360 koop je in feit op afbetaling aan 40-60 euro per jaar en komt dus sowieso duurder uit. Ook kan je op de PS3 alle PSN-games en DLC sharen met vier vrienden, waardoor je maar liefst 80% minder betaalt. Ik denk dus niet dat de x360 voordeliger is.

FreakyJP

Legacy Member
jacky_boy zei:
ik heb beide console's en ik vind dat het afhangt van of ge alleen wilt spelen of met vrienden

PS3 heeft zo goed als geen game's diede in splitscreen co-op kunt spelen.

Euhm, wat??

Beide consoles hebben ongeveer evenveel splitscreen co-op games, behalve als je 5j oude games gaat bovenhalen. U stelling is dus complete BS.

In feite, tenzij je die-hard Halo of Gears of War fan bent, is er bitterweinig reden om een x-box 360 te kopen thb, kijk maar naar de miezerige 2 exclusives die aangekondigd zijn voor dit jaar tegenover de karrenvracht aan exclusives op de ps3.

Het enige wat ik kan bedenken: spelen al uw vrienden op nen x-box -> ook kopen, anders een ps3.

ADDbit

Legacy Member
FreakyJP zei:
In feite, tenzij je die-hard Halo of Gears of War fan bent, is er bitterweinig reden om een x-box 360 te kopen thb, kijk maar naar de miezerige 2 exclusives die aangekondigd zijn voor dit jaar tegenover de karrenvracht aan exclusives op de ps3.

2nd, 2011 word het jaar van de ps3:D

agrash

Legacy Member
Voorlopig doe ik het nog goed met mijn pctje, maar ik ga toch later van tijd een PS3 aanschaffen voor de games.

Tuurlijk, mijn hoofdconsole blijft de PC en de 360/wii hebben ook games die me aanspreken, maar de PS3 net iets meer: god of war 3, uncharted 1/2, die nieuwe sly racoon, heavy rain, demon souls zijn bv games die ik direct zou halen.

devil

Legacy Member
voor JRPG moet je bij ps3 zijn.de ps3 heeft de meeste voordelen tegenover de xbox.
maar wat ik ook zeer belangrijk vind de ps3 games zijn allemaal regio vrij en dus kan je die heel goedkoop inporteren van eender welk land, tewijl bij xbox maar een een paar games regio vrij zijn.
zo knan ja dus van die japanse games kopen in japan die nooit in EU zullen komen enzo.

hatetn

Legacy Member
devil zei:
voor JRPG moet je bij ps3 zijn.de ps3 heeft de meeste voordelen tegenover de xbox.
maar wat ik ook zeer belangrijk vind de ps3 games zijn allemaal regio vrij en dus kan je die heel goedkoop inporteren van eender welk land, tewijl bij xbox maar een een paar games regio vrij zijn.
zo knan ja dus van die japanse games kopen in japan die nooit in EU zullen komen enzo.


zoals shmups?

Vorthar zei:
Ik heb beide consoles, en uiteindelijk heb ik veel meer gespeeld op ps3 dan xbox. Denk eraan, dit is een feit, maar de xbox begint aan zen limieten te komen op vlak van hardware. De devs beginne nu pas echt het potentieel van de ps3 te gebruike.

5 jaar oude hardware. daarmee is alles gezegd. en als je het toch nog gelooft, waarom moet ps3 dan inboeten qua gfx tov pc? als die nog zoveel potentieel heeft moet dat toch geen probleem zijn. dunno of je het beseft maar de consoles zijn allemaal fossielen.
en nu heb ik veel maal hetzelfde op een andere manier gezegd

Bart Religion

Legacy Member
Ik ben voor Xbox gegaan want die heeft de vetste spellen en tenminste een betrouwbare en deftige werkende online service.

Die van Sony is compleet waardeloos zoals nu blijkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan