Archief - [L4D] Left 4 Dead + Left 4 Dead 2 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de_willy

Legacy Member
Door al die zaken die hierboven beschreven staan ben ik zowat gestopt met VS spelen. Ik focus me nu enkel nog op Coöp (expert only).
Is er trouwens al meer nieuws ivm. de SDK? Want zo'n paar custom maps/campagnes zou mij wel smaken. :)

Yasutoko

Legacy Member
Ik kijk eerlijk gezegd meer uit naar de Patch van valve!
Daar zouden mappen in moete zitten xD

Sprinkler

Legacy Member
de_willy zei:
Door al die zaken die hierboven beschreven staan ben ik zowat gestopt met VS spelen. Ik focus me nu enkel nog op Coöp (expert only).
Is er trouwens al meer nieuws ivm. de SDK? Want zo'n paar custom maps/campagnes zou mij wel smaken. :)

Die gaat bij de update zitten, samen met de content, die 4 dagen geleden "very soon" ging uitkomen... Dat het zo lang duurt is een teken dat het een deftige update gaat zijn. Hoop ik :) en is het niet doordat ze ook de x360 versie moeten updaten en Microshit daar rond moeilijk doet.(x360 users laten betalen voor content ed.)
Valve will be announcing a major update to the software development kit for PC users and downloadable content details for the Xbox 360 "very soon", a company spokesman told Kotaku today.

The new details, first hinted at in our December in-game interview with Valve's Chet Faliszek, could be announced as early as next week.

Valve declined to offer up anymore details about what the SDK update and DLC might include, but speaking with Faliszek in late December he hinted that new content might include opening op all multiplayer maps to versus mode on the console and "other things."

I'm still keeping my fingers crossed that Valve will be opening up machinima tools in the SDK.
Link

Er zijn al mensen bezig custom maps/campaigns te maken met de orange box SDK maar dat is natuurlijk wat omslachtig. Pic van een custom map in making:

http://img227.imageshack.us/img227/2527/left4dead033or8.png

Ziet er wel lekker uit :)

Ikaruga

Legacy Member
Sprinkler zei:
Nog geen last van gehad na 200+ uur playtime tbh :)

Scratchen als hunter kan een pak damage doen in veel gevallen waar je anders niets kunt doen. 10dmg/hit, tov 5/hit als je pounced, dps blijft hetzelfde dus waarom zou je pouncen als ze allemaal bij mekaar staan. Je kunt er ook meerdere in een keer raken. 2 keer scratchen als er 2 bij mekaar staan= 40 damage, dat is 8 hits als je pounced, gebeurt bijna nooit tenzij er één afgedwaald is. Doe er een boomer bij en 't is nog beter. Hunter die niet gebukt zit maakt 0 geluid trouwens, lekker stealth.
Die bug in NM3 is echt een spelverpester, enige oplossing is met een paar maten spelen en liefst verdelen over beide teams, kunt ge die exploiter kicken/ de event triggeren of ze teamkillen moesten er meerdere die deur gaan bashen. Fucking wankers.
NM4 en BH4 is speedrunning heaven, daarom begin ik nu liever als infected(vroeger als survivor omdat ik de indruk had dat het vooral griefers/noobs/quitters zijn die direct infected side kiezen), als je ziet dat zij speedrunnen, gewoon nóg harder speedrunnen als het uw beurt is, suits them right :puke:
Idem voor closetcamping eigenlijk. Als ik zie dat die voor mij dat doen doe ik het ook, maar uit mezelf doe ik het niet, vind het een grotere uitdaging zo en leuker voor iedereen.

Tank loopt niet trager door vuur hoor. Witch wel.
Tank vertraagt wel serieus als je er op schiet.

Ik vind het toch goed zo, gewoon uw hoofd gebruiken als je tank speelt. Je moet niet in molotovrange komen als ze green health hebben, en zeker al niet als ze T2 wapens hebben. In die gevallen kun je enkel voor de melee gaan als uw teammates ze bezig houden - boomer is ideaal om ze zwaar te vertragen, eens je een green survivor begint te slaan gaat hij niet meer weglopen tenzij je mist. Eens je toch in brand staat schieten ze veel minder op u waardoor je meestal toch nog de volle 30 seconden kunt rondlopen. Als ze op u schieten ben je dood in een paar seconden door autoshotgun.

Als je mist is het 3s, als de tong breekt is het 15s, wat wel een pak zuigt. 12s ofzo zou ik leuk vinden :)
En misschien 2x melee nodig om een tong te breken om wat nuttiger te zijn in closetcamping situaties... Dunno. Zou de smoker dan weer enorm OP maken in ledge situaties zoals NM3. Het is echt niet gemakkelijk om iets aan een infected te veranderen zonder andere problemen te veroorzaken.

om even op voorhand te zeggen, ik whine niet constant over tank underpoweredness ofzo, ik heb soms momenten dat ik echt de goede tank speel en 3 tot alle 4 kan neerslaan, maar er zijn gewoon (teveel) momenten waarbij het tegengestelde geld.
Ondermeer dat molotov avoiding, dat is nog zo gemakkelijk niet. Je moet rekenen, het eerste wat een doorgaanse groep van survivors met enige kennis doet is heel de map in de fik steken met molotovs en dan backtracken tot praktisch heel het begin. Dat zorgt voor 2 scenario's, je loopt erdoor en steekt jezelf in brand in de hoop ze nog inte halen, of je wacht tot het vuur weg is, maar tegen dan zijn ze al te ver en loopt je idle meter al bijna leeg. Dat is een bijzonder groot punt van frustratie. Je bent volledig afhankelijk van je team infected om ze te vertragen, maar gezien de hoofdreden van verwarring, de tank er niet is op dat moment, hebben de survivors natuurlijk alle aandacht op mogelijke infected aanvallen.


die hunter scratch dan, ok, in theorie klinkt het allemaal heel mooi en zeker als wapen tegen closet campers, maar je vergeet natuurlijk 1 ding, closet campers zijn bash whores. Je zal ze simpelweg gewoon nooit Kunnen raken met je scratch. Over het algemeen is scratchen ook niet bepaald de beste manier, gezien je dan zowiezo een zichtbaar doel bent voor al de rest en er veel kans is dat ze je al lang neergeschoten hebben eer je er bent.
Scratch is ook niet bij velen die intuitieve keuze om aan te vallen als ze kunnen.

Smokers zijn gewoon moeilijk en de tongue recharge moet echter minder als ze gebashed wordt. Een smoker is op zich al vrij idle gezien die niet moet proberen om solo een team survivors aan te vallen want dat mislukt altijd. Je moet altijd wachten tot wanneer er een loner is of tot wanneer een boomer of horde of whatsoever de aandacht wegtrekt.
wat mss eventueel leuk zou zijn als smoker is dat je de survivor die constrict wat hoger kan trekken zodat ze niet meteen gaan bashen gelijk zot om die los te krijgen. Ook iemand lostrekken uit een close tis zinloos, gezien ze alle4 zitten te bashen, bashen ze de constricted survivor binnen de seconde toch los.

Ik had aanvankelijk de indruk van L4D dat het een scenario is waar de survivors gewoon nergens veilig waren van die infected, op safe houses na, maar je moet toegeven dat ze in veel gevallen behoorlijk veilig zitten, zo zijnde in elke mogelijke hoek en dead spot die er maar te vinden is. Spijtig genoeg zal dat zo blijven tenzij er veranderingen komen in de mechanics, zijnde dat een wijziging in het bashen of een wijziging in infected algemeen

Yasutoko

Legacy Member
Bwa, dat hoek bashen heeft ook zijn keerkantje hoor, als je met wat geluk als smoker er eentje uit kunt halen en je zit goed verstoken, dan moet er zowiezo eentje uitkomen, dan heb je als hunter een goede spot omdat je dan die éne kan wegpikken, en als je dan nog een boomer geluk hebt, en je kan de 2 resterende bilen, mja.. Je kan het al raden dan hé :p.

Maar natuurlijk, moet je team ook goed zijn waar je in zit, maar ik snap het niet, waarom, als je toch al ziet dat ze closet campen, gaan jullie er naar toe?
Dan wacht je toch gewoon tot ze er uit terug zijn, en zorg je toch dat een boomer ze onder biled zodat ze terug in wanorde zitten.

D-dude

Legacy Member
Ja maar in die wanorde gaan ze gewoon terug naar hun closet é,
en ge staat terug bij nul

Sprinkler

Legacy Member
Ikaruga zei:
om even op voorhand te zeggen, ik whine niet constant over tank underpoweredness ofzo, ik heb soms momenten dat ik echt de goede tank speel en 3 tot alle 4 kan neerslaan, maar er zijn gewoon (teveel) momenten waarbij het tegengestelde geld.
Ondermeer dat molotov avoiding, dat is nog zo gemakkelijk niet. Je moet rekenen, het eerste wat een doorgaanse groep van survivors met enige kennis doet is heel de map in de fik steken met molotovs en dan backtracken tot praktisch heel het begin. Dat zorgt voor 2 scenario's, je loopt erdoor en steekt jezelf in brand in de hoop ze nog inte halen, of je wacht tot het vuur weg is, maar tegen dan zijn ze al te ver en loopt je idle meter al bijna leeg. Dat is een bijzonder groot punt van frustratie. Je bent volledig afhankelijk van je team infected om ze te vertragen, maar gezien de hoofdreden van verwarring, de tank er niet is op dat moment, hebben de survivors natuurlijk alle aandacht op mogelijke infected aanvallen.
In dat geval loop je niet door dat vuur natuurlijk, vertrouwen op uw teammates en zij dan maar laten tanken wanneer uw meter uitloopt :) ik doe het ook niet graag maar ja, veel keuze heb je niet. Ik heb trouwens nog maar weinig teams hun molotovs zo zien verspillen. Molotov die een tank niet direct meeheeft = vermijdbaar = waste.
Meestal lukt het me om ver genoeg weg te blijven en verspillen ze uiteindelijk hun molotovs omdat ze ongeduldig worden.
die hunter scratch dan, ok, in theorie klinkt het allemaal heel mooi en zeker als wapen tegen closet campers, maar je vergeet natuurlijk 1 ding, closet campers zijn bash whores. Je zal ze simpelweg gewoon nooit Kunnen raken met je scratch. Over het algemeen is scratchen ook niet bepaald de beste manier, gezien je dan zowiezo een zichtbaar doel bent voor al de rest en er veel kans is dat ze je al lang neergeschoten hebben eer je er bent.
Scratch is ook niet bij velen die intuitieve keuze om aan te vallen als ze kunnen.
Tgo, I beg to differ.

In veel situaties is scratchen veruit de beste manier hoor. Tenzij je ze door teamwerk alle survivors buiten spel kunt zetten, jezelf in brand kunt steken, high dmg pounces kunt doen, of ze allemaal geboomed zijn en wat uit mekaar staan en dus niet zo rap bij de ander geraken/hun aim slecht is. Maar zelfs in die laatste situatie zou ik veelal nog eerder rondlopen al scratchend. Als er één afgedwaald is kun je die best pouncen, maar als dat voorkomt mag je van geluk spreken. Als ze opsplitsen per twee kun je ze ook makkelijk aan met een hunter/hunter hunter/smoker combo door te pouncen, maar het is dan nog altijd een enorm risico dat ze u gewoon mid-air meleeën, de timing niet perfect is enz.
Pouncen is echt zo waardeloos tegen een goed team van survivors dat ik soms mijn toetsenbord zou kunnen opeten... Die schieten/meleeën u doorgaans voor je nog maar één hit hebt of zelfs voor je op een survivor kunt landen. Scratchen is gegarandaard prijs, vooral omdat ze u niet horen en je een gewone infected zou kunnen zijn. 30-50 damage lijkt een constante te zijn tegen redelijke teams, 10-20 tegen goede teams. Sowieso the way to go tegen survivors met low health, blijf je er niet op plakken nadat ze neergaan en kun je naar de volgende gaan. De keren dat ik op m'n eentje 3 survivors met low health ge-incapped heb, echt zalig :)
Meer en meer mensen op pubs beginnen dit te beseffen, gelukkig maar.
Nog nooit verbaasd geweest dat je plots ergens 30 health kwijtgespeeld bent en je weet niet hoe? :)
Smokers zijn gewoon moeilijk en de tongue recharge moet echter minder als ze gebashed wordt. Een smoker is op zich al vrij idle gezien die niet moet proberen om solo een team survivors aan te vallen want dat mislukt altijd. Je moet altijd wachten tot wanneer er een loner is of tot wanneer een boomer of horde of whatsoever de aandacht wegtrekt.
wat mss eventueel leuk zou zijn als smoker is dat je de survivor die constrict wat hoger kan trekken zodat ze niet meteen gaan bashen gelijk zot om die los te krijgen. Ook iemand lostrekken uit een close tis zinloos, gezien ze alle4 zitten te bashen, bashen ze de constricted survivor binnen de seconde toch los.
Klopt, smoker is echt niet gemakkelijk om iets mee uit te halen. En al die keren dat je er één zit te wurgen maar dat het gewoon geen damage doet, bleergh. Of als er 30 zombies tegelijk op zitten te stampen terwijl je hem sleurt, en het om één of andere manier nog minder damage doet dan als je zelf erop zit te slaan. Jééézus.
Ik had aanvankelijk de indruk van L4D dat het een scenario is waar de survivors gewoon nergens veilig waren van die infected, op safe houses na, maar je moet toegeven dat ze in veel gevallen behoorlijk veilig zitten, zo zijnde in elke mogelijke hoek en dead spot die er maar te vinden is. Spijtig genoeg zal dat zo blijven tenzij er veranderingen komen in de mechanics, zijnde dat een wijziging in het bashen of een wijziging in infected algemeen
Mjah, we hebben gezien met de "sv_cheats 0" bug hoe fucked up het was als de melee generfed was, er zat toen een cooldown op melee na 6 slagen. Misschien een oplossing voor closets, maar buiten was het echt een ramp als je geboomed werd. Nu is het al lelijk als je in een open veld geboomed word, toen was het echt hallucinant. Als er toen een hunter op iemand sprong geraakte de rest er noooit op tijd bij.

Ik denk dat ze eerder een nieuwe infected gaan introduceren dan de bestaande game mechanics te beginnen nerfen want zo begin je aan iets waarvan het einde nog lang niet in zicht is :)
Ik heb al goede suggesties gelezen, zoals een chargende infected, think gemuteerde rugbyspeler, die met een ontploffing alle survivors uit de kast knalt.

Yasutoko

Legacy Member
Ah?
Al eens proberen te lopen als de zombies rond u staan en maar blijven komen en terwijl nog eens een hunter op uw teammate ziet vliegen terwijl er tussen u en hem nog enkele zombies zitten?

Tegen ze bij de closet zijn moete ze heale!

Ikaruga

Legacy Member
het is te illydisch imo. Want er zijn maar een paar "campingclosets" die ik ken in No Mercy en dat is NM3 bij de elevator en soms de closet in de finale. In elk geval, je mag bilen natuurlijk, maar dan meoten ze ver genoeg zitten van de kast, of zoals gezegd, dan lopen ze er terug in. De lift in NM3 is er 2m van so to say, dat is hopeloos.

@cornercamping. Ik heb het al gezegd, als smoker is dat niet zo evident om iemand uit een kast te trekken, want als je grabt, ben je die direct weer kwiijt omdat de andere 3 in het los aan het bashen zijn en dus direct die tong losbashen. Niet te vergeten dat de opening van een closet behoorlijk nauw, dus veel angle heb je niet om te pullen, betekende dat je praktisch recht in hun gezichtsveld moet zitten om ze eruit te halen.

Goedja, al bij al vind ik kortweg dat er gewoon teveel cheap ways inzitten voor survivors om zich ergens uit te werken waardoor de uitdaging soms ver te zoeken is.

@sprinkler: dat molotov spammen is bij wijze van spreken natuurlijk. Maar ik bedoel dat ze backtracken en een molotov gooien in een afgesloten nauwe gang zonder andere manier om ervoor bij te lopen om die tank zo vast te zetten en de buurt voorbij te laten gaan, ofwel om er toch voor te gaan.
Alleja, voornamelijk in No Mercy is een tank een reden om te backtracken, niet om tactisch te spelen en tegen de tank te vechten.

D-dude

Legacy Member
Idd meestal moet je wel backtracken omdat er veel auto's enzo op bepaalde plekken zijn,
en dat is 1-hit capped dusja dan liever effe weg lopen.

Kolima

Legacy Member
Maar het blijft ook een coop spel. Voor survivor EN infected. Een tank alleen zou het niet mogen halen. En als je ziet dat ze klaar staan om een molly te smijten, smijt een steen achter hun ze zullen wel snel weglopen.

In versus stoor ik me daar ook enorm aan. Mannekes die als infected continu aanvallen in plaats van te wachten op een boomer of een 2de hunter.

^MystiQ

Legacy Member
De closet in de finale van NM5, ben ik de enige die dan ziet dat die closet daar zelfs niet meer is ? :s

Kolima zei:
In versus stoor ik me daar ook enorm aan. Mannekes die als infected continu aanvallen in plaats van te wachten op een boomer of een 2de hunter.

Dat is inderdaad enorm storend maar soms werkt die strategie ook wel, vooral de smoker dan, die ervoor kan zorgen dat de survivors wat vertraging oplopen.

Ik heb trouwens een vraagje, bij de hunter en de smoker, als je een pounce doet of iets dergelijks kan je dan ook eventueel terug wegspringen van het slachtoffer op een ander slachtoffer, dat zou pas zalig zijn :D

Yasutoko

Legacy Member
Ik zou graag willen weten of er in godsnaam een mogelijkheid is om uw tong te lossen van de smoker.
Daarnet in versus gemerkt dat als je iemand naar beneden sleurt ( aan de rand ) en die blijft daar hangen, blijf jij nog steeds aan die hangen, maar doe je geen dmg!

Ikaruga

Legacy Member
dat is een bug en zou idd niet mogen. Je hoort normaal direct terug los te laten

en helaas Wiskundeke, lostlaten of overspringen lukt niet. het is passief afwachten eens je grabbed of pounced tot dat je ofwel om zeep geschoten wordt of tot dat je slachtoffer eraan is of je op welke manier gelost wordt als smoker.

trouwens om nog eens terug te vallen op nieuwe ideeën voor infected.
Wat ik mij wel eens zou voorstellen is een soort van "psychic infected" waarmee je met primary 1 infected zwaar mentaal kan om zeep helpen gedurende een bepaalde periode. Tijdens die brainwash zou die dan geen readings meer krijgen van andere infected en kort beginnen hallucineren (infected zien die er niet zijn en zo beginnen schieten op dingen die er niet zijn en dergelijke), dat zou de ideale afleiding zijn om dan als smoker zB 1 van de gezonde weg te trekken.
Ter balance zou ik stellen dat van het moment dat een brainwashed survivor gepounced, biled of pulled wordt, die illusie ophoudt.

Logischerwijze heeft die infected een behoorlijk laag HP aantal, ongeveer on par met de boomer gezien het gevaar.

Yasutoko

Legacy Member
Wat ik wel zou zien zitten als infected is dit :

Breather > Primary Fire : Gas : Zijn hele longinhoud ontvlambaar gas uitblazen, als dan een survivor schiet, schiet dat daar in de fik, natuurlijk breather dan ook dood, maar dan doet die ff schade door dat die in de fik staan. ( gedaan met closet camping dan omdat als ze een breather zien afkomen weten ze zowiezo dat het niet kunnen counteren door bash )

Succubus > Primary Fire : Kiss of death : die neemt zijn slachtoffer vast, en geeft hem een kus, terwijl hij word versmacht, counterable door bash/shoot en de survivor zelf kan niets doen.

Spider > Primary Fire : Blood Coccoon : Spider haalt zijn slachtoffer neer, kwijlt een zuur web over het slachtoffer > Counterable door bash en natuurlijk ook bash op het slachtoffer zelf voor het web weg te krijgen.

Xtala

Legacy Member
Die laatste 2 voegen niks toe aan de gameplay, das praktisch hetzelfde als de hunter /smoker uiteindelijk.
De eerste klinkt welk cool.

Crosserke

Legacy Member
infected heeft vooral iets nodig zodat survivors nie met zen 4 in een hoekje gaan samenhokken en dan mouseknop 2 fest gaan houden ( dus iets nuttig voor binnen in gebouwen want hunter is redelijk nutteloos in kantoor kamertjes en boomer ook )

smoker mag wel een beter after effect , die rook waarvan survivors hoesten zou zogezegd het zicht versperren ( gelijk boomer spit ) maar beide zijn zo effectief gelijk een cs 1.6 flash of smoke nade ( totaal niks dus )

Ikaruga

Legacy Member
bwa, kweetnie, boomerbile heeft nog nooit een survivor uit de kast gekregen bij mij, het is al gezegd geweest, eens ze erin zitten zijn perfect safe behalve tegen tanks, maar die zijn er nooit (behalve dead air finale) wanneer er een kast is

Yasutoko

Legacy Member
Xtalapocketl zei:
Die laatste 2 voegen niks toe aan de gameplay, das praktisch hetzelfde als de hunter /smoker uiteindelijk.
De eerste klinkt welk cool.

desondanks, ze hebben hun nut, meeste L4D'rs weten nu al wat ze moeten doen als ze smoker/hunter zien, wat variatie kan dat natuurlijk in de war gaan brengen.

Maar wat ik ook wel zou willen spelen, is de dag dat de infectie is begonnen!
En hoe die 4 juist zijn samen geraakt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan