Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coillie

Legacy Member
nav is altijd interessant op dit moment denk ik, expanden is belangrijkste
travmap illegaal? alléh wa moete anders gebruiken om tactische beslissingen te nemen? :p
extenties in ff heb ik nooit gebruikt bij travian, wist zelfs nie da ze bestonden

Sylvarant

Legacy Member
AeroFury zei:
Kan iemand mij 5000 gold sturen? :p
Ik betaal het zeker terug. Kheb 12000 nodig voor een colony anders moek nog 6 uren wachten ofzo

De taktiek is om zo efficiënt mogelijk de workers te ontslaan zonder teveel van je resources te verliezen ;) Ik denk ook niet dat iedereen 5k gold op het ogenblik heeft.

AeroFury

Legacy Member
Merde, als ik geweten dat ik al een colony kon maken had ik efkes geen grondstoffen gekocht :p
Had daarstraks 11k :( Maar pas gezien dat ik colony kon maken nadat ik een shitload aan wijn e.d gekocht had ^^

Sylvarant

Legacy Member
coillie zei:
nav is altijd interessant op dit moment denk ik, expanden is belangrijkste
travmap illegaal? alléh wa moete anders gebruiken om tactische beslissingen te nemen? :p
extenties in ff heb ik nooit gebruikt bij travian, wist zelfs nie da ze bestonden

Greasemonkey script is de bekendste travian extensie ;)

AeroFury

Legacy Member
Yaaaaay
Tis al nie meer nodig.
10k+ gold al. Heb wat marble aangeboden in mijne markt en tis precies allemaal rap verkocht xD

crackdasher

Legacy Member
wat zijn eigenlijk de voordelen om in een alliance te zitte?

de leader enzo krijgt resources, maar wat de gewone members???

Santa

Legacy Member
crackdasher zei:
wat zijn eigenlijk de voordelen om in een alliance te zitte?

de leader enzo krijgt resources, maar wat de gewone members???

Ge zit bij Santa in ne groep. Genoeg redenen imo????

Santa

Legacy Member
Ojoooo kem een megagoed marble eilandje gevonden met +10% monument en lek vijf stadjes van lvl8-10. 12 stadjes al op dat eiland. Hopen dak op tijd ben ;p

Sylvarant

Legacy Member
Mijn starters eilandje heeft ook zon 10% statue ^_^

Embassy is lvl 6 nu en er kon nog maar 1 member in. Kosten voor de volgende upgrade bedragen maar liefst 980 wood en 397 marble dus het gaat even niet meer nonstop ^^

AeroFury

Legacy Member
Is het beter om op een eiland te koloniseren met veel high lvl members of met veel inactives?
Veel high lvls zeker?
En duurt het lang om een tweede dorpje te bouwen? En hoe verder, hoe langer?

Santa

Legacy Member
Domme mongool dak ben. Kvin het beste eiland ooit ofzo, en dan koloniseer ik een ander in mijne haast. Nuja, ook 13 stadjes, wel lage lvls : <

Sylvarant

Legacy Member
Santa| zei:
Domme mongool dak ben. Kvin het beste eiland ooit ofzo, en dan koloniseer ik een ander in mijne haast. Nuja, ook 13 stadjes, wel lage lvls : <

Kun je dat niet cancellen?

Is het beter om op een eiland te koloniseren met veel high lvl members of met veel inactives?
Veel high lvls zeker?
En duurt het lang om een tweede dorpje te bouwen? En hoe verder, hoe langer?

Ligt eraan als jij een toffe gozer in de omgang bent zou ik naar die high lvl island gaan. Ik zou wel laten merken dat je bereid bent te donaten en samenwerken etc.

Je riskeert wel de kans dat ze jou daar gaan farmen..

AeroFury

Legacy Member
Tis da Sylvarant.
Langs de ene kant wil ik bij allemaal high lvls kruipen omdat de resources daar een stuk uitgebreider zullen zijn (ik ga er van uit dat iedereen daar donate bij de high lvls), maar langs de andere kant loop je het risico dat je gefarmed wordt.
Ik denk dat ik het toch ga riskeren.

EDIT: Duurt het langer om op een eiland te koloniseren dat verder van je main ligt?

Da_Luke

Legacy Member
hmmm...

Lovrandus 26.02.2008 13:49 The town hall in Lovrandus was expanded!
Lovrandus 26.02.2008 13:14 Your building "Trading port" has been completed!
Lovrandus 26.02.2008 13:00 Your building "Barracks" has been completed!
Lovrandus 26.02.2008 12:52 Your building "Academy" has been completed!

En dan is het wachten op resources :)

Sylvarant

Legacy Member
AeroFury zei:
Tis da Sylvarant.
Langs de ene kant wil ik bij allemaal high lvls kruipen omdat de resources daar een stuk uitgebreider zullen zijn (ik ga er van uit dat iedereen daar donate bij de high lvls), maar langs de andere kant loop je het risico dat je gefarmed wordt.
Ik denk dat ik het toch ga riskeren.

EDIT: Duurt het langer om op een eiland te koloniseren dat verder van je main ligt?

Ja dat duurt langer :)

Stuur gewoon iedereen op het island een mesage: Hi everyone, Im just about to make my next village here :) Ill hope it will turn out great! Once im done building up my colony I will donate as much as possible.

Sowieso zou ik ook alle inwoners op je main island te vriend houden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan