Archief - Het Officiële Battlefield 3 Topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Link_006_

Legacy Member
Hm ziet er wel nice uit maar toch wel enorm irritante key configuration. Als ik 1 actie verander, moet ik steeds 2x op Escape drukken omdat mijn muis crusor weg is, dan moet ik weer naar opties en dan terug naar keyconfig...
En dan nog het feit dat ik soms niet meer in de key-config menu raak, lijkt alsof de knop ergens anders staat dan de text. Nu dit laatste is wel opgelost door te alt-enteren maar wel zeer irritant om zo alles goed te zetten.

Woodster

Legacy Member
Na wat geknoei heb ik dan toch een mooie 2 uur kunnen spelen. Hier even mijn mening over het spel :

Ik denk dat battlefield 3 zeker niet zal teleurstellen. De gameplay is vrij vlot, en zoals hierboven al gemeld is het geluid gewoonweg waanzinnig. De graphics speel ik momenteel op max, met een i5 2500k processor overclocked naar 4.0ghz en een GTX560ti kaart. Dat verbaast me wel, maar ik klaag natuurlijk niet :).

Verder heb ik battlefield 2 gespeeld, BC2 niet, maar ik kan me wel vinden in de vergelijking van BF2 en BF3, al is dit nog moeilijk te zeggen aangezien voertuigen een enorm grote rol spelen in de battlefield series, en die zijn er in de beta dus nog niet. In ieder geval ben ik wel tevreden van de eerste indrukken. Nog maar weinig bugs tegen gekomen, het spel ziet en voelt er fantastisch uit. De battlelog was in het begin wat vreemd aan het doen, maar dat was na een tijdje plotseling opgelost. Ook heb ik inderdaad de betadrivers van nvidia moeten installeren, omdat je anders ongeveer 10 minuten kan spelen en dan je spel freezed.

Over de map dan nog : Metro is een goede map, al vind ik hem op momenten toch niet iets te ruim voor een infantry-only map. Zeker de 2 punten voordat je de metro ingaat zijn vrij moeilijk te bereiken imo zonder dat een sniper je ziet. Buiten dat zijn de graphics in de stad (na de metro) ongelofelijk. Ook heb ik even getest of gebouwen weldegelijk verwoestbaar zijn, en bij mij ging het. Leuk effect.

Dat is het zowat.

sele

Legacy Member
Woodster zei:
Na wat geknoei heb ik dan toch een mooie 2 uur kunnen spelen. Hier even mijn mening over het spel :

Ik denk dat battlefield 3 zeker niet zal teleurstellen. De gameplay is vrij vlot, en zoals hierboven al gemeld is het geluid gewoonweg waanzinnig. De graphics speel ik momenteel op max, met een i5 2500k processor overclocked naar 4.0ghz en een GTX560ti kaart. Dat verbaast me wel, maar ik klaag natuurlijk niet :).

Verder heb ik battlefield 2 gespeeld, BC2 niet, maar ik kan me wel vinden in de vergelijking van BF2 en BF3, al is dit nog moeilijk te zeggen aangezien voertuigen een enorm grote rol spelen in de battlefield series, en die zijn er in de beta dus nog niet. In ieder geval ben ik wel tevreden van de eerste indrukken. Nog maar weinig bugs tegen gekomen, het spel ziet en voelt er fantastisch uit. De battlelog was in het begin wat vreemd aan het doen, maar dat was na een tijdje plotseling opgelost. Ook heb ik inderdaad de betadrivers van nvidia moeten installeren, omdat je anders ongeveer 10 minuten kan spelen en dan je spel freezed.

Over de map dan nog : Metro is een goede map, al vind ik hem op momenten toch niet iets te ruim voor een infantry-only map. Zeker de 2 punten voordat je de metro ingaat zijn vrij moeilijk te bereiken imo zonder dat een sniper je ziet. Buiten dat zijn de graphics in de stad (na de metro) ongelofelijk. Ook heb ik even getest of gebouwen weldegelijk verwoestbaar zijn, en bij mij ging het. Leuk effect.

Dat is het zowat.

euh der zit toch niet destruction in de beta?dus gebouwen kunne nog niet instorten,mss wel beetje beschadigen,want in bfbc2 storten ze volledig in :)

KoOkiE

Legacy Member
just ook wa kunnen spelen na elkaar, spel is echt de max, maar je voelt duidelijk aan dat dit een beta is, er zijn nog veel bugs die te fixen zijn. Gelukkig weten we dat de beta al een maand geleden (of wss langer) werd afgerond dus normaal zal het uiteindelijke spel veel beter zijn nog.

de level is volgens mij net gepast, als je in team kan samenwerken is het echt heerlijk. Gewoon met twee of drie man kamer voor kamer clearen in de metro, een beter gevoel kan het spel je waarschijnlijk niet geven.. Tenzij je een succesvolle flank op je eentje uitvoert en een volledig nietsvermoedend squad naar de haaien helpt en de bijhorende ribbon krijgt ;)

voor mensen die minimum hardware specs hebben, beware, het spel is niet zonder problemen als je pc het maar net aankan. Kan aan de beta liggen, maar ik heb toch vaak (en meestal als ik net 3 vijanden voor me krijg) serieuse slideshow momenten gehad, wat natuurlijk frustrerend is.

Daarnaast vind ik dat je ook vrij snel dood bent. Het is me vaak overkomen dat ik in een halve seconde tegen de grond lig, en je dus geen tijd krijgt om te reageren of je in veiligheid te brengen. Dit zal wss wel aan mijn trage pc liggen, maar soit..

Al bij al heel verslavend, en ziet er zelfs bij lage settings (alles op low en 1280x1024 resolutie) heel goed uit.

Dudenoob

Legacy Member
Denk wel dat je huisjes enzo kan afbreken met wat moeite, maar ik zie toch geen hele flats instorten ze xP.

XPlosiv

Legacy Member
@Kookie, dat van dat snel dood gaan ligt niet aan je pc hoor. Ik heb soms het gevoel dat ik oneshotted ben, zelfs al is het geen sniper!

joriske18

Legacy Member
Ik krijg toch de indruk dat er iets mis is met mijn config als ik zie en lees dat veel mensen wel kunnen joinen (weliswaar na wat proberen) en dat ik al een hele avond bezig ben zonder resultaat.

XPlosiv

Legacy Member
joriske18 zei:
Ik krijg toch de indruk dat er iets mis is met mijn config als ik zie en lees dat veel mensen wel kunnen joinen (weliswaar na wat proberen) en dat ik al een hele avond bezig ben zonder resultaat.

Ik raakte ook nergens in tot ik stopte met de quick match functie te gebruiken. Je moet echt via server browser gaan en een server zoeken waar er een plaatsje vrij is.. Je moet wel wat geluk hebben natuurlijk..

joriske18

Legacy Member
Ben ik al heel den tijd aan het doen :p Ik probeer contant servers uit nl te joinen.

Link_006_

Legacy Member
XPlosiv zei:
@Kookie, dat van dat snel dood gaan ligt niet aan je pc hoor. Ik heb soms het gevoel dat ik oneshotted ben, zelfs al is het geen sniper!
Dat vind ik juist heel goed, een mix tussen realisme en spel, want hoeveel je in sommige spellen op iemand moet schieten om hem te doden ... Maar one-shot heb ik nog niet gehad en niet gedaan.

CoUg4r.

Legacy Member
Mooie BF3 Montage voor die gene die geïnteresseerd zijn.. BF3 Montage. Wat mij wel opvalt is da de chatbar precies wat buggy werkt met het kill-screen? De chatbox komt over de kills heen?

XPlosiv

Legacy Member
Link_006_ zei:
Dat vind ik juist heel goed, een mix tussen realisme en spel, want hoeveel je in sommige spellen op iemand moet schieten om hem te doden ... Maar one-shot heb ik nog niet gehad en niet gedaan.

Da's bij wijze van spreken hé :p. Soms val je inderdaad wel erg snel tegen de grond. Weet je gewoon niet van waar het kwam.

MrK007

Legacy Member
Ok, van het spel zelf ben ik zeer tevreden, alleen wat hierboven al wordt vermeld is waar, je bent soms plots dood (precies one shot) en je weet echt niet vanwaar het komt, maar goed, de recoil van de geweren zijn echt supergoed, die blur bij aiming down the sights zorgt ervoor dat alles er mooi uitziet. Het spel heeft veel actie en ziet er erg mooi uit.

Even verder over de graphics, iedereen zegt hier dat hij het kan draaien op max settings, maar probeer eens die settings eens op low te zetten...er veranderd niks..dus ik denk dat de settings gewoon gelocked staan op High, want details zien er soms wel ng "slecht" uit, zoals die zandzak barricades, die zien van dicht nogal "hoekig" uit :p

Kweet dat dit een beta is, maar goed, waar ik echt niet tevreden over ben, is het matchmaking systeem en het handmatig zoeken achter servers. Ik kan bijna nooit connecten met servers omdat hij zegt dat deze vol zijn, terwijl ik rechts van de lijst wel kan zien dat er maar 9 mensen inzitten. Dus ik hoop dat ze dit systeem serieus onder handen nemen, want hoe ze het in hun hoofd gekregen hebben om een internet browser systeem te gebruiken, weet ik niet.

XPlosiv

Legacy Member
MrK007 zei:
Kweet dat dit een beta is, maar goed, waar ik echt niet tevreden over ben, is het matchmaking systeem en het handmatig zoeken achter servers. Ik kan bijna nooit connecten met servers omdat hij zegt dat deze vol zijn, terwijl ik rechts van de lijst wel kan zien dat er maar 9 mensen inzitten. Dus ik hoop dat ze dit systeem serieus onder handen nemen, want hoe ze het in hun hoofd gekregen hebben om een internet browser systeem te gebruiken, weet ik niet.

Ik vind juist dat ze dat heel goed gedaan hebben met dat battelog systeem. Werkt toch echt enorm smooth? Dat de aantallen niet kloppen tot daar aan toe. Ze moeten maar zorgen dat het bij de live wel in orde is. Verder ben ik er echt heel tevreden over. Het spel start toch echt wel vlug op en je kan zonder problemen alt-tabben..

Het enige wat mij al opgevallen is qua "dingen die niet kloppen" zijn de bomen imo. Die staan daar precies te bewegen alsof het rubberen bomen zijn. Zelfs de stam beweegt constant van links nr rechts.. Komt echt niet natuurlijk over :p

MrK007

Legacy Member
XPlosiv zei:
Ik vind juist dat ze dat heel goed gedaan hebben met dat battelog systeem. Werkt toch echt enorm smooth? Dat de aantallen niet kloppen tot daar aan toe. Ze moeten maar zorgen dat het bij de live wel in orde is. Verder ben ik er echt heel tevreden over. Het spel start toch echt wel vlug op en je kan zonder problemen alt-tabben...

Ja ik ben het met je eens, als dit goed gaat werken zal het ook effectief goed zijn. Maar die aantallen die niet kloppen, tzal wel aan de beta liggen, aangezien battlelog ook in zen beta zit, maar ik vind dat nu op deze moment wel enorm irritant. Het matchmaking systeem werkt echt gewoon niet, of héél traag. En ja, als dit op de release ook zo gaat zijn, sorry maar dan vind ik dit een hele slechte keuze van DICE/EA. Ik heb na een dik uur zoeken eindelijk kunnen connecten met een server, gaat allemaal prima hoor eens je ingame zit. Werd ik er wel uitgesmeten wegens een timeout :p Maar het manueel zoeken achter een server vind ik ng wat buggy, ik hoop echt dat ze dit verbeteren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan