Archief - Het Officiële Battlefield 3 Topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
w00tie zei:
niet zo lang geleden een deftige game pc voor een vriend in elkaar gezet.. idéal voor BF3

Here :

Asus Maximus IV GENE-Z
Intel Core I5 2500K 3.33 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Corsair Liquid Cooling Hydro Series H100
Corsair Vengeance 8 GB, PC3-14900, 1866 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
EVGA GeForce GTX 580 1536 MB
OCZ Vertex 3 60 GB, S-ATA III / 600, 480 MB's, 535 MB's, 2,5 Inch
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk
Samsung 22x DVD-RW SATA Black Wo/S S-ATA, OEM, Zwart
Corsair Enthusiast Series Modular TX750M 750 Watt, 20+24 Pins
Fractal Design ARC Midi Geen Voeding, Zwart

Kwam op iets van 1300,- (die H100 is wel bijna 100€ waard)

!! Er is geen windows, keyboard, muis & scherm.

Voor BF3 kun je niet better hebben in die prijs klasse.

Waarom een 5400rpm HD?


w00tie zei:
inderdaad.; voor 1200-1500€ heb jij een top notch pc tegenwoordig.

Goedkoper ook ;)

w00tie

Legacy Member
michielsjoris zei:
bwa uw ram is overkill aangezien je geen hoge mhz van doen hebt met een sandybridge cpu en een crucial M4 ssd was beter geweest.
voor de rest ben ik redelijk akkoord met uw stelling :)


also:

DICE, Y U NO BETA???

heb jij de prijs gezien van die ram? gewoon belachelijk..(de prijs hé). Voor die 10€ dat iemand zou besparen..

w00tie

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Waarom een 5400rpm HD?




Goedkoper ook ;)

Want uw hdd, word gebruikt voor data erop te zetten, dus is snelheid niet echt "de" factor. Je kun ook natuurlijk een 7200 erin zetten.

Het is maar een idée van een configuratie voor een beeld te hebben van de totale prijs...

Kheb vroeger 2 van die crucial gehad (vorige generatie) en was zo teleurgesteld van de performantie... ma goed die C4 zullen wel best ok zijn.

KoOkiE

Legacy Member
Witte8 zei:
...De hardware op pc loopt al jaren voor op de software die er voor verschijnt...lang leve de consoles met hun direct x9 software!
...
mja maar als je op grafisch vlak moet blijven steken gelijk de console zije er ook vet mee. Kost mss niets extra na aankoop maar je mist na verloop van tijd toch veel eyecandy (en ik vind da persoonlijk wel belangrijk) en andere vernieuwingen. Niettegenstaande heb ik wel een ps3 in huis (meer gekocht voor de blueray speler en bf1943 in tijde maar soit, spele ook wel es graag Assassins Creed van tijd tot tijd)

Dat BF3 zo'n systeemupdate vergt ligt vooral aan de vooruitgang die geboekt is op grafisch vlak. Je kan niet meer zeggen dat dit spel een next-generation titel is, ze is met alle grafische pracht en de animationstechnieken die er in zitten weer een stap vooruit. Ik vond het zelf erg straf, de manier van aanpak is compleet anders in deze engine tov alle voorbije gekende engines waardoor uiteindelijk zo'n geschifte graphics gerenderd kunnen worden. Dit kwam trouwens wel veel sneller dan de vorige generaties, we zitten in een stroomversnelling op vlak van vernieuwing (die engine heeft maar 4 jaar of zo gekost om te bouwen) dus moet hardware ook gelijkmatig mee vernieuwd worden.

Als je kijkt naar consoles moeten ze hun fps terugschroeven naar 30fps omdat ze het anders niet kunnen trekken, en ze kunnen van meet af aan al niet alle pracht renderen die de pc versie wél zal kunnen mede door de upgrade-ability van de hardware en besturingssystemen.

tekn0w!z

Legacy Member
w00tie zei:
Want uw hdd, word gebruikt voor data erop te zetten, dus is snelheid niet echt "de" factor. Je kun ook natuurlijk een 7200 erin zetten.

De meerprijs voor een 7200rpm is verwaarloosbaar imo :)

The_Dark_Night

Legacy Member
KoOkiE zei:
battlelog wordt gratis

EA Says It Won't Emulate Call of Duty Elite and Charge for Battlelog - IndustryGamers

PS3 en xbox360 krijgen geen echte 720p resolutie om op hardware te sparen

Twitter

Battlelog kan dan wel gratis zijn maar de stats features die de gratis CoD Elite versie zal bieden zijn wel veel uitgebreider. Heat maps, etc.
Mensen zitten nu ontzettend rap CoD af te blaffen (vooral op youtube ist neig) maar kom dan af me argumenten die kloppen.
Battlelog is meer social oriented, Elite meer stats oriented, me dunkt.

KoOkiE

Legacy Member
ja kvind de hetse rond cod vs bf3 zelf ook wa overdreven, kzou zegn aan die mannen van es wakker te worden.. nuja zit veel jong volk tussen dusja die laten zich nog gemakkelijk meeslepen he.

The_Dark_Night

Legacy Member
KoOkiE zei:
ja kvind de hetse rond cod vs bf3 zelf ook wa overdreven, kzou zegn aan die mannen van es wakker te worden.. nuja zit veel jong volk tussen dusja die laten zich nog gemakkelijk meeslepen he.

Eerlijk gezegd deed ek er paar maand geleden ook aan mee.:D
Het was gewoon leuk om te zien dat, als BF fan (speel BFBC2 regelmatig, en onlangs BF2 nog eens aangeschaft), de BF franchise eindelijk meer bekendheid kreeg en eindelijk de appreciatie krijgt die ze verdient. Dan deed ik ook aan trolling op youtube en andere fora.

Maar nu hoe ik me er niet meer mee bezig, want het klonk alsof je jezelf wou overtuigen om BF3 te kopen, terwijl dit helemaal niet meer nodig is.

Witte8

Legacy Member
Psy zei:
Voila, nieuw hardware is besteld <3
Sabertooth p67, i2500k, 6gb 1600 Dominator & ne Phantom GTX560Ti OC.
Budget lag niet enorm hoog daarom de keus voor die 560Ti, maar in combinatie met die cpu zal dat wel cava zijn, hoeft ook niet uberhigh detail te zijn, zolang ik het maar HQ kan spelen zonder al teveel AA enzo ben ik al content.

Prijzen voor graphic kaartjes tegenwoordig vind ik ook wel te gek voor woorden, 350-400eur (en meer) voor een GPU van de latere generatie, jezus -.-

Een gtx560ti vind je toch al rond de 200 EUR en een ati 6950 voor een goede 220 EUR

Gewoon goed rondkijken en is bij de buren in Nederland gaan shoppen soms.

Witte8

Legacy Member
@kookie

Je hebt gelijk in je laatste post hoor. Mij opmerking over directx 9 was om aan te tonen dat dankzij de consoles de laatste jaren er op gebied van veeleisenheid van software tov hardware weinig veranderd is. Mijn drie jaar oude setup speelt nog alles deftig.

Bf3 gaat opnieuw een technologische push zijn...hopelijk zet het andere ook aan om de grenzen te verleggen. Ik ben geen gfx fanatic, maar je kan niet anders dan zeggen dat we de laatste jaren niet veel evolutie gezien hebben (afgezien van enkele uitzonderingen en slecht gecodeerde of geporte top titels)

gr

KoOkiE

Legacy Member
jup klopt.. ik denk dat hier ook een groot probleem zich aanbiedt voor bv MW3, die op dezelfde DX is blijven steken.

koolcast

Legacy Member
Er komt dan toch een nachtopening:

Dedicated_Battlefield3.jpg

Psy

Legacy Member
Witte8 zei:
Een gtx560ti vind je toch al rond de 200 EUR en een ati 6950 voor een goede 220 EUR

Gewoon goed rondkijken en is bij de buren in Nederland gaan shoppen soms.

220 betaald voor die 560Ti, voor die deftige versies betaal je precies toch een 20euro meer, (normaal kost ie zo'n 200 idd), die phantom of de twin frozor van msi zijn iets minder makkelijk te vinden, maar heb gans de boel toch bij forcom kunnen bestellen, ben voor hardware & multimedia toch iets minder te vinden voor online orders, qua rma regelingen & dergelijke al vrij veel miserie gehad in't verleden.

Scheelde 20eur met de 6950, maar die 6950 was dan ook wel met stock cooler enzo, en das toch iets minder m'n ding, de phantom/twin frozor speeds zitten ongeveer gelijk met de 6950 volgens wat ik lees dus vond ik het wel cava om die keuze te maken. (ben toch niet van plan een crossfire setup te maken dus dat boeit in mijn geval niet echt)

thelordofpee

Legacy Member
The_Dark_Night zei:
Battlelog kan dan wel gratis zijn maar de stats features die de gratis CoD Elite versie zal bieden zijn wel veel uitgebreider. Heat maps, etc.
Mensen zitten nu ontzettend rap CoD af te blaffen (vooral op youtube ist neig) maar kom dan af me argumenten die kloppen.
Battlelog is meer social oriented, Elite meer stats oriented:naughty:, me dunkt.

En de games zijn dan het omgekeerde :p

Sapermun

Legacy Member
de rook en nog wat eyecandy konden ze nog mooier maken, maar het zou dan gewoon te veel gevraagd hebben van de pc..is ergens gezegd geweest in een filmpje...als iemand weet op welk ik het heb, post pls.

Scr1fle

Legacy Member
Had graag eens zo nachtopening meegemaakt. :)

Maar school gaat voor en me ouders zouden het toch nooit toelaten. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan