Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Trials completed!

Kick ass :) wel een stukske vlotter gegaan dan die van SFIV, misschien daarom ook dat ik nu wat meer underwhelmed ben :p

Kan ook zijn omdat er nog uuuuuuren pointless boosting in het vooruitzicht liggen :p

Rubentje

Legacy Member
SSFIV een aanrader?

Ik heb nog nooit een SF gespeeld helaas maar wil deze wel een kans geven.

Veruca

Legacy Member
Rubentje zei:
SSFIV een aanrader?

Ik heb nog nooit een SF gespeeld helaas maar wil deze wel een kans geven.

Het spel kost amper €40 en het is een verbeterde versie van SF4. Niet twijfelen. ;)

Mutlee

Legacy Member
Iemand die fight night round 4 speelt? En zin heeft om rammel te krijgen van mij?

Floaaat like a butterfly sting like a bee.

ShiryuX

Legacy Member
el slettos zei:
:D Fierce shoryu's blocken is mijn hobby :love:

edit: ShiryuX heeft net mijn madcatz SE met sanwa buttons overgekocht, we hebben een paar casual matches SF4 en BB gespeeld. Eindelijk iemand die bij mij thuis tegen mij wil spelen met een arcade stick (anders weigert iedereen resoluut om fighting games te spelen tegen mij :( )

:woohoo: welcome to the arcade stick club :woohoo:

Thanks & anytime om es tegen u te spelen ^^.
Kmoet het wel echt gewend worden. Ultras komen er niet zo gemakkelijk uit (toen ik checkte in training, skip ik meestal de diagonals :$).

Anders lukt het me nogal, maar kheb ook nog geen goede grip op de joystick.
Als ik hem hou tussen mn middel & ringvinger kan ik met moeite moves doen als ik op de linkerkant mij bevind, maar met gemak op de rechterkant, etc...

Dit was allemaal gewoon op een paar uurtjes oefenen, more to come for sure! :D
Nu nog hopen dat SRK forums mij een template posten binnenkort :)

Inmiddels SSFIV gekocht maar enkel 1x de arcade uitgespeeld en dan bezig geweest met die trials.
Muziekje is ervan veranderd. Hoera, want ik werd echt gek van die 5sec loop in SFIV :applause:
Online nog niet durven testen want kwil eerst toch de arcade stick gewend worden. :niceone:

el slettos

Legacy Member
ShiryuX zei:
Anders lukt het me nogal, maar kheb ook nog geen goede grip op de joystick.
Als ik hem hou tussen mn middel & ringvinger kan ik met moeite moves doen als ik op de linkerkant mij bevind, maar met gemak op de rechterkant, etc...

japanese balltop holding guide:
YouTube - Ultimate Japanese Balltop Joystick Holding Guide

tussen uw middel en ringvinger is 'wineglass' (goed om met zangief te spelen vind ik ^^).

ik gebruik 'the no homo' :p

Veruca

Legacy Member
MvC3 nieuws!

n the latest Game Informer magazine, Dante (Devil May Cry), Felicia (Darkstalkers), Deadpool and Captain America were listed as confirmed characters for Marvel vs. Capcom 3.

Here's a list of details and impressions from the write up.

• MvC3 is using the Tatsunoko vs. Capcom scheme to be more accessible, but will retain stuff like Hyper Combo cancels, Snapbacks and assists.

• The game will have the alpha, beta and gamma assist types, just like in Marvel vs. Capcom 2.

• MvC3 aims to knock down the wall of complicated controls and open up the field of strategic fighting to all comers. This means fusing the accessible controls of TvC with tried and true MVC2 gameplay.

• The game has simplified launch attacks which are universally performed with one button, the Exchange button. This can also be pressed along with certain directions to slam opponents into the ground, leaving them susceptible to combos. Players can also hit the Exchange button in midair to tag in other team members on the fly. You can also counter exchange moves by guessing the correct exchange move to input at the same time as your opponent.

• Deadpool's teleportation device will comically malfunction if you spam his teleport move. Also, he breaks the fourth wall by beating his opponents with his health bar.

• Chris Redfield uses his weapons from Resident Evil 5, his shotgun and the "shock stick."

• Moves from the previous games seemed to have been retained. Wolverine and Hulks' Supers are shown.

hatetn

Legacy Member
het komt er op neer dat ze het gemakkelijker willen maken maar dat ze het ondertussen toch niet gaan doen.

Snap

Legacy Member
Sja, das dan ook de gedachte achter alle Street Fighter of Vs games, dat je niet de skills moet hebben om de move te doen maar wel om te weten wanneer je ze doet.

@slettos, ik houd mijn stick tussen mijn ringvinger en pink, maar heb de ball top vervangen door zo'n cilinder/cone ding, speelt makkelijker imo.

Btw, welke characters komen jullie tegen in SSF4? Ik lees op andere forums constant dat iedereen online Ibuki, Cody of Guy gebruikt maar daar merk ik niks van. Ze noemen Ibuki zelfs al de nieuwe Ken. Maar ik zie voornamelijk Ryu, Ken en Akuma, heel zelden een Ibuki, Guy nog minder en Cody zelfs nog nooit gehad.

ShiryuX

Legacy Member
Snap zei:
Sja, das dan ook de gedachte achter alle Street Fighter of Vs games, dat je niet de skills moet hebben om de move te doen maar wel om te weten wanneer je ze doet.

@slettos, ik houd mijn stick tussen mijn ringvinger en pink, maar heb de ball top vervangen door zo'n cilinder/cone ding, speelt makkelijker imo.

Btw, welke characters komen jullie tegen in SSF4? Ik lees op andere forums constant dat iedereen online Ibuki, Cody of Guy gebruikt maar daar merk ik niks van. Ze noemen Ibuki zelfs al de nieuwe Ken. Maar ik zie voornamelijk Ryu, Ken en Akuma, heel zelden een Ibuki, Guy nog minder en Cody zelfs nog nooit gehad.

Net tegen iemand gehad die zot goed Cody kon spelen en Ryu ook nog. Kweet niet, paar matches online en idd is meestal zoals jij. Ik speel voorlopig nog enkel met oude chars want kheb nog geen tijd gehad om de nieuwe te testen & kmoet eerst nog m'n arcade stick gewoon worden :p.
Online kom ik ook nog redelijk Juri tegen, moet ik wel zeggen. (Goede en slechte)

Ondertussen doe ik ook al de "no homo". Lukt me aardig goed om stuff te executen maar soms loop ik nog fout. Heel gemakkelijk om vast te houden ^^ wineglass valt ook nog mee maar minder als je aan de linkerkant bent (imo). Ik wissel af :p.
Ksnap de naam nog altijd niet (kheb ook de video bekeken) van "no homo"...

Online ook al gekickt alsk 5x na elkaar won (maar kveranderde altijd, Guile, Akuma, Ken, Dudley, ...). "You're good but no one wants to fight the same guy over and over" krijgk dan als message van host. :D

@MVC3: Klinkt voor mij eigenlijk goed, TvC kon mij meer smaken dan MvC2 :unsure: waarschijnlijk omdat het idd meer "accessible" is. MvC2 op XBL is echt moeilijk.

Snap

Legacy Member
Echt grappig als ze u kicken. Daarnet zat ik in een endless battle met 8 mensen en ik was de enige die constant veranderde van character, al de rest was Ryu of Ken. Uiteindelijk dan maar Blanka genomen en een 5-tal man eens een pak rammel gegeven. Dan gekicked door de host, een hollander, met de message erbij: "goedkoop character sterf klootzak"
Allez bon

BiZi

Legacy Member
Snap zei:
Echt grappig als ze u kicken. Daarnet zat ik in een endless battle met 8 mensen en ik was de enige die constant veranderde van character, al de rest was Ryu of Ken. Uiteindelijk dan maar Blanka genomen en een 5-tal man eens een pak rammel gegeven. Dan gekicked door de host, een hollander, met de message erbij: "goedkoop character sterf klootzak"
Allez bon

haha classic :)

TaucHeR

Legacy Member
Snap zei:
Echt grappig als ze u kicken. Daarnet zat ik in een endless battle met 8 mensen en ik was de enige die constant veranderde van character, al de rest was Ryu of Ken. Uiteindelijk dan maar Blanka genomen en een 5-tal man eens een pak rammel gegeven. Dan gekicked door de host, een hollander, met de message erbij: "goedkoop character sterf klootzak"
Allez bon

iedereen haat Blanka :) Des te leuker om hem te mainen. Ik kan er wel inkomen dat het frustrerend is om constant blanka balls in uw face te krijgen van een noob die niets anders kan, maar waar ligt het verschil dan met flowchart Kens / Ryu's die DP'en alsof hun leven er van afhangt.

Heb ook al meerdere cheapass blanka berichten gekregen. FFS is dat zo moeilijk om die matchup te leren. :ironic:

ShiryuX

Legacy Member
el slettos zei:
win percentage in SSF4 online : 81.4 % :D

Dude, zot ^^ Kzou al content zijn met iets over 50% in gelijk welke game (m'n win is maar 35% in ranked BlazBlue :( ).

TaucHeR zei:
iedereen haat Blanka :) Des te leuker om hem te mainen. Ik kan er wel inkomen dat het frustrerend is om constant blanka balls in uw face te krijgen van een noob die niets anders kan, maar waar ligt het verschil dan met flowchart Kens / Ryu's die DP'en alsof hun leven er van afhangt.

Heb ook al meerdere cheapass blanka berichten gekregen. FFS is dat zo moeilijk om die matchup te leren. :ironic:

Shoryukens doe ik minder of nu zie ik echt hoe mensen die flowchart volgen. Nu kan ik met gemak hun wake up shoryuken blocken om dan een ultra eruit te krijgen of zelf een fierce shoryuken op hen te doen :D.
Don't hate on Ken though :p zelf speel ik graag met die (was/is m'n main...eigenlijk alle shoto's).

Eigenlijk, blanka eens moeten proberen vanavond. Ik speelde NOOIT met Guile vroeger maar zo cheap dat je kan spelen en afstraffen met flash kick/sweep. :D Vooral de ultra komt er nu gemakkelijk uit met de arcade stick (tegenover vroeger met analog stick).

EDIT: Gvd, niemand op SRK forums die art request aanneemt. Kvond een paar TE die goed leken maar om die te converten naar SE (deden ze ook nog niet)...

Bamboebahr

Legacy Member
lol @ movie ^^

ik ben er zelf niet zo goed in, en ben wss redelijk voorspelbaar voor de pro's hier, maar ZO erg is het nu ook weer niet :D

Veruca

Legacy Member
Doet me denken aan 'Good morning, Mr. Masters' op Youtube. :)

'What you gonna do when a round begins?
(SHORYUKEN!) (SHORYUKEN!)
What you gonna do when they block that hit?
(SHORYUKEN!) (SHORYUKEN!)
What you gonna do when your opponent's fullscreen, spamming Tiger Shots, preventing you from proceeding?
(SHORYUKEN!)
Yeah, just keep on beasting cause eventually you'll crush the precinct. Cause you're a master!'


:music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan