Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
Haha, zalig! :niceone: Spijtig dat ik dat niet heb kunnen horen. :D

But truth be told... uwe Vega is wel awesome. ;)

el slettos

Legacy Member
ik lag vaak plat van het lachen gewoon :lol:

en kdeed dan mee met dingen zoals:
"imma slice yo' ass with my vega's claw mothafucka"
"oops, was that a perfect? Sorry about that... epic fail"

tkomt daar dan ne japanner toe met 2 bar connection:
"you not good player, how you play, i see, shoryu timing not good, pokes yes, i beat you with chun li"

Nadat hij al de 1e match verloor heeft hij gewoon gerage-quit hahaha

:D :music:

Snap

Legacy Member
Ge doet een mens anders ni veel goesting krijgen om tegen u te spelen :p

el slettos

Legacy Member
Snap zei:
Ge doet een mens anders ni veel goesting krijgen om tegen u te spelen :p

meh, er zijn veel nieuwelingen die pas vanaf SSF4 beginnen spelen hebben é. Dus online is het wel simpeler dan in SF4.

Der zat zelfs 1 gast tussen die constant gecross-upt werd door mijn Ken en hij wist niet hoe hij uit de link kon geraken... :wtf:

Maar dan wel 2 spelers die wisten waarmee ze bezig waren qua mix-up en pokes, ryu spelers. Maar die gasten hadden gewoon geen ervaring tegen een Vega speler. Kan fataal zijn.

Kijk naar mij, tegen Micvladje, nooit tegen een dhalsim gespeeld -> ik verloor met een high tier character

Matchup kennis en ervaring betekent véél

Snap

Legacy Member
Net ook mijn eerste hatemail van Super gehad van de eerste goede Juri die ik ben tegengekomen, schitterend getimede divekicks en goeie crossups, ik was beetje overweldigd. Maar hij was constant vulnerable voor overheads en dus ben ik uiteraard een "super lame faggot" omdat ik constant overheads doe, ah ja, hoe komt ge erbij om een weakness uit te buiten...

Veruca

Legacy Member
Haha ja, da's durven. Of mensen die klagen dat ge teveel throws doet... of teveel blockt. :wtf: 'Nee, ge hebt gelijk... ik zal niet meer blocken. Weet ge wat, ik zal hier gewoon blijven stilstaan anders...'

BiZi

Legacy Member
Huidigen trend:

Ge speelt tegen ne random dude.
Random dude neemt nieuw char à la Juri / Dudley
Ge verslaagt hem.
Ge komt die zelfden dude terug tegen.
Dude neemt Blanka om cheap te spelen.

el slettos

Legacy Member
Veruca zei:
Haha ja, da's durven. Of mensen die klagen dat ge teveel throws doet... of teveel blockt. :wtf: 'Nee, ge hebt gelijk... ik zal niet meer blocken. Weet ge wat, ik zal hier gewoon blijven stilstaan anders...'

idd, bij mij zagen ze ook altijd.

wat ik vaak doe bij slechte spelers is:
overhead mk, 2 low jabs, throw -> repeat

kheb zo gisteren een perfect gehaald en die kerel zat te schreeuwen door zijn mic :wtf: :D

Snap

Legacy Member
Da is dus zo zever, Blanka is niet meer of minder cheap dan gelijk welk ander high tier character. Er zijn genoeg manieren om Blanka balls tegen te houden, als dat niet lukt ligt het probleem bij u.

Throws zijn beetje mijn zwakke plek in mijn game,, al sinds SF2 en eigelijk in elk fightgame dat ik ooit heb gespeeld. Ik vind nooit de juiste moment om een throw te doen tenzij de super obvious situaties zoals na een mislukte ultra of srk.

Veruca

Legacy Member
Hehe, dat kan inderdaad als lame overkomen.

Maar ik heb iets van 'leer er van'. Van zodra je weet wat je moet doen om dat tegen te gaan ga je al een pak beter spelen. En zo verbeter je enkel je spel... en worden de matchkes leuker. :)

Ik heb gisteren wat met Makoto zitten spelen. Die heeft wel een interessante speelstijl. Sommige van haar special moves vind ik maar wat raar (zoals de anti-air punch of de 214+k move in de lucht) maar ze hebben wel hun nut. :)
Ik keek wel even op van haar pokes. Die zijn best wel nice. En zalig hoe je je Super kunt activeren en meteen overgaan in haar Ultra I. :)

Oh, en gisteren met Cammy nog wat trials gedaan. Ofwel hebben ze de ground Cannon Strike input makkelijker gemaakt, ofwel ben ik er beter in geworden. EX Cannon Strike, EX Cannon Strike, EX Cannon Strike, Gyro Drive Smasher ftw! :applause:

el slettos

Legacy Member
Ik geef Snap gelijk wat blanka betreft, ne simpele jab van ryu cancelt al blanka's horizontale ball. Uw timing moet wel goed zitten...

Veruca

Legacy Member
Ik zou nog eens moeten testen, maar ik dacht dat low medium kick van Cammy ook altijd door z'n electricity ging. ^^

Achteraf kreeg ik dan een PM met 'you got no life' omdat hij electriticy bleef spammen en ik hem er elke keer uitkickte. :D

Snap

Legacy Member
Sja, als je constant dezelfde move gebruikt en het werkt niet dan ben je zowiezo slecht bezig, gelijk welk character je gebruikt.
Ik main Blanka net omdat hij snel kan overschakelen van defence naar pressure of bait tactics. Maar als constant crossup ball -> sparks blijft werken zal ik het ook zeker niet laten.
En die nieuwe ultra is fantastisch, niemand die het nog waagt een fireball te gebruiken zodra ge ultra hebt.

el slettos

Legacy Member
de nieuwe ultra van Vega is ook super handig, en beat iedere horizontale blanka ball :love:

gisteren tegen een goeie blanka speler gespeeld, final round, elk 1 cm health over.
Blanka doet mp ball, en ik snel gereageerd met ultra II :D

ShiryuX

Legacy Member
Man 'k zal toch eens moeten investeren in die SSF4 na dat ik een fight stick koop, niemand speelt Blazblue meer, 'k speel tegen Amerikanen & Japanners daarop :unsure: :p

Wel altijd nice als je ze hoort schreeuwen door je TV :D Arakune ftw <3 (alhoewel ik quasi geen combo's kan, kan ik goed m'n plan trekken ermee).
Infinite grab :evil:

hatetn

Legacy Member
el slettos zei:
idd, bij mij zagen ze ook altijd.

wat ik vaak doe bij slechte spelers is:
overhead mk, 2 low jabs, throw -> repeat

kheb zo gisteren een perfect gehaald en die kerel zat te schreeuwen door zijn mic :wtf: :D



gij zijt dan ook een blockslet:p

Bamboebahr

Legacy Member
kheb hier net wat SSF4 zitten spelen op een beamer op Gaming in Genk, kga het mij ook eens moeten aanschaffen :D
wel best dat hier niemand zit van deze thread, die zouden wss plat liggen van mn 'skills' :p

el slettos

Legacy Member
hatetn zei:
gij zijt dan ook een blockslet:p

:D Fierce shoryu's blocken is mijn hobby :love:

edit: ShiryuX heeft net mijn madcatz SE met sanwa buttons overgekocht, we hebben een paar casual matches SF4 en BB gespeeld. Eindelijk iemand die bij mij thuis tegen mij wil spelen met een arcade stick (anders weigert iedereen resoluut om fighting games te spelen tegen mij :( )

:woohoo: welcome to the arcade stick club :woohoo:

MicVlaD

Legacy Member
Snap zei:
Gisteren toegekomen en ik moet zeggen, eerste indruk was dat ik de PC versie beter vind. Loading times zijn tot 3x langer, als ik ranked battles zelf niet host heb ik veel input lag (zelfs tegen belgen) en constant die "cannot join game" errors. En super irritant dat ze player match weg hebben gedaan, gedaan met online oefenen :(

Ik vind Juri beetje overhyped, niet echt spectaculair, nog geen enkele goede tegengekomen ook, de meesten spammen constant dive kick en spinwheel bij wakeup.
Abel zijn nieuwe ultra is geschift en die nieuwe van Bison is ook enorm goed.

Vanavond eens wat met Dudley oefenen, lijkt mij een zalig character.
Netcode van de PC-versie en SSFIV is nagenoeg hetzelfde, en de load times zijn enkel traag op consoles als je het spel niet hebt geïnstalleerd.

Wat betreft je verbindingsproblemen: heb je wel Open NAT? Als het Moderate of Strict is, dan kan dat wel voor een aantal problemen zorgen (zoals niet in staat zijn om met bepaalde mensen te connecten), maar die berichten betekenen in SSFIV ook dat de lobby reeds vol is. Normaal speelt het trouwens ook geen rol wie de host is; was er al sprake van lag toen je tegen iemand speelde en nodig je diezelfde persoon later uit in je eigen lobby, dan zal die er nog altijd zijn hoor.

Snap

Legacy Member
Het is ondertussen al opgelost, denk dat het probleem lag aan de bridge tussen mijn xbox en pc.
Ik wist niet eens dat je games kon installeren op de hdd, ik heb die xbox nog maar sinds woensdag. Bedankt daarvoor, ga ik dan onmiddelijk eens doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan