Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
Als het een aanmoediging mag zijn Bam, de boss in Score Attack bij Arcana Heart 3 is ook een echte bitch. Een bitch met grote borsten. :p

hatetn

Legacy Member
Veruca zei:
Als het een aanmoediging mag zijn Bam, de boss in Score Attack bij Arcana Heart 3 is ook een echte bitch. Een bitch met grote borsten. :p


borsten kunnen niet groot genoeg zijn als de physics goed zitten en de leeftijd op 99 staat:crazy:

Terry_Bogard

Legacy Member
Bamboebahr zei:
Zeg,terry boomgaard,toevallig geen familie die hier bekend is als "Assassin" ? :p
kzie anders wel een patroon XD

Om maar weer normaal door te gaan:

Het klopt wel dat SF4 iets toegankelijker gemaakt is, maar op zich is dat geen slecht ding. Capcom moet uiteindelijk iedereen aanspreken om als bedrijf deze games te kunnen blijven maken, soms horen daar newbie modes bij (zoals ze in MVC3 gedaan hebben). Uiteindelijk moeten de newbies toch wel enige vorm van skills kweken, anders is de pret er online zeer vlug af. Je kan DP's of 360 grabs blijven mashen, uiteindelijk gaan de betere spelers u wel op uw plaats zetten, kunt ge zo'n masher niet aan, dan scheelt er iets aan uw tactics imo :p

Wat de balance in KOF betreft: ik hoop eerlijk gezegd dat ze weer niet overdrijven met hun boss characters. ik ga hier niet beweren van een kenner te zijn, maar na meerdere SNK games gespeeld te hebben (niet alleen KOF games) vind ik toch dat ze altijd overdrijven met de moeilijkheidsgraad van die boss fights -_-


Ik zeg niet dat ik problemen heb met mashers, maar de hele opzet is versimpeld. Wat je vaak ziet bij mensen die alleen SF4 spelen is dat ze moeite hebben met executie in andere games. Daarbij zijn de Ultra meters en andere comeback mechanics tegenwoordig een vereiste om tegenstanders nog een kans te geven nadat ze een asswhooping krijgen. En dan heb je de nieuwe SF4 generatie die elke niet Capcom game op voorhand al afschrijven om allerlei redenen.

Dat heet the SNK Boss Syndrome. Het is algemeen bekend dat de bosses erg onvergefelijk zijn, maar het is ook algemeen bekend dat boss characters veelal gebanned zijn omdat ze nou eenmaal broken zijn. In de UM versies kunnen de toned down (sub)bosses overigens nog wel gekozen worden, maar je zult bijvoorbeeld Omega Rugal, Zero, Krizalid etc. nooit op een tourney treffen. Ik koop fighting games overigens nooit voor de single player, jij wel dan?

Bamboebahr

Legacy Member
Veruca zei:
Ja. Problemen mee? :)

²

Ik kon me als klein manneke lang bezig houden met die fighting games, en ze zijn leuk om eens vlug uit te spelen als je eens wat tijd wil doden. Dat verklaart ook het succes van BB:CS2 en dergelijke op de PSP ;)

Ik heb geen problemen met executie op BB, zelfs als Taokaka speler lukt het me aardig om combo's uit m'n mouw te schudden (iets minder in echte situaties dan tegen training dummys wel,voor ik een zeker tsubaki speler hoor :p).

Unlimited Hazama is onvergefelijk, Seth is onvergefelijk, die bosses in SNK zijn niet onvergefelijk: die zijn gewoon cheap, ronduit cheap.

DissA

Legacy Member
tbh need more SF4:AE talk ... :p

in all honesty, dat mensen problemen hebben me executie, wss ja dat is maar normaal.. of kan jij direct elke motion fijnloos in een combo gieten????

Vergeet niet dat SF4 een hele hoop nieuwelingen (waaronder ikzelve) aan de FGC heeft toegevoegd. Mensen die casual spelen gaan idd ni goed zijn in executie maar mensen die weldegelijk de tijd nemen om het spel in zijn finest details uit te grinden hebben dar geen last van. Kijk maar naar bvb Shadalooshowdown waar er een bison speler bijna tokido versloeg en die speelde maar 6 maanden ...

Executie komt met de tijd en gewoonte.

Mashing, als ze u derdoor mashen door u blockstring dan doede u blockstring ni goe of is u executie ook ni goe omdage een gap laat waardoor der een move kan doorgeraken. Is het noobish? JA! Ik ben het daar absoluut mee eens dat het suckt om een reversal tegen u te krijgen maar als gij u spel daaraan ni aanpast en der maar blijft uit gemashed worden dan ligt het probleem bij u... Stop me frametraps te gebruiken op mashers. Laat nen intentional gab voor te baiten, leer u afstanden, leer u punishers... das de enigste mannier om iemand te laten stoppen mee mashen.
Is de game dan nog zo noob friendly dan moet ik tot spijt zeggen dat ge het game zelf beter links laat liggen en iets meer casual ga spelen...

Dat de games die nu uitkomen meer casual friendly zijn vind ik anders ook dood normaal. They need to get paid son... Want meeste zeggen hier ow 3SO super spel tot ze het effectief gaan spelen en gaan zien hoe belachelijk traag da spel is en hoe moeilijk. 3S is ni scrub friendly en is daarom ook een van de mindere games in sf genre.

Bamboebahr

Legacy Member
probeer eens een DP te doen in de eerste :p

Maar ik ben het eens met de rest :p

Terry_Bogard

Legacy Member
Veruca zei:
Ja. Problemen mee? :)

Tja, als je geen vrienden hebt om mee te spelen.

DissA zei:
tbh need more SF4:AE talk ... :p

in all honesty, dat mensen problemen hebben me executie, wss ja dat is maar normaal.. of kan jij direct elke motion fijnloos in een combo gieten????

Vergeet niet dat SF4 een hele hoop nieuwelingen (waaronder ikzelve) aan de FGC heeft toegevoegd. Mensen die casual spelen gaan idd ni goed zijn in executie maar mensen die weldegelijk de tijd nemen om het spel in zijn finest details uit te grinden hebben dar geen last van. Kijk maar naar bvb Shadalooshowdown waar er een bison speler bijna tokido versloeg en die speelde maar 6 maanden ...

Executie komt met de tijd en gewoonte.

Mashing, als ze u derdoor mashen door u blockstring dan doede u blockstring ni goe of is u executie ook ni goe omdage een gap laat waardoor der een move kan doorgeraken. Is het noobish? JA! Ik ben het daar absoluut mee eens dat het suckt om een reversal tegen u te krijgen maar als gij u spel daaraan ni aanpast en der maar blijft uit gemashed worden dan ligt het probleem bij u... Stop me frametraps te gebruiken op mashers. Laat nen intentional gab voor te baiten, leer u afstanden, leer u punishers... das de enigste mannier om iemand te laten stoppen mee mashen.
Is de game dan nog zo noob friendly dan moet ik tot spijt zeggen dat ge het game zelf beter links laat liggen en iets meer casual ga spelen...

Dat de games die nu uitkomen meer casual friendly zijn vind ik anders ook dood normaal. They need to get paid son... Want meeste zeggen hier ow 3SO super spel tot ze het effectief gaan spelen en gaan zien hoe belachelijk traag da spel is en hoe moeilijk. 3S is ni scrub friendly en is daarom ook een van de mindere games in sf genre.

lol deze tjap denkt dat ik net als hem bij SF4 ben begonnen. Luister, ik ga al jarenlang naar FG tournaments in het buitenland voor alles behalve SF4, zelfs voordat die game uit was. Waar ben jij geweest? Online telt niet.

Casual friendly is met SF4 geintroduceerd en dat begon met lenient inputs, shortcuts in commands en comeback mechanics to cater to scrubs.

LOL 3S een van de mindere games in de SF reeks? 3S traag?? :rofl:
Het is niet voor niets dat ze SF4 soms gekscherend Turtle fighter 4 noemen. Ik heb in geen enkele fighting game ZO vaak de timer op nul zien eindigen.

3S kwam in 1999 in de arcade uit en mensen spelen de game nog STEEDS, en dat is volgens jou een van de mindere SF games? De game die bijna een decennia lang standaard gefeatured wordt op praktisch ieder FG toernooi? (SBO, EVO anyone?) Dat geeft al aan dat je echt niks over fg's weet behalve SF4.

Ik heb 3s al bijna 10 jaar in mijn bezit dus ken het spel wel degelijk en heb zelfs toernooi ervaring.

Dus voordat je verder blaat adviseer ik je eens aan een echt toernooi mee te doen.

Terry_Bogard

Legacy Member
Terecht wijzen die hap, net als alle inaccurate KOF geblaat.
Als je iets post moet het goed onderbouwd zijn, punt.

hatetn

Legacy Member
GaaRa- zei:
die ene dikken nek meer of minder in dit topic zal niet veel verschil uitmaken hoor.....


zolang ze hun inputs niet beginnen posten kun je er nog mee lachen. anders heb ik redelijk snel iets van wie doet er eigenlijk moeite om dat te typen:wtf:

nu als we hier alles moeten geloven zitten alle topgamers hier. toch de vlaamse en mss een paar nederlanders. maw middelmatig op hun best en hun hobby veel te serieus nemen. KOF staat me niet aan dus wtf maakt het uit wat de scene ervan denkt. als ik de mening van een ander moet volgen ga ik wel solliciteren om sim te worden

DissA

Legacy Member
Terry_Bogard zei:
Tja, als je geen vrienden hebt om mee te spelen.



lol deze tjap denkt dat ik net als hem bij SF4 ben begonnen. Luister, ik ga al jarenlang naar FG tournaments in het buitenland voor alles behalve SF4, zelfs voordat die game uit was. Waar ben jij geweest? Online telt niet.

Casual friendly is met SF4 geintroduceerd en dat begon met lenient inputs, shortcuts in commands en comeback mechanics to cater to scrubs.

LOL 3S een van de mindere games in de SF reeks? 3S traag?? :rofl:
Het is niet voor niets dat ze SF4 soms gekscherend Turtle fighter 4 noemen. Ik heb in geen enkele fighting game ZO vaak de timer op nul zien eindigen.

3S kwam in 1999 in de arcade uit en mensen spelen de game nog STEEDS, en dat is volgens jou een van de mindere SF games? De game die bijna een decennia lang standaard gefeatured wordt op praktisch ieder FG toernooi? (SBO, EVO anyone?) Dat geeft al aan dat je echt niks over fg's weet behalve SF4.

Ik heb 3s al bijna 10 jaar in mijn bezit dus ken het spel wel degelijk en heb zelfs toernooi ervaring.

Dus voordat je verder blaat adviseer ik je eens aan een echt toernooi mee te doen.

dude grappig om te zien dat je zoveel zegt ma zoweinig leest....
3SO zo goed zo amazing ja daarom dat er ZOVEEL mensen het spelen.... slechts een paar kunnen dit echt goed.
Gij die zoveel na toernooi'n ga ze wel vlug op u tenen getrapt en zeker als het over nubs ga want clearly you don't know how to beat em
gg kk thnx bye

ps 3S is traag en 3S geen comeback mechanics??? wacht ik pak even chun li en doe 1 poke voor 30% van u leven, maja da telt ni ofc want das ma nen super ....
en sf4 me timeout dude you're playing the game wronge srr

Bamboebahr

Legacy Member
Terry_Bogard zei:
Tja, als je geen vrienden hebt om mee te spelen.

Blijf zo door razen en ge zult er hier ook niet te veel bijmaken, anders wel net m'n twee vaste spar buddies uitgemaakt... (so much for no friends,huh?)

killyourzone

Legacy Member
Ik zie het verschil niet tussen iemand die zegt dat KoF kut gaat worden of iemand die zegt dat SF4 slecht is, behalve dan dat die laatste het voordeel heeft al het spel te kunnen hebben gespeeld. Het is nu eenmaal internet, mensen verkondigen er hun meningen als feiten....

Heb Arcana Hearts 3 vandaag binnen gekregen, die boobie mousemat is de max! :D

Bamboebahr

Legacy Member
@killyourzone: waar heb je die dan besteld? Ik ging die versie ook nemen maar de BB store was zot duur ivgm zavvi :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan