Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Dude, het is fucking SNK, wie geeft er in godsnaam om balans in een SNK-game als ge weet dat enkele characters sowieso god tier zijn? Ik heb ook wel degelijk zo'n beetje elke KOF gespeeld en ik vind er nu eenmaal niks aan.

Weet ge, akkoord, ik had erbij moeten zeggen dat ze IMO hun formule sterker mogen maken voor XIII, het is iets persoonlijks :p

Ook heel subtiel dat ge XII nergens vermeldt, I got u there :p

Terry_Bogard

Legacy Member
Dennoman zei:
Dude, het is fucking SNK, wie geeft er in godsnaam om balans in een SNK-game als ge weet dat enkele characters sowieso god tier zijn? Ik heb ook wel degelijk zo'n beetje elke KOF gespeeld en ik vind er nu eenmaal niks aan.

Weet ge, akkoord, ik had erbij moeten zeggen dat ze IMO hun formule sterker mogen maken voor XIII, het is iets persoonlijks :p

Ook heel subtiel dat ge XII nergens vermeldt, I got u there :p


Oeverloos ongefundeerd gelul.

Geen enkele fighting game is perfect gebalanceerd, KOF games zijn daar geen uitzondering op. Het ironische hieraan is dat van alle KOF games jouw eerder genoemde hoogtepunt 98UM daadwerkelijk één character heeft dat god tier is: Krauser.

Afgaande op je antwoorden lijk je bar weinig van de KOF serie te weten en is een goed onderbouwde niet mogelijk. KOF games spelen wilt niet zeggen dat je de mechanics, metagames en diepere gameplay begrijpt. Ik speelde oudere KOF titels in tourney verband dus weet weet precies het verschil tussen casual en dedicated players.

Nogmaals, de console XIII is hard op weg om de beste fighting game ooit te worden aangezien de game goed gebalanceerd is en het nieuwe systeem veel creativiteit in combo's toelaat. Best of all, het heeft geen shitty Capcom style comeback mechanics.


Dennoman zei:
Ook heel subtiel dat ge XII nergens vermeldt, I got u there :p

Jij moet eens de betekenis van subtiel opzoeken want in deze context gaat het nergens op.

You ain't got shit on me:

Dennoman zei:
KOF-reeks is gestaag achteruit blijven gaan sinds '96, met '98 UM als eenzaam hoogtepuntje. Het is te hopen dat ze iets spectaculairs uit hun mouw schudden.

Waar heb jij XII hierbij vermeld?

Lees het vetgedrukte aub.
Jij geeft aan dat 98UM de beste KOF titel is sinds 96 en de rest dus eigenlijk shitty is. Ik geef aan dat er na 96 heel wat meer betere KOF titels zijn uitgebracht: 97, 98, 2000, 2002, 2002UM en XI.

Waarom zou ik XII moeten scharen tussen het lijstje goede KOF titels die ik eerder heb opgenoemd?

Serieus joh, you're missing the point completely.

"i got you there" :rofl:

hatetn

Legacy Member
waarom moet er hier bij iedere fighter een nieuwe fanboy komen die het spel in alle mogelijk mate gaat verdedigen.

XII was crap dus ik ben sneller geneigd om naar hun laatste game te kijken dan naar een die ze 10 jaar geleden hebben gemaakt omdat die goed was.


MK had ooit een revolutionair online gedeelte waar lag onmogelijk was. je moet maar eens zoeken hoe snel die kar gedraaid is. KOF XII was al dood online toen ik het een jaar na release uit een budgetbak voor een paar euro plukte.

geloof je dat deze veel aandacht gaat krijgen omdat de reeks ooit goed was? je zou dan denken dat een multiplatform sonic alle records breekt

Terry_Bogard

Legacy Member
lol nieuwe Fanboy? :lol:
Als je iets gaat afkraken doe het dan op een goed onderbouwde manier.
Hij heeft nergens een woordje over XII gerept maar juist gezegd dat er na 96 geen goede KOF titel was op 98UM na.

2002UM kwam niet veel eerder uit en dat was wél een top game. 98UMFE is overigens hun laatste KOF game, so your point being? In case you didn't know, UM titels zijn uitgebreide remakes en in 2k2UM's geval gaat het bijna om een compleet nieuwe game.

Iedereen die de KOF serie kent weet dat XII bare bones was in vergelijking met XI. De game is gerushed omdat het rond de release van SFIV uitgebracht moest worden. Dan krijg je onafgemaakte animaties, een klein aantal characters, incomplete movesets etc. Dit is echter helemaal ongedaan gemaakt in XIII, een game dat eer doet aan de KOF legacy.

Ja ik geloof dat XIII veel aandacht gaat krijgen omdat ik actief ben in de fighting game scene en mensen de game na exposure op Revelations, Evo, Comic con, SvB en laatst Games Com heel enthousiast waren over de game. Atlus en Rising star games promoten de game waar ze kunnen en het lijkt z'n vruchten af te werpen.

Veruca

Legacy Member
Terry_Bogard zei:
Hij heeft nergens een woordje over XII gerept maar juist gezegd dat er na 96 geen goede KOF titel was op 98UM na.

To be honest, hij heeft gezegd dat de reeks gestaag achteruit aan't gaan is sinds '96... en in dat rijtje hoort XII thuis, als laatste (en dus slechtste) van de reeks. Dus hij heeft wel degelijk iets gezegd over XII, al was het subtiel. :p

Terry_Bogard

Legacy Member
Veruca zei:
To be honest, hij heeft gezegd dat de reeks gestaag achteruit aan't gaan is sinds '96... en in dat rijtje hoort XII thuis, als laatste (en dus slechtste) van de reeks. Dus hij heeft wel degelijk iets gezegd over XII, al was het subtiel. :p

lol als je op zo'n kromme manier gaat redeneren wel ja.
Overigens is XII niet de laatste KOF titel die op console is uitgebracht dus helaas.

Veruca

Legacy Member
Euh... da zijn games van 2002, heruitgegeven? Mja, als ge dat zo bekijkt, dan kunde ook zeggen dat SF3 nieuwer is dan SF4 aangezien die deze week gaat uitkomen en de laatste versie van SF4 begin van de zomer.

So all in all, XII is nog steeds de laatste nieuwe KoF die is uitgekomen he.

Terry_Bogard

Legacy Member
Zoals ik in een eerdere post al aangaf is 2k2UM als remake een geheel nieuwe game, niet enkel heruitgegeven zoals Garou dat was. Dubbel zoveel personages, beter uitgewerkt systeem, Balance tweaks, ander uiterlijk etc. Het origineel is nergens terug te herkennen behalve aan de MaxMode. Dus ja, het gaat om een nieuwe game die de titel 2002 draagt.

hatetn

Legacy Member
damn deze week komt er een gloednieuwe SF titel en ik heb de vorige nog niet(AE).

Bamboebahr

Legacy Member
hatetn zei:
waarom moet er hier bij iedere fighter een nieuwe fanboy komen die het spel in alle mogelijk mate gaat verdedigen.

wacht tot de nieuwe BB en SC uitkomt :evil:

Terry_Bogard

Legacy Member
hatetn zei:
damn deze week komt er een gloednieuwe SF titel en ik heb de vorige nog niet(AE).



Piece of advice: Laat AE voor wat het is, er is alweer een 2012 update aangekondigd en wat je ervoor krijgt is bar weinig.

3rd Strike Online (3so) daarentegen heeft een hele shitload aan nieuwe game modes bijgekregen inclusief uitgebreidere parry training en mission mode. Best of all is dat de game gebruikt maakt van de GGPO netcode, als je ooit op GGPO speelt dan weet je dat de netcode goed is maar 3s (CPS3 titel) werkt niet vlekkeloos op een online emulator dat voornamelijk is bedoeld voor CPS1/CPS2 games, vandaar dat het daar bij het minste of geringste lagged. De GGPO netcode is from scratch geintegreerd in 3so dus dat zou een betere online ervaring moeten bezorgen dan die van SSF4, daarbij heb je de mogelijkheid om je matches rechtstreeks te uploaden up Youtube wat zelfs nog géén enkele Capcom Fighting game doet.

De game is arcade perfecte heruitgave, je krijgt er geen nieuwe characters bij maar wel een shitload aan extra's zoals nieuwe game modes, artwork e.d.

De beste SF game ooit imo.

AE Update: 15,-

3rd Strike Online: 15 Euro

Bamboebahr

Legacy Member
sommige mensen spelen nu eenmaal liever SF4 hé ^^;

Ik hou persoonlijk helemaal niet van SF3 (chars stonden mij niet aan ivgm die van alpha 3), maar SF4 vond ik een heel eind geweldig :)
Al moet ik wel toegeven dat AE's nieuwe chars maar sucken (imo,dont flame me), maar als je echt mee wil blijven spelen volgens de nieuwste regels heb je niet veel keus hé :)

Terry_Bogard

Legacy Member
Ik vond de characters verfrissend en ben van plan om 3so 10 jaar nadat ik mijn dreamcast versie kocht opnieuw aan te schaffen. Gameplay wise is het veruit de beste SF ooit met zoveel mogelijkheden die het parrysysteem biedt. In de zomer van 2008 had ik goede hoop toen ik de beta van SF4 speelde op een fighting game event. Ik had vervolgens goede hoop dat Capcom het met een nieuwe game/update (SSF4) wel wat sneller zou maken en minder turtle friendly maar nee. Reversal windows van een uur en allerlei mash vriendelijk noobie shit maken dit tot een serie waar ik heel veel respect voor heb verloren.

hatetn

Legacy Member
Terry_Bogard zei:
Piece of advice: Laat AE voor wat het is, er is alweer een 2012 update aangekondigd en wat je ervoor krijgt is bar weinig



als ik nu eens AE op disc koop en met kof wacht tot het zijn geld waard is. dan ben ik maar 30 euro kwijt en is iedereen gelukkig.

Terry_Bogard

Legacy Member
hatetn zei:
als ik nu eens AE op disc koop en met kof wacht tot het zijn geld waard is. dan ben ik maar 30 euro kwijt en is iedereen gelukkig.

Je laatste post ging duidelijk over het aanschaffen van 3so die deze week uitkomt en AE.


KOFXIII komt overigens pas tegen het einde van Oktober. ;)


Dennoman zei:
This bro is getting a little mad :s

Who, me?

lolol nee man, ik vind het gewoon leuk om mensen terecht te wijzen wanneer ze geen idee hebben waar ze over praten. ;)

Bamboebahr

Legacy Member
Zeg,terry boomgaard,toevallig geen familie die hier bekend is als "Assassin" ? :p
kzie anders wel een patroon XD

Om maar weer normaal door te gaan:

Het klopt wel dat SF4 iets toegankelijker gemaakt is, maar op zich is dat geen slecht ding. Capcom moet uiteindelijk iedereen aanspreken om als bedrijf deze games te kunnen blijven maken, soms horen daar newbie modes bij (zoals ze in MVC3 gedaan hebben). Uiteindelijk moeten de newbies toch wel enige vorm van skills kweken, anders is de pret er online zeer vlug af. Je kan DP's of 360 grabs blijven mashen, uiteindelijk gaan de betere spelers u wel op uw plaats zetten, kunt ge zo'n masher niet aan, dan scheelt er iets aan uw tactics imo :p

Wat de balance in KOF betreft: ik hoop eerlijk gezegd dat ze weer niet overdrijven met hun boss characters. ik ga hier niet beweren van een kenner te zijn, maar na meerdere SNK games gespeeld te hebben (niet alleen KOF games) vind ik toch dat ze altijd overdrijven met de moeilijkheidsgraad van die boss fights -_-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan