Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snap

Legacy Member
Decay zei:
Nice stick :p

Ik heb is de site van Daigo "The Beast" bekeken en jeezes, er staan een hoop filmpjes op van matchen tussen hem en andere goeie spelers zoals Alex Valle en Justin wong. Maar in geen een van die filmkes verliest Daigo tegen die andere gasten (terwijl hij zeker niet onklopbaar is, vooral Alex Valle is aan hem gewaagd). Imo heeft diene gast een egoprobleem, enkel winnende clipkes op uw site zetten :wtf: In een match tegen Alex Valle (guile tegen ryu) ziede de eerste match niks anders als hadokens en sonic booms (daigo bleef constant spammen). Na een tijdje geraakt ryu toch in range en dan ziede waarom daigo bleef spammen, hij kon gewoon ni veel beginnen tegen hem in close range. Na een serieuze asswhooping wint hij toch nog, jawel, dankzij zwaar te turtelen en sonic booms te spammen. Imo was diene Alex Valle toch de winnaar in die match, desondanks de officiele score. En dan die twee commentators die Daigo maar blijven ophemelen, Alex klets daar zalige combos uit zijn vingers, Daigo connect ene sonic boom met diene kick en dan "Woooow look at that combo!!!". Snap de heisa rond diene kerel niet ze, sure da een matchke tegen chun li met zijne Ken was legendarisch.

Het kan ook zijn dat ik gewoon niet doorheb waarom diene zo goe is, wegens noob zijnde etc.

:woohoo:

Sja, als iemand constant Hadokens doet is het een spammer, als Daigo het doet dan is het zoning. Waarmee ik maar wil aantonen, voor veel Street Fighter spelers is Daigo een god, onder andere door die Evo match vs Justin Wong. Net die match vind ik eigenlijk overroepen, die parry was uiteraard zeer impressive maar hij heeft die match voornamelijk gewonnen omdat Justin gewoon dom was en zijn geduld verloor terwijl hij op safe had moeten blijven spelen.
Al bij al vind ik dat Daigo zijn ego best nog meevalt, hij zegt wel dat hij van geen enkele nieuwe spelers schrik heeft en dat hij nog altijd de beste is maar meestal maakt hij het wel waar ook, en tegenover andere spelers toont hij wel altijd respect. Op dat vlak zijn er veel US spelers die veel erger zijn, die zich niet schamen voor trash talk tegenover andere spelers of bijvoorbeeld zoals Justin Wong die in het midden van een match een hele zaal durft op te peppen om tegen zijn tegenstander te cheeren. Of sommigen die gewoon al beginnen te vieren terwijl hun ultra animatie nog bezig is, wat grappige toestanden kan opleveren :)

YouTube - Final Round XII: Kensou (TX) [C.Viper] vs Liston (NY) [Sagat] Never Get Up!

Veruca

Legacy Member
Haha, idd... die match is wel epic. :D Wong z'n gezicht is priceless. :p

Dennoman

Legacy Member
Snap zei:
Sja, als iemand constant Hadokens doet is het een spammer, als Daigo het doet dan is het zoning. Waarmee ik maar wil aantonen, voor veel Street Fighter spelers is Daigo een god, onder andere door die Evo match vs Justin Wong. Net die match vind ik eigenlijk overroepen, die parry was uiteraard zeer impressive maar hij heeft die match voornamelijk gewonnen omdat Justin gewoon dom was en zijn geduld verloor terwijl hij op safe had moeten blijven spelen.
Al bij al vind ik dat Daigo zijn ego best nog meevalt, hij zegt wel dat hij van geen enkele nieuwe spelers schrik heeft en dat hij nog altijd de beste is maar meestal maakt hij het wel waar ook, en tegenover andere spelers toont hij wel altijd respect. Op dat vlak zijn er veel US spelers die veel erger zijn, die zich niet schamen voor trash talk tegenover andere spelers of bijvoorbeeld zoals Justin Wong die in het midden van een match een hele zaal durft op te peppen om tegen zijn tegenstander te cheeren. Of sommigen die gewoon al beginnen te vieren terwijl hun ultra animatie nog bezig is, wat grappige toestanden kan opleveren :)

YouTube - Final Round XII: Kensou (TX) [C.Viper] vs Liston (NY) [Sagat] Never Get Up!
Tjah, wat kunt ge zeggen over Daigo... zoals ik al zei: ik vond hem in SFIII véél interessanter om naar te kijken. Daarin moest hij een stuk gevarieerder uit de hoek komen dan met zijn flurry aan hadokens. Op zich is zijn strategie (voor zover ge dat een strategie kunt noemen) ook echt enorm basic: hadokens om te zonen, en meestal een standaard c.LPx2, c.MP, c.MK, hadoken link om te combo'en. Als zijn ultra sterk genoeg is en de tegenstander dom genoeg om te springen is het H.SRK met FADC into ultra. Spijtig eigenlijk, ik had hem vooral willen zien spelen met ultra II, denk dat hij dan zijn hele speelstijl zou moeten omgooien naar iets meer SFIII-esque, met enorm veel cross-up links via de tatsumaki en dat soort gedoe.

En ja, zijn status... hij is nu sowieso een beetje op zijn retour, heeft allang die goddelijke status niet meer die hij had ten tijde van SFIII. Die hele match met zijn goddelijke parry was op zich nog wel goed: Justin heeft de vloer met hem aangeveegd in die tweede ronde, maar in de derde ronde heeft Daigo nadat hij praktisch al zijn leven kwijt was nog een flinke comeback gemaakt tot ongeveer 40% health en toen kwam die beslissing van Justin om te gaan voor de chip damage. Op zich niet zo dom, want een full parry op een super art als die van Chun Li was nooit gezien in de tournamentwereld.

Op zich denk ik dat Daigo als mens wel meevalt. Hij spreekt in interviews achteraf altijd heel sportief over zijn tegenstanders, zowel wanneer hij wint als wanneer hij verliest. Dat hele "ik ben onverslaanbaar" gimmickje is "The Beast" - zijn alter ego - dat spreekt. Kun je een beetje vergelijken met Mohammed Ali, die claimde ook de beste bokser aller tijden te zijn en maakte dat nog waar ook. Ook al had die uiteindelijk een vrij crappy win-loss record, maar dat geheel terzijde :p

Ik denk vooral dat de wereld een beetje nijdig is op Daigo omdat die ontrafeld heeft hoe je zowat iederéén kunt kloppen in SF en dat je daar geen superingewikkelde cancels en ellenlange combo's voor nodig hebt. Hij is niet indrukwekkend om naar te kijken imo, maar wel dodelijk efficiënt. Heel erg Japans, met andere woorden.

Veruca

Legacy Member
Ik vind Dagio maar saai om naar te kijken. Geef mij maar een Saqs ofzo. :p

Hieronder nog eventjes wat extra info over die Arcade titel die zou uitkomen binnen een paar dagen... al vermoed ik dat Europa nog even zal mogen wachten. Klikken op het logo om verder te gaan!

Bamboebahr

Legacy Member
lol@ metal slug's marco :D

die game ziet er best wel cool uit,en voor maar 800 punten O_o
kdenk dat ik deze wel eens ga aanschaffen, heb ik weer een reden om te oefenen met kyo en terry :p

Wel raar dat ze nu opeens van 3on3 veranderd zijn naar 2on2, maar dat zal wss met die combination techniques zijn? :)

Decay

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik denk vooral dat de wereld een beetje nijdig is op Daigo omdat die ontrafeld heeft hoe je zowat iederéén kunt kloppen in SF en dat je daar geen superingewikkelde cancels en ellenlange combo's voor nodig hebt. Hij is niet indrukwekkend om naar te kijken imo, maar wel dodelijk efficiënt. Heel erg Japans, met andere woorden.

Dat is de fout van de makers van SF, niet aan hem ofc :) Maar zijn tactiek is imo laf te noemen, hoewel idd zeer efficient. De vraag is nu natuurlijk welke het belangrijkste is, en als het om geld gaat dan bestaat het woord laf voor vele niet denk ik.

Net arcade stick toegekomen thuis :applause:
Van input lag niets te merken en mijn combos gaat veeeeeeel vlotter nu! Echt supergoede aankoop.
Tekken 6 (dat erbij zat) valt nog te pruimen, maar eigenlijk vind ik het te traag en te lelijk.

valdemaniak

Legacy Member
Veruca zei:
Ik vind Dagio maar saai om naar te kijken. Geef mij maar een Saqs ofzo. :p

Hieronder nog eventjes wat extra info over die Arcade titel die zou uitkomen binnen een paar dagen... al vermoed ik dat Europa nog even zal mogen wachten. Klikken op het logo om verder te gaan!


ziet er weer crazy ass stuff uit met combo's die ik nooit ga kunnen, maar toch :niceone:

Veruca

Legacy Member
Die Abel speler moet ook niet onder doen hoor. Die Seth speler heeft hem in de eerste set gewoon verrast. Arturo heeft het hele toernooi met Rose gespeeld, dus Ryder heeft enkel de speelstijl van Arturo's Rose gezien. Om dan ineens Seth tegen je te krijgen, da's een beetje onverwacht. Zelf de commentatoren zagen het niet aankomen. :p

Eens set 2 begint en Ryder overgaat naar Abel's 2e Ultra, zie je al direct een groot verschil. Spijtig van die Ultra op't einde daar. :D

Nu ja, ze mochten/konnen allebei wel winnen. Allebei dik verdiend om daar de finale te spelen. ;)

Bamboebahr

Legacy Member
lol @ commentators : "Arturo,the dirty sanchez.... i should not call him that, but i'm a drunken asshole" :p

MicVlaD

Legacy Member
Eh, dat hele "fireball zoning = laf" argument is maar vergezochte flauwekul. Vond het op zich wel leuker dat het niet zó belangrijk was in Third Strike wegens parries en omdat de gameplay ervan meer op het offensieve was gericht (normal whiffing notwithstanding), maar als je het in SSFIV met z'n verschillende manieren om ze te ontwijken of te counteren al overdreven vindt, dan moet je maar eens een high-level SSFIIT match bekijken met O. Sagat.

Neo-Geo Battle Coliseum zou ik trouwens ook niet blindelings kopen. De XBLA-versies van KOF '98 UM en Garou: Mark of the Wolves waren nu niet bepaald... uitstekende ports.

Dat terzijde:

BRISTOL (Thursday 3rd June) - Zen United / Arc System Works are pleased to announce that BlazBlue: Continuum Shift, the sequel to the acclaimed Calamity Trigger, will be making its way across Europe in October 2010 on Xbox 360® and PlayStation® 3.

In addition to the already-stunning HD 2D graphics and progressive fighting mechanics that have made it one of the most exciting entrants into the fighting genre in recent years, Continuum Shift will be delivering a wealth of improvements and extra content to satisfy everyone from hardcore veterans to BlazBlue novices.

Continuum Shift will deliver;

A BRAND NEW STORY
Following on from the events of the acclaimed Calamity Trigger story, this new chapter introduces 28 individual stories, voiced in both Japanese and English. BlazBlue: Continuum Shift offers twice the story content of its predecessor.

7 NEW CHARACTERS
Including the sinister Hazama, the deadly Lambda, brutally efficient Tsubaki and the ungodly power of Noel evolution, Mu.

15 NEW STAGES
Featuring more of the gorgeous, detailed 3D backgrounds that give BlazBlue its unique style – the total battle arena count now stands at a massive 29!

4 NEW MODES
BEGINNER MODE: Replacing Calamity Trigger’s Easy Special, Beginner Mode levels the playing field by introducing an innovative control scheme for novices.

TUTORIAL: Directly answering critics, Continuum Shift offers an exhaustive tutorial teaching the incredible breadth of BlazBlue’s strategies and tactics.

CHALLENGE: A massive master class of 300 challenges that will take you through every character’s unique specials and deadly combos.

LEGION: The compelling single-player Legion Mode from Calamity Trigger Portable returns. Recruit fighters to your army and take territory from your opponent in an enhanced version that features new, more complex maps.

REFINED GAMEPLAY
Expect your favourite characters to have some new tricks up their sleeves! Arc System Works have tweaked and refined the incredible fighting mechanics so BlazBlue plays better than ever before.

With such a wealth of new content, BlazBlue: Continuum Shift is a real step up from its predecessor – and helps cement its position as one the freshest, most compelling fighting experiences you’re likely to play this year.
Had het eigenlijk in september verwacht, maar soit, hopelijk stellen ze dit niet uit voor x aantal maanden.

Dennoman

Legacy Member
Enfin, oktober is niet zo erg. Ik ga toch in het oog houden of de US en JAP releases toevallig niet regiovrij zullen zijn.

Ohnee, een RTS-modus -_- ik haat hem nu al. Waarom moeten er bij fighters tegenwoordig toch zulke debiele of slecht uitgewerkte extra modi inbegrepen zijn? Iedereen haat ze gewoonweg, dat is al zo sinds Tekken Force en dat volleybalgezeik in Tekken 3. Wanneer prenten ze nu toch godverdomme eens eindelijk in hun dikke kop dat zoiets niet werkt?

ShiryuX

Legacy Member
Arakune is veranderd heb ik wel gehoord, omdat hij te goed was in CT :(
Achja, kzal wel nog met 'm spelen en andere chars vinden :D

Na wat videos zou ik wel graag es Guilty Gear X AC spelen, ziet er ook zalig uit :love:

el slettos

Legacy Member
Idd :( Arakune is zwaar nerfed, het is veel moeilijker geworden om de curse te landen nu.

Maarja das niet erg, hij heeft toch meer dan degelijke mix-up mogelijkheden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan