Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snap

Legacy Member
Same skill kijkt naar PP, uw BP en rank hangt af per character. En laat nu net die PP zijn die nutteloos is. Niet iedereen speelt altijd serieus of met zijn main in ranked en dan is er die achievement waarvoor je met elk character een C rank moet hebben, dan verlies je wel dikwijls eens.
Ik heb 5000 BP met Blanka maar mijn PP is maar rond de 800 omdat ik dikwijls met andere characters in ranked speel ook. Gisteren een paar uurtjes met T.Hawk gespeeld en naar mate de fles zakte ging mijn PP mee.

Bamboebahr

Legacy Member
ah, azo :)
dan is dat systeem blijkbaar toch niet zo goed uitgedacht ^^;

el slettos

Legacy Member
ShiryuX zei:
Wat ik wel merk om meer m'n ultras te laten connecten is een focus attack dash -> ultra doen...Meer kans dan zomaar nekeer nen ultra los krijgen in een match. :)

dat is idd de 'obvious way' om uw ultra te doen ja :D

behalve als ge tegen iemand speelt die countert met een poke combo link / throw / 2-in-1, en uw focus attack naar de kloten is :p

mijn ken pokes zijn al veel beter geworden ondertussen ^^

cr. lp, cr. lk, lp, cr. mk, ex tatsumaki -> mix-up :love:

ShiryuX

Legacy Member
el slettos zei:
behalve als ge tegen iemand speelt die countert met een poke combo link / throw / 2-in-1, en uw focus attack naar de kloten is :p

Bwah, online heb ik misschien nog maar tegen 1 iemand gespeeld die zelfs focus attacks gebruikt, dus zit ik wel safe :D

Wel grappig hoe iedereen denkt dat Ken = Flowchart Ken...wake up shoryuken doe ik NOOIT = free throw for me.

el slettos

Legacy Member
ShiryuX zei:
Wel grappig hoe iedereen denkt dat Ken = Flowchart Ken...wake up shoryuken doe ik NOOIT = free throw for me.

idd :D want ik speel volledig anders met mijn ken ^^ :

Enkel HP srk opt einde van combo links
MP srk voor anti-air (hogere stun en damage)
cr. lp / cr. lk combo starters
tornado kick cancels en -> + MK voor zoning
kara throws tijdens poke links
...

:love:

MicVlaD

Legacy Member
Dennoman zei:
Health bar trick werkt wel hoor. 't Zal nu meer iets psychologisch zijn dan wat anders, maar bon: het helpt voor juiste timing bij bepaalde combo's.
Ooit stonden er nog tests op SRK toen er nog wat onduidelijkheid heerste over die "trick", maar veel succes om daar iets specifieks op te zoeken (vooral oudere threads)...

Dennoman

Legacy Member
Van 't weekend een leuke serie matches gehad met Balrog. Hoogtepunten moeten wel geweest zijn:

- Al mijn Team Battles gewonnen, daar spelen precies alleen nubs :p
- Een 4000 BP Bison met 1400-ish PP 3x op rij verslagen in ranked. Tjah, hij wou zelf per se 1 round 30 secs :evil:
- Een 5000+ BP, 1700 PP Ken (enige rank B die ik ben tegengekomen online) vrij overtuigend geklopt, achteraf nog compliment gekregen terwijl ik hatemail had verwacht :p

el slettos

Legacy Member
Dennoman zei:
Een 5000+ BP, 1700 PP Ken (enige rank B die ik ben tegengekomen online) vrij overtuigend geklopt, achteraf nog compliment gekregen terwijl ik hatemail had verwacht :p

kheb ook nog maar een paar zo'n spelers ontmoet online, en die stuurden dan ook zo'n messages als 'great games, we should spar again sometime'

zo'n mensen heb ik wel graag, in tegenstelling tot al die haters ...

'the only thing you do is use throws, noob' heb ik hier ontvangen :wtf:

TECH dan die throw omg :D

valdemaniak

Legacy Member
soms is het een heel vriendelijke community. Hou ook echt van die matchkes waar ge zonder spammers of zo kunt spelen. Of ik win of verlies maakt me dan zelfs amper uit...

Bamboebahr

Legacy Member
nja,ieder fighting game is wel geplaagd met spammers enzo *mompelt iets over tiger shots*
:p

ShiryuX

Legacy Member
Bamboebahr zei:
nja,ieder fighting game is wel geplaagd met spammers enzo *mompelt iets over tiger shots*
:p

Al een Sagat tegengekomen? Die heb ik dus nooit tegengekomen online en amper in SF4 ook... :unsure:
Nochtans was die "god tier" vroeger, geen idee van nu.

@Slettos: Kan je eigenlijk de throw na een fierce shoryuken techen?
Bv. Ik doe een fierce shoryuken, val neer bij iemand en die throwt. Is me nog nooit gelukt om te techen maar weet niet eens of het mogelijk is.

P.S.: 3 trials al volledig compleet: T.Hawk, Dudley & Hakan :p
Ohja en matchkes tegen u waren wel leuk Snap, 't was wat laat op de avond wel XD

el slettos

Legacy Member
ShiryuX zei:
@Slettos: Kan je eigenlijk de throw na een fierce shoryuken techen?
Bv. Ik doe een fierce shoryuken, val neer bij iemand en die throwt. Is me nog nooit gelukt om te techen maar weet niet eens of het mogelijk is.

dus je whifft uw fierce shoryu, en dan throwt de enemy u? uw tegenstander heeft dan enorm veel frame advantage, da is gewoon nie mogelijk om te throw techen..

das gewoon een gratis punish na uw whiffed shoryu dat de tegenstander krijgt é. Throw, combo, ultra, whatever -> you will eat it :D

edit: daarnet een 15-tal matches gespeeld, allemaal gewonnen.. :( kvond het niveau van SF4 online toch leuker (moeilijker). Kheb gewoon gestopt met spelen na die 15 matches, zo is er niks aan.

Snap

Legacy Member
ShiryuX zei:
Al een Sagat tegengekomen? Die heb ik dus nooit tegengekomen online en amper in SF4 ook... :unsure:
Nochtans was die "god tier" vroeger, geen idee van nu.

@Slettos: Kan je eigenlijk de throw na een fierce shoryuken techen?
Bv. Ik doe een fierce shoryuken, val neer bij iemand en die throwt. Is me nog nooit gelukt om te techen maar weet niet eens of het mogelijk is.

P.S.: 3 trials al volledig compleet: T.Hawk, Dudley & Hakan :p
Ohja en matchkes tegen u waren wel leuk Snap, 't was wat laat op de avond wel XD

Ik kom af en toe wel eens een Sagat tegen, in SF4 vond ik hem nog irritant maar nu heb ik weinig problemen met Sagats, vooral dankzij een nieuwe ultra. Moesten ze Sagat zijn ultra1 gewoon een paar frames meer startup geven hij zou perfect gebalanced zijn.

Ken's fierce shoryuken heeft gelijk 30 recovery frames dus nee, ge kunt niet techen. En idd, gg, door die matchkes heb ik terug zin gekregen om met Sakura te spelen.

Veruca

Legacy Member
Okay dan... krijg net sms van Game Mania. Met trots kunnen ze aankondigen dat het (voor)bestelde item "Super Street Fighter IV" op mij ligt te wachten in de winkel. Het spel is al 3 weken uit... :wtf:

Zover dus hunne 'speel op release-dag' zever. :ironic:

Veruca

Legacy Member
Ik heb geen voorschot moeten betalen, dus ik ga ze de volgende keer dat ik daar nog eens binnen ben zeggen dat ze het gewoon in de rekken mogen leggen. Kan goed zijn dat ik daar deze week ben aangezien ik nog een spel ge-preordered heb. Wel eerst dat spel kopen en dan zeggen dat ik SSF4 niet meer moet hebben... anders verkopen ze misschien dat ander spel niet meer aan mij. :D

Audiofiel

Legacy Member
Heb trouwens via mail die pre order code gekregen voor extra costumes , alleen is het een code van 3 x 4 characters ; lijkt me wat weinig . Weet er iemand waar ik die moet ingeven ?

Veruca

Legacy Member
Probeer eens Redeem Code in de Guide Button Menu. Maar 3 of 4 characters... da's wel verdacht weinig, ja.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan