Archief - Hearts of Iron 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yakkini

Legacy Member
Even iets anders over dit spel: weet er iemand hoe je van je divisies 3D iconen maakt i.p.v. de platte 2D vierkanten die het oorspronkelijk zijn? Ik zie de 3D eenheden veelvuldig terugkomen op screenshots, maar zelf vind ik het niet meteen hoe ik het kan aanpassen.

Unkn0wn

Legacy Member
In options -> use counters uitzetten (of use sprites aanzetten, whichever)
Als je echt ver uitzoomt dan worden het zowiezo wel terug counters.

dadash

Legacy Member
GTM zei:
Wordt dus wel degelijk gewerkt aan de belachelijk lucide invloedssferen.

En dan zijn er natuurlijk ook nog mods, waar we op zullen moeten wachten.

Ze gaan het wel wat tweaken maar het gaat nooit meer worden zoals in HoI II waarbij je 90% kans had dat alles historisch verliep.

GTM

Legacy Member
dadash zei:
Ze gaan het wel wat tweaken maar het gaat nooit meer worden zoals in HoI II waarbij je 90% kans had dat alles historisch verliep.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd, en dat hoeft voor mij helemaal niet. En zoals ik al zei, er zullen wrs wel mods uitkomen waarin dit wel zo is, maar dat is een kwestie van tijd.

Yakkini

Legacy Member
Patch 1.2 is uit! Beschikbaar via de Launcher. En als hij het daar niet doet, kun je best naar de fora van Paradox gaan. Daar staan enkele externe mirrors gepost. Ik ben hem nu aan het binnenhalen, hopelijk is het de moeite!

derookevin

Legacy Member
lol , nee het is echt beter , maar ik zit met een bug denk ik , als ik frankrijk wil aanvallen lukt het niet (met duitsland) ik moet via belgie gaan anders proberen ze zelf niet . . . . . het andere theater gaat wel een heel stuk beter

dadash

Legacy Member
derookevin zei:
lol , nee het is echt beter , maar ik zit met een bug denk ik , als ik frankrijk wil aanvallen lukt het niet (met duitsland) ik moet via belgie gaan anders proberen ze zelf niet . . . . . het andere theater gaat wel een heel stuk beter

Ik neem aan dat je je leger door de AI laat besturen. Dan lijkt het me maar normaal dat je leger niet aanvalt. De Frans-Duitse grens wordt bewaakt door de Magniot Linie waar er geen doorkomen aan is. Je hebt dus geen andere keuze dan door Belgie te gaan.

En het is echt niet verbeterd hoor. Ik zit nu met CTDs meteen vanaf het opstarten. Het weer is ook nog altijd compleet omzeep constant storm op zee waardoor Air Carriers niks waard zijn en onderzeeers alles zinken wat ze tegenkomen. En ook AA werkt nog steeds niet waardoor strategic bombers nog altijd vrijspel hebben. En das nog maar het topje van de ijsberg. Nee eer HoI III speelbaar is zitten we nog een paar maanden ver.

derookevin

Legacy Member
u ctd had ik ook , zet compatibilety op xp en opstarten als admin en als uac aanstaat zet het bij uitzonderingen

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Kheb het spel nu ook maar als Hearts of Iron noob snap ik er de ballen niet van. Ik heb de tutorial doorgelopen, maar dan blijf ik toch nog met veel vragen zitten. Wat is een makkelijk land om mee te beginnen? En hoeveel kun je nu eigenlijk researchen en produceren zonder bankrupt te gaan.

virox

Legacy Member
Nuytuh zei:
Kheb het spel nu ook maar als Hearts of Iron noob snap ik er de ballen niet van. Ik heb de tutorial doorgelopen, maar dan blijf ik toch nog met veel vragen zitten. Wat is een makkelijk land om mee te beginnen? En hoeveel kun je nu eigenlijk researchen en produceren zonder bankrupt te gaan.
Meeste mensen kiezen een geïsoleerd land zoals Australië of Canada om te beginnen.
Hoeveel je kan researchen hangt af van hoeveel leadership ge spendeert aan research. Hoeveel ge kunt produceren hangt af van hoeveel energy, iron en rare materials ge bezit en hoeveel de base IC is van je land.

HoI3Wiki
of je manual eens goed doornemen, want de tutorials zijn niet echt denderend.

Soeverein

Legacy Member
Ik had nog nooit een HoI game gespeeld. Wel altijd Europa Universalis/EU Rome/Crusader Kings.

Na een paar uur HoI III meteen teruggegaan naar EU III. Vind ik momenteel nog altijd een pak beter.

GTM

Legacy Member
derookevin zei:
lol , nee het is echt beter , maar ik zit met een bug denk ik , als ik frankrijk wil aanvallen lukt het niet (met duitsland) ik moet via belgie gaan anders proberen ze zelf niet . . . . . het andere theater gaat wel een heel stuk beter
Lol, ja, het is echt onspeelbaar, en het is zelfs slechter geworden. Met 1.2 hebben ze de performance een ietsje verbeterd, maar dat is ten koste van de AI gegaan (die al rotslecht was, en nu nog slechter is). Waar hiervoor mijn AI bestuurde legers toch nog iets of wat logische manoevres deden, lopen ze nu heel de tijd heen en weer. De productie AI van de tegenstanders bouwt nagenoeg enkel transports, waardoor het spel wel heel makkelijk wordt, en al de rest van het spel trekt natuurlijk ook nog op geen kloten.

Zoals gezegd, het weer verpest ook heel de combat. Er is geen enkele seazone waar het niet regent, waardoor vliegdekschepen nutteloos zijn.

HoI3 is onspeelbaar, en zal dat nog even zijn. Paradox heeft altijd al een beleid gevoerd van "laten we het spel in beta op de markt brengen, en al gaandeweg patchen". Dat is een ongelooflijk smerig beleid, aangezien klanten een afgewerkt product verwachten, maar tot nu toe viel het nog mee. Bij zowat alle andere Paradox-spellen werkten de basisfuncties ten minste bij release. Het spel was misschien enkele weken onspeelbaar door bugs, maar de basisfuncties werkten.
HoI3 is nu al meer dan een maand onspeelbaar, het zit vol met honderden bugs, het heeft last van ongelooflijke memory leaks en corrupte savegames, etc... Maar het ergste van al is dat de basisfuncties simpelweg niet werken.
Nee, dat is niet waar, dat is niet het ergste van al. Het ergste van al is dat het Paradox-team het blijkbaar niet al te belangrijk vindt om het spel zo snel mogelijk te fixen.

Berstalin

Legacy Member
Idd dit spel is gewoon een hoop rommel op een schijfje. Tis precies zo van "Hier heb je uw rommel en wil je dat het werkt begin maar te modden. We geven je steden maar plaats ze zelf maar waar je wilt want wij zijn onze atlas kwijtgespeeld. En bugs bugs zijn een uitdaging leer er mee leven. Volgende keer geef gewoon uw geld en dan krijg een leeg schijfje van ons met mooi hoesje kun jezelf uw content erop zette."

Ik noemt zo'n games puur bedrog. Laatste maal dat ik iets koop van Paradox.

Yakkini

Legacy Member
Hey virox, kan je misschien hier een link posten naar je mod want tegenwoordig heb ik problemen om iets af te halen van het Paradox forum. Bedankt!

Avondland

Legacy Member
Gisteren het spel eens geïnstalleerd, maar jammer genoeg loopt het net iets trager dan normaal omdat m'n laptop niet sterk genoeg is om hem vloeiend te kunnen draaien. Maar toch is het een heel andere spelervaring van de vorige versie. Onderzoek is bijvoorbeeld compleet anders en ook de verdeling van eenheden. Waar je vorige keer ongelimiteerd eenheden kon combineren is het nu - wel begrijpelijkerwijs - gelimiteerd tot een zestal eenheden per 'provincie'.

Wat me ook opvalt is dat de tijd veel trager voorbij lijkt te gaan dan de vorige versie, maar dat kan wellicht liggen aan het feit dat m'n laptop niet zo sterk is.

EDIT: ik heb ook eens de 'onderzoekscheat' geïnstalleerd om te zien hoe ver je eigenlijk kan onderzoeken en dat is ongelimiteerd. Daar kan Paradox ook eens een mouw aan passen, want het spel is gelimiteerd op 1948. Waarom zou je dan onderzoeken doen die tot in het volgende millenium pas mogelijk zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan