Archief - Hearts of Iron 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GTM

Legacy Member
dadash zei:
Ze moeten het kind ook een naam geven natuurlijk. Zo gaat Kortrijk tot de Noordzee dacht ik en besloeg in HoI II Gent zowel O als W-Vlaanderen. Zolang Brussel in de regio ligt die ze Brussel hebben genoemd kan het er nog mee door. Stalingrad ligt gewoon 10 provincies te veel naar het zuiden van de Wolga is wel een pak erger.
Ik gaf Brussel maar als voorbeeld.
En het gaat veel verder dan "het kind een naam geven". Brussel is een urban area, en als gevolg daarvan ligt de STAD Brussel zelf dus diep in Wallonië, wat zware gevolgen kan hebben bij Fall Gelb.

dadash

Legacy Member
GTM zei:
Ik gaf Brussel maar als voorbeeld.
En het gaat veel verder dan "het kind een naam geven". Brussel is een urban area, en als gevolg daarvan ligt de STAD Brussel zelf dus diep in Wallonië, wat zware gevolgen kan hebben bij Fall Gelb.


Ja Brussel was wel een harde noot. Al liet Belgie wel het gat open toen ik Luxemburg veroverde waardoor ik vlug achter hun linies kon duiken. Ook Metz lag zo open waardoor ik vlug een Panzer division achter de magniot linie kreeg. AI is dus nog verre van perfect, al lijkt me dat erg moeilijk om te programeren.

Berstalin

Legacy Member
Jawadde het spel is me wat. Ben met Duitsland begonnen en op een half jaar heb ik 3 uur gedaan wat ne warboel hebben ze van die legers gemaakt.

BTW Hoe maken jullie je divisies? Ik neem altijd 2 inf detachementen en 2 artillery detachementen. En voor 2 van deze divisies maak ik 1 divisie met 2inf, 1at, 1aa detachement en die 3 divisies smijt ik samen in een armeekorps. Ik maak men legers ook allemaal als reserves zodat ik er sneller meer op het veld heb nu maar hopen dat het niet te lang duurt om ze te mobiliseren.

Van espionage snap ik de ballen en da laat ik dan maar links liggen en kgeef er ook geen leaderships punten aan. Ksteek veel punten in men research al heb ik geen idee welk ik het beste eerst research. De leercurve is verdomd stijl te noemen. Diplomatie is ook een raadsel meestal zet ik gewoon influence nation x op en hopen dat ze men vriendje willen zijn om de stoute allies hun ass te kicken.

En idd de steden die verkeerd liggen dat zijn toch kapitale fouten zelfs de verdeling van de victory points is nog altijd kut gedaan. Nog altijd hebben GB en Frankrijk VP op onbeduidende eilandjes liggen mijlenver van europa zodat je ze in alle waarschijnlijkheid nooit zult kunnen annexen en ze dus wss gewoon blijven verder vechten ook al hebben ze geen major regions meer over.

Maar voor rest is vind ik het ne leuke game. Hopelijk snap ik er na een tijdje iets meer van dan nu want ik wil deze game toch echt wel tegoei onder de knie krijgen.

dadash

Legacy Member
Ik maak gewone standaard divisies. 3 INF brigades dus per divisie. Ik maakte niet echt gebruik van reserves. Lijkt toch opletten dat je niet overdrijft en zo meer divisies bouwt dan je manpower eigenlijk aankan.

Espionage is vooral belangrijk om je neutraliteit naar beneden te krijgen en om de threat van bv de VK omhoog te krijgen. Als je dat dan combineerd met je diplomatie zou het makkelijker moeten zijn om landen bij de Axis te krijgen of toch op zijn minst langer uit de handen van de Allies. Al ben ik er ook nog niet over uit of leadership punten besteden aan diplomatie een goede investering is.

Wat ik me af vraag wat zijn de gevolgen als je officers ratio onder de 100% zakt. Want die aan 100% houden is zo goed als onmogelijk tenzij je zowat al je leadership punten inzet in officers of als je amper divisies bouwt. Vechten je legers slechter en hoeveel slechter?

Unkn0wn

Legacy Member
Want die aan 100% houden is zo goed als onmogelijk tenzij je zowat al je leadership punten inzet in officers of als je amper divisies bouwt.
Valt normaal wel heel goed mee ze, ik heb niet veel moeite met dit op 100% te houden, het is gewoon evident dat je niet al je leadership in research steekt. (Ik doe ongeveer 2/3 in research en de rest in diplomacy/intelligence, maar zeker vroeg in '36 is het mss aangeraden om wat meer in intel/diplomacy te steken zodat je de landen en vooral de VS uit de allies kan houden)

Het nieuwe military hierachy systeem vind ik gewoonweg geniaal, nu kan je zelf kiezen hoeveel je zelf doet en vooral wat je zelf doet en wat niet. Is meestal wel nogal een warboel om je leger in orde te krijgen in het begin van een scenario, maar eens je het systeem door hebt gaat dit relatief vlug.

dadash

Legacy Member
Ik doe eigenlijk toch alles zelf. De AI is me te dom. Ik wilde de AI het Westelijke front laten bewaken nadat ik Frankrijk had verslagen maar hij bleef ten eerste maar met de troepen die in Denemarken zaten proberen Zweden binnen te vallen wat natuurlijk niet lukte door dat het een invasie over zee betrof en hij liet al de troepen in Frankrijk gewoon staan waar ik ze achterliet ipv ze in verdedigende positie te brengen. Resultaat de VS land in de havenstad Brest met een dozijn divisies stoot door naar het Zuid-Oosten en binnen de korste keren is Parijs bezet. Akkoord met 3 Corpsen kan de AI niet al te veel doen maar als ik ze zelf leid kan ik zonder al te veel problemen alle havens aan de kust verdedigen waardoor een invasie een pak moeilijker wordt. Dat moet de AI toch ook gewoon kunnen. Ik gaf hem zelfs 4 TACs om eventueel troepen te bombarderen.

Ook de AI invasie van Polen was een ramp gelukkig kan dat bijna niet mislopen. Nah ik doe het nog altijd liever zelf. Jammer had wel gehoopt om wat basis taken aan de AI te laten. Wat ook niet echt lukt is om nadat ik Polen heb veroverd een Corps achterlaten geleid door de AI om eventueel partisans te onderdrukken.

Unkn0wn

Legacy Member
Ik heb toch al aanzienlijke successen behaald met de AI al is die idd niet perfect, nu probeer ik zelf ook zoveel mogelijk zelf in eigen handen te nemen al is het toch handig om bepaalde theaters of gebieden onder AI control defence te zetten. (AI offence vertrouw ik zelf ook niet echt zo goed, al meerdere malen geprobeerd en is niet altijd even goed afgelopen)

Een mix van AI controlled Corps/Armies en manual control lijkt mij hoe dan ook de beste combinatie.

dadash

Legacy Member
Hmm net aan Barbarroso begonnen en blijkbaar vond de Sovjet Unie het de moeite niet om te mobiliseren. Na 3 weken ligt het centrum volledig open, in het Noorden houdt maar een kleine groep sovjets nog stand enkel in het zuiden houden ze momenteel wat beter stand maar dat zal ook wel gedaan zijn eens mijn versterkingen uit het centrum afzakken naar het zuiden.

GTM

Legacy Member
Momenteel is het spel dan ook onspeelbaar. Pas na enkele patches die de military en diplomatic AI fixen zal het beter gaan.

virox

Legacy Member
Timmie zei:
Ik wacht rustig af :)
idem, heb de demo om wat te prutsen met de nieuwigheden. Ik koop hem wel eind deze week of volgende week en wacht de patches wel af. Ik wacht al een jaar op dit spel, op een paar weken extra gaat et nu ook niet komen.

Timmie

Legacy Member
Ik heb trouwens gemerkt dat het Belgische leger redelijk accuraat is georganiseerd (op de forten na dan). Zo heeft bijvoorbeeld de 7e Infanteriedivisie (de divisie die zo goed als gedecimeerd werd op de morgen van 10 mei bij de bruggen over het Albertkanaal) twee juiste regimenten onder haar bevel: het 2e Carabiniers en 2e Grenadiers. Het 18e Linieregiment hebben ze wel even vergeten precies (ik weet niet wat ze ervan gemaakt hebben).

Verder vind ik België op geografisch niet echt goed weergegeven. GMT heeft hier al aangegeven dat Brussel echt wel op de verkeerde plek ligt en er zijn alleen forten bij Luik, terwijl zowat half België versterkt was (zeker de KW-Linie en de stelling rond Antwerpen mogen ze toch echt niet vergeten). Het reservesysteem is wel handig, zo kan je tenminste op een realistische manier je leger mobiliseren.

Voor de rest ga ik even wachten tot het wat speelbaarder is.

Rob

Legacy Member
Kan iemand helpen?

Ik heb de demo gedownload en ik kan het spel opstarten, maar het crasht gegarandeert na een paar dagen. Mijn PC is vrij veroudert, maar gezien ik Empire: Total War kon draaien, had ik gehoopt dat het geen probleem zou zijn om HoI3 te draaien.

Ik zou het spel willen kopen, maar dan moet ik het eerst kunnen draaien natuurlijk. Ironisch genoeg moet je voor de tech support van paradox, eerst het spel kopen :P

Dit zijn m'n specs:

- 3 GHz Dualcore CPU
- 1 Gig RAM
- GeForce 6700 XL
- Windows XP

Ik zou denken dat het aan men grafische kaart ligt, die echt een stuk rommel is tbh, maar dan Empire: Total War is toch grafisch zwaarder dan HoI3?

virox

Legacy Member
Zou kunnen aan de kaart liggen maar bij mij draait het zonder crashen via een Geforce 7300 GT. Maar dualcores zijn naar het schijnt niet goed ondersteunt door HoI3 mss dat het daaraan ligt?

Patch 1.2 zou pas eind augustus of begin september uitkomen:
Johan zei:
Hi guys.

We're working on a 1.2 patch including fixing reported bugfixes and improving gameplay.

The goal is to have it released in late august, but may be first week of september.

Our goals includes.

- New autocontrols for sliders and trade agreements.
- Severe performance improvement.
- New mapmode for simplified terrain. (hoi2 style)
- Day&Night indications
- Cancellation of orders
- Revised Technology Setup for all scenarios.
- Improved Invasion & Theatre AI.

& of course, fixing reported bugs.

Kapitein

Legacy Member
Zien er allemaal noodzakelijke updates uit wat veel aan het speel plezier gaat toevoegen.

GTM

Legacy Member
Rob zei:
Kan iemand helpen?

Ik heb de demo gedownload en ik kan het spel opstarten, maar het crasht gegarandeert na een paar dagen. Mijn PC is vrij veroudert, maar gezien ik Empire: Total War kon draaien, had ik gehoopt dat het geen probleem zou zijn om HoI3 te draaien.

Ik zou het spel willen kopen, maar dan moet ik het eerst kunnen draaien natuurlijk. Ironisch genoeg moet je voor de tech support van paradox, eerst het spel kopen :P

Dit zijn m'n specs:

- 3 GHz Dualcore CPU
- 1 Gig RAM
- GeForce 6700 XL
- Windows XP

Ik zou denken dat het aan men grafische kaart ligt, die echt een stuk rommel is tbh, maar dan Empire: Total War is toch grafisch zwaarder dan HoI3?
Ik weet niet dat dit de reden is waarom het spel crasht, maar ik weet wel dat 1GB RAM niet genoeg is om HoI3 degelijk te runnen. Het spel vreet echt geheugen.

Rob

Legacy Member
Het zal daaraan liggen dan waarschijnlijk.
Zal men moederbord eens moete checke en zien of er nog wat bij kan.

thx

dadash

Legacy Member
Net Rusland op de knieen gekregen. Ondanks het feit ik hun legers vlug uit elkaar kon slaan duurde het toch nog een tijdje (5 maanden in totaal) om genoeg VPs te veroveren eer de bitter peace in gang schoot. Wat ik lang vind zeker aangezien Rusland door de zwakke AI niks voorstelt. Als ze die AI dus gaan fixen gaat dat een hele verandering zijn tegen over HoI II waar ik de Russen op een half jaar wel klein kreeg. Nu is de tocht naar Sevastopol heel lang. Honderden provincies moeten veroveren om er te geraken.

Nu ik wilde mijn Theaters eens herdefineren om te zien of ik er geen bij kreeg. Wat niet echt het geval was ik kreeg wel een 3e theater maar alle regios waarvoor mijn 2e theater diende werden gewoon gedeeld onder het 1e en 3e. Toen ik wat later nog eens wou herdefineren werd ook mijn 1e theater onder mijn 3e gebracht. Ik heb nu 3 XXX XXX HQs maar wel maar 1 Theater Regio. Zou toch echt wel een mogelijkheid moeten bestaan omdat zelf wat regelen. Dan kon ik van Rusland 1 Theater maken daar een paar Corpsen in steken en dan op defensive zetten om zo die Partisans makkelijk onder controle te krijgen. Nu met maar 1 theater, die dus alles omslaat, probeerd hij mijn ganse grondgebied te beschermen. Wat dus niet nodig is de Atlantic Wall zorg ik zelf wel voor ik wil hem enkel in Rusland zijn ding laten doen.

Binnen een paar jaar met nog een 2-tal expansion packs en 5 patchens voor elks gaat dicht echt een pracht van een spel worden.

dadash

Legacy Member
lol ik heb dus net de vrede gesloten met de Sovjet Unie. Krijg ik plots het bericht dat ik een provincie verloor aan de Sovjets. Ik ga kijken en zie dat een divisie van Tanna Vu die provincie heeft veroverd. Ze zijn een puppet van de Sovjet Unie. Blijkbaar geld de vrede wel niet voor hen want ik ben nog gewoon in oorlog met hen. Ook weer lekker. Aangezien zij dus gewoon door de Sovjet Unie kunnen gaan om aan mij te geraken kunnen ze me dus zonder probleem aanvallen terwijl ik niet aan hen geraak.

Wordt tijd om dit spel even aan de kant te leggen want de bugs en zwakke AI zijn toch iets te erg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan