Archief - Hearts of Iron 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

derookevin

Legacy Member
hebben jullie het volledige spel al fzo ? komt toch pas binnen een week?

dadash

Legacy Member
derookevin zei:
hebben jullie het volledige spel al fzo ? komt toch pas binnen een week?


Hij is vanaf vandaag uit op digitale platformen. In de winkel komt hij pas volgende week. Wij hebben hem dus gewoon gedownload.

General Lee

Legacy Member
dadash zei:
Pfff nu al 3u bezig met het spel en zit nog maar een half jaar ver. Tijd verloopt heel traag vergeleken met HoI 2. Heb wel een hele tijd bezig geweest met mijn leger te ordenen. Wat een chaos was dat om te beginnen. Begonnen met Duitsland Nu alles netjes verdeeld en namen gegeven als Army Group Poland. Zo weet ik meteen waar die zitten en wat die zoal moeten doen want met die standaard namen weet ik langs geen kanten over welke divisie, corps, army,... het gaat.
:(

Flavor names ftw! :p

Unkn0wn

Legacy Member
Je kan es proberen te defragmenteren en/of gewoon meer background applications uit te schakelen. Die speed gaat blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde 0.o. (Er is zo'n forum thread op paradox waar ze vergelijken)

Bij mij valt het nog mee, al is de top speed idd opmerkelijk trager dan bij HOI2 . Zal inderdaad wat problematisch worden voor 1936 MP games.

dunno

Legacy Member
Bij EU3 vanilla was dit ook zo. Natuurlijk maakte men dan via expansion packs gebruik om dat later aan te passen.

Quiller

Legacy Member
Ik heb hem en na enkele probeersels volgt hier mijn indruk :

Het is vreselijk complex geworden en het zal lang duren vooraleer ik het spel volledig door heb. Degenen die het bordspel World in Flames (WIF) (dus niet de mod voor hoi2!!) kennen zijn duidelijk bevoordeeld :p (gelukkig heb ik daar een kleinde notie van) en zeker wat performance en dergelijke betreft moet er nog gesleuteld worden ... MAAR : Naar mijn gevoel heeft HOI3 het potentieel om het beste van het beste te worden met een wel ongeloofelijk hoge leergraad (wat velen tot opgeven gaan brengen) ... Wie echter doorbijt zal weer jaren kunnen gamen zonder verveling...
En jongens gewoon voor de fun (je kent het spel nog niet genoeg:p) start het götterdammerung scenario eens op en bekijk dit voor een maand... ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hoewel duitsland hopeloos teruggedrongen wordt dat dit zo langzaam gaat dat het 'misschien' mogelijk moet zijn om een defensieve lijn te organiseren binnen Duitsland :p maar dat wil ik pas binnen enkele maanden eens proberen ;)

virox

Legacy Member
Balor heeft op hoi3 forum laten weten dat de Consumer Goods bug die met de 1.1patch meekwam tegen morgen opgelost zou moeten zijn via een hotfix die ze uitbrengen. En de 1.2 patch zou binnen 2 à 3 weken uitkomen en zich vooral richten op performance en gamebreaking bugs.

Dus niet wanhopen deze waar het spel bijna niet speelbaar is of traag is! :)

Unkn0wn

Legacy Member
Morgen komt er normaal gezien een hotfix voor de 'Consumer Good' bug, bug waarbij je als peaceful nation in 1936 praktisch ALLE IC moet spenderen aan CG. Hierdoor is het dus quasi onmogelijk om 1936 te spelen met GB/US/FR, enz.

Er zijn ook talrijke 'performance fixes' uit door de mod community, voor mij hebben die toch wel een aanzienlijk verschil gemaakt in max speed. Helaas ondervind ik wel nog steeds interface lag op deze hogere speeds, hopelijk word dit dan ook verholpen in een patch :(.

Anyway, zelf heb ik er een game met Italy op zitten. Was echt wel fun, vroeg in '38 heb ik Albanië geannexeerd, in mei '39 verklaarde Duitsland de oorlog aan Polen (die bij de allies zaten) en dus ook aan Frankrijk, GB. Wat volgde was een ware blitzkrieg waarbij Duitsland in no time zowel Polen als België en Frankrijk annexeerde. (Met de hulp van axis Spanje en Italië!) Spanje werd echter overrompeld door GB waardoor Duitsland na het uitroepen van Vichy, Spanje terug moest gaan bevrijden.

Als Italië ging het veroveren van Afrika extreem vlot na het wegvallen van Frankrijk en het versterken van mijn bestaande Afrikakorps. Dus besloot ik dan maar om in ware Duce-stijl met mijn 2e leger Joegoslavië en vervolgens Griekenland binnen te volgen. Ook dit ging extreem vlot ware het niet dat Hongarije mij iets te ijverig te hulp schoot en tot tweemaal toe het merendeel van de VPs in handen had waardoor beide landen zich overgaven aan Hongarij in plaats van aan mij :doh::doh:. Zowel Joegoslavië als Griekenland werden puppet states van Hongarij en Italië bleef met lege handen achter... De frustratie bij het Italiaanse volk was enorm, volgende keer dus maar een 'limited war' uitroepen!

dadash

Legacy Member
Laat die patches en expansion packs maar komen er is nog een pak ruimte voor verbetering. Met Duitsland net Frankrijk veroverd, in oktober 39'. Is een pak meer werk aan nu met het nieuwe combat systeem nu das goed maar das jammer genoeg zowat het enige.

Com. China zit nu bij het Commintern nadat ze goed bezig zijn met Japan aan banden te leggen. De VS, Noorwegen, Ierland en Finland zitten ook al bij de allies. Finland kan leuk worden met de winter oorlog. Maar is allemaal hoogst onhistorish. En ik ben belange niet de enige die zo'n alliences zie want ze klagen bijna overal dat de allies in geen tijd uitgroeien tot een monsterverbond (veel vlugger dan historish gezien). Spanje is bv ook goed op weg om de allies te vervoegen. Daar kan we dus ook nog een mouw moeten aanpassen.

Die performance is natuurlijk ook vreselijk heb al wel en fix gedownload die helpt maar zou toch eigenlijk niet mogen. En wat me ook frusteerd is dat telkens ik een leger selecteer in de rechtbar mijn game unpaused. Probeer zo maar eens je command structure te wijzigen.

Unkn0wn

Legacy Member
Ik denk dat het allied monsterverbond probleem vooral veroorzaakt wordt doordat weinigen al weg kunnen met het nieuwe Intelligence systeem dat een heel pak belangrijker geworden is. Zie deze guide: Propaganda and You: A Strategy Guide - Paradox Interactive Forums

Spel heeft enorm potentieel, idd jammer van de flaws, maar paradox heeft een uitstekende reputatie als het op post-release support aankomt.

dadash

Legacy Member
Ierland die bij de allies komt heeft niks met Intelligence systeem te maken hé. Ierland was gewoon een neutraal land dan zie ik niet in waarom ik als Duitsland speciaal moeite zou moeten doen om die uit de handen van de Britten te houden. Het is nu niet alsof de Ieren en de Britten dikke vrienden zijn.

De VS bleven neutraal omwillen van hun binnenlandse politiek buitenlandse invloed had daar weinig mee te doen.

Bovendien gaat het allied monsterverbond nog een stuk verder want er zijn al berichten van de Finnen die bij de allies zitten en Italie in de pan hakken in de Middelandse zee. Das toch niet te wijten aan een fout gebruik van een intelligence systeem hoor.

Ze hebben het iets teveel zoals EU3 gemaakt waar de geschiedenis een pak minder belangrijk is en je meer vrijheid hebt in het maken van keuzes. Maar EU3 spant wel een periode van 450 jaar daar zou het dodelijk voor het spel zijn om de speler in een richting te duwen. Terwijl HoI een WOII simulatie is wil je WO II niet spelen speel dan EU3 of zo. Er mag wel eens iets onhistorish gebeuren maar het mag niet de norm worden.

virox

Legacy Member
@ dadash: als je historischer wilt spelen zul je even moeten wachten tot de mod community in gang schiet. In het verleden zijn er talloze mods gecreëerd voor HoI2. Paradox zal de gameplay ook wel nog grondig tweaken.

Iedere spel dat Paradox released lijkt erop dat het langs alle kanten lek is, maar naar goede gewoonte gaan ze het binnen de kortste keren verhelpen. Paradox is jaren na de release van een game nog steeds bezig met het patchen van zijn games. Hun service is extreem goed vergeleken met vele andere ontwikkelaars.

Unkn0wn

Legacy Member
Morgen komt er een hotfix uit, binnen een week of 2 patch 1.2 (hopelijk met production sliders en auto trade, paradox heeft gezegd dat ze zeker zullen luisteren naar de community)

GTM

Legacy Member
Quiller zei:
Ik heb hem en na enkele probeersels volgt hier mijn indruk :

Het is vreselijk complex geworden en het zal lang duren vooraleer ik het spel volledig door heb. Degenen die het bordspel World in Flames (WIF) (dus niet de mod voor hoi2!!) kennen zijn duidelijk bevoordeeld :p (gelukkig heb ik daar een kleinde notie van) en zeker wat performance en dergelijke betreft moet er nog gesleuteld worden ... MAAR : Naar mijn gevoel heeft HOI3 het potentieel om het beste van het beste te worden met een wel ongeloofelijk hoge leergraad (wat velen tot opgeven gaan brengen) ... Wie echter doorbijt zal weer jaren kunnen gamen zonder verveling...
En jongens gewoon voor de fun (je kent het spel nog niet genoeg:p) start het götterdammerung scenario eens op en bekijk dit voor een maand... ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hoewel duitsland hopeloos teruggedrongen wordt dat dit zo langzaam gaat dat het 'misschien' mogelijk moet zijn om een defensieve lijn te organiseren binnen Duitsland :p maar dat wil ik pas binnen enkele maanden eens proberen ;)
Vergeet het Götterdämmerung scenario al maar tot er een degelijke patch komt, GB en de VS hebben nagenoeg geen doctrines, waardoor het voor Duitsland ongelooflijk makkelijk wordt. Dat is wrs niet de enige fout in dat scenario.

Al bij al hetzelfde liedje zoals bij elke paradox release: spel is onspeelbaar tot er een degelijke patch uitkomt.

Trouwens: de CG-bug is gamebreaking, maar paradox heeft tenminste gezegd dat ze die zullen fixen. De map is een ramp (Brussel tegen de Franse grens, Stalingrad honderden kilometers te veel naar het zuiden, etc...), en ook al erkennen ze dat het fout is, Johan heeft al gezegd dat ze er niks aan zullen doen, en verwachten dat de mod-community het wel fixt. Dat is gewoon belachelijk!

Unkn0wn

Legacy Member
Mja die map kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen, want laten we eerlijk zijn, er zijn veel grotere belangrijkere dingen waar Paradox aandacht aan moet schenken. Je kan zeggen wat je wil, maar map typos en errors zijn hoewel spijtig voor het 'historisch realisme' helemaal niet gamebreaking.

Als men de performance kan fixen, CG bug oplost and auto-sliders and auto-trade toevoegt is het spel echt wel al een pareltje imo. En gezien de uitstekende reputatie van Paradox heb ik er dan ook alle geloof in dat dit in orde komt.

Bovendien heeft HOI een uitstekende mod community en is HOI 3 enorm toegankelijk voor modders waardoor er zeker in no time schitterende mods zullen zijn.

En die scenarios, 1936 is altijd het meest fun geweest imo :).
(Hoewel blijkbaar 1938 ook wel meevalt)

Quiller

Legacy Member
GTM zei:
Vergeet het Götterdämmerung scenario al maar tot er een degelijke patch komt, GB en de VS hebben nagenoeg geen doctrines, waardoor het voor Duitsland ongelooflijk makkelijk wordt. Dat is wrs niet de enige fout in dat scenario.

Al bij al hetzelfde liedje zoals bij elke paradox release: spel is onspeelbaar tot er een degelijke patch uitkomt.

Trouwens: de CG-bug is gamebreaking, maar paradox heeft tenminste gezegd dat ze die zullen fixen. De map is een ramp (Brussel tegen de Franse grens, Stalingrad honderden kilometers te veel naar het zuiden, etc...), en ook al erkennen ze dat het fout is, Johan heeft al gezegd dat ze er niks aan zullen doen, en verwachten dat de mod-community het wel fixt. Dat is gewoon belachelijk!



Ik heb niet gezegd dat ik dat scenario nu al wil spelen hé... ik zeg maar : ik zie voor de toekomst (tegen dat de grootste bugs er uit zijn) hier een erg leuke uitdaging om te proberen wat de duitsers in het echt (gelukkig) niet konden : een defensieve lijn optrekken waar niemand meer door komt... :-) kortom ik heb al een plannetje in mijn hoofd!!!!

GTM

Legacy Member
Xarius zei:
Mja die map kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen, want laten we eerlijk zijn, er zijn veel grotere belangrijkere dingen waar Paradox aandacht aan moet schenken. Je kan zeggen wat je wil, maar map typos en errors zijn hoewel spijtig voor het 'historisch realisme' helemaal niet gamebreaking.

Als men de performance kan fixen, CG bug oplost and auto-sliders and auto-trade toevoegt is het spel echt wel al een pareltje imo. En gezien de uitstekende reputatie van Paradox heb ik er dan ook alle geloof in dat dit in orde komt.

Bovendien heeft HOI een uitstekende mod community en is HOI 3 enorm toegankelijk voor modders waardoor er zeker in no time schitterende mods zullen zijn.

En die scenarios, 1936 is altijd het meest fun geweest imo :).
(Hoewel blijkbaar 1938 ook wel meevalt)
Die map is juist een grote gamebreaker. OK, het zou mij ook niet kunnen schelen als een Siberische provincie wat groter is dan ze zou moeten zijn, maar Stalingrad is zowat de meest belangrijke plek van WOII, en het heeft nu al haar strategische waarde verloren. Dat is een gigantisch minpunt! HoI3 is nog altijd een WOII spel, geen "alternate-history-die-ongeveer-vergelijkbaar-is-met-onze-wereld-maar-toch-serieuze-verschillen-heeft" spel.

dadash

Legacy Member
Stalingrad die op de verkeerde plek ligt vind ik toch ook wel een zware misser. Maar is blijkbaar wel doelbewust gedaan door Paradox voor game balancing redenen. Wat daar aan gebalanceerd is is me ook niet duidelijk. Betekend wel dat ze het dus niet gaan fixen en het dus aan de mod community zal zijn om het recht te trekken. Vind ik wel jammer. De as Leningrad, Moskou en Stalingrad is zowat het belangijkste gedeelte van Rusland als je daar al mist.

En er waren nog problemen lag Kiev of zo ook niet verkeerd?

GTM

Legacy Member
Kiev ligt verkeerd, Brussel ligt bijna tegen de Franse grens, de lijst gaat door...

dadash

Legacy Member
GTM zei:
Kiev ligt verkeerd, Brussel ligt bijna tegen de Franse grens, de lijst gaat door...

Ze moeten het kind ook een naam geven natuurlijk. Zo gaat Kortrijk tot de Noordzee dacht ik en besloeg in HoI II Gent zowel O als W-Vlaanderen. Zolang Brussel in de regio ligt die ze Brussel hebben genoemd kan het er nog mee door. Stalingrad ligt gewoon 10 provincies te veel naar het zuiden van de Wolga is wel een pak erger.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan