Archief - Hearts of Iron 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GTM

Legacy Member
Firedwarf zei:
het spel op zich zuigt gewoon, ik heb het ter info zo es gedownload om het te testen aangezien ik vooral interesse had in de spaanse burgeroorlog campagne, wat een crappy game. Deze versie zou feitelijk niet eens op de markt zijn mogen komen aangezien het spel maybe voor 60 % af was toen het gereleased werd. Geef mij maar HOI 2 alhoewel dat spel ook serieuse bugs bevat
De huidige versie van Arma 1.3 met de beta 2 patch heeft eigenlijk geen noemenswaardige bugs meer.

Firedwarf

Legacy Member
bugs in het spel niet , qua verhaallijnen wel :) maja ik specifiër me enkel tot zuid amerika en spanje. Daar zitten qua historische verhaallijnen wel hennige fouten in. Ook wordt bevoorbeeld in spanje de impact van de milities echt wel verwaarloosd. Feit dat het ook RANDOM is als je met republikeins spanje speelt waar nationalistisch spanje aan de macht komt vind ik triestig... Nuja tis natuurlijk niet de main subject van het spel , maar aangezien het condor legioen van hitler hennig wat impact had op de oorlog dat hier ook een "grotere" rol aan mag toegedicht worden... My humble opinion of course...

GTM

Legacy Member
Het is en blijft een spel.
Dat er aan Zuid-Amerika weinig aandacht besteed is, is logisch, aangezien daar tijdens WOII niet veel interessants gebeurde. Maar de game-engine laat je natuurlijk perfect toe om zoveel events te schrijven voor die landen als je zelf wilt ;)

Ik zie ook niet in hoe ze de Spaanse burgeroorlog nog veel hadden kunnen verbeteren. Wat stel je dan voor, om milities een grotere impact te laten geven?

En dat het random is waar de nationalisten aan de macht komen is net GOED. Aangezien de geschiedenis van 1 januari 1936 tot wanneer de burgeroorlog ook begint in jouw spel nooit hetzelfde is als wat er echt gebeurt is, is het maar logisch dat de burgeroorlog niet exact hetzelfde begint als het echt begonnen is.

Het Legion Condor en de Corpo Truppe Volontarie hebben trouwens een enorme impact op het spel, dus ik zie niet in wat je daar te klagen hebt?

Firedwarf

Legacy Member
enkele voorbeelden: neutraliteit van uruguay waardoor het duitse slagschip ( de graf spee geloof ik of het zusterschip) gezonken werd in el rio plata door de britse vloot achilles exeter en dergelijke

Feit dat de republikeinen geen leger hadden enkel milities bv. Het leger was immers in grote maten in handen van de conservative of nationalisten

Lijkt me niet logisch dat dit random is, duitsland valt in het spel ook niet random effe de maginot linie aan alvorens door nederland en belgie heen te trekken

Legion Condor een grote impact? Ja, maar als je met nationalistisch spanje speelt zou dit feitelijk niet mogen, het legion condor stond als ik me niet vergis immers onder van richthoffen en die mochtr van hitler autonoom beslissen waar bombardementen te leveren ( vandaar bv het bombardement van Guernica dat nooit door Franco was toegelaten als hij er keuze over had gehad)

Ik vind als je dan toch deze campagnes erin steekt, dat ze op zijn minst historisch correct mogen zijn, en anders moet je ze maar weglaten of ze op zijn minst laten uitspitten door echte historici alvorens maar "iets" te schrijven.

GTM

Legacy Member
Firedwarf zei:
enkele voorbeelden: neutraliteit van uruguay waardoor het duitse slagschip ( de graf spee geloof ik of het zusterschip) gezonken werd in el rio plata door de britse vloot achilles exeter en dergelijke
Lol, HoI2 is een STRATEGISCH spel. Je kan zo'n kleine uitzonderingen niet op het gamedesign laten doorwegen.

Feit dat de republikeinen geen leger hadden enkel milities bv. Het leger was immers in grote maten in handen van de conservative of nationalisten
Veel te grote veralgemening. De Republikeinen hadden wel degelijk reguliere legereenheden die aan hun zijde vochten.
En ja, een groot deel van hun eenheden waren militie. Dit wordt dan ook gesimuleerd in HoI2. Maar je kan hun leger simpelweg niet te veel uit militie laten bestaan, anders verliezen ze de oorlog in 2 maanden.
Maar zoals al eerder gezegd, het spel is makkelijk te modden, dus bouw zelf je favoriete OOB uit.

Lijkt me niet logisch dat dit random is, duitsland valt in het spel ook niet random effe de maginot linie aan alvorens door nederland en belgie heen te trekken
Nog niet veel gespeeld zeker?
Ik heb al verschillende malen meegemaakt dat Duitsland de Maginot-Linie aanvalt (en soms doorbreekt).

Legion Condor een grote impact? Ja, maar als je met nationalistisch spanje speelt zou dit feitelijk niet mogen, het legion condor stond als ik me niet vergis immers onder van richthoffen en die mochtr van hitler autonoom beslissen waar bombardementen te leveren ( vandaar bv het bombardement van Guernica dat nooit door Franco was toegelaten als hij er keuze over had gehad)
En hoe stel je voor dat dit gesimuleerd wordt?

Ik vind als je dan toch deze campagnes erin steekt, dat ze op zijn minst historisch correct mogen zijn, en anders moet je ze maar weglaten of ze op zijn minst laten uitspitten door echte historici alvorens maar "iets" te schrijven.
Komaan zeg, HoI2 is en blijft een game, geen historische simulatie. Wil je 100% historische accuratesse, koop een geschiedenisboek.

Zowat NIKS in HoI2 is historisch correct, en het spel ambieert dat ook niet te zijn.

Firedwarf

Legacy Member
als niks historisch correct is waarom dan WOII als scenario voor uw spel nemen, ook dikke zever maw
Kunt het draaien en keren hoe ge wilt, het spel is op verschillende vlakken niet correct is ondanks dat het toch een serieuse basis heeft naar een strategisch simulatiespel toe.
Ik vind enkel dat als ze dan toch persé WO II willen als scenario, dat ze dan deze foutjes er ook hadden kunnen uitlaten.

In verband met uw veralgemening denk ik echter dat je hier totaal de bal mis slaat. Spanje beschikte over 2 legers in 1936. Er bestond het dienstplichtige leger op het vaste land van spanje ( reguliere leger) Dit leger liep voor meer dan 50 % over . De enige overblijfselen hiervan waren de laatste lichtingen miliciens die meestal enkel bij het reguliere leger gingen dienen omdat de soldij ervan hoger was sdan bij de milities. Ongeveer 80 % van de officieren van het reguliere leger liep ove rnaar nationalistische zijde. Het 2de leger bestond uit het corps Africana of los legionairos de africa. Dit leger gelegerd in Spaans marokko was véél beter uitgerust dan het reguliere leger en was feitelijk het 'beroepsleger' van spanje. Dit leger liep compleet over naar nationalistische zijde. Hierbuiten waren e rnog de Guardia Civil ( rijkswacht) en de Guardia de Assolto ( soort speciale eenheid voor oproeren)) Beide zouden ook overlopen naar de Nationalistische zijde. Conclusie, wat hield republikeins spanje over van het reguliere leger? Een deel slecht of onbewapende miliciens in handen van een aantal drilsergeantjes en hier en daar een officier die aangesteld was om rustig zijn ouwe dag "uit te bollen". Niet echt representatief wetende dat van de +- 113 000 tellend regulier leger er een kleine 100 000 zouden overlopen...

Ik heb ook reeds meermaals meegemaakt dat duitsland eerst de maginot linie aanvalt maar vanaf het moment dat je op een hogerer moeilijkheidsgraad gaat spelen valt het in mijn ogen minder en minder voor. Sinds ik op difficulty 3 speel heb ik het zelfs nog maar 1 keer weten mee te maken. Op difficulty 4 ( speel ik enkel met de grote naties) heb ik het nog nooit weten gebeuren dusja...

GTM

Legacy Member
Firedwarf zei:
als niks historisch correct is waarom dan WOII als scenario voor uw spel nemen, ook dikke zever maw
Kunt het draaien en keren hoe ge wilt, het spel is op verschillende vlakken niet correct is ondanks dat het toch een serieuse basis heeft naar een strategisch simulatiespel toe.
Ik vind enkel dat als ze dan toch persé WO II willen als scenario, dat ze dan deze foutjes er ook hadden kunnen uitlaten.
Maar...foutjes? Jij haalt gewoon piepkleine detailvoorbeelden aan, die niet te simuleren zijn in een strategisch spel zoals dit.

OK dan, zeg me hoe jij deze dingen zou implementeren?

In verband met uw veralgemening denk ik echter dat je hier totaal de bal mis slaat. Spanje beschikte over 2 legers in 1936. Er bestond het dienstplichtige leger op het vaste land van spanje ( reguliere leger) Dit leger liep voor meer dan 50 % over . De enige overblijfselen hiervan waren de laatste lichtingen miliciens die meestal enkel bij het reguliere leger gingen dienen omdat de soldij ervan hoger was sdan bij de milities. Ongeveer 80 % van de officieren van het reguliere leger liep ove rnaar nationalistische zijde. Het 2de leger bestond uit het corps Africana of los legionairos de africa. Dit leger gelegerd in Spaans marokko was véél beter uitgerust dan het reguliere leger en was feitelijk het 'beroepsleger' van spanje. Dit leger liep compleet over naar nationalistische zijde. Hierbuiten waren e rnog de Guardia Civil ( rijkswacht) en de Guardia de Assolto ( soort speciale eenheid voor oproeren)) Beide zouden ook overlopen naar de Nationalistische zijde. Conclusie, wat hield republikeins spanje over van het reguliere leger? Een deel slecht of onbewapende miliciens in handen van een aantal drilsergeantjes en hier en daar een officier die aangesteld was om rustig zijn ouwe dag "uit te bollen". Niet echt representatief wetende dat van de +- 113 000 tellend regulier leger er een kleine 100 000 zouden overlopen...
En dankzij die kleine basis, en steun uit het buitenland hadden de Republikeinen toch een kleine iet of wat professionele legermacht.

Ik heb ook reeds meermaals meegemaakt dat duitsland eerst de maginot linie aanvalt maar vanaf het moment dat je op een hogerer moeilijkheidsgraad gaat spelen valt het in mijn ogen minder en minder voor. Sinds ik op difficulty 3 speel heb ik het zelfs nog maar 1 keer weten mee te maken. Op difficulty 4 ( speel ik enkel met de grote naties) heb ik het nog nooit weten gebeuren dusja...
Op hogere moeilijkheidsgraad gebeurt het bij mij juist MEER, omdat ze meer IC hebben.

squalleke123

Legacy Member
njah,

Mijn eerste spelletje als italie al onmiddelijk duitsland door de maginotlinie zien gaan (speel altijd op gemiddelde settings). Schrok er wel even van, omdat in HoI2 de AI geen level 10 landforts aanviel... Blijkbaar was er aan dit euvel gewerkt.

decisions systeem werkt vrij goed, je weet niet meer precies wanneer de oorlog zal beginnen. In HoI2 kon je tot op het uur de duitse aanval op polen voorspellen en dus ernaartoe plannen. Nu in HoI3 gebeurt het wel eens dat de duitse AI plots beslist om in januari 1939 al aan te vallen.

By the way, over historisch verloop gesproken, laat AI duitsland tegen AI rusland vechten en het is mooi 50/50 (zonder interventie en bombardementen van westerse geallieerden). Met bombardementen en zee-oorlog tegen westerlingen wint Soviet-unie 9 van de 10 keer tegen eind 1945... Dus best wel mooie simulatie hier

Tobi-

Legacy Member
Zeg, kzou eens zien om hiermee te beginnen, maar 'k lees hier de laatste paginas..

HoI2 of HoI3?

Tobi-

Legacy Member
Elessar zei:
Hoi3 staat in de titel ;)

Nein serieus?!

Allez kzal verduidelijken, zou je uiteindelijk toch HoI3 aanraden of grijpen jullie toch eerder terug naar HoI2?

GTM

Legacy Member
Tobi- zei:
Nein serieus?!

Allez kzal verduidelijken, zou je uiteindelijk toch HoI3 aanraden of grijpen jullie toch eerder terug naar HoI2?
Als je een spel zoekt om te kopen, dan zou ik zeggen geen van beide.

Wacht nog enkele weken tot Arsenal of Democracy uitkomt. Het is een fanmade, stand-alone expansion voor HoI2, en wordt de ultieme versie van het spel.

Tobi-

Legacy Member
GTM zei:
Als je een spel zoekt om te kopen, dan zou ik zeggen geen van beide.

Wacht nog enkele weken tot Arsenal of Democracy uitkomt. Het is een fanmade, stand-alone expansion voor HoI2, en wordt de ultieme versie van het spel.

Bwoa met kopen wacht 'k nog, kzal ze eerst allebij eens.. lenen van een vriend :unsure:
Daarna beslis ik wel.

merle

Legacy Member
Hoe kan je panzerdivisies vervoeren naar engeland?

met de boot noch vliegtuigen kan dit blijkbaar?

En waarom geven groot-britannië zich niet over, nadat je alle legers hebt overwonnen? Idem voor België en Nederland?

Jericho

Legacy Member
Ben eigenlijk aant twijfelen of'k em zou kopen of niet, aangezien ik zo veel negatieve commentaar hoor...

Unkn0wn

Legacy Member
Performance is echt een stuk beter in de laatste nieuwe patch, 1.4

virox

Legacy Member
Unkn0wn zei:
Performance is echt een stuk beter in de laatste nieuwe patch, 1.4
laat ons hopen, ik heb het spel een 5tal maanden stof laten vergaren in de hoop dat het er nu op vooruit gegaan is! Ben et momenteel weer aan het installeren... Ben benieuwd...

GTM

Legacy Member
Bwa, performance was voor mij nooit het grootste probleem. De AI blijft rotslecht...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan