ComputerVISTA
Legacy Member
Monty007 zei:Dat kan uw tijd al voor de helft verantwoordenMaar het blijft toch traag vind ik hoor. Als ik eens redelijk scheef mijn bocht pak of een stuk gras meeneem rij ik met stock setting nog rondjes van 1:35, dus als je een beetje oefent...
Anderstorp is wel niet het makkelijkste circuit als je het mij vraagt. Op zich ziet het er niet moeilijk uit maar het zijn lange slepende bochten, enkele nog banked dan, waar je zoveel mogelijk snelheid moet door zien te halen. Zéker de twee bochten na het lange stuk. Daar alleen verlies je volgens mij al twee seconden. Keihard remmen na het lange stuk en de eerste bocht vroeger aansnijden dan je denkt nodig te zijn, dat is mijn ervaring. Goed de curbs gebruiken ook! Ik zeg het, met een beetje tweaken zit ik met de M3 onder de 1:30, ik wil dan nog niet weten wat die freaks op RSC niet kunnen halen. Die mannen kunnen volgens mij mee met de toptijden van de GT's hierDat zegt toch ook iets!
Monty
Of anderstorp moeilijk is, jazeker door de afwisseling van snelle en trage zeer scherpe bochten, in die scherpe bochten weet ik wat ik moet doen , zo kort mogelijk en er breed uitkomen maar in die snelle probeer ik dan zo dicht mogelijk tegen de binnenste rumble strip te rijden.
Ik zal even mijn anderstorp rit ui doeken doen vertrekkend vanaf de finish.
Eeerste bocht in 2de en op het einde van de bocht planché en dan kom je die lange rechte in waarmee je blijft verder duwen tot ik in die straat kom waar de 2de bocht komt. Daar rem ik half vanaf dat zijstraatje en dan rem ik volledig, zet ik me in 2de en ga ik zo kort mogelijk door de bocht, en idem met bocht 3 waar ik zo kort mogelijk door ga.
Dan weer planche tot bocht 4 dat een lange trage is en daar ga ik weer door in 2de zo dicht mogelijke tegen de binnenste rumblestrip en dan er kort uitkomen planche naar de 5de bocht die alweer lang en snel is. Die neem ik alweer in 2de die ik weer kort tegen de binnenkant neem en breed uitkom richting bocht 6 die heel scherp en traag genomen wordt in 1ste. Dan kom ik dara weer breed uit naar bocht 7 die ene heel lange snelle bocht is en die neem ik in 3de en als ik der uit kom nog een seconde gas geven en dan alles toe gooien voor de laatse en 8tste bocht die traag en zeer scherp is, die neem ik in 1ste en kom er breed uit en dan planche over de finish en het geheel weer herbeginnen.
Wat zegt dat?
Maar het blijft toch traag vind ik hoor. Als ik eens redelijk scheef mijn bocht pak of een stuk gras meeneem rij ik met stock setting nog rondjes van 1:35, dus als je een beetje oefent...
Dat zegt toch ook iets!



wa vinder van?