Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MegaMentor

Legacy Member
Katycook zei:
GT5 gecrashed.. save game corrupt.. :sad:

Daarom maak je op tijd back-ups...


En ik kan echt amper driften, alleen met 4WD lukt het. Met die rears spint hij gewoon elke keer, geen uitzonderingen.


Er zijn al nieuwe seasonals? Van gisteren al. Bonus 4 toch?

Bosvos

Legacy Member
mentor0 zei:
Daarom maak je op tijd back-ups...


En ik kan echt amper driften, alleen met 4WD lukt het. Met die rears spint hij gewoon elke keer, geen uitzonderingen.


Er zijn al nieuwe seasonals? Van gisteren al. Bonus 4 toch?

Bonus 4 staat er toch al een week (of langer) op hoor. De volgende is voor de 20ste geloof ik (wanneer Bonus 3 afloopt).

Om te driften moet je trouwens uw instellingen wat tweaken hé. Zorgen dat uw achterwielen de meeste power krijgen en dan hoef je enkel nog krachtig in te sturen en de controle proberen houden.
Als ge teveel met de handrem begint te spelen of gewoon volgas blijft geven overal, dan begin je te spinnen.

koolcast

Legacy Member
mentor0 zei:
Daarom maak je op tijd back-ups...


En ik kan echt amper driften, alleen met 4WD lukt het. Met die rears spint hij gewoon elke keer, geen uitzonderingen.


Er zijn al nieuwe seasonals? Van gisteren al. Bonus 4 toch?

Jup,maar die zijn al van de 13e,dus normaal achter 3 dagen nieuwe...

MegaMentor

Legacy Member
Serieus? Hoe heb ik die gemist dan... Ge bedoelt toch ook die bonus races waarvan de mitsubishi MIEV de eerste race was, right?

En ja, da weetk, ik gebruik een subaru waarvan 20% naar voor gaat en de overige 80% naar achter(duh). Probleem is dat die vaak te veel grip heeft en de achterkant niet wilt uitbreken, en gebruik niet zo graag die handbrake. Spinnen doet die Subaru zelden.

Het zijn die achterwiel aangedreven auto's die iedere keer spinnen bij mij, boeit niet hoeveel gas ik geef, ze slippen meteen door.

MegaMentor

Legacy Member
Das wel heel simplistisch gezegd. Want ik doe beide al :p Ofwel spint hij meteen volledig door in de richting van de bocht ofwel krijgt hij op miraculeuze wijze weer grip en vliegt hij door het tegensturen opeens de andere kant uit de graskant in.

Wel nog niet geprobeerd met een controller, misschien is dat simpeler?

MegaMentor

Legacy Member
Nja, ik blijf wel bij 4WD cars om te driften dan, die spinnen tenminste niet meteen bij het insturen. :p

Adrei

Legacy Member
10% aan voorwiel en 90% aan achterwiel zou moeten lukken, kan mijn RS6 zonder problemen driften ze!
Probeer de transmissie ook eens rond 270 te zetten en voor de rest alles af en manueel en comfort hard banden.

Als je een bocht naar rechts wilt driften moet je de bocht iets eerder nemen dan normaal, je rijdt zoveel mogelijk aan de buitenkant maar zie dat je nog wel een beetje kunt zwaaien. Dus je stuurt links (laat gas ook wat los) en dan onmiddelijk rechts (geef onmiddelijk vol gas bij) en dan zou je achterkant moeten uitbreken en dan onmiddelijk weer links tegensturen. Het volgende moment is het moeilijkste, uw auto onder controlle te houden. Dit doe je gewoon door links te tappen op uw joystick om te tegensturen (niet gewoon heel de tijd links aanhouden, maar tappen) en ook af en toe met je gas te spelen (gas los, gas bij). Na een tijdje (100 bochten) zou je toch min of meer kunnen driften.

Als je bv meer naar de buitenkant drift, kun je dat oplossen door bv ff gas los te laten en bv ff naar rechts (niet tegensturen dus) en dan weer gas bijgeven en direct tegensturen. Dan heb je de bocht ook korter genomen. En als je merk dat je de bocht te kort heb genomen moet je gewoon maar goed tegensturen of ge spint. 't is een kwestie van oefenen.

Na een tijd ga je het ritme gewoon worden en lukken drifts in no-time met controller.
Kheb eerst leren driften in 2de en nu kan ik min of meer volledig Tsukuba driften in't 3de en die laatste bocht in't 4de in redelijke snelheden.

Deze methode gebruik ik ook voor auto's met achterwiel aandrijving, maar hier moet je nog voorzichtiger gas bijgeven (veel meer tappen dan met een 4WD)

YouTube - Gran Turismo 5 DeLorean DMC-12 drift Tsukuba Dual Shock 3 controller view (Hij gebruikt wel zijn X knop om gas te geven, terwijl ik mijn R2 knop gebruik voor gas)

MegaMentor

Legacy Member
Eindelijk een uitleg waar ik iets aan heb, thanks :niceone: Voor mij ist wel niet R2 en stick maar gaspedaal en stuur, ma soit. Nog tips qua keuze van auto? pks, koppel, gewicht etc?

Psy

Legacy Member
is er hier wat volk die speelt met de gewone controller? (ds3)
zit al tijdje met goesting om het in huis te hale maar als het de moeite niet is zonder steering weel gaak het late passeren.

Ikkie

Legacy Member
Het spel is zeker de moeite om met de gewone controller te spelen :)

Er zit erg veel content in en je zult er vele uren aan spenderen :)

junkyjump

Legacy Member
Ik speel het gewoon met de controller en heb er enorm veel plezier van, dus waarom jij niet;)

trizzle-83

Legacy Member
Psy zei:
is er hier wat volk die speelt met de gewone controller? (ds3)
zit al tijdje met goesting om het in huis te hale maar als het de moeite niet is zonder steering weel gaak het late passeren.

Het is heel goed speelbaar met een ds3, met een degelijk stuur is het natuurlijk nog een pak leuker. Ik speel zelf soms met een DFGT bij een vriend en ik heb zelf nog niet de drang gehad om er ook eentje te kopen.

De analoge knoppen op de ds3 zijn ook drukgevoelig, momenteel is de gevoeligheid 10bit als ik het mij goed herinner. Dat wilt zeggen dat de x knop die ik voor acceleratie gebruik bijvoorbeeld geen twee standen heeft (onaangeraakt/volle gas) maar 1024.

Met een stuur en pedalen is het natuurlijk veel gemakkelijker om de juiste druk uit te voeren, maar de ds3 is ook heel accuraat als je hem goed gebruikt.

Die gevoeligheid van de analoge knoppen was trouwens al aanwezig op de dualshock voor de PS2 in een 8bit versie.

Het spel op zich is zeker de moeite, gisteren nog goed geamuseerd in een online raceke met 16 man (de helft Spanjaarden, ajajajajajaj) in LM racecars op top gear track. Na 5 rondes stond er geen 1 kegeltje meer recht :D

mb0ng0

Legacy Member
Ikkie zei:
Het spel is zeker de moeite om met de gewone controller te spelen :)

Er zit erg veel content in en je zult er vele uren aan spenderen :)

yep, enkel de redbull x2010 is enorm moeilijk te besturen...
ook nascar is soms niet evident om een vlotte bocht te nemen.
voor de rest gaat alles goed :)

pikeowned

Legacy Member
Ja idd, die redbull is echt klote me ne controller voor de rest gaat alles goed.

Ik heb nu mijn ps3 al 2 dagen op laten staan om te grinden voor B-spec. Wel handig om tijdens de examens toch nog te levellen. Maar is da eigenlijk slecht voor de ps?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan