Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik durfde het al ni zeggen :P

zorg dat je level 23 bent in b spec en grind die american championship race. volgens mij is dat in b spec ook de beste manier :)

svp46

Legacy Member
Ik zit nu in de expert-reeks de polyphony... en Allstar....
Maar om deze race's te rijden heb ik een nieuwe (betere) auto nodig, welke auto is aan te raden? (Qua snelheid/bestuurbaarheid/prijs)
Ik heb nu 2,2mil aan geld.

Them@trix

Legacy Member
Momenteel 26 in a-spec en 23 in b-spec.
Is toch de max van een racegame zé, al veel plezier aan gehad, soms ook frustraties bij b-spec.
Die endurance series zijn echt de moeite, met nen redbull bij u voor 2 tot 4 uur geconcentreerd te blijven.

junkyjump

Legacy Member
Them@trix zei:
Momenteel 26 in a-spec en 23 in b-spec.
Is toch de max van een racegame zé, al veel plezier aan gehad, soms ook frustraties bij b-spec.
Die endurance series zijn echt de moeite, met nen redbull bij u voor 2 tot 4 uur geconcentreerd te blijven.

Jep...enkel jammer dat het blok is:-D

Nighty

Legacy Member
brechen zei:
die 2de intermediate amg challenge, just 1:57:034 :angry::angry:

Frustrerend hé, ken dat :woohoo:
Na veel proberen eindelijk goud op de volledige ronde van amg intermediate:evil:
Kon er niet meer van studeren.
Heb verscheidene keren tussen 1 en 5 tienden over de ganse nordschleife te traag gereden om dan uiteindelijk 1,5 seconde onder de tijd te eindigen :woohoo:

Ik zit hier nu wat te bspeccen, had dit wat verwaarloosd na het zien van de AI. Helaas verprutst men rijder het nog steeds redelijk goed :). Laat ik hem een kampioenschap rijden. Winnen we 2 van de 3 wedstrijden, de laatste wedstrijd spint hij altijd, resultaat: laatste.
eindresultaat: 3des, Joepi daar gaat een halfuur van mijn dag. Waarom moet het ook per circuit 10 a 6 ronden zijn??

Bosvos

Legacy Member
svp46 zei:
Ik zit nu in de expert-reeks de polyphony... en Allstar....
Maar om deze race's te rijden heb ik een nieuwe (betere) auto nodig, welke auto is aan te raden? (Qua snelheid/bestuurbaarheid/prijs)
Ik heb nu 2,2mil aan geld.

Als het bij mij echt niet wil lukken ga ik hier een kijkje nemen :)

ReBirTh

Legacy Member
Bosvos zei:
Ik ben gisteren hier terechtgekomen, hier kan je aanduiden welke auto's je al hebt en sorteren volgens een paar criteria. De rest van de site vind ik vrij nutteloos, maar 't is makkelijk om zo'n snel linkske te hebben om door te geven wanneer nodig.

Vandaag was die site natuurlijk al naar de knoppen, hopelijk is dat daar rap opgelost :p

Ik gebruik die al een tijdje. Een heel handig principe, die garage. Zo heb je een mooi overzichtje van wat je hebt, en wat je nog niet hebt. Het is wel spijtig dat die nu plots offline is :(

Nattefrost

Legacy Member
issith zei:
Wat ik ook zo raar vind is dit : GT5 premium cars hebben 500k polygonen.

Deze CCX is gerendered met minder dan de helft, maar ze gebruiken een veel betere render techniek.

YouTube - Koenigsegg CCX Render (HD)

Waarom zou PD dit niet hebben gedaan. dan hebben ze maar half werk te doen en dan hadden ze zeker 400 auto's kunnen perium make ipv 200 maar

Da's wel heel simplistisch uitgedrukt. Meer polygonen betekent niet noodzakelijk meer detail of meer werk, absoluut niet. Het is zelfs juist lastiger om dezelfde kwaliteit te halen met minder polygonen.

Energised

Legacy Member
hoe kunde trouwens banden installeren? ik wil nu nu race rijden waar geen restricties zijn op banden.. voor de auto waar ik mee wil rijden heb ik 3 sets liggen : sportbanden, racebanden & regenbanden, maar toch kiest ie de sportbanden...

bij instellingen voor de race kan ik wel kijken wat welke band doet, maar ik kan ze blijkbaar niet echt veranderen...

edit: nvm.. i'm an idiot..

Vandalize_

Legacy Member
voila ze, 2 endurance race'kes gedaan van elk 1 uur en 20 minuten
goed voor 113k xp per race ^^
Momenteel al a-spec level 26 woohoo =D
Morgen die 4 uur durende endurance race doen ;o

zijn btw alle formule auto's tzelfde van kracht ? ik heb hier momenteel nen witten forumule staan, maar toch lijkt da ofda die andere veel krachtiger zijn =/

Den_John

Legacy Member
Vandalize_ zei:
voila ze, 2 endurance race'kes gedaan van elk 1 uur en 20 minuten
goed voor 113k xp per race ^^
Momenteel al a-spec level 26 woohoo =D
Morgen die 4 uur durende endurance race doen ;o

zijn btw alle formule auto's tzelfde van kracht ? ik heb hier momenteel nen witten forumule staan, maar toch lijkt da ofda die andere veel krachtiger zijn =/

Olie al eens verandert?

Gusken

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
ik durfde het al ni zeggen :P

zorg dat je level 23 bent in b spec en grind die american championship race. volgens mij is dat in b spec ook de beste manier :)

Met welke auto hebt ge da gedaan da american championship?

Vandalize_

Legacy Member
Den_John zei:
Olie al eens verandert?

heb ik al gedaan ja, maar toch lijkt het of die andere formule's mijn voorbij steken met gemak
achja, anders koop ik mij de ferrari F1 eh, is die sneller ?

Gusken

Legacy Member
Vandalize_ zei:
heb ik al gedaan ja, maar toch lijkt het of die andere formule's mijn voorbij steken met gemak
achja, anders koop ik mij de ferrari F1 eh, is die sneller ?

Voor dat lvl23 event? Kijk eerst bij restrictions denk, dat dat die f1 niet mag meedoen en da is ook ma zonde van het geld :p

koolcast

Legacy Member
junkyjump zei:
Kan wel wachten, maar mss dat ik hem van een ander lid kan lenen, ik hou je op de hoogte,maar laat we aub wel op je wachtlijst staan:)

Mentor heeft hem niet meer nodig dus je krijgt hem op zondagmorgen.;)

MegaMentor

Legacy Member
Vandalize_ zei:
heb ik al gedaan ja, maar toch lijkt het of die andere formule's mijn voorbij steken met gemak
achja, anders koop ik mij de ferrari F1 eh, is die sneller ?

Engine overhaul doen? En rijd ge met fatsoenlijke settings?

*Note* I began this with a tuning that's posted all over here and GTPlanet, then tweaked it to my liking. So credit to whomever it is that originally posted that setup.


Tunings
(Everything is left to right the same way it is in the settings menu, this should make it simple)

Aerodynamics: 70, 90

Transmission: 242

LSD: 15, 40, 45

Suspension
Ride Height: -6, -4
Spring Rate: 17.6, 17.3
Dampers Ext: 8, 8
Dampers Comp: 6, 6
Anti-Roll Bar: 7, 7

Wheel Alignment
Camber Angle: 2.0, 1.0
Toe Angle: -0.30, -0.20

Brake Balance: 4, 1


Driving Assists *Note*These are more or less crucial to this tuning being worthwhile, although your preferences may be slightly different

Transmission: Auto <---This lets you concentrate purely on your driving line and avoids red-lining due to human error

Tires: Racing Soft

Traction Control: 8 <---Let's you hammer the gas hard at any time, but still accelerate fast enough

Skid Recovery Force: On <---Helps keep skidding in check obviously

Active Steering: Mild <---This is critical. Because the AI turns so sharply, I gave the car's tuning some adjustments towards oversteer. This does let you turn sharp enough to beat the AI, but you need Mild Active Steering to keep the car stable and easy to drive. I wouldn't go to the Strong setting, however, it'll more or less cause you to understeer and make the whole thing pointless.

ABS: 4 <---Gives you a bit of oversteer when you smash the brakes, but not enough to actually spin you out.


Take advantage of the stability you'll have due to all the assists and you should be able to slam that thing around pretty fast once you get used to it. Also, figure out braking, because you can break shockingly late with this setup and have total control. I found that I could use the transmission setting of 242 to always catch up a bit in the straights, then brake late into the turns to pass.

Also, I found that the aforementioned oversteer caused by heaving braking can be used to your advantage. With that Mild Active Steering and ABS, you're so stable that you can basically skid into a corner and wind up facing exactly where you want to much easier than normal. This takes some getting used to though, so be warned.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan