Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRC

Legacy Member
Hm, uw banden tijdens zo een kampioenschap zijn steeds dezelfde precies... En als ik dan daarvoor de pits in rij, vervangen ze die niet .... Logica?

Nighty

Legacy Member
Top gear event met lotus... Eindelijk goud!
Vind ik wel nog een lastig evenement, auto sleert zo rap weg en je hebt echt wel NIPT genoeg tijd om ze juist allemaal in te halen voor de streep (2 tienden voorsprong :woohoo:). Rij met met controller en alle rijhulp af. Moet men stuur eens in de salon placeren :)
Was eens goed op baan in een van mijn pogingen, ramt er een AI een kegeltje, die op de baan beland, waar ik over rij --> disqualified :doc:

En die amg challenge met de SLS overal goud, helaas kom ik 3 tienden te kort voor de volle ronde om goud te halen. Vanavond nog eens mijn tanden op stuk bijten !

MegaMentor

Legacy Member
Nu moet ge mij toch eens uitleggen hoe ge Like the wind A-spec kunt winnen... Indy geen probleem, met gemak 1ste met de Furai maar die Daytona Road Course wtf... Na 4 laps 2de te rijden was de achterstand tussen mij en de 1ste al 10 seconden. In de laatste lap in een poging het gat te verkleinen ergens ferm tegen geknald en laatste geëindigd... Djeezes

Gleke

Legacy Member
mentor0 zei:
Nu moet ge mij toch eens uitleggen hoe ge Like the wind A-spec kunt winnen... Indy geen probleem, met gemak 1ste met de Furai maar die Daytona Road Course wtf... Na 4 laps 2de te rijden was de achterstand tussen mij en de 1ste al 10 seconden. In de laatste lap in een poging het gat te verkleinen ergens ferm tegen geknald en laatste geëindigd... Djeezes

met welke auto rijdt gij ?

issith

Legacy Member
die road course ja, gewoon downforce vollen bak, remmen van voor op 7 van achter op 10, abs op 1, eps ook op 1 ,top speed op 360.

en dan gewoon aandachtig racen.

Ik vond dat ook moeilijker dan die cirkel.

Edit: lol Vanbelle, ge moogt ook altijd wel ne FGT aan mij geve ze :p (ge gebruikt back-ups he, anders zijt ge wel heel genereus)

koolcast

Legacy Member
mentor0 zei:
Nu moet ge mij toch eens uitleggen hoe ge Like the wind A-spec kunt winnen... Indy geen probleem, met gemak 1ste met de Furai maar die Daytona Road Course wtf... Na 4 laps 2de te rijden was de achterstand tussen mij en de 1ste al 10 seconden. In de laatste lap in een poging het gat te verkleinen ergens ferm tegen geknald en laatste geëindigd... Djeezes

Hier alle info.

Dealership:
Corvette ZR1 (C6) RM '09 - Cr. 184,800
A-Spec: Racing Mod (Cr. 345,000), All tuning parts, Soft Racing Tyres
Tuning Set Up:

Race 1 - Road Course - Daytona:
Transmission: 380KM/H

TC: 5
Skid Recovery Force: On
Active Steering: Off
ASM: On
ABS: 1

Be careful in the first turn. Crashing into opponents will make your car spin. On lap 2 through 5, brake before you get to turn one (right after the finish line). Be careful in sector 1 and start of sector 2. Try and brake in a straight line. This may not be an easy race for some, but if you're careful, it should be achievable.

Race 2 - Superspeedway - Indy:
Aerodynamics: Front 35 Rear 60
Brake Balance:Front 0 Rear 0
Transmission: Max Speed: 480KM/H - it's the highest setting

Keep in mind that you have to let go of the accelerator when cornering (more in turn 1 and 3). No need to brake. You probably also has to block one or two at the finish line. I also suggest turning off all aids in the 2nd race.


Prize Cars:
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car '89 - Like The Wind (Extreme Series - A-Spec)
All Parts, Hard Sports Tyres
B-Spec: An easy win with default settings. A few commands to make them stay away from the pack.

Mazda Furai Concept '08 - NR-A Roadster Cup (Amateur Series - B-Spec)
A-Spec: All Tuning Parts except Fully Customizable LSD.
Tuning Set-Up:

Aerodynamics: Downforce:
- Front 35
- Rear 60

Transmission: Gear Ratio:
Max Speed 380 KM/H (236 MPH)

Suspension -> Wheel Alignment:
Camber Angle:
- Front 2.5
- Rear 2.0

Thanks to RedScythe22 from GameFAQs for the set-up.

Used Car Dealership:
Formula Gran Turismo - Cr. 5,000,000 at 0km mileage. LV 24
A/B-Spec: Very easy. No coaching needed in B-Spec.

Special Edition or DLC Cars:
Mazda 787B Stealth Model
All Possible Parts

ps3trophies-what car use-GT5;)

Gleke

Legacy Member
Amai mijne B spec lvl 6 in tunning race die eerste op suzuka met mijn FGT is die na 5/7 rondes leeg bij fysieke en mentale kracht hij heeft iedereen wel gedubbeldt en ligt trug en halve ronde voor xD
BTW heeft er iemand die nieuwste meclaren ? rijd die goed en is da de moeite waard om die te kopen ?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
vanbelle zei:
Amai mijne B spec lvl 6 in tunning race die eerste op suzuka met mijn FGT is die na 5/7 rondes leeg bij fysieke en mentale kracht hij heeft iedereen wel gedubbeldt en ligt trug en halve ronde voor xD
BTW heeft er iemand die nieuwste meclaren ? rijd die goed en is da de moeite waard om die te kopen ?


Die mclaren kan je nemen in arcade modus. Ma staar u er ni op blind want er ligge mss slechte bande onder dan ;) kheb enkel de mclaren F1 ma moet die nog testen :unsure:

Liquid Li0n

Legacy Member
koolcast zei:
Vandaag enkel B-spec gedaan...Eindelijk de Furai gewonnen.:cool:

heb hem eindelijk ook. ik heb gvd da mazdake volledig moete tunen en die b-spec dude maar altij moete pushe en dan was hem (dankzij dat rechte stuk) uiteindelijk 1e. hoe slecht kunde zen!

{YA}schaap

Legacy Member
@ mentor0 lukt dat bij jou, met die setup? Ier allesinds niet sinds ik die zr1 in Racing Modification rijd hij slechter dan voordien. Ook minder pk dacht ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan