Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boeffel

Legacy Member
Vlanoman zei:
Dan konnek het evengoe nie gekocht hebben...
Met a-spec en b-spec gade nie ver geraken in u levels, laat staan om level 40 te halen!

het is ook geen spel om op 1 2 3 uit te spelen

en ge kunt altijd races herspelen he :unsure:

humpus

Legacy Member
Vlanoman zei:
Dan konnek het evengoe nie gekocht hebben...
Met a-spec en b-spec gade nie ver geraken in u levels, laat staan om level 40 te halen!
Het is misschien (waarschijnlijk) pijnlijk om te horen, maar als ge die special events niet haalt zijt ge gewoon niet goed genoeg.

En trouwens, met brons + goud in races + online xp komt ge zeker wel aan level 40, gewoon niet zo snel als sommige anderen die wel goud halen op de challenges. Maar dat is juist de essentie he :)

MegaMentor

Legacy Member
Hoezo niet ver geraken in uw levels... Als ge hoog genoeg zit in A-spec farmt ge met gemak veel meer xp dan door 10x hetzelfde special event te proberen... Bovendien kan je special events maar 1x spelen voor de xp en credits. En ja zoals hier boven gezegd kan je ook online races gaan doen.

trizzle-83

Legacy Member
Vlanoman zei:
Ja weet ik ook wel, zoals bij elke game tegenwoordig moet je het maanden spelen (voor werkende mensen toch) vooraleer je iets deftig hebt...

Ksnap gewoon nie waarom ze alles zo frustrerend moeten maken?
Ne game moet entertainment brengen!

Dat is volgens mij juist een enorm pluspunt, het is bij GT altijd zo geweest dat je in het begin helemaal niets hebt en dat je stelselmatig je garage opbouwt. Als je vanaf het begin alles unlocked zou hebben dan is er absoluut niets aan en leg je het spel na al de races en championships gedaan te hebben gewoon weg...

Het is uiteindelijk een sim, in 'het echt' krijg je ook niet alles gratis en moet je jezelf naar boven werken.

2-3 uur sukkelen en vloeken over 1 licentie test zal er voor zorgen dat je heel tevreden bent om uiteindelijk goud te halen...

Als je denkt dat die licentie tests moeilijk zijn dan zal je heel raar opkijken als je de Vettel challenges gaat doen :D

issith

Legacy Member
Welke racekes geve veel XP ? zonder de seasonal meegerekend.

bij GT all stars krijgt ge 'veel' maar dan zijt ge weer rond de 10 min kwijt.

MegaMentor

Legacy Member
Ik laat voor't moment mijnen B-spec een beetje farmen voor credits en b-spec xp op de eerste van de Turbo Cup, gewoon in de Veyron gezet dus gegarandeerde win, 12 minuten = 50k credits. Kan nog geen races in Extreme dusja :)

Tomba

Legacy Member
Goldrusher zei:
Realisme ten top. In't echt kun je de tijd ook niet stoppen.

Gewoon twee vrienden uitnodigen en afwisselen.

Neen.
Gemakzucht ten top, niets anders.
Als ze realistische zaken van endurance racing zouden willen waren er genoeg elementen die ze hadden kunnen (moeten!) toevoegen:
- Meer dan een handvol tegenstanders zodat er een beetje uitdaging in was (verschillende categorieen)
- Slijtage afhankelijk van rijstijl/wagen/brandstof/...

Maar neen, dat zou allemaal betekeken dat ze iets hadden moeten maken. Het is uiteraard veel makkelijker om een perfect zinnige mogelijkheid NIET te maken...

Het enige dat echt realistisch overkomt in GT5 is het weggedrag, voor de rest is het een run of the mill racer met gewoon veel wagenskins, ondoordachte designkeuzes en technische problemen. Al chance dat dat weggedrag superieur is aan dat van de andere populaire race games, want die hebben vaak helemaal niet veel pluspunten :p

ImpulseEEE

Legacy Member
Woensdag eindelijk terug een G25, met mijn stomme kop hem een week geleden verkocht omdat ik het eventjes beu was, ook meteen gt5 verkocht, nu een G25 kunnen vastkrijgen maar wel voor 140, mijne voor 120 verkocht. nu hopen een SE of een gewone versie van GT5 nog beetje goedkoop vast te krijgen en dan kunne we er weer invliegen :D

koolcast

Legacy Member
Vlanoman zei:
GVD, ik kom zot van da spel hé... Kheb er al nen controller op kapot gesmeten, kheb geen zin om er nog nen tweede aan te hangen.

Die Special Events??? Komaan, daar konden ze toch gewoon races van maken ipv die kl*te f***ed up challenges! Die lotus elisekes op het Top Gear Test Track blijven maar glijden, alsof ze geen grip hebben? Wat proberen ze daarmee te bewijzen? Mijn elise rijdt perfect op alle tracks behalve op die stomme challenge! Zelfs als ik mijn eigen elise ga testen op de top gear track slier ik nie...

Nascar? Heel cool!
Maar wtf? waarom moet ge zo altijd tussen die stomme kegels gaan rijden, da lukt wel... maar die freaking tijd! Het verschil tussen zilver en goud is 100ms!!!!!!!!! Brons is geen probleem hé... maar met brons gade GVD nie ver geraken in da spel!

Waarom nie gewoon zoals Forza? Gewoon puur races en driftchallenges? Special races met die karts en nascars? Nee, dom doen en het om zeep helpen met die gvdse challenges!

Neem mij niet verkeerd...
Prachtig spel! Grafisch is het fantastisch en zoveel mogelijkheden (vooral muziek-opties en foto-opties zijn cool). De besturing is fantastisch...

Maar ik HAAT, ma echt HAAT die licenties en special events!!!
Ik ga nooit nen game developper moeten tegenkomen of ksla hem de kop in!

Dumbasses!

Die events met die karts en nascars zijn net de simpleste.
Bij de karts challenge komt het erop aan om niet te scherp te draaien en om extreme zacht te remmen.bij de Nascar had ik na de eerste keer al direct goud of zilver...kwestie van tijd en goud was binnen.

GT5 is een game waar ge tijd moet in steken,kan je dat niet of wil je dat niet moet ge ook niet zagen.BTW,koop u eens een stuurke.Maakt veel verschil.;)

Vasilline

Legacy Member
@ L@dyk!ll3r

Lol i know the feeling, heb het vroeger ook al eens gedaan met andere games en met mijn vroegere g25.

Android

Legacy Member
Heeft iemand nog tips voor die seasonal event met de Fiat 500 op Tsukuba?

Heb al de air filter gestoken, window weight reduction, customisable tranmission (short gear max 140km/h) en customisable suspension met aangepaste settings, spoiler vanachter en vooraan voor max downforce.

Al min. 15 keer geprobeerd en al verschillende keren op minder dan een halve seconde gestrand van de eerste, maar nog geen kans gehad om die in te halen.

:help: would be welcome pls! :-)

djaxx79

Legacy Member
Vlanoman zei:
Ja weet ik ook wel, zoals bij elke game tegenwoordig moet je het maanden spelen (voor werkende mensen toch) vooraleer je iets deftig hebt...

Dat begrijp ik dus echt niet, moeten we dat niet juist toejuichen?
Heb je dan liever de games als medal of honor (6uur) ?
Ik snap ook niet waarom alles rap rap moet gaan, ik amuseer me er koselijk op en als ik het veen beu ben speel ik tijdje wat anders. Ik weet nu al dat ik over 6 maand nog gt5 aan het spelen zal zijn, die level 40 komt wel.
Op dat gebied vind ik gt5 super, rare klacht trouwens!

GianniK

Legacy Member
Karts vind ik zelf nog redelijk gemakkelijk, bij Nascar heb ik al iets meer moeilijklheden

dibo

Legacy Member
Vlanoman zei:
Ik snap het gewoonweg niet dat sommige mensen zonder problemen goud halen? Speel ik dan zo slecht?

Allemaal no-livers imo

Nee, maar andere mensen die het niet halen raken misschien niet zo snel gefrustreerd over een onnozel spelletje. Dan is het maar de vraag wie de echte "no-livers" zijn. ;)

ikbenben

Legacy Member
Vlanoman zei:
Ik snap het gewoonweg niet dat sommige mensen zonder problemen goud halen? Speel ik dan zo slecht?

Allemaal no-livers imo

Ik denk dat gij gewoon ne prutser zijt :ironic:

Karten en nascar was nog toch echt wel vrij simpel.
Top Gear met de Elise met hulpmiddelen aan is ook vrij goed te doen.

Er zitten heel wat moeilijkere dingen in GT5 hoor.

Teknohol1c

Legacy Member
Vlanoman zei:
tralala, frustratie alom :unsure:

Die special events hebben tenminste uitdaging! Ge kunt genoeg instellen aan uw wagens om het beter te kunnen. Die elise's moet rijden met hulp aan, Ik ken er die vrij ver geraken zonder de hulp maar da's echt gek... Schijnt dat ze zo'n zeepkisten zijn omdat ze op slechte banden staan in die challenge. Ik heb toch goud daar en heb geen 30x moete proberen.
Zelfde voor die licenties, hierdoor ontwikkel je uw skills, er zitten makkelijke dingen bij maar ook aartsmoeilijke, hierdoor moet je soms u rijstijl veranderen waardoor je andere trucjes leert. En ze moesten iets doen om de races te scheiden eh. Alles kunnen rijden van in't begin is gemakkelijk he...

Nascar: in't echt zitten ze ook met zo'n minieme verschillen te rijden dusja... :)

Dat is net wat GT5 onderscheid van andere racegames. De uitdaging om da goud te halen. 't is allemaal haalbaar maar veel hangt af van uw rijstijl.

Om dan in uw frustraties mensen die het wat beter kunnen te gaan verwijten van no-livers is beetje laag he, vind je nu zelf ni?

issith

Legacy Member
uiteindelijk dan toch maar ne nascar auto gekocht voor de expert series en seasonals. Ik had toch wel nie verwacht da de nurburgring bij seasonal zo moeilijk ging zijn.

mr_vain

Legacy Member
Ik het begin vond ik GT5 ook een tamelijk ingewikkeld spel, maar nu heb ik het al van midden november en begint alle goed te draaien. Ik heb pas in oktober een PS3 gekocht en alles was een beetje wennen.
Nu speel ik gewoon graag die seizoen evenementen en begin ik bijna alle instellingen die je moet veranderen aan een wagen om perfect te rijden te begrijpen en geniet ik er echt van om de auto's op punt te stellen.
Bij het eerste seizoen evenementen races al een paar keer goed en minimum zilver behaald dus ben ik al aardig tevreden met mijn resultaten.
In die licenties heb ik bij de meeste ook maar zilver maar ik ben blij dat ik al op dit niveau zit, later als ik nog meer rijervaring op doe zal ik dan nog wel proberen om alles in goud om te zetten, gewoon eerst genieten van alle onderdelen van het spel!

poochie

Legacy Member
Is een stuur zo veel makkelijker als met controller?
Want dat vind ik wel minder leuk voor mij dan...

En ik ben lvl 16 (bijna 17), maar ik krijg die GT races niet gedaan bij professional, welke auto kan ik hier best voor kopen.
Heb al genoeg credits bij elkaar gereden, dus dat is geen probleem!

Teknohol1c

Legacy Member
De ervaring is gewoon leuker maar naar eigen ondervinding heb ik nog niet gemerkt dat je met een stuur echt meer voordeel hebt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan