Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Tot nu toe wat ik gezien hebt blijft het autorijden op zen eigen toch beter in Forza (nee mannen niet bedoeld om een flamewar op te starten...) Geluiden van wagens in forza waar ik zelf al mee heb gereden komen exact overeen met de realiteit. Heb ik bij GT5 tot nu toe niet altijd gehoord...

heheheh

Legacy Member
Liquid Li0n zei:
al gezien op 3:02...in die replay zie je gewoon dat die Enzo die Viper opschept maar blijkbaar plakken ze weer zo aan de grond gelijk elk GT spel al heeft gehad...

En idd, die handen blijven precies hangen als die op of af schakelt...
hopelijk wordt da allemaal nog opgelost...is wel een beetje :sad: anders.

De Enzo heeft flippers achter het stuur. Ik vind het toch duidelijk genoeg, van wat ik heb gezien.

Goldrusher

Legacy Member
Liquid - ik vind altijd wel een minpunt - Li0n :p

Snelheid van die animatie mag wel wat hoger. Maargoed, zeer oude demo, we zien over enkele weken wel of ze het gefixt hebben.

enZiiime

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Tot nu toe wat ik gezien hebt blijft het autorijden op zen eigen toch beter in Forza (nee mannen niet bedoeld om een flamewar op te starten...) Geluiden van wagens in forza waar ik zelf al mee heb gereden komen exact overeen met de realiteit. Heb ik bij GT5 tot nu toe niet altijd gehoord...

:unsure: Is het beter rijden in Forza omdat de geluiden beter zijn? Imo is het geluid nog het minste (als het maar geen gejank is).

mijas65

Legacy Member
enZiiime zei:
:unsure: Is het beter rijden in Forza omdat de geluiden beter zijn? Imo is het geluid nog het minste (als het maar geen gejank is).

ik vind bij een sport auto het geluid toch heel belangrijk .

honda dude

Legacy Member
weet er iemand dat je in gt auto tuning chop terug van velgen kunt veranderen bij een normaale wagen ?

ImpulseEEE

Legacy Member
Demo ziet er wel mooi uit , gt4 heb ik niet zo veel gespeeld , maar gt3 heb ik wel helemaal plat gespeelt xD op het einde kon ik er nog nx van ^^

Nu kwil nog 1 keer terugkomen op racegames spelen met die een echt racestuur zoals DFGT, G25 of G27.

Eerst wou ik een G25 maar je vind ze nietmeer zoveel tenzij tegen overdreven prijzen, nu zit ik te denken aan een nieuwe G27 maar wat als het sim racen mij niet bevalt en ik 250 € (bij tones dacht ik) heb uitgegeven eraan en het mss enkele maanden voor 200 euro weer moet verkopen omdat ik het bijna nooit gebruik.

Nu is er uiteraard de beste prijs kwaliteit oplossing en dat is in mijn ogen de DFGT, nu waar ik eigelijk naartoe ga , denk je dat puur op prestaties ingame het iets gaan uitmaken of je met een G25/G27/DFGT gaat rijden ? of is het zoiets als een 100€ muis is ook niet beter als een 40€ muis ? (meer mogelijkheden , maar uiteindelijk is het het zelfde)

piedjie

Legacy Member
ga voor de dfgt, top stuur voor weinig geld. Voor gt5 heb je zelf meer mogelijkheden dan de G27, zoals de draaiknop om de tc in te stellen

Goldrusher

Legacy Member
Tenzij je zo'n stuurtje echt elke dag, meerdere uren en liefst ook in meerdere games gaat gebruiken, is een DFGT meer dan voldoende en je zal echt niet sneller zijn met een G25, tenzij je echt zeer, zeer goed bent met een manuele koppeling én de tracks met je ogen dicht kan rijden.

Liquid Li0n

Legacy Member
Goldrusher zei:
Liquid - ik vind altijd wel een minpunt - Li0n :p

Snelheid van die animatie mag wel wat hoger. Maargoed, zeer oude demo, we zien over enkele weken wel of ze het gefixt hebben.

ja zo een stomme fout zullen ze toch wel hebben rechtgezet e, die hand blijft 5seconden in die opschakelhouding ipv 1 second da da int echt is.
ben enkel benieuwd of het hand van stuur gaat bij het handremmen.

probeer ik als eerste als ik het heb :D

kabouterwesley

Legacy Member
Ik heb perongeluk 2 rondes als tijd gegeven -_-" fail :p

Achjah die madam wist het precies zelf ook nimeer... Anders stondk 19de ..

nasty_joe89

Legacy Member
in verband met stuurtjes:

stoort het dat je bij de dfgt geen pedaal hebt om te ontkoppelen? het ontbreken is voorlopig de enige reden waarom ik aan het twijfelen ben tussen de dfgt en de logitec G27.

en kan iemand me uitleggen wat het grote verschil is tussen de sequential shifter en de six speed shifter?

ImpulseEEE

Legacy Member
piedjie zei:
ga voor de dfgt, top stuur voor weinig geld. Voor gt5 heb je zelf meer mogelijkheden dan de G27, zoals de draaiknop om de tc in te stellen

Eindelijk beslist :D

250 gaat beetje te veel zijn om mijn simracing te beginnen , denk da DFGT al goed genoeg ga zijn ^^

op 28 september stond het nog in de game mania sint truiden voor 99 € dus hopelijk morgen ook nog, maar ook eens langs bartsmit want ik las ergens dat ze daar voor 85 euro stonden.

Kan ik Shift en Dirt 2 ook nog eens onder het stof halen :D

Nu nog mijn eigen racestoel enzo maken en dan sta ik klaar voor GT5 :D

seurinck

Legacy Member
honda dude zei:
weet er iemand dat je in gt auto tuning chop terug van velgen kunt veranderen bij een normaale wagen ?

ik denk het wel ja, aangezien er op een screenschot van het menu daar een velg bij staat, denk ik wel dat ge uw auto ee nander velg kunt geven.
jsmenugtauto01.jpeg

honda dude

Legacy Member
seurinck zei:
ik denk het wel ja, aangezien er op een screenschot van het menu daar een velg bij staat, denk ik wel dat ge uw auto ee nander velg kunt geven.
jsmenugtauto01.jpeg

hey danku voor de info zocht ik al lang naar of dat nu wel of niet meer kon :D
leuk dat het er weer in zit :)

MeRCeNaRy

Legacy Member
enZiiime zei:
:unsure: Is het beter rijden in Forza omdat de geluiden beter zijn? Imo is het geluid nog het minste (als het maar geen gejank is).

Het zijn nog steeds 2 aparte zinnen, mja soit. Nee het lijkt mij gewoon dat de auto's bij GT5 nerveuzer reageren. Mja daar kan je pas effectief op oordelen als de full game uit is.

En geluiden zijn voor mij zeer belangrijk. Als ik met een audi RS6 rij ingame dan wil ik die V10 horen brullen gelijk het moet...

mr_vain

Legacy Member
piedjie zei:
gisteren voor de GT5 contest naar MB kortrijk geweest. Een tijd gereden van 7m36s12, de laatste bocht te optimistisch, anders nog 3 sec beter. De verkoper van MB Kortrijk wist van niets en toonde totaal geen interesse: zo van, a ja, zet je en rijd. Na afloop heb ik hem nog moeten zoeken en zelf mijn tijd meegeven. Ik kon dus in feite evengoed een tijd geven van 7 minuten rond, moa ja. Ik zie dat hij het dan toch heeft gevonden om mn tijd online te zetten, gelukkig, want ik had er niet te veel vertrouwen in. Kortom, wat een klucht, vooral daar in Kortrijk.

Damn, dat wist ik niet, ik had beter ook eens langs geweest naar daar. Mijn pa is daar al jarenlang klant en kent de secretaresse daar zeer goed, dus ging ik wel eens mogen rijden tussendoor (we mogen anders altijd de echte nieuwe wagens testen terwijl ze het onderhoud doen).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan