Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fredenevy

Legacy Member
Er komt binnenkort een nieuwe faceplate op de markt voor de playstation 3 slim "ter ere" van de release van Gt5.
Naast het prachtige design op de hardcover van de face plate, staat er ook nog een handtekening op van niemand minder dan Kazunori Yamauchi, het brein achter Gran turismo 5...
de nieuwe faceplate zal binnenkort verschijnen en zal een prijs van circa 50 $

Pino87

Legacy Member
Wie nog op zoek is naar een DFGT mag mij PM :D
Gisteren een Playseat MET de G25 op de kop kunnen tikken voor 125 Euro!

Over een koopje gesproken!

fredenevy

Legacy Member
had de advertentie ook zien staan, op 2dehands of kapaza...
had gereageerd maar blijkbaar moet jij eerst geweest zijn...
alvast veel plezier ermee

seurinck

Legacy Member
dorie als ge van geluk spreekt stancke :p

bij mij zal het ook weer kalmer zijn dus daar zal ook wel enkele vrije dagen tussenzitten.

fredenevy

Legacy Member
mijn madame moet juist bevallen begin november...
misschien als tmee zit, kan ze nog een weeksken of twee langer rondlopen met de baby...

duck

Legacy Member
fredenevy zei:
mijn madame moet juist bevallen begin november...
misschien als tmee zit, kan ze nog een weeksken of twee langer rondlopen met de baby...

Boja, als de baby er is heb je een excuus om tot gat in de nacht te gamen e :D

jelliuz

Legacy Member
Collector's Edition paar weekjes geleden ook besteld bij GM :)
Heb me nu alvast speciaal voor GT5 een ps3 gekocht (en eigelijk ook omdat ik nog geen blurayspeler had ;-) ). Nu nog aan het overwegen om G27 te kopen al dan niet (en was hier net een beetje aant uitwerken hoe ik dan zo zelf ne playseat zou kunnen maken met hulp van ne schrijnwerker..) Heb alleen nog nooit met stuur gespeeld (vroeger op ps1 met zo'n bartsmit-stuur van 1200BEF wel maar da's natuurlijk niet hetzelfde) en heb beetje schrik dat ik toch nog naar mn controller zou teruggrijpen :)

Teknohol1c

Legacy Member
Ge gaat ni naar uw controller terug grijpen, geloof me ;)
't heeft wel ff een leervurve ma da komt snel

XTAZ

Legacy Member
Aangezien het spel er bijna is zat ik gisteren te denken aan het idee om eventueel een 9-lives competitie te houden hier. Hoe denken jullie daarover?

Een ruw voorbeeld zou bv. zijn:

* Werken met een puntensysteem, de competitie duurt een week of een maand, of gewoon continue?
* Per week 5-10 tracks met per track steeds 3-5 vaste wagens die via poll vastgelegd worden (hierbij dus geen Viper GTS met een Fiat Punto, maar soortgelijke wagens)
* Driving aids, controller, stuur etc is volledig vrij te kiezen
* Eventueel links naar youtube posten met je tijd (aangezien die feature er toch gaat inzitten?)

Stel nu dat we elke week nieuwe tracks en wagens selecteren, dan worden de punten bijgehouden per week/maand/jaar ofzo. Bij die punten stel ik mij nog wat vragen omdat er bv. mensen gaan zijn die pas later zullen meedoen enzo. Daarom dacht ik bv. om elke week of elke maand de eindbalans te maken en een nieuwe competitie te starten.

Tracks en wagens worden elke week via poll beslist dus dat lijkt me ook nog redelijk fair. Speel je een bepaalde track niet graag of liggen er bepaalde wagens je niet dan doe je gewoon niet mee, er zullen wekelijks altijd wel verschillende tracks/wagens zijn.

Het gaat hier dus gewoon om de fun, er valt niks mee te winnen behalve dan dat je naam zo hoog mogelijk in de ranking kan staan. Na elke competitie kan er dan bv. een lijst bijgehouden worden met de top 3 van de vorige competitie.


Wat denken jullie hierover? Te doen, of gedoemd om te mislukken zoiets?

Wat natuurlijk ook kan is gewoon de snelste tijden posten van om het even welke track met om het even welke wagen..

jelliuz

Legacy Member
stony_v zei:
Ge gaat ni naar uw controller terug grijpen, geloof me ;)
't heeft wel ff een leervurve ma da komt snel
mja kzou da eigelijk graag nekeer proberen eerst of me da wel ligt 't kost al snel tegen de 280euro en dan nog wa gedoe om nen deftige seat te maken ... en als ik dan toch naar mn contoller teruggrijp staat het daar Misschien eens uitkijken naar iets tweedehands , of ne G25 om te beginnen ofzo. Ik speel nu wel voor 75% racegames eigelijk, dus da's ook al iets

chosen one

Legacy Member
idd , uw controller gaat ge na een uurke rijden met een stuur al lang vergeten zijn... wel naargelang het spel natuurlik , in bv cm dirt 2 is controller dan weer handiger...

jelliuz

Legacy Member
chosen one zei:
wrm geen gt pro om te beginnen? zijn ook degelijke stuurtjes :)

nja was net aant kijken op consoleshop of ik geen andere stuurtjes kon vinden. Maar als ik dan toch een stuur zou kopen heb ik het liefst ineens een deftig, omdat ik een beetje 'schrik' heb van die budgetstuurkes :p en dan zou het zeker op de kant blijven liggen. Zou er nergens geen GM (of andere gameshop) zijn waar ge zo'n stuur kunt testen ? Da zou natuurlijk wel doorslaggevend kunnen zijn! (of een forumlid die hier in de buurt woont ofzo :p)

Teknohol1c

Legacy Member
Driving force GT is allesbehalve een budget-stuurke ze. Is 't officiële GT stuur en van playstation. 't is de perfecte middelmaat tss de budget's en de overpriced (in mijn bescheiden mening) a la G27 en fanatec.
Had zelf ook pokkeweinig ervaring met stuurkes (behalve vroeger es op pc met most wanted bij ne maat) en toch uiterst tevreden over de aankoop.
Playseat enzo moe je al veel plaats voor hebben en kost ook veel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan