Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Goldrusher zei:
Velen hun snelheidsgevoel is naar de knoppen door andere games.

Heb jij al eens zoiets bijgewoond? Kheb 1x Forumule 1 gezien en 2x Moto GP. Daaaamn dat gaat vlug. Doe eens wat wind, bomen(dus dichtbij) en een tribune met mensen bij die video en je zal direct zien hoe vlug die gaan.

Goldrusher

Legacy Member
:rofl:

Ik vertel net dat het vanuit het perspectief van de coureur helemaal niet snel gaat. Ga eens langs de autostrade staan, of gewoon een drukke baan, en het verkeer flitst voorbij. Maar in de auto lijkt het allemaal zo snel niet. Zo is het nu eenmaal als je zelf rijdt. En hoe meer je focust, hoe trager het lijkt.

Goldrusher

Legacy Member
Die ene replaycamera met het geforceerd perspectief zou nog iets voor sommigen onder jullie zijn.

[youtube]XY35Zs14KL4[/youtube]

Snel genoeg ?

waffel

Legacy Member
Goldrusher zei:
:rofl:

Ik vertel net dat het vanuit het perspectief van de coureur helemaal niet snel gaat. Ga eens langs de autostrade staan, of gewoon een drukke baan, en het verkeer flitst voorbij. Maar in de auto lijkt het allemaal zo snel niet. Zo is het nu eenmaal als je zelf rijdt. En hoe meer je focust, hoe trager het lijkt.


En ik maar al die jaren denken dat Forumule 1 piloten bestand moeten zijn tegen zoveel G kracht en snelle reflexen moeten hebben om in die snelheden te kunnen manoeuvreren. Domme ik, Formule 1 is gewoon easy peasy eenmaal in de cockpit, zondagsrijders zijn het!

(ik ben trouwens niet het debat aan het volgen van het spel, ik verdedig enkel het principe dat Formule 1 en Moto Gp toestanden mentaal veel vergt van een bestuurder aan die snelheden)

BuYcKi

Legacy Member
waffel zei:
En ik maar al die jaren denken dat Forumule 1 piloten bestand moeten zijn tegen zoveel G kracht en snelle reflexen moeten hebben om in die snelheden te kunnen manoeuvreren. Domme ik, Formule 1 is gewoon easy peasy eenmaal in de cockpit, zondagsrijders zijn het!

(ik ben trouwens niet het debat aan het volgen van het spel, ik verdedig enkel het principe dat Formule 1 en Moto Gp toestanden mentaal veel vergt van een bestuurder aan die snelheden)

Het gaat niet over dat.. ;)
Het gaat over het snelheidsgevoel zelf, niet omtrent de G-krachten etc.

Nighth4wkske

Legacy Member
Goldrusher zei:
Die ene replaycamera met het geforceerd perspectief zou nog iets voor sommigen onder jullie zijn.

Snel genoeg ?


Heerlijk !!

*ziet zichzelf door deze snelheid vaak uit de bocht vliegen* :D:D

Spookiekiller

Legacy Member
Andere racegames hebben meer 'snelheidsgevoel' (vooral behind-car perspectief) omdat zij de wagens sneller laten rijden dan fysisch mogelijk is. GRID is hier het mooiste voorbeeld van, zeker bij het nemen van bochten. =/= simulatie. Doordat ze bij behind-car view de omgeving aan de rand blurren/uitsmeren krijgt ge een kuntstmatig gevoel van snelheid. Dat gevoel zou ge fysisch alleen maar kunnen krijgen bij in-car/hood-cam, aangezien enkel daar alles snel langst de camera afschiet.

Als ge in een echte wagen rijdt, krijgt ge een gevoel van snelheid door de krachten die op u inwerken. Als ge een camera vast zou monteren op uw dashboard, dan zal 140km/uur ook traag lijken voor iemand die de video bekijkt achteraf.

http://www.youtube.com/v/bzp9vGnmMzU?fs=1&hl=nl_NL

sypro9000

Legacy Member
Goldrusher zei:
Die ene replaycamera met het geforceerd perspectief zou nog iets voor sommigen onder jullie zijn.

[youtube]XY35Zs14KL4[/youtube]

Snel genoeg ?

K'vind dat Wipeout toch sneller gaat.

lowscore

Legacy Member
Goldrusher zei:
Die ene replaycamera met het geforceerd perspectief zou nog iets voor sommigen onder jullie zijn.

[youtube]XY35Zs14KL4[/youtube]

Snel genoeg ?

Trekt alvast beter op de real-life footage in deze vergelijkingsvideo (met GT5: Prologue nog) waarin je duidelijk ziet dat de snelheid correct is. Enkel het gevoel ontbreekt omdat er in GT quasie geen visuele weergave is van de g-forces. Camera shacken ontbreekt bvb. zoals in dezelfde zin head bobbing en leaning ontbreek. Maar dat heeft na- en voordelen.

[youtube]L023Gxp4pWM[/youtube]

Goldrusher

Legacy Member
Enkele menu-screens:


Garage...

4906391081_ea67a06a9a_b.jpg


GT Auto...

4906391029_754ac90e7f_b.jpg


B-spec...

4906979050_1963c3a719_b.jpg



http://blog.us.playstation.com/2010/08/19/gran-turismo-5s-gamescom-announcements/


Scifo

Legacy Member
lowscore zei:
Trekt alvast beter op de real-life footage in deze vergelijkingsvideo (met GT5: Prologue nog) waarin je duidelijk ziet dat de snelheid correct is. Enkel het gevoel ontbreekt omdat er in GT quasie geen visuele weergave is van de g-forces. Camera shacken ontbreekt bvb. zoals in dezelfde zin head bobbing en leaning ontbreek. Maar dat heeft na- en voordelen.

Dat was trouwens het eerste wat me direct opviel tijdens het spelen van de GT5 Time Trial dit jaar. Een 'shakende' camera op het rechte stuk dat voor mij toch dat tikkeltje extra gaf qua snelheidsgevoel. :)

YouTube - Classic Game Room HD - GRAN TURISMO 5 TIME TRIAL 370Z review

Goldrusher

Legacy Member
Racing at the 24 Hours of Nürburgring

The German Nürburgring Circuit is also known by many as the "Green Hell," as it is widely considered the most difficult track in the world. Every May, over 200 cars participate in the grueling "Nürburgring 24 hour race" event here, the world's largest touring car event.

Kazunori Yamauchi, creator and series producer of Gran Turismo, has only watched the event from the sidelines up until now. But he decided to take the plunge and participate in the race from the hottest seat possible: behind the wheel as a driver. As part of the World Car Awards team, Kazunori experienced the race first-hand, giving him new perspective on both racing and recreating the true driving feel in Gran Turismo.

This documentary covers the pre-races starting in fall of last year to the qualifying and final race. There are also scenes from the production of Gran Turismo 5, which was in development at the same time as preparations for the race were happening. This documentary takes viewers behind the scenes to experience the tension and reality of competing in a grueling 24-hour race, and covers the heated competition of the top teams vying for the top seat. Enjoy this rare look at one of the biggest race events in the world, the Nürburgring 24-hour race.

40 min lange docu, in 3 delen te bekijken op de officiële site

deel 1: Racing at the 24 Hours of Nürburgring - Video Report - News - gran-turismo.com
deel 2: Racing at the 24 Hours of Nürburgring - Part 2 - Gallery - gran-turismo.com
deel 3: Racing at the 24 Hours of Nürburgring - Part 3 - Gallery - gran-turismo.com

mijas65

Legacy Member
hoop wel nog steeds op een garage waar ge zelf in kunt rondlopen .

zoals die filmpjes in de demo ( e3 en ne gamescom ) als je op menu staat maar dan vrij kunt rondwandelen en inzoomen enzo .



en verder ik sluit me perfect aan met de meeste hun menig dat gt5 echt traag aanvoelt buiten de snelste reace wagens ...en cheap filterskes enzo zijn toch goed als ze de game verbeteren ? als ze dan een optie nemen aan en uit ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan