Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamer 01

Legacy Member
Goldrusher zei:
Nogmaals, je hebt de "full damage" nog niet gezien. Op die demopods speel je enkel een simpele arcaderace, waarbij damage zo goed als uitgeschakeld is.

Gij blijft er maar in geloven hè? :p Volgens mij is er geen full damage en is wat we nu zien in die video's de uiteindelijke damage.

Solid Q

Legacy Member
Laten we wachten op nieuwe beelden uit Duitsland. Is er misschien nog een japanse game/autobeurs voor de releasedate? Misschien krijgen we daar ook nog wat te zien?

Teknohol1c

Legacy Member
ikbenben zei:
Hebt gij ook zo geen collectors edition van GTA IV?? :p

Ik doe het voor dat extra boek, portefeuille en schaalmodel (en natuurlijk de extra wagens). USB stick en sleutelhanger interesseren mij ook niet.
Maar ik geef u wel gelijk ze ivm dat stuur, dat zou idd wel beter zijn.

Touché :lol:
Maar gelukkig koste da geen +100$ e, en die kluis, da is al van pas gekomen! :unsure:

[BAT]Diamond

Legacy Member
Damage is al redelijk op dit moment. Ze gaan nog wachten met alles te laten zien, want het wordt nog veel beter volgens mensen die het al gezien hebben. Daarbij is de damage in GT5 realtime en wordt het niet op voorhand berekend zoals in cm dirt ofzo.

Teknohol1c

Legacy Member
Op gamescon zal die wel opnieuw vollenbak te bewonderen zijn zekers? Met nieuwe demo misschien?

sypro9000

Legacy Member
Ja idd, je zult dat meschien in real-time op uw beeld krijgen als hé voor een dag Pixar hun render farm mag gebruiken. Ik bedoelde trouwens niks met dat filmpke die ik had gepost want in GTA IV heb je dat ook al die "simple deformation".

Maar laten we hopen dat de volgende generatie ons zo dicht mogelijk bij dit brengt. Momenteel heb je dit al voor een kwart op PC met Nvidia en hun Physx(Mafia II Video Game, Nvidia PhysX Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com). Maar dat is een belachelijke oplossing en laten we hopen dat de processor die de PS4 draagt vele extra cores heeft waar dingen zoals dit kunnen op gedumpt worden.

MrKend54l

Legacy Member
Voor GT5 hebben de ontwikkelaars al veel dingen moeten droppen omdat ze gewoon op dit moment onmogelijk zijn met de PS3. De GT5 zoals wij hem zullen zien zal tip top in orde zijn. Ongeziene graphics die gewoon uit je scherm springen! Maar natuurlijk moet je niet het onmogelijke verwachten :P

Een teleurstelling zal het zeker niet worden :D

Solid Q

Legacy Member
Goldrusher zei:
GT6...

[youtube]zUD0sSzfatU[/youtube]

Skip de intro en ga direct naar 1 min en begin vanaf daar te kijken.

Lol, als ze nu eens zoiets uitbrachten als PSN-game. 1 wagen en een track met wat obstakels. Uren speelplezier :D

Liquid Li0n

Legacy Member
ik vind het echt moeilijk kiezen...de signature edition met prullaria die wel knap zijn maar waar je niets mee doet en dit voor 100 euro duurder of een collectors edition maar dan genoegen nemen met minder goodies :unsure:

logit123

Legacy Member
@Liquid Li0n
Ik heb na overweging de collector ed. besteld. Het absolute bedrag van 185€ voor de signature vond ik op zich zo erg nog niet maar de relatieve waarde van wat je hiervoor krijgt lijkt mij maar zeer pover in vergelijking met de andere special editions die ik hier heb.

ps. Dat "GT6" filmpje is Live for Speed (LFS) op PC.

Spookiekiller

Legacy Member
logit123 zei:
ps. Dat "GT6" filmpje is Live for Speed (LFS) op PC.
Euhm nee ... :sop:

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CsPhPbToZ00&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CsPhPbToZ00&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]


Edit:
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/z0dc8d7I_i8&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/z0dc8d7I_i8&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ihentuA0SYA&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ihentuA0SYA&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
Dit crash model zat al in de XNA-devkit van Microsoft. Anno 2004.

Edit2: "When Microsoft was preparing their XNA initiative in 2004, they asked several developers to create a demo using their XNA tools. Pseudo Interactive won a contract, and the result was the XNA Crash Demo, which later evolved into Full Auto."
Full Auto wtf :wtf:

humpus

Legacy Member
Er zijn zoveel dingen aan die schadefilmpjes wat totaal fout zijn he.
Ik ben geen fysicus maar ik weet dat er geen wielen meer draaien na een impact van 320km/u tegen een betonnen muur.
Ik weet ook dat een auto niet in 100.000 stukken uit mekaar vliegt bij de minste botsing.
Ik weet ook dat elke auto een kreukelzone heeft, en als die overschreden wordt (bij een frontale botsing) de 2 voorste wielen mee in het chassis gedrukt zullen worden.

Deze filmpjes zijn eerder een hele hoop formules of berekeningen bij elkaar gegooid waarvan men aanneemt dat het resultaat hetzelfde zal zijn als in het echte leven, maar voor mij is het allemaal nog heel ver van realistisch af.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb liever een 'redelijk' schademodel ipv geen schademodel, maar ik vind niet alle aspecten van deze filmpjes een stap in de goede richting.
En als laatste: waarom huren ze geen special effects mannen voor zo'n dingen in? Tegenwoordig zitten er zoveel special effects op films dat ze daar toch wel iéts van kunnen gebruiken voor een schademodel te ontwikkelen, of niet?

prometheus03

Legacy Member
special effects zijn niet realtime berekend maar worden door een animator gemaakt.

sypro9000

Legacy Member
prometheus03 zei:
special effects zijn niet realtime berekend maar worden door een animator gemaakt.

Bedoel je die filmpkes die hier gepost zijn ? Dat zijn simulaties op Physics engines met speciale models die premade fracture points hebben. Zoals dat filmpke die Goldrusher had gepost.

humpus

Legacy Member
sypro9000 zei:
Bedoel je die filmpkes die hier gepost zijn ? Dat zijn simulaties op Physics engines met speciale models die premade fracture points hebben. Zoals dat filmpke die Goldrusher had gepost.
Ik denk dat hij gewoon reageerde op mijn vraag of mensen die gespecialiseerd zijn in special effects niet konden helpen bij de ontwikkeling van een schademodel voor games :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan