Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Svartálfar zei:
Club Brugge ... :D

Probeer nochtans aanvallende te spelen maar worden ook enorm veel kansen gemist, totaal geen efficientie in de ploeg.


Wat is uw tactiek?


Bij mij draait de ploeg vrij vlot. We zijn nu januari en ik sta nog steeds op kop, ook al zat (en zit eig.) ik even in een vormdipje. Tweedes geworden in de groepsronde van de EL (met Arsenal en Mainz er in). Uit 0-0 gelijk gespeeld tegen Arsenal, en thuis ze met 3-0 ingemaakt. Nu moet ik tegen PSG. Als ik kan spelen zoals tegen Arsenal, dan maak ik een kans :).

Het is vooral op aanvallend vlak dat ik met problemen zit. Vleminckx kan echt goed zijn wanneer hij in vorm is, maar zit nu precies toch wat in een dipje. Bacca heeft enorme moeite om zich aan te passen. Grappig trouwens: Vleminckx speelde beter dan Bacca, dus gaf ik de voorkeur aan Vleminckx. Bacca wil meer spelen, dus ik beloof hem speelkansen. Dag nadien komt hij zeggen dat hij zich niet kan aanpassen, dus ik ben zo nobel om hem toe te staan een maandje naar huis te gaan. Komt hij terug en is hij woedend omdat ik mijn belofte heb gebroken om hem meer te laten spelen. Jah... Soit, hij is terug content nu en hij pikt af en toe wel eens een goaltje mee.

Refaelov (sp) ga ik proberen verkopen na dit seizoen. Nog nooit zo een blessuregevoelige speler gehad. We zitten in januari en hij is al voor de 4de of 5de keer out. En altijd voor enkele weken. Mijn AML en AMR zijn cruciaal voor mijn tactiek en Brugge zit sowieso al niet op rozen op dat vlak qua spelermateriaal, zeker niet wanneer de beste speler op die positie van't minste dood valt. Dringend nood aan versterking dus op dat vlak.


Edit: ik gebruik trouwens drie keer dezelfde formatie, maar dan drie keer met een andere ingesteldheid (aanvallend - normaal - verdedigend). Meestal ga ik voor aanvallend, tegen ploegen zoals Arsenal is verdedigend een must. Normale ingesteldheid is voor wanneer ik tegen een gelijkwaardige ploeg uit moet spelen en ik merk dat het niet lukt met aanvallend.

Svartálfar

Legacy Member
Had eerst 4-3-1-2 maar ben nu veranderd naar een 4-4-2 met aanvallende wingers. Heb nu 10 matchen gespeeld in competitie en 19 doelpunten (3 tegen). Verdedigend zit het dus wel goed, maar aanvallend valt het me toch tegen. Probleem is nu wel dat ik geen echt goede AMR heb omdat ik ingekocht heb voor die 4-3-1-2 (Schone gekocht voor AMC te spelen, al heeft die ondertussen op de AMR wel al meer doelpunten/assists gemaakt dan hij op AMC gedaan heeft)

Vleminckx is topschutter nu bij mij met 6 doelpunten en dan volgt Bakenga met 5, Bacca is hele tijd geblesseerd geweest, gaat nu precies wel wat beter met hem er bij ipv Bakenga. Vooral mijn middenveld suckt, iets te weinig opties.


Mijn spelers zijn trouwens ook moeilijk tevreden te krijgen, daar staat altijd maar goed, iets waar ik bij vorige fm's na een paar winstmatchen altijd uitstekend had. Zal wrs dus nog wat moeten zoeken hoe en wat met spelers toe te spreken :D.

Fanniwan

Legacy Member
voor iedereen die een goed ploegske zoekt... Lille !

Kunt eerste 2 seizoenen goed meedoen met den top, dan verkoopte Hazard voor +30 miljoen waardoor je veel aankopen kan doen + Jeugdopleiding van Lille genereert veel talentjes.

Runkle

Legacy Member
Svartálfar zei:
Had eerst 4-3-1-2 maar ben nu veranderd naar een 4-4-2 met aanvallende wingers. Heb nu 10 matchen gespeeld in competitie en 19 doelpunten (3 tegen). Verdedigend zit het dus wel goed, maar aanvallend valt het me toch tegen. Probleem is nu wel dat ik geen echt goede AMR heb omdat ik ingekocht heb voor die 4-3-1-2 (Schone gekocht voor AMC te spelen, al heeft die ondertussen op de AMR wel al meer doelpunten/assists gemaakt dan hij op AMC gedaan heeft)

Mijn flankspelers scoren ook veel meer dan men CAM, ook logisch aangezien men CAM de playmaker is (ik speel met een 4-2-3-1)

Vleminckx is topschutter nu bij mij met 6 doelpunten en dan volgt Bakenga met 5, Bacca is hele tijd geblesseerd geweest, gaat nu precies wel wat beter met hem er bij ipv Bakenga. Vooral mijn middenveld suckt, iets te weinig opties.

Probeer een paar gratis transfers binnen te halen? In het eerste seizoen zijn er een paar oudere, maar zeer goede spelers beschikbaar, eerste die in me opkomt is daniel jensen (ik had geen problemen om ze naar een promovendus in de engelse 2e klasse te halen).

@Sir Killalot; het is ook altijd handig om 2 verschillende shouts te hebben. Ik heb er eentje voor thuiswedstrijden en eentje voor uit. De eerste focus ik meer op het snelle spel (pass into space + get ball forward), terwijl ik voor uitwedstrijden eerder focus op de bal recupereren en een snelle omschakeling (retain posession + pass to feet). Dit gecombineerd met een eventuele counter of containing tactiek (heb zo zelf al 0-3 gaan winnen op barca met een promovendus in de liga bbva).

Mixhell

Legacy Member
Vedeco zei:
Die mail komt sowieso aan hoor, waarschijnlijk heb je gewoon die account aangemaakt met een ander adres. Je moet inzien dat Steam echt een bibliotheek is van jouw games hé. Een beetje omzichtig mee omspringen kan dus geen kwaad. Ik denk dat mailen naar Steam (met een scan van jouw pass en een overzicht van de games die je bezit) jouw account nog kan redden.

Nja, duurt dan toch lang eer ik die mail met die code voor een nieuw wachtwoord krijg :unsure:
En ik heb idd ook al zo'n mail gestuurd via support, maar dat zal ook nog wel even duren imo

Waelvis

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hij heeft dan ook totaal niet de stats om als CAM te spelen, te weinig creativiteit en niet echt goede passes.
Zelfde voor spits, finishing + off the ball zijn niet goed genoeg.
Probeer als CAM eens Muhammed Demirci binnen te halen (is nog best jong en zeer goede stats voor CAM).

Diene Demirci ziet er idd veelbelovend uit, maar kheb een transferbudget van slechts 180k, die ga ik dus zeker niet kunnen halen. (en boardroom request is op niks uitgedraaid, ze willen wel, ma ze kunnen nie)

Sir.Killalot

Legacy Member
Met shouts heb ik me nog niet echt bezig gehouden. Moet ik me eens in verdiepen :).

Runkle

Legacy Member
Waelvis zei:
Diene Demirci ziet er idd veelbelovend uit, maar kheb een transferbudget van slechts 180k, die ga ik dus zeker niet kunnen halen. (en boardroom request is op niks uitgedraaid, ze willen wel, ma ze kunnen nie)

Kost een kleine 3.5 mil (dat heb ik er toch voor betaald na 2 seizoenen).

En shouts zijn zeer handig, kan je gemakkelijk een wedstrijd mee omdraaien.

Waelvis

Legacy Member
Godverdomme zeg, wa is da hier..

Terugmatch kwartfinale beker.
Heenmatch, 3-1 gewonnen, thuis van Cercle.

Terugmatch:

7' Persoons geblesseerd, Overmeire in zn plaats
12' Tshimanga geblesseerd, El Mouataz in zn plaats
23' Maric geblesseerd, geen defs meer op bank (in beker moogde blijkbaar maar 3 bankzitters meenemen), dus omgeschakeld naar een 3-3-1-3, en Braathen erop laten komen.
40' 1-0 Cercle
47' Taravel geblesseerd (dus met 10 man, en slechts 2 verdedigers)
52' 2-0 Cercle
75' 3-0 Cercle

4 blessures bij mij, geen enkele kaart voor cercle, zelfs geen gele op een ganse match.
Kzeg, da kan nie, en ksluit fm af.

Kstart opnieuw, en wat nu gebeurt is bijna erger:

17' 1-0
--> 2 spelers vervangen die aan 50% zaten
63' 2-0
85' 3-0
90+1' 3-1
--> 3e vervanging doorgevoerd
95' 3-2
105' Persoons geblesseerd
107' Maric geblesseerd (dus met 9 man voort)
113' 4-2

Weer Cercle geen enkele kaart (ikzelf 3 gele, waaronder 2 voor een schwalbe)


Ge denkt, heenmatch 3-1, terugmatch 2-5 ==> 5-5, maar wij 2 uitgoals tov 1 voor Cercle, dus wij zijn door..

Nee, penalty's. En die natuurlijk verloren..


Fuck it, ik start terug opnieuw...

Gleke

Legacy Member
Na 3 seizoenen standard en bijna alles gewonnen te hebben overgegaan naar Recreativo spanje 2de klasse en juist 8ste geeindigt , slechte ploeg en weinig budget maar we gaan otch proberen bij de 1ste 5 te gaan.
ik heb die pinto (2de keeper van barca) als keepertrainer genomen :)

HerrGregg

Legacy Member
daarnet mijn eerste seizoen beëindigd. Ik was begonnen met YR KV Mechelen maar vlak voor nieuwjaar ontslagen. Bijna direct kunnen beginnen bij Lierse die op de laatste plaats stonden. Tijdens de winterstop geen intressante spelers aangetrokken wegens totaal geen budget, wel even geprobeerd van Sonck af te geraken (immens hoog loon en weinig opbrengst). In het begin het heel moeilijk gehad maar eens ik het moraal terug wat op peil had gekregen toch een goede reeks kunnen neerzetten en kunnen eindigen op een 14de plaats.

In play-off 2 geloot met Bergen, KV Mechelen en Westerlo en mijn goede vorm daar kunnen verderzetten. Op Bergen en KVM gelijk gespeeld en al de rest gewonnen en in de finale van play-off 2 Standard opzij gezet om uiteindelijk tegen STVV te mogen spelen voor een Europees ticket wat ik dankzij een zeer goede terugmatch thuis heb kunnen behalen (3-0).

Spelers in:
* Sergio Remi
* Coulibaly Cheikh
* Berezovskiy Roman
* Cohen Steven

spelers uit:
* Maric Milos (400000 €)
* Huysegems Stein
* Abdel Wahed Mohamed
en nog een hoop jongeren die geen contract hebben gekregen

Sonck heb ik ondertussen bijna verkocht gekregen wat meteen ook mijn loonbudget in orde zou brengen, dien krijgt nog steeds 17000 per week zonder te kunnen scoren

In het nieuwe seizoen heb ik ondertussen al Gorica uitgeschakeld en moet ik de volgende ronde van de UEFA beker tegen OB

Vedeco

Legacy Member
Sonck scoort in mijn game met Gent wel nog vlot in 2012-2013. Zelf betaal ik 9k/week aan zijn loon.

HerrGregg

Legacy Member
transfer is niet doorgegaan omdat hij geen arbeidsvergunning kreeg... en zelf wil hij natuurlijk ook geen loonsvermindering

Gleke

Legacy Member
weet er iemand een goede spits voor top club in spaanse 2de klasse ?
ik ben wel al 4 seizoenen verder en heb bijna geen budget.
moeilijke vraag hé :s

xIO3Y

Legacy Member
Spaanse Super Cup met F.C. Barcelona tegen Real Sociedad. Heenwedstrijd win ik met 4-1; kortom eigenlijk al beslist. Terugwedstrijd stond ik na het eerste kwartier al 0-5 voor, Pinto stond in de goal en scoort een owngoal. Snel Pinto omgewisseld met Valdes en geen goals meer gevallen tot de rust. Na de rust komt Sociedad terug van 1-5 naar uiteindelijk 6-5. Kneep hem fameus tijdens de 2de helft; nog nooit meegemaakt sinds ik met Barça speel.

plitch

Legacy Member
Cheacker zei:
Spaanse Super Cup met F.C. Barcelona tegen Real Sociedad. Heenwedstrijd win ik met 4-1; kortom eigenlijk al beslist. Terugwedstrijd stond ik na het eerste kwartier al 0-5 voor, Pinto stond in de goal en scoort een owngoal. Snel Pinto omgewisseld met Valdes en geen goals meer gevallen tot de rust. Na de rust komt Sociedad terug van 1-5 naar uiteindelijk 6-5. Kneep hem fameus tijdens de 2de helft; nog nooit meegemaakt sinds ik met Barça speel.

Ik denk zelfs dat dit in Real Life nog nooit gebeurd is. :p

Vedeco

Legacy Member
Ben een game gestart met ... Dortmund.

Ik kan het niet laten, die hebben zo een geile ploeg :drool:
En vanaf 2012-2013 komt Reus daar nog eens bij.

Runkle

Legacy Member
Cheacker zei:
Spaanse Super Cup met F.C. Barcelona tegen Real Sociedad. Heenwedstrijd win ik met 4-1; kortom eigenlijk al beslist. Terugwedstrijd stond ik na het eerste kwartier al 0-5 voor, Pinto stond in de goal en scoort een owngoal. Snel Pinto omgewisseld met Valdes en geen goals meer gevallen tot de rust. Na de rust komt Sociedad terug van 1-5 naar uiteindelijk 6-5. Kneep hem fameus tijdens de 2de helft; nog nooit meegemaakt sinds ik met Barça speel.

Fm is op dat vlak (en op vlak van blessures) belachelijk onrealistisch.
Heb het zelf net voorgehad, sta 1-5 voor in de 60e minuut tegen Hércules, uiteindelijk 4-5 geworden doordat spelers met finishing en long shots <10 ff werelgoalkes beginnen maken van een afstand van 20m+.

Gleke

Legacy Member
aan de voorbereiding bezig met recreativo en het gaat redelijk goed al 4 friendlys gespeelt 0-1 verloren tegen arsenal 3-2 gewonnen tegen granada 1-0 winnen tegen barcalona en villareal nu nog tegen Xerez en dan begint de competitie en hoe komt het dat ik bijna geen goede huurspelers kan krijgen ? heb er 1tje van deportivo en 1 vvan standard voor de rest wordt alles geweigerd :s

Waelvis

Legacy Member
Tis hier spannend:

1 match te gaan, 7 ploegen die nog kans maken op PO I..

snjmn6.jpg


Matchen:

Lokeren - Mons
Kortrijk - Genk
Zulte Waregem - OH Leuven
Club Brugge - STVV
Lierse - Standard
Westerlo - Gent
Rsca - Cercle
Mechelen - Beerschot
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan