Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Runkle

Legacy Member
wakka zei:
2de jaar op rij dat het stadion van RSCA uitgebreid wordt zonder dat ik er achter moet vragen. 14000 extra plaatsen in het stadion, goed voor wat extra opbrengsten tijdens de CL-wedstrijden :D

Gebeurde bij mij ook snel, na het 1e seizoen direct 12k plaasten erbij (was het eerste seizoen op 10 jaar dat het weer goed draaide).

boivin

Legacy Member
Snoeckers zei:
Gewoon geduldig zijn, ik onthoud ook veel spelers vanuit mijn andere games/vanuit vorige versies.

Zoals nu bij Léganes, heb ik gratis Nacho Novo binnengehaald (15 pace, 15 acc, 14 fin, 15 off the ball, 33j).

Je mag echt niet te snel happen bij sommige spelers, soms is het handig om een seizoen te wachten en even een iets mindere spits binnen te halen (bvb bij Sanogo, heb ik na 4 seizoenen voor 2,2 mil kunnen binnenhalen bij Sheff W. Zelfde geldt voor Ravel morrison, gekocht na 3 seizoenen voor 1.8 mil en verkocht voor 15mil).

Wat ik ook vaak doe, is grote ploegen afgaan en daar bij de youngsters kijken om een speler te lenen. Of in Zuid amerika eentje proberen oppikken.

En ivm die boden op eigen spelers krijgen, daar trek ik mij eerlijk gezegd niet zoveel van aan. Ik verkoop nauwelijks spelers (heb in men Sheff W game in totaal max 20mil verdiend aan het verkopen van spelers). Je moet ook niet verwachten dat ze na 1 topseizoen direct allemaal in de rij staan voor die speler, als die 2 a 3 seizoenen constant presteren dan durven ze wel al eens een bod doen.

Dat is bij clubs zoals Léganes in jouw geval, of bij club zoals Tottenham of Everton of dergelijke, daar kan je spelers gratis aantrekken die direct een meerwaarde zijn maar niet de absolute wereldtop. In mijn geval met Arsenal ben ik een topper (4 seizoenen: 3 titels en 2 CL titels) en dan moet je echte wereldspelers aantrekken en dat is gewoon onmogelijk wat zeer frustrerend is.

Runkle

Legacy Member
boivin zei:
Dat is bij clubs zoals Léganes in jouw geval, of bij club zoals Tottenham of Everton of dergelijke, daar kan je spelers gratis aantrekken die direct een meerwaarde zijn maar niet de absolute wereldtop. In mijn geval met Arsenal ben ik een topper (4 seizoenen: 3 titels en 2 CL titels) en dan moet je echte wereldspelers aantrekken en dat is gewoon onmogelijk wat zeer frustrerend is.

Daarom begin ik ook nooit met een topclub, bij een kleine ploeg kan je veel meer opbouwen.
Wat ik ook deed bij Sheff W (toen ik absolute top was) was proberen zo goedkoop mogelijk talentjes wegkopen, bouwen naar de toekomst toe. Ik gebruik zoveel mogelijk jeugd (gemiddelde leeftijd ligt meestal rond de 22), hierdoor heb ik altijd goede spelers op voorhand en hoef ik nooit in een later stadium spelers aankopen voor grote bedragen (max bedrag dat ik heb uitgegeven was 19 mil).

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Damn, ik sta met de Spurs voor een zware 3 wedstrijden. Moet nu eerst naar City en die zjin eerste met 60 goals gemaakt en maar 2!! tegen. Dan naar Arsenal die net terug in goeie vorm zitten, dan naar Chelsea die ook aan het opklimmen zijn. En valt Modric net voor 2 weken uit met een blessure :(


edit: woeps net 2-4 gaan winnen op city :D

Sir.Killalot

Legacy Member
Snoeckers zei:
En ivm die boden op eigen spelers krijgen, daar trek ik mij eerlijk gezegd niet zoveel van aan. Ik verkoop nauwelijks spelers (heb in men Sheff W game in totaal max 20mil verdiend aan het verkopen van spelers). Je moet ook niet verwachten dat ze na 1 topseizoen direct allemaal in de rij staan voor die speler, als die 2 a 3 seizoenen constant presteren dan durven ze wel al eens een bod doen.

Bij mij staan er vaak wel verschillende teams in de rij voor spelers uit mijn ploeg, maar de bedragen die ze willen geven zijn belachelijk laag.

En zelfs voor jonge talenten zijn de vraagprijzen echt enorm. Er was hier een ploeg die 50 miljoen vroeg voor een speler van 16 of 17... :p

Runkle

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Bij mij staan er vaak wel verschillende teams in de rij voor spelers uit mijn ploeg, maar de bedragen die ze willen geven zijn belachelijk laag.

Bij mij hangt het er vanaf, gewoon weigeren is niet altijd de beste optie. Het is soms handig om een tegenbod te doen.
En wat ze bieden hangt van veel factoren af, hoe lang het contract nog loopt, groeimarge, hoe de speler zich in de club voelt, average rating, ... Het is niet omdat de speler 9 mil waard is, je daar direct 50 mil voor gaat krijgen. Enigste spelers die ik zie vertrekken voor meer dan 30 mil zijn dan ook spelers die minimum 20 mil waard zijn.

Sir.Killalot zei:
En zelfs voor jonge talenten zijn de vraagprijzen echt enorm. Er was hier een ploeg die 50 miljoen vroeg voor een speler van 16 of 17... :p

Dat zijn dan ook de spelers waarvan men denkt dat het een wereldtopper wordt, jeugd kost zoiezo meer eh. En ik geef liever 15 mil aan een jeugdspeler dan 15 mil aan een 25+er.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Barcelona is Bolinha bij mij komen weghalen voor 50milj Ö nog nooit zoiets tegengekomen.

wakka

Legacy Member
Ik ga dit seizoen vooral jeugd kopen. Al wat talent lijkt in de jeugdwerking droppen en hopen op mogelijke toppertjes. Grootste gok is een 14jarige duitser die ik gevonden heb. Lijkt wel enorm veel potentieel te hebben, en heeft een redelijke som gekost.

Verder proberen met de bruyne eruit te komen. Wil niet bijtekenen, maar ze bieden er nu ook niet direct veel geld voor ...

Runkle

Legacy Member
1e seizoen in de Liga Adelente is een groot succes; ik dacht met moeite de degradatie te kunnen bestrijden, maar na 27 speeldagen sta ik 5es met dus een mogelijke kans tot promotie naar de Liga BBVA.

Ik heb dit seizoen ook 2 Oost-europese talentjes kunnen binnenhalen (regens), maar ook romário en Luis guilherme (2 van de grootste braziliaanse talentjes op hun positie) voor maar 850k (samen) en met een nog doenbare release clausule in hun contract.

Energised

Legacy Member
hmm kga eens zoeken naar 'n andere ploeg denk ik.. manu begint wat te vervelen.. ff wachten tot er ergens 'n trainer wordt ontslagen bij 'n iets of wa leuke club ^^

Runkle

Legacy Member
Energised zei:
hmm kga eens zoeken naar 'n andere ploeg denk ik.. manu begint wat te vervelen.. ff wachten tot er ergens 'n trainer wordt ontslagen bij 'n iets of wa leuke club ^^

Of een nieuwe game opstarten? :p

Runkle

Legacy Member
Energised zei:
kzit in 2021 en kheb gn zin om opnieuw te starten :p

Ik zat in 2023 en had ook nood aan een nieuwe uitdaging. Jammer genoeg willen kleine clubs je niet meer dusja, er zat niets anders op dan een nieuwe game te beginnen :(.

Energised

Legacy Member
bon, voor de 4e keer op rij de PL en de League Cup gewonnen ^^ en voor de 4x op rij in de finale van de FA cup en de Champions League !

edit: Fa cup & CL ook gewonnen (9e keer nu ^^)

stadion wordt EINDELIJK uitgebreid (zelfs zonder te moeten zeuren) van 106.000 naar 123.000
maar toch gaan we blijven vragen om 'n nieuw stadion :|

wakka

Legacy Member
Het 5de seizoen is hier afgetrapt met RSCA. Ik denk dat ik hiernaast een nieuwe game ga starten ook met een ploeg uit een lagere klasse. mijn spel met RSCA doe ik anderzijds zeker niet weg, want nog even en dan komen er normaal 3 talenten uit brazilie over (eindelijk 18!).

Lamsednav

Legacy Member
Dunno quite sure:

Als ik staf wil ontslaan en hun vergoedingen moet betalen gaat dit dan rechtstreeks van m'n transferbudget af?

Runkle

Legacy Member
Lamsednav zei:
Dunno quite sure:

Als ik staf wil ontslaan en hun vergoedingen moet betalen gaat dit dan rechtstreeks van m'n transferbudget af?

Staf ontslaan = mutual termination. Ze weigeren toch nooit.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Begin aan het 13e seizoen, Barcelona wil me graag maar ik blijf toch in West Londen :D

GemaneDude

Legacy Member
Naast mijn Aston Villa game er ook eentje begonnen met de Duitse derdeklasser Münster. Sta los op kop na 15 speeldagen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan