Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Runkle

Legacy Member
Energised zei:
hmm 25 man enorm kleine kern? :p

ik heb 17 spelers in mn kern bij manutd.. (NORMAAL 23, maar 6 spelers uitgeleend :))

Mijn kern is ook vaak niet veel groter dan dat. Blessures worden vaak opgevangen door jeugdspelers.

Tenzij ik met een groeiende ploeg speel, dan is de kern vaak wel groter doordat er spelers tussenzitten die ik niet kwijtraak.

Bosvos

Legacy Member
Mijn kern bij Gent is ook wat uitgedunt nu... Basiself + wissels en daarnaast misschien 3-4 spelers, de rest zijn jeugdspelers en uitgeleende spelers.

(vooral omdat ik aflopende contracten niet heb verlengd van zagende spelers die ik toch enkel in noodgevallen gebruikte)

Waelvis

Legacy Member
Energised zei:
hmm 25 man enorm kleine kern? :p

ik heb 17 spelers in mn kern bij manutd.. (NORMAAL 23, maar 6 spelers uitgeleend :))

Dit zijn ALLE spelers in mn ploeg e..

- A-team
- reserven
- Jeugd

Elke keer mn reserven een match spelen moet de helft van mn A-team meedoen, waardoor die hun fitness steeds enorm laag ligt

Runkle

Legacy Member
Waelvis zei:
Dit zijn ALLE spelers in mn ploeg e..

- A-team
- reserven
- Jeugd

Elke keer mn reserven een match spelen moet de helft van mn A-team meedoen, waardoor die hun fitness steeds enorm laag ligt

Reserven en jeugd zijn niet echt u kern eh :p.
En waarom zou de helft van u A-team mee moeten doen met de reserven? Ik heb ook nooit 11 spelers beschikbaar om in de reserves te spelen maar daarom ga ik geen basisspelers gaan gebruiken. Wissels en basisspelers zijn alleen maar beschikbaar indien ze match fitness nodig hebben.

Gazebo

Legacy Member
Waelvis zei:
Savegame onherstelbaar, kben dan maar opnieuw begonnen (zat aan 2e match in comp, met 4/6). dus het is zo erg nog nie.


Maar wat zijn nu weeral zaakjes om wat extra inkomsten te verkrijgen met een LLM?

- Friendly's spelen in Nieuw-Zeeland?
- tornooi organiseren? (alhoewel in FM2011 geen enkele ploeg wou komen)
- ...

kunt ge uw savegame ni opsturen naar de site van football manager zelf? die fixe da normaal

Waelvis

Legacy Member
Snoeckers zei:
Reserven en jeugd zijn niet echt u kern eh :p.
En waarom zou de helft van u A-team mee moeten doen met de reserven? Ik heb ook nooit 11 spelers beschikbaar om in de reserves te spelen maar daarom ga ik geen basisspelers gaan gebruiken. Wissels en basisspelers zijn alleen maar beschikbaar indien ze match fitness nodig hebben.

Om extra inkomsten te genereren organiseer ik af en toe een tornooi, tijdens het seizoen. Dat tornooi speel ik dan met mn reserven.

(Kheb het eerlijk gezegd wel nog niet bekeken of het de extra loonkosten wel dekt :p)


Gazebo zei:
kunt ge uw savegame ni opsturen naar de site van football manager zelf? die fixe da normaal

Mja, da zou miss wel kunnen. Al moet ik toegeven dat ik met een illegale versie speel, uit protest tegen steam ;-)

Maar kben opnieuw begonnen, en al mooie spelers binnengehaald, en het gaat goed, dus blijf ik doordoen.



Trouwens net een kutmatch achter de rug.. 4-2 verloren van de nr 5. Bij de rust 3-0 achter, nog tot 3-2 kunnen komen, maar toch in de laatste minuut het deksel op de neus gekregen. Toppunt is dat ik 3 blessures heb opgelopen in deze match (3 maand, 2-3 maand en 2 weken)

Runkle

Legacy Member
Waelvis zei:
Om extra inkomsten te genereren organiseer ik af en toe een tornooi, tijdens het seizoen. Dat tornooi speel ik dan met mn reserven.

(Kheb het eerlijk gezegd wel nog niet bekeken of het de extra loonkosten wel dekt :p)




Mja, da zou miss wel kunnen. Al moet ik toegeven dat ik met een illegale versie speel, uit protest tegen steam ;-)

Maar kben opnieuw begonnen, en al mooie spelers binnengehaald, en het gaat goed, dus blijf ik doordoen.



Trouwens net een kutmatch achter de rug.. 4-2 verloren van de nr 5. Bij de rust 3-0 achter, nog tot 3-2 kunnen komen, maar toch in de laatste minuut het deksel op de neus gekregen. Toppunt is dat ik 3 blessures heb opgelopen in deze match (3 maand, 2-3 maand en 2 weken)

Hoe kunt ge nu protesteren tegen steam :wtf:

Misterblort

Legacy Member
Ik ben helemaal ni tegen illegaal downloaden ofzo.. Voor singleplayer spellekes die ge anders toch nooit zou kopen bvb..
Ma fm is toch een spel daje superlang en veel speelt denk ik. Dus daar moete dan wel voor betalen ;)

Bosvos

Legacy Member
Ik geef toe dat ik normaal ook de illegale versie afhaal, maar dit jaar liet de de mac versie maar op zich wachten, ik heb dan maar voor de eerste keer in m'n leven een spel gekocht op Steam :D (ik speel enkel FM, voor de rest enkel PS3)

En ik moet zeggen, 't is veel plezanter als alles direct deftig werkt :p vanaf nu ben ik dan ook iemand die FM elk jaar gaat kopen :p

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Buh, enigste nadeel aan steam is dat wanneer ik over mijn maandelijkse limiet zit ik daar dus ni op ingelogt raak. En dus ook geen fm kan spelen :( of één van mijn vele andere games die alleen via steam speelbaar zijn. Da vind ik zooo hatelijk

Quiller

Legacy Member
Cpt. Caparzo zei:
Buh, enigste nadeel aan steam is dat wanneer ik over mijn maandelijkse limiet zit ik daar dus ni op ingelogt raak. En dus ook geen fm kan spelen :( of één van mijn vele andere games die alleen via steam speelbaar zijn. Da vind ik zooo hatelijk

Bij mijn weten (nog niet bij deze versie geprobeerd) kan je ook met steam in 'offline modus' spelen hoor...

Misterblort

Legacy Member
Quiller zei:
Bij mijn weten (nog niet bij deze versie geprobeerd) kan je ook met steam in 'offline modus' spelen hoor...

yup da gaat, ma ge moet dus u steam opstarten in offline modus (VOOR ge effectief offline zijt anders gaat da ni)
Heb da vorige maand nog gedaan omdak verhuisd ben. Vanas ge in offline modus zit kunde zonder probleem spelen zonder Internet..

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Nice, maar ik heb net gezien dat mijn telemeter gereset word morgen. Dus een dagje zonder FM overleef ik nog wel :p

Waelvis

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hoe kunt ge nu protesteren tegen steam :wtf:

Ik haat het da ge extra programma's moet installeren om iets te kunnen spelen.

Koploper is GTA IV.. Games for windows live, steam, ...

Komt ook erbij dat gedoe met offline/online/...
Het feit da ik zelf wil kiezen waar ik mn programma's installeer, en niet waar Steam beslist ze te zetten.

Steam komt ook altijd met andere games af waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben, ...

Ik was van plan om FM te kopen dit jaar, net omdat ik de 2011 zoveel gespeeld heb, maar doordat het steam-only was heb ik het maar gedownload..

Bosvos

Legacy Member
Lap, Sanogo en Batshuayi (eerste en tweede keuze qua spitsen) zijn juist terug fit als mijn jeugdspeler die ik genoodzaakt was om in de spits te zetten zijn draai vond in het team :D

Het nadeel van spelen met één spits en er meer dan eentje hebben die in vorm is. (

Flare

Legacy Member
Ik begin ondertussen aan het 4de seizoen bij Anderlecht.
De voorbije 3 seizoenen zijn we telkens kampioen gespeeld, driemaal de supercup gewonnen en hebben we de beker gewonnen in 2011/2012 en 2012/2013 (vorig seizoen finale verloren met 0-1 tegen...STVV).

In het eerste seizoen behaalden we zeer onverwacht de halve finale van de EL,na mooie resultaten in de rondes met rechtstreekse uitschakeling tegen o.a. Malaga, Juventus en Leverkusen, om uiteindelijk te stranden tegen Spurs
(zij wonnen uiteindelijk ook de EL dat seizoen...en ook de twee opeenvolgende seizoenen :unsure:)
Leuke kanttekening: in het 2de seizoen zat ik de groepsfase met Spurs in de groep, waarbij ik hen met 2-1 thuis en 1-2 uit naar de EL heb gestuurd :)
De volgende 2 seizoenen haalden we telkens de 1ste ronde van de CL, waar we er respectievelijk tegen Barcelona en Real Madrid uitgingen.

Ik heb zoveel mogelijk proberen vasthouden aan de oorspronkelijke ploeg, met de nadruk op de eigen jeugdwerking.
Meest noemenswaardige vertrekker is Mbokani (speelde de pannen van het dak, met o.a. 40+ goals in het 2de seizoen, maar wilde op het einde van het seizoen vertrekken naar een grotere club en was niet meer te overtuigen...dus vertrok hij voor 5mil naar het Franse RC Lens, die het volgende seizoen degradatiekandidaat werden terwijl ik CL speelde).

Op vlak van inkomende transfers heb een aantal goede zaakjes kunnen doen:
- René Adler transfervrij aangetrokken aan het begin van het 3de seizoen
(was zeer verbaasd dat die transfervrij was en naar Anderlecht wilde komen), speelde fantastisch (gemiddeld 1 goal tegen per 2 matchen) en werd doelman van het jaar.
- Daniel Sturridge eveneens transfervrij kunnen aantrekken, werd echter na 2 matchen zwaar geblesseerd en heeft spijtig genoeg geen indruk meer kunnen maken. Ben van plan hem nu door te verkopen aan een hopelijk mooie prijs, gezien ik voldoende vlotscorende spitsen heb.
- Kevin De Bruyne voor 1.2m, roteert met Canesin op de AMC positie
- Ritchie De Laet, zeer betrouwbaar zowel als DC als vervanger voor DR
- Diego Renan aan het begin van het 3de seizoen, m'n enige dure aankoop (12m). Ondertussen de Anderlechtse versie van Daniel Alves, loopt voortdurend de flank op en af en dropt constant voorzetten in de 16. Haalde de hoogst gemiddelde waardering (7.56) in de JPL.
- Enkele regens die het geweldig goed doen.

Qua infrastructuur loopt het eveneens goed, de jeugd- en trainingsfaciliteiten zijn al tweemaal verbeterd, de 3de verbetering van het trainingscomplex wordt opgeleverd november 2014. De uitbreidingswerkzaamheden van het stadion zijn eveneens aan de gang, het zal uitgebreid worden met +/- 12000 plaatsen, wordt eveneens opgeleverd in november.

M'n doelstelling voor het 4de seizoen zijn titel + beker winnen en doorstoten tot de kwartfinales van de CL of de finale van de EL. We zullen zien hoe het loopt.

Ariël Jacobs is ondertussen sinds een jaar bondscoach :p

Gleke

Legacy Member
nog een nadeel via steam is dat je niet met 2 online kan spelen tegelijker tijd
ik en mijn broer spelen FM en kunnen niet samen spelen maar nu speel ik altijd offline en lukt het wel :)

Bosvos

Legacy Member
Nog steeds in m'n derde seizoen en normaal ben ik content da'k uit de Europese competities lig, maar nu liep het ineens zo vlotjes :D
Laatste speeldag: HSV
En de stand

Ik ben dan nog de enige ploeg waartegen Arsenal punten liet liggen :D
(en in de competitie ben ik niet echt super bezig, da's wel balen)

wakka

Legacy Member
Hier kwartfinale CL gehaald. Maar ik vrees dat het gedaan is. Uit verloren tegen bayern munchen met 3-1. Spijtig, want na het uitschakelen van Mancity hoopte ik nogmaals te verrassen. Aan de andere kant, voor 1 van de eerste keren dat ik CL speel zijn alle toppers er nog steeds in, en volgende ronde is zowiezo tegen real madrid of barca.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan