Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bosvos

Legacy Member
Bij mij zal het ook wel rap gedaan zijn, na de poulefase mag ik tegen Barcelona :')

wakka

Legacy Member
bijna voor de verrassing gezorgd! gregoritsch scoort na 52 minuten de 1-0, en we kosten bayern echt onder druk zetten, maar de 2-0 wou niet vallen :)

Volgende tegenstander was Real geweest, dat barca met 4-0 uit het tornooi geknikkerd heeft ...

Quiller

Legacy Member
Misterblort zei:
yup da gaat, ma ge moet dus u steam opstarten in offline modus (VOOR ge effectief offline zijt anders gaat da ni)
Heb da vorige maand nog gedaan omdak verhuisd ben. Vanas ge in offline modus zit kunde zonder probleem spelen zonder Internet..

Met de 2010 (dacht ik) ging dat wel... heb dat eens voorgehad toen telenet plat lag en toch kunnen spelen (of tast de tand des tijds mijn geheugen zo erg aan???)

Misterblort

Legacy Member
Kan zijn dat steam toen nog gewoon toeliet om te spelen via de shortcut zonder online te zijn.. Maar ik betwijfel het..

Oud worden e :)

Quiller

Legacy Member
ik ga het straks (uit nieuwsgierigheid) eens proberen zonder internet aansluiting.

Runkle

Legacy Member
1e seizoen met Léganes zit erop. Ben gepromoveerd naar de Liga Adelente.
Aangezien mijn kern vorig seizoen kwalitatief al gene vette was, moet ik nu dus sterk bouwen aan mijn ploeg. Budget heb ik echter nauwelijks en ik ben dus genoodzaakt om free transfers te gebruiken (ik heb een klein miljoen waarmee ik Romario en Guilherme probeer binnen te halen). Het is echter niet gemakkelijk om om als promovendus degelijke spelers binnen te halen.

De 2 laatste matches van het seizoen waren best spannend (voor de promotie), halve finale heb ik eerst 2-0 gewonnen en daarna 4-2 verloren. Finale 1-1 thuis gelijkgespeeld en door een zotte 10 laatste minuten heb ik een 3-1 achterstand omgezet naar een 3-3 waardoor de promotie voor mij was.

Quiller

Legacy Member
Quiller zei:
ik ga het straks (uit nieuwsgierigheid) eens proberen zonder internet aansluiting.

Ik heb het getest en het gaat dus wel.

Ik heb volgende gedaan : steam volledig afgesloten. Internet uitgetrokken. Steam terug opgestart waarna ik de keuze kreeg om steam 'offline op te starten'. Daarna Fm 2012 gestart en dit werkte volledig. Ik heb het spel geladen en een match gespeeld. Kortom je kan wel degelijk offline met steam spellen spelen.

Runkle

Legacy Member
Quiller zei:
Ik heb het getest en het gaat dus wel.

Ik heb volgende gedaan : steam volledig afgesloten. Internet uitgetrokken. Steam terug opgestart waarna ik de keuze kreeg om steam 'offline op te starten'. Daarna Fm 2012 gestart en dit werkte volledig. Ik heb het spel geladen en een match gespeeld. Kortom je kan wel degelijk offline met steam spellen spelen.

Ehm, ge kunt ook gewoon linksbovenaan op "steam" klikken en dan op "go offline...".

Bosvos

Legacy Member
Is er trouwens ergens een database te vinden met meer competities? Ik heb 2 jaar geleden eens zoiets gevonden, maar ik zou niet meer weten waar en ik vind het ook niet direct terug...

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Met de Spurs gaat het toch goed. 2de in de competitie op 3 punten van City. En 6 punten voor op Liverpool. Chelsea doet het ingame even slecht als in 't echte leven. En de volgende ronde van de Europa league is ook in de pocket.

Bale is echt een beest in FM, ik had hem nog nooit in mijn team gehad. Maar wow :d

boivin

Legacy Member
Damn wat een zwakke eerste twee matchen van het seizoen, het lijkt alsof de mot er wat in zit. Coentrao aangetrokken om de ploeg wat door elkaar te kunnen schudden en het macheerde onmiddellijk. Arsenal seizoen 2014-2015:

----------------------Walcott--------------------

Neymar----------------Afellay-----------Van Persie

------------------M'vila-----Ramsey--------------


Coentrao-----Vermaelen------Koscielny-----Sagna

----------------------Adler----------------------

bank:
Regen keeper
Vrsaljko
Regen DC/DM
Wilshere
Badelj
Gervinho
Chamberlain

De transfers blijven toch het meest hatelijk aan het spel. Om zelf iemand te kopen moet je bergen poen op tafel smijten (Kompany: 115.000.000, Sakho: 91.000.000,....), gasten die op de transferlijst staat en/of overbodig zijn vragen monsterlonen (C.Ronaldo: 300k/per week tov 240k bij Real, Boateng: 150k/week tov 96k bij Bayern) en als er dan op jou spelers geboden wordt is het tegen weggeefprijzen (Vermaelen: bod van 11.000.000, spelerswaarde van 9.500.000)

GemaneDude

Legacy Member
In m'n eerste seizoen met Aston Villa tweede geworden na Man U, wel FA en League Cup gewonnen. :)

wakka

Legacy Member
@boivin, daar heb ik (en meerdere mensen) veel problemen mee.
Snoeckers weet aan de andere kant blijkbaar wel al de toppers en toekomstige toppers voor 1 miljoen vast te pakken. mij is het nog niet gelukt, mss dat hij u meer uitleg kan geven hierover.

verder dit seizoen met RSCA titel en beker weer gepakt, en kwartfinale CL. Met een spelersgroep die een gemiddelde leeftijd heeft van 24 is dat niet slecht :)

Forzaracing

Legacy Member
boivin zei:
De transfers blijven toch het meest hatelijk aan het spel. Om zelf iemand te kopen moet je bergen poen op tafel smijten (Kompany: 115.000.000, Sakho: 91.000.000,....), gasten die op de transferlijst staat en/of overbodig zijn vragen monsterlonen (C.Ronaldo: 300k/per week tov 240k bij Real, Boateng: 150k/week tov 96k bij Bayern) en als er dan op jou spelers geboden wordt is het tegen weggeefprijzen (Vermaelen: bod van 11.000.000, spelerswaarde van 9.500.000)

die Vrsaljko heb ik nu tijdens de zomerstop van 2017-2018 gehaald bij chelsea. Is een van de enige betaalbare CV's op de markt en heb er toch ook +50 Mil voor moeten betalen. Die transfers zijn idd slecht, ik heb wel Lukaku kunnen verkopen voor 35 miljoen maar dat zijn ook peanuts als je het vergelijkt met andere spitsen van dat niveau als ik ze zou moeten kopen. Aan de andere kant ook wel begrijpbaar dat Man City bijvoorbeeld geen interesse heeft om Kompany te verkopen, die hebben toch geld genoeg en voor wat zouden ze het geld gebruiken, het is een van de beste CV's.

Toch zou ik maar al te graag eens een bod krijgen op een speler van mij. Ik heb de topschutter in europa (regen verhuurd aan porto en gezorgd heeft voor hun CL winst, met 2 goals in de finale en 2 in de halve finale) maar niemand was geinteresseerd. Ook had ik de topschutter in Engeland. Zou zalig zijn als barca, real of man city eens afkomen met hun flappen (+80 mil ofzo)

Bosvos

Legacy Member
Nadat ik met Gent de groepsfase van de CL heb overleefd mocht ik al direct aan de bak tegen Barcelona. Thuis 2-1 gewonnen, maar dan hebben ze mij met mijn voetjes op de grond gezet na 5-0 te winnen. De eerste helft ging gelijkopgaand, in de 2de helft hebben ze eventjes doorgeduwd :(

De CL zal ik dus in 2014 nog ni winnen :')

Nu beginnen de playoffs en ik sta na puntenhalvering 3de met 1 punt op de tweede en 3 op de eerste.
Na zowat heel de terugronde in een dipje gezeten te hebben ziet het er toch nog niet zo slecht uit... En aangezien ik toch vooral punten liet liggen tegen de zwakkere ploegen... :D

Runkle

Legacy Member
wakka zei:
@boivin, daar heb ik (en meerdere mensen) veel problemen mee.
Snoeckers weet aan de andere kant blijkbaar wel al de toppers en toekomstige toppers voor 1 miljoen vast te pakken. mij is het nog niet gelukt, mss dat hij u meer uitleg kan geven hierover.

verder dit seizoen met RSCA titel en beker weer gepakt, en kwartfinale CL. Met een spelersgroep die een gemiddelde leeftijd heeft van 24 is dat niet slecht :)

Gewoon geduldig zijn, ik onthoud ook veel spelers vanuit mijn andere games/vanuit vorige versies.

Zoals nu bij Léganes, heb ik gratis Nacho Novo binnengehaald (15 pace, 15 acc, 14 fin, 15 off the ball, 33j).

Je mag echt niet te snel happen bij sommige spelers, soms is het handig om een seizoen te wachten en even een iets mindere spits binnen te halen (bvb bij Sanogo, heb ik na 4 seizoenen voor 2,2 mil kunnen binnenhalen bij Sheff W. Zelfde geldt voor Ravel morrison, gekocht na 3 seizoenen voor 1.8 mil en verkocht voor 15mil).

Wat ik ook vaak doe, is grote ploegen afgaan en daar bij de youngsters kijken om een speler te lenen. Of in Zuid amerika eentje proberen oppikken.

En ivm die boden op eigen spelers krijgen, daar trek ik mij eerlijk gezegd niet zoveel van aan. Ik verkoop nauwelijks spelers (heb in men Sheff W game in totaal max 20mil verdiend aan het verkopen van spelers). Je moet ook niet verwachten dat ze na 1 topseizoen direct allemaal in de rij staan voor die speler, als die 2 a 3 seizoenen constant presteren dan durven ze wel al eens een bod doen.

wakka

Legacy Member
2de jaar op rij dat het stadion van RSCA uitgebreid wordt zonder dat ik er achter moet vragen. 14000 extra plaatsen in het stadion, goed voor wat extra opbrengsten tijdens de CL-wedstrijden :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan