Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dadash

Legacy Member
Tracktor19 zei:
Ben er mee begonnen in het seizoen 2012-2013 in de Blue Square North (sla altijd eerste seizoen over (simuleer dat) en eind juni 2012 begin ik dan met zo'n ploegje dat promoveert naar de BSN).

Ach zo. Niet makkelijk om wat degelijke spelers te vinden met zo'n ploegje neem ik aan. Ik had het makkelijk met Luton (BSP) die hebben een reputatie voor een L1 ploeg waardoor ik dus elk jaar makkelijk goede spelers vrij kon aantrekken.

St0wned

Legacy Member
R009 zei:
Je zegt dat ik beter opzoek ga naar vrije spelers of spelers lenen bij andere clubs maar hoe begin je daaraan? Is dit gewoon in de zoekbalk een clubnaam ingeven en dan op een B-speler klikken en vragen voor te lenen? Of hoe gaat dit in zijn werk?

kopen, lenen of vrije transfer hangt natuurlijk af van je budget. bij de meeste ploegen heb je rechtsboven een knopje dat heet "leen rapport maken" fzo. Dan maakt je assistent een rapport op van alle mogelijke spelers die je kan lenen (en die dus ook interesse hebben om te spelen voor jou). natuurlijk kan je ook willekeurig op een interessante speler vliegen en vragen om hem uit te lenen. let wel: de meeste ploegen gaan ook een kleine vergoeding vragen en vragen om een deel van het loon te betalen.

als je op F5 drukt kom je in de search terecht. hier kan je snel spelers zoeken. speel wat met de filters (spits, gratis, ...) en laat een mogelijk target scouten

dadash

Legacy Member
Pfft lukt niet zo goed bij Mainz als het ging bij Luton. 6 wedstrijden ver en amper 6 punten gepakt :( (1 win en 3 draws). Tijd voor een andere tactiek, eens met wingers proberen.


En ook Xavi binnen gehaald. Zijn contract was niet verleng bij Barca (is 35 nu), wilde hem deze zomer al halen maar moest toen niks van mijn ploegje weten nu kwam zijn makelaar zelf al. Is wel fysiek wat afgetakeld maar dat komt wel in orde.

Quecera

Legacy Member
Ging normaal FM12 skippen omdat ik nog nooit zo goed bezig was als in FM11, zalige savegame, 2017-2018, België Kampioen EK; 2e op WK. Met FCB 6 seizoenen gewonnen, 1x Uefa League gewonnen en 4x in de achtste/kwartfinale geraakt van Champions League, dan had je Hazard die na 4 jaar bij ManU te schitteren naar Barca ging voor 90 miljoen, Lukaku die al 5 jaar topschutter was van Chelsea, Thomas Meunier topschutter bij Juventus lol, en zeker nog 10 .be spelers bij europese topploegen.

Maar gisteren door 1 of andere reden/gevoel het toch meegepakt uit de winkel dus begin ik nu pas aan FM12 :p Aan het updaten, nieuwe Genie Scout staat klaar, let the games begin! Denk dat ik met ManC begin en daar nog 2 belgische spelers binnenhaal :P

Tracktor19

Legacy Member
dadash zei:
Ach zo. Niet makkelijk om wat degelijke spelers te vinden met zo'n ploegje neem ik aan. Ik had het makkelijk met Luton (BSP) die hebben een reputatie voor een L1 ploeg waardoor ik dus elk jaar makkelijk goede spelers vrij kon aantrekken.

Was ook zo in de eerste jaren dat het moeilijk was om spelers te gaan halen die niet goed waren voor de Championship of Premier League.
Had wel een paar jaar wel een moederclub, maar die stuurden nooit spelers naar mij dus altijd met vrije transfers, alhoewel ik dit seizoen een speler heb gekocht van Wolves voor 10k.
Jeugd begint op iets te trekken nu, heb zelfs een rechtsback van 19 of zo die uit mijn jeugdopleiding komt, na vorig seizoen een tijdje in de BSN gespeeld te hebben op huurbasis. Ik laat ze tot hun 17 of zo meespelen met de -18 en daarna laat ik hen op huurbasis naar een andere club gaan, meestal in de BSN of zo.

Het zal denk ik nu wel wat makkelijk worden vanaf League 1 om spelers uit de Championship / PL te halen.

Zoek voor volgend seizoen eigenlijk een linksback (meer vleugelverdediger ) die mee oprukt en voorzetten geeft (speel met 4-3-3) , rechtsback, dus op welke eigenschappen moet ik letten ?

dadash

Legacy Member
Een aanvallende back? Die moet voor mij snel zijn met een goede voorzet. Liefst ook een dribbel of zo en natuurlijk ook kunnen tackelen. Maar ik zou vooral naar zijn fysiek kijken zeker op dat niveau, je wil toch dat hij een ganse wedstrijd op en af kan lopen.

R009

Legacy Member
Snoeckers zei:
Gewoon stap per stap doen, ik zal ff kort uitleggen wat ik meestal doe;

1) Tactics instellen en de spelers opstellen (in u geval zult ge eerst nog een tactic moeten aanmaken), ook set piece takers + penalty takers + captain instellen
2) Spelers in de juiste training zetten (ook hier zult ge eventueel een training moeten aanmaken) en afhankelijk van de speler, specifieke trainingen instellen
Ge kunt ook direct eens kijken voor welke training ge een betere coach nodig hebt.
3) Zuid amerika/centraal europa/oost europa/Uk&ireland/centraal africa laten scouten + overige scouts op specifieke landen
4) Kijken wat er verbeterd kan worden aan u kern (breedte, diepte) en deze spelers dan zoeken (kijkt eens in de thread, er zijn al genoeg spelers aangeraden). Ook kijken naar wie er buiten kan/moet en wie uitgeleend kan worden (jeugdspelers dan)

Dat zijn bij mij meestal de eerste zaken die ik doe, in u geval raad ik u ook aan om u friendly matches zelf te doen (dan ziet ge direct waar er eventuele problemen zijn bij u tactic)
Dan gewoon voortspelen en er zullen wel zaken naar voren komen die gedaan moeten worden (zoals faciliteiten upgraden enzo).


Uiteraard ook wat stowned zei.
Als je niet goed weet welke stats goed zijn voor welke positie, gewoon naar je tactics gaan, op player instructions klikken en dan worden ze in het blauw aangeduid (er is ook nog een andere, iets uitgebreidere manier maar die weet ik niet vanbuiten, kzal straks eens kijken)


Thanks, Ik ga dit eens doornemen ingame.. Hopelijk kan je nog wat tips geven ect.

R009

Legacy Member
St0wned zei:
kopen, lenen of vrije transfer hangt natuurlijk af van je budget. bij de meeste ploegen heb je rechtsboven een knopje dat heet "leen rapport maken" fzo. Dan maakt je assistent een rapport op van alle mogelijke spelers die je kan lenen (en die dus ook interesse hebben om te spelen voor jou). natuurlijk kan je ook willekeurig op een interessante speler vliegen en vragen om hem uit te lenen. let wel: de meeste ploegen gaan ook een kleine vergoeding vragen en vragen om een deel van het loon te betalen.

als je op F5 drukt kom je in de search terecht. hier kan je snel spelers zoeken. speel wat met de filters (spits, gratis, ...) en laat een mogelijk target scouten

Zal eens zien wat er uit de bus komt... Keuze zat zou ik denken uit die 43.000 spelers die in de database (waarmee ik speel) zitten.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Nice nice, eerste game van de degeadatie playoff gewonne in lokeren! Nu thuis de volgende match winne en tis bena binne.

Vedeco

Legacy Member
Met Mönchengladbach bezig aan mijn 3e seizoen maar Bayern is echt een bitch om van de troon te stoten. Halen ze even Cavani, Inler en Belhanda binnen :p
Ik doe het nog steeds met o.a. Reus, Hermann, Arango, Wendt, Jantschke, Cigerci, Dante en Ter Stegen aangevuld met enkele schitterende regens en Verratti! :p

Geef mij nog 2 seizoenen...

Tracktor19

Legacy Member
dadash zei:
Een aanvallende back? Die moet voor mij snel zijn met een goede voorzet. Liefst ook een dribbel of zo en natuurlijk ook kunnen tackelen. Maar ik zou vooral naar zijn fysiek kijken zeker op dat niveau, je wil toch dat hij een ganse wedstrijd op en af kan lopen.

Dan lijkt het me best dat ik bij de grotere Premier League ploegen ga moeten zien wat daar allemaal weg moet of wat ik kan lenen voor een seizoen. Kan ik eveneens gaan zien voor een gelijkaardige rechtsback.

R009

Legacy Member
Heb gisteren nog 3 uur gespeeld op FM.. Eigenlijk best verslavend. Heb mijn team wat zitten checken, training gemaakt, opstelling aangepast, een 2de opstelling aangemaakt (een 4-4-2 en 4-6-0), mijn spelers op de juiste positie gezet ect..

En toen begon de miserie... 1ste match.. Meteen 2 spelers langdurig geblesseerd. Dus ik moet opzoek naar 3 spelers. Heeft er iemand suggesties voor een VR, VC en CM? Liefst spelers die transfervrij zijn of die uitleenbaar zijn en die niet te duur kosten... Heb al verschillende spelers gescout maar ik vind er geen die een meerwaarde kunnen geven aan mijn ploeg..

RonnoR

Legacy Member
Voor rechtsback kunt ge eens Carlos Diogo proberen, ik dacht dat die transfervrij was. Wel niet zeker of die naar Beerschot gaat willen gaan :).

R009

Legacy Member
RonnoR zei:
Voor rechtsback kunt ge eens Carlos Diogo proberen, ik dacht dat die transfervrij was. Wel niet zeker of die naar Beerschot gaat willen gaan :).

Zal die zeker eens opzoeken. Ik dacht ook aan Ritchie De Laet van ManU. Heb gelezen dat hij gemakkelijk te lenen is.. Heb je voor de rest nog zo van die spelers in gedachte?

R009

Legacy Member
Allright.. Kzal eens bekijken wat er allemaal tussen zit. Ik ga toch ook eens informeren bij De Laet. Wie weet ziet hij een overgang naar Beerschot zitten... En anders eerst eens kijken in mijn eigen jeugd (al weet ik niet hoe je dat moet doen, Ik zie enkel mijn A team... )

Mattehh

Legacy Member
Vedeco zei:
Met Mönchengladbach bezig aan mijn 3e seizoen maar Bayern is echt een bitch om van de troon te stoten. Halen ze even Cavani, Inler en Belhanda binnen :p
Ik doe het nog steeds met o.a. Reus, Hermann, Arango, Wendt, Jantschke, Cigerci, Dante en Ter Stegen aangevuld met enkele schitterende regens en Verratti! :p

Geef mij nog 2 seizoenen...

Idem hier, ik heb in mijn derde seizoen kampioen weten te spelen, 4e seizoen de europa league binnengehaald.. Nu op naar de champions league!

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Oh man, ik krijg borussia dortmund maar gewoon niet aan het voetballen. Der zit zoveel talent in die groep en in de voorbereiding verliep alles perfect en nu in de competitie sta ik gewoon 16de :s Ik hoop maar dat ze nog een beetje vertrouwen in me hebben en niet direct ontslagen want ik wil echt uit die serieuze dip komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan