Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RonnoR

Legacy Member
Ik probeer da ook, maar weigeren ze dat raar genoeg niet als je probeert minder te vragen?

dadash

Legacy Member
Een hoger loon zorgt er normaal wel voor dat je minder vlug buiten ligt. Anders moeten ze je een hoge ontslag vergoeding.

Bonzo

Legacy Member
Werkt die database t.e.m. 4de provinciale goed?

Ik had nu een database zodat 4de klasse speelbaar was, maar krijg telkens op 28 juni een fatale crash. Raak niet verder, ook niet met op vakantie te gaan ofzo.
Als die tot 4de provinciale goed werkt begin ik daarin anders wel opnieuw.

Sir.Killalot

Legacy Member
Eindelijk eens Barca kunnen verslaan! 3-0!












Goed, ik heb wel de match drie keer moeten spelen uit pure frustratie :sad:.

Maar toch! :p Ik was het gewoon beu om altijd weer thuis gigantisch goed te spelen tegen Barca, om hen dan in 5 minuten voor het einde toch nog eens 3-4 keer te zien scoren...



Ik ben trouwens op zoek naar een deftige verdedigende tactiek, die u toch nog voldoende scoringskansen geeft (uit counters). Mijn verdedigende tactiek is momenteel een 5-3-1-1 en die werkt wel oké, maar de counters lukken toch niet bijster goed.



Edit: leuk goaltje van Elkeson na een fout van Valdes:
http://youtu.be/XzivleDuNBk

Videokwaliteit suckt wel enorm.. Mijn laptop is niet echt sterk :(

Edit2: wel nog even zeggen dat ik sowieso al gekwalificeerd was :p

xargon1004

Legacy Member
Ik heb nog niemand iets horen zeggen over Mbaye Niang van Caen. Speelt in mijn spel bij Standard samen met Sanogo vanvoor de pannen van het dak al 2 seizoenen. Telkens topschutter en vorig jaar zelfs topschutter in de CL.

dadash

Legacy Member
Net even gezocht en is idd een toppertje. Zet die vooran met Sanogo en je hebt een leuk paar.

Speelt bij Arsenal in mijn game (net begonnen aan 5e seizoen en is nog altijd maar 20, is een kleine 10 miljoen waard, speelde vorig seizoen al bij Arsenal (gekocht voor 7,5mil) 24 wedstrijden en 6 goals in de competitie).

Nog eentje van dat niveau is trouwens Nangis. Frankrijk heeft echt massas toptalenten rondlopen. Hoe die niet beter presteren met hun nationale ploeg is ook een mysterie.

Sir.Killalot

Legacy Member
xargon1004 zei:
Ik heb nog niemand iets horen zeggen over Mbaye Niang van Caen. Speelt in mijn spel bij Standard samen met Sanogo vanvoor de pannen van het dak al 2 seizoenen. Telkens topschutter en vorig jaar zelfs topschutter in de CL.

Ziet er inderdaad niet slecht uit!

Niang is in mijn game 19 jaar, speelt bij Roma en heeft een waarde van €4,7miljoen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
shit seg, tot op de laatste speeldag moete knokke voor degradatie :( onderling duel verloren tege oostende waardoor dak al in nauwe schoene kwam, laatste speeldag dan gewonnen maar kwas afhankelijk van hun resultaat. zij winnen thuis natuurlijk ook :( rechtstreeks duel nu tegen lokeren ;)

R009

Legacy Member
Hey mensen,

Ik ben net begonnen met FM 2012 te spelen. Dit is mijn eerste spel van dit gerne dat ik begin te spelen. Op het eerste zicht ziet het er echt geweldig uit maar ook ingewikkeld.
Weet iemand een handleiding, of wil iemand een handleiding maken, waar er heel gemakkelijk wordt uitgelegd wat de eerste stappen moeten zijn als je bij een nieuwe club terecht komt?

Misschien een diepgaande uitleg. Ik ben net begonnen bij Beerschot. Je krijgt dan zoveel input van je collega's ( wie de beste vrije trap nemer is, wie penalty's moet nemen... ). Ik heb al die zaken doorgenomen en ook op sommige zaken gereageerd.

Eenmaal door mijn e-mails begint de grootte leegte. Hoe begin je eigenlijk met dit spel. Wat zijn de eerste zaken die je moet gaan bekijken? Hoe kan ik spelers scouten? Moet ik trainingen zelf instellen. Wat met scoutingen??

Hopelijk heeft iemand een link naar een site waar ik alles heel simpel uitgelegd heb of hopelijk heeft iemand een eigen handleiding gemaakt en dat die deze wil delen met mij.

bedankt

Tracktor19

Legacy Member
Gisteren goed door kunnen spelen, dus hier een overzicht vanaf de vorig gemelde wedstrijd (1-4 verlies tegen Walsall) in League 2 met United of Manchester in het seizoen 2021-2022.

De wedstrijden:
2012-05-18_00001.jpg


Met volgende stand als gevolg:

2012-05-18_00002.jpg


(Boreham Wood staat 24e met maar 8 punten of zo, punten komen uit gelijke spelen en voor de rest verloren , zitten nu al zo'n 40 wedstrijden zonder zege)

Doel is nu om kampioen te worden en daarna wat versterking te zoeken. Vooral een tweede goede verdediger op de linkerflank, want mijn huidige zijn contract loopt volgend seizoen af en denk niet dat de club het nog niet aankan om een nog hoger loon (momenteel zo'n 10k/maand , heeft onlangs automatisch een loonsverhoging gekregen omdat een ander ook zo'n hoog loon kreeg na contractverlenging). Ik kan nog altijd proberen om er een te lenen bij een club uit de Premier League.

dadash

Legacy Member
Normaal zit er een tutorial bij hoor. Die je te zien krijgt als je het spel voor het eerste start.

Anders een op F1 drukken.


Mooie resulaten. Zit je al lang bij FC United? Ik zie dat je al in 2022 zit.

R009

Legacy Member
dadash zei:
Normaal zit er een tutorial bij hoor. Die je te zien krijgt als je het spel voor het eerste start.

Anders een op F1 drukken.


Mooie resulaten. Zit je al lang bij FC United? Ik zie dat je al in 2022 zit.

Je heb die tutorial al doorlopen. Maar vind die net niet uitgebreid genoeg.. Heb echt nooit aan een duidelijke structuur over wat je moet checken als je begint.

Tracktor19

Legacy Member
dadash zei:
Normaal zit er een tutorial bij hoor. Die je te zien krijgt als je het spel voor het eerste start.

Anders een op F1 drukken.


Mooie resulaten. Zit je al lang bij FC United? Ik zie dat je al in 2022 zit.

Ben er mee begonnen in het seizoen 2012-2013 in de Blue Square North (sla altijd eerste seizoen over (simuleer dat) en eind juni 2012 begin ik dan met zo'n ploegje dat promoveert naar de BSN).

St0wned

Legacy Member
R009 zei:
Je heb die tutorial al doorlopen. Maar vind die net niet uitgebreid genoeg.. Heb echt nooit aan een duidelijke structuur over wat je moet checken als je begint.

Ik begin altijd met het overlopen van mijn ploeg, kijken welke posities er versterkt kunnen worden. Welke formatie het best past.

eenmaal ik daar uit ben kijk ik om de ploeg te versterken. kijk naar uw budget en aan haal aan de hand daarvan geschikte spelers. probeer te lenen bij grote buitenlandse clubs (vooral uit hun B en jongeren elftal) vrije transfers zijn ook altijd leuk. Als je naar een interessante speler kijkt probeer dan vooral op de stats te letten die belangrijk zijn voor zijn positie (elke stat gaat van 0-20) en laat ze scouten door iemand.

en dan beginnen de voorbereidings matchen. Een match spelen is meer dan enkel de spelers op het veld gooien en af en toe een wissel door voeren. De kleine tweaks onder de knie krijgen die het verschil maken tussen winst en verlies. Dat is wel niet simpel. Ik speel nu ongeveer 15 jaar FM (vroeger CM, sinds CM2) en nog leer ik bij.

FM is vooral uit proberen. kijken wat er werkt en leren uit je fouten. maar eenmaal je er mee weg bent kan je er uuuuuren van je tijd mee verdoen :p.

Runkle

Legacy Member
R009 zei:
Hey mensen,

Ik ben net begonnen met FM 2012 te spelen. Dit is mijn eerste spel van dit gerne dat ik begin te spelen. Op het eerste zicht ziet het er echt geweldig uit maar ook ingewikkeld.
Weet iemand een handleiding, of wil iemand een handleiding maken, waar er heel gemakkelijk wordt uitgelegd wat de eerste stappen moeten zijn als je bij een nieuwe club terecht komt?

Misschien een diepgaande uitleg. Ik ben net begonnen bij Beerschot. Je krijgt dan zoveel input van je collega's ( wie de beste vrije trap nemer is, wie penalty's moet nemen... ). Ik heb al die zaken doorgenomen en ook op sommige zaken gereageerd.

Eenmaal door mijn e-mails begint de grootte leegte. Hoe begin je eigenlijk met dit spel. Wat zijn de eerste zaken die je moet gaan bekijken? Hoe kan ik spelers scouten? Moet ik trainingen zelf instellen. Wat met scoutingen??

Hopelijk heeft iemand een link naar een site waar ik alles heel simpel uitgelegd heb of hopelijk heeft iemand een eigen handleiding gemaakt en dat die deze wil delen met mij.

bedankt

Gewoon stap per stap doen, ik zal ff kort uitleggen wat ik meestal doe;

1) Tactics instellen en de spelers opstellen (in u geval zult ge eerst nog een tactic moeten aanmaken), ook set piece takers + penalty takers + captain instellen
2) Spelers in de juiste training zetten (ook hier zult ge eventueel een training moeten aanmaken) en afhankelijk van de speler, specifieke trainingen instellen
Ge kunt ook direct eens kijken voor welke training ge een betere coach nodig hebt.
3) Zuid amerika/centraal europa/oost europa/Uk&ireland/centraal africa laten scouten + overige scouts op specifieke landen
4) Kijken wat er verbeterd kan worden aan u kern (breedte, diepte) en deze spelers dan zoeken (kijkt eens in de thread, er zijn al genoeg spelers aangeraden). Ook kijken naar wie er buiten kan/moet en wie uitgeleend kan worden (jeugdspelers dan)

Dat zijn bij mij meestal de eerste zaken die ik doe, in u geval raad ik u ook aan om u friendly matches zelf te doen (dan ziet ge direct waar er eventuele problemen zijn bij u tactic)
Dan gewoon voortspelen en er zullen wel zaken naar voren komen die gedaan moeten worden (zoals faciliteiten upgraden enzo).


Uiteraard ook wat stowned zei.
Als je niet goed weet welke stats goed zijn voor welke positie, gewoon naar je tactics gaan, op player instructions klikken en dan worden ze in het blauw aangeduid (er is ook nog een andere, iets uitgebreidere manier maar die weet ik niet vanbuiten, kzal straks eens kijken)

R009

Legacy Member
Daarmee ben ik gisteren ook begonnen. Het viel me op dat Beeschot een kleine kern heeft, met wat oudere spelers. Ik heb gisteren een profcontract gegeven aan een CV die volgens de commentaar kan uitgroeien tot een bepalende speler.
Ik heb ook al een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen Twente, die ik uiteindelijk met 0-2 heb verloren. Aan de hand van de statistieken kan ik merken dat ik ook een vlot scorende spits moet aantrekken.

Je zegt dat ik beter opzoek ga naar vrije spelers of spelers lenen bij andere clubs maar hoe begin je daaraan? Is dit gewoon in de zoekbalk een clubnaam ingeven en dan op een B-speler klikken en vragen voor te lenen? Of hoe gaat dit in zijn werk?


Idd FM is heel verslavend. Ik heb gisteren er 3 uur aan gezeten zonder iets te doen...

Sir.Killalot

Legacy Member
R009 zei:
Hey mensen,

Ik ben net begonnen met FM 2012 te spelen. Dit is mijn eerste spel van dit gerne dat ik begin te spelen. Op het eerste zicht ziet het er echt geweldig uit maar ook ingewikkeld.
Weet iemand een handleiding, of wil iemand een handleiding maken, waar er heel gemakkelijk wordt uitgelegd wat de eerste stappen moeten zijn als je bij een nieuwe club terecht komt?

Misschien een diepgaande uitleg. Ik ben net begonnen bij Beerschot. Je krijgt dan zoveel input van je collega's ( wie de beste vrije trap nemer is, wie penalty's moet nemen... ). Ik heb al die zaken doorgenomen en ook op sommige zaken gereageerd.

Eenmaal door mijn e-mails begint de grootte leegte. Hoe begin je eigenlijk met dit spel. Wat zijn de eerste zaken die je moet gaan bekijken? Hoe kan ik spelers scouten? Moet ik trainingen zelf instellen. Wat met scoutingen??

Hopelijk heeft iemand een link naar een site waar ik alles heel simpel uitgelegd heb of hopelijk heeft iemand een eigen handleiding gemaakt en dat die deze wil delen met mij.

bedankt


Uitleg over zowat alles:
Guide to Football Manager | FM 2012 Guide and Forum

Guide voor match tactieken etc:
FM-Britain - Tactical Theorems ’10 | Football Manager 2012
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan