Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Snoeckers zei:
Heeft bij mij toch al 7 assists, zijn hoge anticipation maakt veel goed.

Wat is uw budget voor een centrale verdediger?

Zijn anticipation zal inderdaad veel goed maken, maar stel u eens die anticipation + degelijke crossing voor! :drool:



Ik heb momenteel geen centrale verdediger nodig, dus niet echt een budget voor. Ik heb momenteel een transferbudget van 15 miljoen en zolang er niemand weg gaat dit seizoen heb ik dat in feite niet echt nodig. Eventueel een jongere rechtsback ter vervanging van Högli (die dan wisselspeler is voor Danny Da Costa) en een centrale aanvallende middenvelder (heb maar één echt goede speler op die positie). Ben aan het proberen om De Bruyne binnen te halen, maar ik betwijfel dat het gaat lukken gezien hij in de Premier League wilt spelen. Ik heb eigenlijk vooral nood aan goede HG spelers :p.

Edit: die loser van een De Bruyne gaat liever op uitleenbeurt bij Aston Villa :(

dadash

Legacy Member
Die Jack Robinson daar betaal je toch geen 33 miljoen voor? Zo iemand komt bij mij niet in de ploeg. Mijn backs moeten kunnen dribbelen en een goede voorzet hebben. Type Evra. Mijn backs kunnen meestal ook als buiten mid uitgespeeld worden of zelfs als wingers. In vroegere edities toen ik nog met FCB speelde zocht ik vooral in Brazilie voor mijn backs.

Runkle

Legacy Member
dadash zei:
Die Jack Robinson daar betaal je toch geen 33 miljoen voor? Zo iemand komt bij mij niet in de ploeg. Mijn backs moeten kunnen dribbelen en een goede voorzet hebben. Type Evra. Mijn backs kunnen meestal ook als buiten mid uitgespeeld worden of zelfs als wingers. In vroegere edities toen ik nog met FCB speelde zocht ik vooral in Brazilie voor mijn backs.

Ik weet dat het kwaliteitsspeler is (maakt weinig tot geen fouten, geeft assists en heeft een goede rating) en ik moest een engelsman hebben.
Normaal zou ik er ook geen 33 mil aan gegeven hebben, maar ik had het budget en ik moest hem gewoon hebben dusja.


Sir.Killalot zei:
Ik heb momenteel geen centrale verdediger nodig, dus niet echt een budget voor. Ik heb momenteel een transferbudget van 15 miljoen en zolang er niemand weg gaat dit seizoen heb ik dat in feite niet echt nodig. Eventueel een jongere rechtsback ter vervanging van Högli (die dan wisselspeler is voor Danny Da Costa) en een centrale aanvallende middenvelder (heb maar één echt goede speler op die positie). Ben aan het proberen om De Bruyne binnen te halen, maar ik betwijfel dat het gaat lukken gezien hij in de Premier League wilt spelen. Ik heb eigenlijk vooral nood aan goede HG spelers :p.

Ik had u zin verkeerd gelezen :p


Ik was geïntresseerd om de sterspeler van Leganés (heeft ondertussen al 2 keer gouden bal en wereldspeler van het jaar gewonnen) te kopen in mijn volgend seizoen. Maar zijn nieuw contract en nieuwe transferclausule heeft daar een stokje tussengestoken. Hij heeft een minimum fee release clausule van 300 mil :unsure:

dadash

Legacy Member
Als je het budget hebt dan kun je inderdaad al eens gek doen :).

Ik speel de laatste edities veel met kleine ploegen in lagere regionen waardoor transfers niet echt een optie zijn. Telkens opnieuw vrije spelers aantrekken.

Maar goed na 4 promoties op rij met Luton van The Blue Square Premier League naar de Premier League tijd voor een andere uitdaging :). Werder Bremen (pas 8e geëindigd in de Bundesliga) zoekt een nieuwe coach en ik heb mijn interesse getoond ben benieuwd.

Runkle

Legacy Member
dadash zei:
Als je het budget hebt dan kun je inderdaad al eens gek doen :).

Ik speel de laatste edities veel met kleine ploegen in lagere regionen waardoor transfers niet echt een optie zijn. Telkens opnieuw vrije spelers aantrekken.

Maar goed na 4 promoties op rij met Luton van The Blue Square Premier League naar de Premier League tijd voor een andere uitdaging :). Werder Bremen (pas 8e geëindigd in de Bundesliga) zoekt een nieuwe coach en ik heb mijn interesse getoond ben benieuwd.

Doe ik ook ze :p.

Eerste game met Sheff W gestart.
Tweede game met Leganés gestart (laagste klasse in spanje) om dan over te gaan naar Chelsea.

Binnenkort misschien eens een nieuwe game beginnen in frankrijk of duitsland.

dadash

Legacy Member
Ik doe het normaal ook zo maar is al een tijdje geleden dat ik nog eens die laatste stap heb gemaakt naar een topclub. Of wel wordt ik het beu of wel heb ik een corrupt save game.

Laatste keer dat ik het deed was het AFC Wimbledon (BSP -> Championship) -> Brescia (Serie B) -> Cadiz (2e Div -> Primera Division) -> Fiorentina (Serie A)

dadash

Legacy Member
Pff nieuwe ploeg vinden moeilijker dan ik dacht. Werder Bremen ging voor iemand anders, de manager van Mainz die nu naar de Bundesliga promoveren. Daar dan maar geprobeerd. En ook bij Lille mijn CV ingediend. Nu afwachten als die twee niks worden zal er niks anders op zitten dan nog een seizoen bij Luton te blijven :(.

Sir.Killalot

Legacy Member
Godverkut, het nieuwe seizoen begint hier weeral goed :sop:. Na twee matchen weeral zes spelers geblesseerd waarvan 1 voor 3 maand. Joy! :ironic:

Edit: na drie matchen zijn het 9 spelers :p

dadash

Legacy Member
hehe ik kan niet klagen, amper blessures. Wel mijn beste spits (een huurling) eerste 3 maanden out 2 wedstrijden terug weer 4 maanden out. Best jammer want de weinige keren dat hij speelde was hij heel goed.

Na de Afrika Cup zocht Kameroen een nieuwe manager en boden mij de job aan. Dat heb ik toen aanvaard en nu maanden later komt de eerste wedstrijd eraan en mag ik dus een selectie samenstellen. Hebben een hele sterke verdediging vooral centraal dan heb al 5 sterke CVs gevonden en ook 5 sterke VMs maar niks van wingers :(. Wordt dus zoeken hoe ik een hele sterke verdediging ga verbinden met een hele sterke aanval. (Eto en zo)

Iemand ervaring mee met zo'n tactiek? Werkt dat wat in FM 12? Bij Luton gebruik ik een standaard 4-4-2 maar nu zonder echte flank spelers denk ik dus eerder aan een 4-1-2-1-2. Met een smalle ruit dus in het midden (1 VM, 2 CMs, 1 AM)

puni

Legacy Member
dadash zei:
hehe ik kan niet klagen, amper blessures. Wel mijn beste spits (een huurling) eerste 3 maanden out 2 wedstrijden terug weer 4 maanden out. Best jammer want de weinige keren dat hij speelde was hij heel goed.

Na de Afrika Cup zocht Kameroen een nieuwe manager en boden mij de job aan. Dat heb ik toen aanvaard en nu maanden later komt de eerste wedstrijd eraan en mag ik dus een selectie samenstellen. Hebben een hele sterke verdediging vooral centraal dan heb al 5 sterke CVs gevonden en ook 5 sterke VMs maar niks van wingers :(. Wordt dus zoeken hoe ik een hele sterke verdediging ga verbinden met een hele sterke aanval. (Eto en zo)

Iemand ervaring mee met zo'n tactiek? Werkt dat wat in FM 12? Bij Luton gebruik ik een standaard 4-4-2 maar nu zonder echte flank spelers denk ik dus eerder aan een 4-1-2-1-2. Met een smalle ruit dus in het midden (1 VM, 2 CMs, 1 AM)

Wil de mijne straks wel eens online zwieren als ik tijd heb, die werkt toch behoorlijk goed.

Sir.Killalot

Legacy Member
En jawel, na match 4 zitten we aan 12 blessures! Als het zo doorgaat heb ik géén spelers meer :p.

dadash

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
En jawel, na match 4 zitten we aan 12 blessures! Als het zo doorgaat heb ik géén spelers meer :p.

lol das wel extreem. Staan je trainingsschemas op zwaar misschien?


YES Mainz heeft mijn CV aanvaard :D. Volgend seizoen Bundesliga. Heb getekend voor 3 seizoenen. Ze boden 4 maar 3 lijkt me genoeg. Bedoeling is nog altijd om ooit bij Man Utd uit te komen en daarvoor wil ik ook wel nog eens naar Spanje of Italie of beide.

Van een nieuwkomer in de Premier League naar een nieuwkomer in de Bundesliga lijkt misschien een stap achteruit maar qua budget is het een grote stap vooruit.

sandpatt

Legacy Member
zit nu in mijn 3e seizoen met club brugge waar ik 60k verdien, CL-overwinter en op kop sta in de competitie.
kheb een aanbod gekregen van inter milaan die momenteel 14e staat en waar ik 180k kan verdienen. ben sterk aan het twijfelen of ik het zou doen.

doet het er eigenlijk iets toe hoeveel je als trainer verdient? je kan toch niets met dat geld doen? of heb ik het mis...

dadash

Legacy Member
Je kan inderdaad niks met dat geld doen. Maar is wel een leuke statestiek natuurlijk.

Die 60 en 180k is dat per maand? Want Mainz bood me "maar" 10k per week aan bij Luton verdien ik nu 2k of zo denk ik.

Waar je vooral naar moet kijken is welk loon en transferbudget je krijgt. Dat zal bij Inter ook wel een pak hoger zijn dan bij FCB.

Sir.Killalot

Legacy Member
dadash zei:
lol das wel extreem. Staan je trainingsschemas op zwaar misschien?

Nope, ze staan ook niet hoger als vorige seizoenen. Heb wel altijd redelijk wat blessures, maar dit is inderdaad toch wat extreem aan het worden.. :p

Die zwaarheid maakt overigens ook niet zo veel uit wanneer uw spelers er content mee zijn (behalve als het echt heel zware fysieke training is). Op mijn Arsenal save zijn mijn schema's zwaar tot zelfs heel zwaar (met een paar aangepaste versies voor minder professionele spelers) en heb ik toch niet zo veel last van blessures.

sandpatt zei:
doet het er eigenlijk iets toe hoeveel je als trainer verdient? je kan toch niets met dat geld doen? of heb ik het mis...

Enkel goed voor uw ego :p.


Ik vermoed dat hij per jaar bedoelde, want bij Club Brugge zit ik ook maar aan 10,5k/maand als "world class" manager.. Kan me niet echt inbeelden dat Brugge 60k/maand zou betalen aan een manager.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan