Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mikey_1

Legacy Member
de training werkt tot nu toe goed. (soms wel een rode pijl, maar meestal groene)

zijn die specifieke trainingen belangrijk? (je kunt elke speler 1 bepaalde training (bij)geven, (bijv: passing, strafschoppen, etc..)

'k moet nog een ander tactiek vinden, want degene die ik momeneel gebruik sucks..

Sir.Killalot

Legacy Member
Mikey_1 zei:
de training werkt tot nu toe goed. (soms wel een rode pijl, maar meestal groene)

zijn die specifieke trainingen belangrijk? (je kunt elke speler 1 bepaalde training (bij)geven, (bijv: passing, strafschoppen, etc..)

Je moet je ook niet blind staren op die rode en groene pijlen. Het belangrijkste is dat je speler steeds beter wordt in de eigenschappen die hij specifiek nodig heeft voor zijn positie. Daarnaast zijn ook algemene stats belangrijk (fysieke stats, mentale stats, ...) en stats die bij je speelstijl horen (bvb meer stamina, meer snelheid, veel passing, ...). Een speler kan ook niet ongelimiteerd beter worden. Eenmaal hij aan zijn grens zit, gaat hij niet meer beter worden. Die grens kan je zien als de maximale "punten" die een speler in totaal kan krijgen. Om er voor te zorgen dat je speler beter kan worden in bepaalde eigenschappen, zal hij op termijn in bepaalde andere eigenschappen slechter moeten worden.
In mijn trainingschema's gaan mijn aanvallers bvb nooit op verdedigen trainen, net zoals mijn verdedigers nooit op schieten zullen trainen.

Rode pijlen zijn dus enkel een probleem wanneer het gaat om stats die belangrijk zijn voor je speler. Of wanneer al zijn stats in het rood staan (maar da's meestal door een blessure of gebrek aan matchritme of soms eens random en ligt meestal niet aan uw trainingschema).

Nog een tip: kracht en snelheid mag je niet te veel trainen tijdens het seizoen. Dat moet je vooral trainen in het tussenseizoen. Maak daar dus een apart trainingschema voor en zet al uw spelers daar op.


Specifieke trainingen zijn belangrijk wanneer je wilt dat een speler vooral stijgt in een specifieke eigenschap. Het is niet gegarandeerd dat je speler daar snel beter in zal worden, maar er is een grotere kans.

Runkle

Legacy Member
Specifieke trainingen gebruik ik bijna nooit (tenzij voor quickness), alleen bij jeugdspelers durf ik het al eens te gebruiken.

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik gebruik die best veel eigenlijk. Zeker wanneer een speler echt een boost nodig heeft voor een cruciale stat.


Trainen op aanvallen is bvb geen garantie dat uw speler zijn passing-stat (elke keer) zal stijgen. Bijkomende training op passing maakt de kans dat uw speler stijgt op zijn passing groter.

Darkgnome

Legacy Member
Gisteren met Liverpool de CL gewonnen toch een verlossing...
We hebben de tittel nipt verloren en voor de rest geen enkele andere prijs kunnen binnenhalen. Nu het team versterken zodat de tittel volgend seizoen wel voor ons is.

Runkle

Legacy Member
Titel is met 1 t :unsure:

1e seizoen met Chelsea is eentje met gemengde gevoelens. Na 29 matchen sta ik eerstes met 9 punten voorsprong (wel een match meer gespeeld). Maar sommige matchen lopen gewoon te stroef en sommige spelers presteren gewoon ondermaats.
2e seizoen zal normaal wel beter zijn!

Men netto transfer uitgaven liggen op 30 mil (94 in en 64 uit). Kon veel lager gelegen hebben maar ik moest en zou Jack Robinson hebben :p (33 mil)

Energised

Legacy Member
bon 22 oktober 2023 hier, 2e seizoen met dortmund waarin ik int eerste seizoen de titel en de beker heb gepakt, en dit seizoen goed ben begonnen met de supercup..

kheb het wel weer gehad precies met deze ploeg, kwil weer naar 'n echte topclub..

Mikey_1

Legacy Member
heb een goede taktiek gevonden.

zie resultaten => :D

27xf806.jpg

St0wned

Legacy Member
Snoeckers zei:
Men netto transfer uitgaven liggen op 30 mil (94 in en 64 uit). Kon veel lager gelegen hebben maar ik moest en zou Jack Robinson hebben :p (33 mil)

ongelooflijk wat een talent die is in FM2012, na 1 jaar had die al Enrique uit de basis verdreven op men Liverpool save en haalde ie in 1 match op de 4 MOTM :D

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik heb Robinson vorig seizoen geleend met Club Brugge, maar hij is eigenlijk nooit aan spelen toe geraakt :unsure:. Een paar matchen maar. Ik had hem gehuurd omdat ik heel erg afhankelijk ben van mijn flankverdedigers en ik de vorige seizoenen veel blessures had op die positie. Maar dit seizoen bleven mijn vier wingbacks overeind en ik prefereer dan natuurlijk om eigen spelers speelminuten te geven boven een huurling.

Als die echt zo goed wordt als jullie zeggen, kan ik misschien wel proberen om hem nog binnen te halen... Maar betwijfel dat dat mogelijk zal zijn. Ik heb hem momenteel ook niet nodig.

Energised

Legacy Member
voila ontslag genomen bij dortmund en getekend bij AC Milan :)

laatste keer kampioen = 4 jaar geleden en da was de 1e keer sinds 10 jaar..

dus we gaan de dominantie van Milan eens terug starten me dunkt !

Runkle

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Ik heb Robinson vorig seizoen geleend met Club Brugge, maar hij is eigenlijk nooit aan spelen toe geraakt :unsure:. Een paar matchen maar. Ik had hem gehuurd omdat ik heel erg afhankelijk ben van mijn flankverdedigers en ik de vorige seizoenen veel blessures had op die positie. Maar dit seizoen bleven mijn vier wingbacks overeind en ik prefereer dan natuurlijk om eigen spelers speelminuten te geven boven een huurling.

Als die echt zo goed wordt als jullie zeggen, kan ik misschien wel proberen om hem nog binnen te halen... Maar betwijfel dat dat mogelijk zal zijn. Ik heb hem momenteel ook niet nodig.

jackrobinsonoverviewpro.png


Zeker de moeite dus.

St0wned

Legacy Member
2el8d9c.png


eerste seizoen met FCB begonnen, en dat is met blondel uit noodzaak op de LB
who the fuck is falcao :D

Bosvos

Legacy Member
Snoeckers zei:
Zeker de moeite dus.

Inderdaad, in m'n "cheatspel" met AA Gent heb ik ineens gekocht. 't Is moeilijk om 'm te houden eens hij op dreef gekomen was, maar als ge die kerel een aantal seizoenen kunt houden is het een goeie versterking :)

Xavve

Legacy Member
Nieuw seizoen bezig bij Man City. Nu wist ik een beetje waar ik op moest letten. Goeie start genomen. Ik merk enkel dat m'n teamtoespraken hier praktisch nooit effect hebben. Bij PSG lukte dit echter wel goed. Snap het niet goed. Enige grote transfer die ik gemaakt heb, is Hazard. Voor de rest wat youngsters en vooral deftige coaches aangetrokken.

Sir.Killalot

Legacy Member
Snoeckers zei:
jackrobinsonoverviewpro.png


Zeker de moeite dus.

Dat zijn inderdaad mooie stats! Maar eigenlijk meer stats die ik zoek in een centrale verdediger dan in een flankverdediger :D. Zijn crossing is te laag voor mij.

Runkle

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Dat zijn inderdaad mooie stats! Maar eigenlijk meer stats die ik zoek in een centrale verdediger dan in een flankverdediger :D. Zijn crossing is te laag voor mij.

Heeft bij mij toch al 7 assists, zijn hoge anticipation maakt veel goed.

Wat is uw budget voor een centrale verdediger?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan