Mikey_1 zei:
de training werkt tot nu toe goed. (soms wel een rode pijl, maar meestal groene)
zijn die specifieke trainingen belangrijk? (je kunt elke speler 1 bepaalde training (bij)geven, (bijv: passing, strafschoppen, etc..)
Je moet je ook niet blind staren op die rode en groene pijlen. Het belangrijkste is dat je speler steeds beter wordt in de eigenschappen die hij specifiek nodig heeft voor zijn positie. Daarnaast zijn ook algemene stats belangrijk (fysieke stats, mentale stats, ...) en stats die bij je speelstijl horen (bvb meer stamina, meer snelheid, veel passing, ...). Een speler kan ook niet ongelimiteerd beter worden. Eenmaal hij aan zijn grens zit, gaat hij niet meer beter worden. Die grens kan je zien als de maximale "punten" die een speler in totaal kan krijgen. Om er voor te zorgen dat je speler beter kan worden in bepaalde eigenschappen, zal hij op termijn in bepaalde andere eigenschappen slechter moeten worden.
In mijn trainingschema's gaan mijn aanvallers bvb nooit op verdedigen trainen, net zoals mijn verdedigers nooit op schieten zullen trainen.
Rode pijlen zijn dus enkel een probleem wanneer het gaat om stats die belangrijk zijn voor je speler. Of wanneer al zijn stats in het rood staan (maar da's meestal door een blessure of gebrek aan matchritme of soms eens random en ligt meestal niet aan uw trainingschema).
Nog een tip: kracht en snelheid mag je niet te veel trainen tijdens het seizoen. Dat moet je vooral trainen in het tussenseizoen. Maak daar dus een apart trainingschema voor en zet al uw spelers daar op.
Specifieke trainingen zijn belangrijk wanneer je wilt dat een speler vooral stijgt in een specifieke eigenschap. Het is niet gegarandeerd dat je speler daar snel beter in zal worden, maar er is een grotere kans.