Archief - Football Manager 2011

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jedisparkle

Legacy Member
mycoy zei:
Pff die privégesprekken met spelers hadden ze er wel mogen uitlaten ze :D Die gasten irriteren mij echt, als ze 2 weken niet mogen meedoen of ge zegt iets da hun ni aanstaat, komen ze met zo'n reactie van "probeer je het nu erger te maken?" en ben ik blijkbaar zo gefrustreerd dat ze allemaal weg willen :D

yep int begin is da tof maar gaat snel vervelen...

en die makelaars zijn ook allemaal onnozelaars ;)

Didierke10

Legacy Member
Ik zal nog twee dagen geduld moeten hebben.
Die gast waar ik het spel gekocht heb stuurt het morgen maar op.

boozeke

Legacy Member
Al mijn spelers zen eel den tijd unhappy.
Int begin van het seizoen won ik alles (Tottenham),zelfs tegen chelsea,nu win ik zelfs met moeite tegen WBA.
Vraag me af hoe da komt, en vooral wa ik ertegen kan doen,volledig jeugd opstellen is ook de oplossing ni want dan verlies ik de matchen nog.

Milfhunter

Legacy Member
Ik speel met Oldham, 3de klasse in Engeland en ik heb een stuk of 8 internationals die worden opgeroepen. Van ierland en U19 en U21 die allemaal een vaste stek hebben in mijn club. Nu heb ik gewoon wedstrijd terwijl dat de helft van mijn ploeg weg is :s kan ik dat ergens laten uitstellen zo een wedstrijden ?

Nattefrost

Legacy Member
boozeke zei:
Al mijn spelers zen eel den tijd unhappy.
Int begin van het seizoen won ik alles (Tottenham),zelfs tegen chelsea,nu win ik zelfs met moeite tegen WBA.
Vraag me af hoe da komt, en vooral wa ik ertegen kan doen,volledig jeugd opstellen is ook de oplossing ni want dan verlies ik de matchen nog.

Waarom zijn ze unhappy? Probeer hun moraal op te krikken door private chats (da's soms hit & miss dus genoeg saven als je dat probeert) en team talks. Je zit zo te horen in een befaamde FM "slump".

Resultaten beginnen tegen te slaan, moraal gaat erdoor omlaag waardoor de resultaten er in elk geval al niet op vooruit gaan. Je begint te twijfelen aan spelers, taktieken, en al uw gerommel maakt de ploeg alleen maar onstabieler.

Je hebt een paar goeie resultaten nodig om terug op weg te geraken. Blijf vertrouwen hebben in uw normale opstelling, want spelers met een lage moraal gaan zich toch maar slecht aanpassen aan nieuwe taktieken. Probeer eens uw allersterkste ploeg op te stellen tegen een echt slappe tegenstander terwijl je normaal mss wat zou roteren, wie weet valt er een 4-0 uit de bus en dan ben je weer vertrokken.

Als het allemaal blijft sucken: geduld. :p

Bosvos

Legacy Member
pfff tijdens de voorbereiding heel goed gespeeld met Colchester (3de klasse Engeland), m'n verschillende spitsen scoorden vrij vlot, zelfs tegen teams die sowieso beter waren.
En nu de competitie een paar matchen ver is, is het allemaal wel goed, maar de kansen worden niet meer afgewerkt :(

Wat is nu de beste oplossing? Ik heb 2 spitsen, eentje gehuurd van Reading (niveau ligt dus hoger) en een jonge gast die op termijn wel een vaste waarde kan worden. Beide verprutsen elk hun kansen. Stel ik nu best die jonge gast op of de speler van Reading die al wat ervaring heeft (maar dus ook serieus scheel kijkt bij het afwerken).

Ik heb nu wel nog 1 spits bij de reserven, daar scoort 'ie aan de lopende band, maar hij zou wel te zwak zijn voor het 1ste team...

boozeke

Legacy Member
Nattefrost zei:
Waarom zijn ze unhappy? Probeer hun moraal op te krikken door private chats (da's soms hit & miss dus genoeg saven als je dat probeert) en team talks. Je zit zo te horen in een befaamde FM "slump".

Resultaten beginnen tegen te slaan, moraal gaat erdoor omlaag waardoor de resultaten er in elk geval al niet op vooruit gaan. Je begint te twijfelen aan spelers, taktieken, en al uw gerommel maakt de ploeg alleen maar onstabieler.

Je hebt een paar goeie resultaten nodig om terug op weg te geraken. Blijf vertrouwen hebben in uw normale opstelling, want spelers met een lage moraal gaan zich toch maar slecht aanpassen aan nieuwe taktieken. Probeer eens uw allersterkste ploeg op te stellen tegen een echt slappe tegenstander terwijl je normaal mss wat zou roteren, wie weet valt er een 4-0 uit de bus en dan ben je weer vertrokken.

Als het allemaal blijft sucken: geduld. :p
Net met 6-1 gewonnen van Blackpool, maar nu is Defoe(topschutter,3 doelpunten in die match)
weer unhappy

Divine_One

Legacy Member
Ik ga juist beginnen aan het WK 2014 in Brazilie met België.

Aangezien Leekens de rode duivels in 2012 naar de de finale van het ek gebracht heeft, ben ik bij de outsiders om het wk te winnen.

Nattefrost

Legacy Member
boozeke zei:
Net met 6-1 gewonnen van Blackpool, maar nu is Defoe(topschutter,3 doelpunten in die match)
weer unhappy

Is het gewoon lage moraal of heeft hij echt een probleem (dus staat er effectief dat hij unhappy is bij z'n Personal tab)?

Frisbijerre

Legacy Member
Net Mijn eerste seizoen met Antwerp afgewerkt.
7tal spelers geleend met onder andere uitblinker reginal goreux.
Eerste 5 matchen + voor bereiding met platte 4-4-2 gespeeld en altijd maar verliezen of gelijkspel. Dan overgeschakeld op 4-1-2-2-1 (met aanvallende flankspelers) en dan zo goed als alles gewonnen en uiteindelijk kampioen gespeeld.

Ikke dolbij natuurlijk maar ik zat nog lekker diep in de schulden . Komt er toch wel een rijke Welshman langs die 70 mil in de club pompt zeker.
Ik ga van diep in de schulden naar rijkste club van Belgie :applause:.

Op naar seizoen 2 met 17mill transferbudget en 350k loon en verwachting om europees te halen. (moet wel lukken denk want kan mezelf toch gans nieuwe ploeg kopen/lenen)

conclusie: God deze versie is goed :love:.

ToasT

Legacy Member
in mijn eerste seizoen toch onmiddellijk kampioen geworden na een onwaarschijnlijk slot. Met nog 4 matchen te gaan moest ik naar Standard waarmee ik de 1ste plaats deelde, 3 dagen ervoor een zwaarbevochten overwinning gehaald op Anderlecht terwijl Standard een weekje rust had. Met Vargas, Perisic, Geraerts en mijn nieuwe wingback Babic voor de rest van het seizoen geblesseerd, zag het er niet goed uit en ik ging dan ook met 1-0 onderuit.
Volgende match thuis moest ik tegen GBe waar Pacovski een wereldmatch keepte en mij van een verdiende overwinning hield terwijl Standard wel won. 5 punten achterstand met nog 6 punten te verdienen en 2 uitmatchen naar STVV en Genk zag ik het somber in.
Voorlaatste speeldag won ik verdiend op STVV met 0-1 na een goal van Kouemaha na nog een assist van Macheda (gehuurd van Man Utd) en won Anderlecht van Standard dankzij een goeie Proto.
Nog 2 punten achter op de laatste speeldag dus met een verplaatsing naar Genk en Standard die op Staaien niet mocht verliezen. Ik win op een diefje in Genk en STVV veegde Standard van de mat met een droge 3-0.
Groot feest in Jan Breydel natuurlijk waar ik ook al een overname heb overleefd, jammerlijk genoeg zonder financiële injectie.
*edit* Ondertussen ook de Beker gewonnen met een 1-0 overwinning tegen Anderlecht, doelpunt van Kouemaha in de 112ste minuut

Stats:
Tactiek: 3-2-2-1-2, 3 CV 2 WB 2 CM 1 AM en 2 S
Gewonnen: 23 draws: 12 verloren: 5
Gescoord: 43 Tegen: 15 saldo: +28

Transfers:
Marko Babic VV/M/AM L Free
Dedryk Boyata CV Huur 575k
Federico Macheda S Huur 850k
Fabian Castillo AM RLC/S 425k
Cephas Chimedwa M C/VV/VM/M L Free
Vinicio Angulo AM C/S 50k
Andrei Cristea S 525k
Matias Abelairas M LC 150k
Wilman Conde CV Free (winterstop)

Uit: Niets :)

Voor 2011/12 heb ik al het volgende voorzien:
Uit:
Cristea 500k, bracht totaal niets, geen enkele goal gescoord
Dirar 525k paste totaal niet in mijn systeem en zaagde veel te veel
Vertrekken waarschijnlijk ook nog: Dalmat en Van Ghyseghem, spelen veel te weinig en klagen teveel

In: (beetje teveel denk ik :) )
Lens Annab M/AM RC Free, mooi seizoen opzitten bij Westerlo
Randall Azofeifa M C Free
Christophe Bertjens CV Free, talentje?
Fabricio Fontanini CV 150k, goeie scoutingsverslagen
Jan Chun S Free goeie scoutingsverslagen en is het niets, goed voor marketing => Zuid-Koreaan
Jan Lecjaks V/VV L 60k vervanging voor Vanderheyden
Marko Livaja S Free, talentje
Miguel Medina S 475K talent om Macheda te vervangen hopelijk
Martijn Monteyne V/VV R Free, om Vermeulen te vervangen op den bank
Andy Najar M/AM R Free, talentje
Martin Rivero M RC 210k
Timmy Simons VM/M C Free, uit nostalgie en in de hoop een goeie trainer er mee te vinden :)
Kelechi Sodje VM/M C 130k Talent

Bosvos

Legacy Member
Iemand een idee hoe het zit met matchopbrengsten in de FA Cup?
Ik moet met Colchester tegen Tottenham (gelukkig is het nog een mooie tegenstander, want kans om te winnen maak ik absoluut niet :D)
En de match wordt gespeeld in Tottenham.

MrBrightside

Legacy Member
Ook hier draait sinds vandaag FM2011 op de computer. Na 6 edities geraak ik het spel, net als Fifa, nooit beu gespeeld. Ik ben begonnen met Arsenal, de ploeg naar mijn hart in de Premier League. Arsenal heb ik altijd al een mooie club gevonden, met knappe spelers. En die van mij het meeste respect verdiend omdat ze de kaart van de jeugd trekken.

Tijdens de maand juli heb ik bijna mijn hele transferbudget (21miljoen) uitgegeven aan een speler. Guiseppe Rossi, die actief was in Villareal, heb ik laten overvliegen naar Engeland. En op dit moment is hij van goudwaarde voor mijn team. Andere spelers waren Jordan Lukaku, Nathan Kabasele en Martinez Emiliano.

Na een half seizoen sta ik 4e in de Premier League met nog een wedstrijd te goed op de 3 teams die ik boven mij moet dulden in het klassement. De top 6 ligt enorm dicht bij elkaar met slechts 7 punten verschil. Tussen de 1e (Man. United) en de laatste uit dat rijtje (Tottenham) zal het kampioenschap waarschijnlijk beslist worden.

In de Champions League heb ik me zonder al teveel moeite samen met Valencia gekwalificeerd voor de volgende ronde. Ik hoop toch de halve finale te halen van het CL om toch zo wat extra geld binnen te halen. Wat eigenlijk sowieso al aardig gelukt is dit seizoen. Want mijn transferbudget werd zonet nog eens voor 43 miljoen euro aangevuld omdat Arsenal het financieel zo goed doet. Toch denk ik niet dat ik gebruik zal maken van dat budget want ik zit nog met 300 miljoen aan openstaande schulden.

----------------------------

Wat me wel opvalt aan FM2011 is dat de spelers echt niet zo rap trainen als in in FM2010. Of vergis ik me daarin? Jordan Lukaku wilt niet echt groeien, en Nathan Kabasele al zeker niet!

Ook scoren gaat soms moeilijk.. De ene wedstrijd win ik met 4 goals verschil, en met een andere wedstrijd heb ik 34 kansen nodig om 1 keer te kunnen scoren.

ToasT

Legacy Member
Scoren is inderdaad niet zo gemakkellijk meer.

Mijn eerste toptalent vastgelegd: Josh James, geen idee of het regen is, maar ik ben al wel supercontent mee. Ik vrees er een beetje voor dat ik die max anderhalf seizoen bij mij zal hebben

Foose

Legacy Member
Damn, ligt het aan mij of is FM2011 véééél moeilijker dan 2010? Ben gisteren met Fiorentina begonnen en na 6 matchen is mijn beste resultaat een 2-2 thuis tegen Lecce (lol). En Gilardino die gwn niet kan scoren, Boruc die amper een bal pakt... no way :o. In 2010 had ik makkelijk met Gilardino 30 potten in de Serie A alleen al, per seizoen.

Bosvos

Legacy Member
dragjeh zei:
Damn, ligt het aan mij of is FM2011 véééél moeilijker dan 2010? Ben gisteren met Fiorentina begonnen en na 6 matchen is mijn beste resultaat een 2-2 thuis tegen Lecce (lol). En Gilardino die gwn niet kan scoren, Boruc die amper een bal pakt... no way :o. In 2010 had ik makkelijk met Gilardino 30 potten in de Serie A alleen al, per seizoen.

Ik heb het eigenlijk makkelijker... nuja, makkelijk...
In FM2010 gaf ik het veel te snel op, slechte resultaten en direct beginnen foefelen aan mijn taktiek.
Nu heb ik vertrouwen in m'n taktiek en wat blijkt? Na mijn dipje ben ik vrij sterk aan het terugkomen. Dat ligt mss ook wel aan het feit dat er nu een handig menu is waar ik kan zien hoe goed m'n taktiek in de ploeg ligt (ik herinner me niet direct zoiets uit FM2010, maar die heb ik dan ook niet zo diepgaand onderzocht)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan