Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Daedie

Legacy Member
Nerathas zei:
Nu en in chapter 9 en nog niet echt nood aan gehad om iets up te graden. Heb nu light haar wapen op lvl 3. Zal later wel nog zien als het nodig is :D

Theeft eigenlijk weinig zin om uw wapens niet te upgraden. Straks naar het einde van het spel toe kunt ge vrij makkelijk mats bijeen farmen en die 400 - 600 xp per level dat ge nu nodig hebt is dan echt een peulenschil ivm wat ge bijeen moet gaan verzamelen.

Psy

Legacy Member
deze middag gearriveerd in het free roam gedeelte, en miljaar toch al redelijk hard op m'n doos gekregen daar :)
denk dat er nog veel gefarm zal bij komen kijken

ondertussen toch een minpuntje leren ontdekken, aangezien er geen manier is om uw chars zelf te bewegen (tenzij ik iets overzie) is het soms wel vrij irritant dat uwe healer & damagedealer in veel gevallen VOOR de mob blijven staan net als uw tank, als die mob dan multidps doet staat ge daar schoon uzelf kapot te healen zonder echt een manier om weg te kunnen

prometheus03

Legacy Member
klein vraagje ivm met die chain, soms daalt die traag soms ook zeer snel dat ik hem zelfs niet vol krijg (bij dezelfde vijand), waar hangt die snelheid van af?

weet er iemand een link naar een guide ivm die materials, vooral dan welke added effects je ermee kan bereiken... of zie ik dat fout en is dat enkel die multiplier?

prometheus03

Legacy Member
ahja, had gelijk al die indruk dat er een com moest inzitten maar was t nie zeker.
dus 3 rav's is meestal nutteloos :) thx

t onbreken van steden is idd wel jammer omdat je niet echt rustpauzes heb, een ook geen stek waar je iedereen zijn gear controlleerd en eventueel update. voor de rest vind ik het nog steeds een zalig spel, met deftige boss battles tot nu toe

MattRahl

Legacy Member
3 rav's is nie echt nutteloos ze :)
Snelste manier om de mobs staggered te krijgen is imo beginnen met com/rav/rav en na de eerste paar aanvallen meteen overschakelen naar 3x rav. Zo heb je die bonus van com dat de stagger gauge traag daalt (want zolang de stagger gauge niet terug naar 100% daalt, blijf je die "bonus" van com houden) en met 3x rav is hij dan echt snel vol.

Ik zal blij zijn wanneer ik weer op mijn kot ben vanavond, kan ik ook nog eens wat FFXIII spelen :p

Oldskooler

Legacy Member
Al een tijdje gespeeld.

Het is dus eigenlijk, ik hoop voorlopig, steeds rechttoe lopen, en op auto battle klikken.

Nerathas

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
met commando in u team gaat die gauge trager naar beneden dachtek

Dacht dat een sentinel ook de stagger bar trager doet naar beneden gaan.
(dacht dat het door provoke was, of een andere skill)

prometheus03

Legacy Member
interessant nog eens verder op zoeken dan

hoe moet ik die ravage ability interpreteren, (boister blitz or ruinga at head of attack que when rav present)
ik heb geen idee wat boister betekent :)

soulgamer

Legacy Member
MattRahl zei:
Zolang de stagger gauge niet terug naar 100% daalt, blijf je die "bonus" van com houden) en met 3x rav is hij dan echt snel vol.

In termen van Final Fantasy XIII spreken we dan over over een honderste van een seconde tot 2,5 sec sneller :p... zo snel is dat combat systeem.

Cycloon

Legacy Member
Wel vreemd dat er hier mensen beginnen te grinden terwijl je perfect je crystarium volledig kan upgraden zonder ook maar één keer te grinden.

UnFinished

Legacy Member
prometheus03 zei:
interessant nog eens verder op zoeken dan

hoe moet ik die ravage ability interpreteren, (boister blitz or ruinga at head of attack que when rav present)
ik heb geen idee wat boister betekent :)

Als er een rav in uw team zit, gaat uw commando automatisch blitz of ruinga als eerste aanval doen. Das goe voor uw chain bonus, maar werkt enkel bij auto-battle...

Of niet? :unsure:

ULTRAnumb

Legacy Member
Cycloon zei:
Wel vreemd dat er hier mensen beginnen te grinden terwijl je perfect je crystarium volledig kan upgraden zonder ook maar één keer te grinden.

ik vecht tegen alles wa ik tegenkom
anderen zetten deceptisol op en ontwijken vijanden?

Cycloon

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
ik vecht tegen alles wa ik tegenkom
anderen zetten deceptisol op en ontwijken vijanden?

Ik vecht ook tegen alles wat ik tegenkom, maar da's niet grinden natuurlijk. Bij grinden ga je expliciet bepaalde stukken herspelen om meer CP te halen.

Nerathas

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik vecht ook tegen alles wat ik tegenkom, maar da's niet grinden natuurlijk. Bij grinden ga je expliciet bepaalde stukken herspelen om meer CP te halen.

Idem.
Snap niet waarom mensen al grinden als ze nog maar in chapter 4/5 zitten.
Zit nu al ver in chapter 9 en nog niks moeten grinden.

Riveragrumes

Legacy Member
Kmoet mijn eerdere visie herzien, vanaf Chapter 7 werd het voor mij pas echt interessant

Hope werkt nu nimeer op mijn zenuwe nu het probleem me Snow uit de weg is gewerkt en Vanille heeft er een extra dimensie bijgekregen doordat zij van Gran Pulse is... De karakters vallen meer en meer in de smaak! Ook het verhaal wordt interessanter; ik wil weten hoe het me die focus zit en wa het verhaal achter Sanctum en de Sanctum/Pulse Fal'Cie is. Het verhaal komt naar mijn mening traag op gang, maar is nu wel goe bezig

ULTRAnumb

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik vecht ook tegen alles wat ik tegenkom, maar da's niet grinden natuurlijk. Bij grinden ga je expliciet bepaalde stukken herspelen om meer CP te halen.

jammer
het grinden vond ik vroeger wel oke
vond het leuk om echt character progressie te zien hoe ik telkens dezelfde vijanden makkelijker en makkelijker inmaakte om zo een enorme boss te lijf te gaan
zoals in FFX op het airship bij de aanval op da huwelijk daar, naam van die stad ontglipt mij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan