Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
memorexxx zei:
Ja da zou ik ook wel willen weten, staat niet echt in de guide. Kzou het zonde vinden om mijn materialen te verspillen aan minder goeie wapens, voorlopig heb ik nog niets geupgrade omdat ik niet zeker ben of dat wel de goeie wapens zijn om te upgraden :p

Ik heb scans van die guide over de weapon upgrades. Daarin staat duidelijk de effecten van elk wapen. Ge kunt ze allemaal upgraden naar "ultima" denk ik.


Ik beschouw mijzelf als redelijk "oldskool", en moet zeggen dat het combat systeem af en toe tegensteekt. Chillax uw moves kiezen uit een lijstje stond mij beter aan. Desalniettemin een dijk van een game.

Vitabis

Legacy Member
vind het vechtsysteem wel goed
nie saai of traag
en misschien best dat ge alleen maar met het mainchar kunt vechten
anders zou het te moeilijk worden denk ik.
er is toch genoeg afwisseling met die paradigms en het char waarmee ge moet vechten, wisselt toch soms

TotallyZen

Legacy Member
Ben nu aan chapter 10 geraakt en ik ga niet grinden, ik ga eerst de story uitspelen en dan mij volle bak toeleggen op de side-quests & powerlvlen.

Darius Craven

Legacy Member
spliffrider zei:
Ik beschouw mijzelf als redelijk "oldskool", en moet zeggen dat het combat systeem af en toe tegensteekt. Chillax uw moves kiezen uit een lijstje stond mij beter aan. Desalniettemin een dijk van een game.

Volledig akkoord, jammer dat dit door veel gamers tegenwoordig een "achterhaald" systeem van de vorige generatie. Vind het net super als het turn-based is. Komt ook wel tactisch inzicht bij kijken.

Nu krijg ik na 9u spelen nog altijd iets teveel een butonbash gevoel. Het loopt allemaal wel goed maar ik zou liever turnbased controle hebben over ieder character.

Psy

Legacy Member
dat upgraden naar zogenaamde ultima wapens, komt dat pas heel erg later beschikbaar of zie ik iets over het hoofd? zit bv met gladius op het max nu maar vind nergens de mogelijkheid om hoger te gaan.

Darius Craven

Legacy Member
Mayiko zei:
mja, weinig old school rpg's gebruiken dit systeem, naar mijn weten wat ff x de enigste die dit systeem echt gebruikte

Mijn geheugen kan me compleet in de steek laten maar ik dacht dat Legend of Dragoon, Grandia 2, Dragon Quest, Shadow Hearts, Chrono Trigger, ... Ook turnbased waren?

Dark_ParaSite

Legacy Member
Darius Craven zei:
Mijn geheugen kan me compleet in de steek laten maar ik dacht dat Legend of Dragoon, Grandia 2, Dragon Quest, Shadow Hearts, Chrono Trigger, ... Ook turnbased waren?

Het meer recente blue dragon en lost oddessy ook :)

Dark_ParaSite

Legacy Member

Darius Craven

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Het meer recente blue dragon en lost oddessy ook :)

Ah, Lost Odyssey. Moet ik ook nog eens dringend aan beginnen. Blue Dragon vond ik tegenvallen, kon me er niet in inleven... Dit geheel :offtopic:

FFXIII-2 mag van mij, zolang het maar niet een gedrocht zoals X-2 zal worden. Hadden ze trouwens niet gezegd dat FFXIII de laatste zou zijn? (XIV buiten beschouwing gelaten) :D

Daedie

Legacy Member
FFXIII-2 wordt dan wss zo Charlie's Angels met Lightning, Fang en Vanille :unsure:.

chaneef

Legacy Member
hey mensen ik heb een vraag ik kom niet verder met ff13 ik moet vechten tegen 2 rare vrouwen bij het ijs was dit als de mannelijke figuur sara probeert vrij te krijgen. die 2 vrouwen komen volgens mij uit zijn tatoo heeft iemand een idee ik heb ook een bepaalde tijd om ze te verslaan.

V1nce

Legacy Member
chaneef zei:
hey mensen ik heb een vraag ik kom niet verder met ff13 ik moet vechten tegen 2 rare vrouwen bij het ijs was dit als de mannelijke figuur sara probeert vrij te krijgen. die 2 vrouwen komen volgens mij uit zijn tatoo heeft iemand een idee ik heb ook een bepaalde tijd om ze te verslaan.


lol

das uwe 1ste summon en als ge iets of wa van uw tutorials zou lezen dan zou ge weten wa ge moet doen.

Gij gaat het nog moeilijk krijgen als ge hier al nie verder graakt

Mr. G3n!us

Legacy Member
Gewoon steelguard usen wanneer 1 van die meiden een attack aan't laden zijn.

MattRahl

Legacy Member
Man man, het gevecht tegen
Brynhildr

in chapter 8 was toch ook niet het simpelste imo, vigilance en haste zijn echt een must. Was nog eens een keer uitdagend!

aGeaL

Legacy Member
MattRahl zei:
Man man, het gevecht tegen
Brynhildr

in chapter 8 was toch ook niet het simpelste imo, vigilance en haste zijn echt een must. Was nog eens een keer uitdagend!


vier vijf pogingen nodig gehad en uiteindelijk met very few seconds to spare gebeat

Dark_ParaSite

Legacy Member
Amai net men eerste echt pittige gevecht gehad. Chapter 4 tegen 'je weet wel wie als ge er geweest zijt' :)

5 keer gestorven eer ik het ritme van het gevecht gewoon was en dan nog ma net gewonnen 2 seconden voor de timer van doom afgeteld was !

Zalig :)

Nerathas

Legacy Member
MattRahl zei:
Man man, het gevecht tegen
Brynhildr

in chapter 8 was toch ook niet het simpelste imo, vigilance en haste zijn echt een must. Was nog eens een keer uitdagend!

Die heb ik als enige meerdere malen (3keer) moeten doen voordat ik hem had :D

Die "brigadier general" boss fight in chapter 10 heeft lighting met zowat 1 killer combo direct afgemaakt (was gebuffed). Lighting heeft nu ongeveer 16xx HP.
Nog maar 1 keer geprobeerd, maar dat was wel effe van uh...
Was zeer goed bezig en opeens dat :D
Het verhaal begint wel zeer goed te worden vind ik.

Savatar

Legacy Member
4 maart bericht gekregen dat het verzonden is. (Play.com) Vandaag 15 maart nog steeds niets ontvangen :/ Nu begint het wel lang te duren...

|Kiara|

Legacy Member
MattRahl zei:
Man man, het gevecht tegen
Brynhildr

in chapter 8 was toch ook niet het simpelste imo, vigilance en haste zijn echt een must. Was nog eens een keer uitdagend!

Ik zit daar ook en heb het zonet even opgegeven want de frustratie was enorm aan het groeien. Heb daar al even zitten grinden, maar Vanille blijft om de een of andere reden zo tergend traag. Ze moet zo goed als constant op Med blijven, dus ik krijg die stagger niet omhoog.

Als iemand tips heeft... erg welkom!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan