Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Phazonhunter

Legacy Member
prometheus03 zei:
De Morgen Games - Uitgespeeld: Final Fantasy XIII * (1079962)

goed dat ze geen comment section meer hebben,want deze review is een van de slechtste die ik sinds lang gelezen heb.
kritiek kan ik begrijpen, maar zo ongefundeerd en ff met drang age vergelijken is toch wel appels met peren vergelijken imo

Wa een bende apen, stoppen na zes uur in een (minstens) vijtiguurdurende game. Straffen met 10 uren non stop vanille haar stem aanhoren!!!!

DaMasta

Legacy Member
heheheh zei:
Dus rent u recht op een tegenstander af, klaar om hem in tripjes te hakken, en wordt het speeltempo van de explorerende sequenties bruut onderbroken om over te gaan naar een uit menukeuzes opgebouwd vechtsysteem. In tegenstelling tot modernere roleplayinggames, waarin er moet worden gehakt of geschoten, kiest u hier dus uw aanval uit een lijstje, ook als het om een gewone lijf-aan-lijfactie gaat. Tien jaar geleden werkte dat misschien nog als gameplaymechaniek, anno 2010 getuigt het vooral van een verlammende saaiheid.
Review slaagt idd op niet veel. Ze zijn aan het klagen dat het turn based is, en ze hadden liever een hack 'n slash game ... belachelijk.
Iedereen zijn smaak, maar je moet de uwe niet opdringen.

Die kerel beledigt zojuist alle RPG games. Ik denk dat ie niet echt snapt wat een RPG is. Wat een kalf

Arumat

Legacy Member
Einde bereikt in 44h :)

Het was veel beter dan ik verwacht had. Op het einde vond ik wel de random encounters iets te lang duren waardoor het soms saai kon worden. Dat is mijn enige minpunt maar ik ben vooral blij dat square-enix toch nog in staat is om een deftig verhaal te schrijven.

soulgamer

Legacy Member
Haha die review is hilarisch :D, ik kan er nog best om lachen. Dat zoiemand aan een job als reviewer geraakt... Zoals DaMasta hierboven vermeld hij beledigt als het ware alle RPG games / het ontstaan ervan. Er kunnen niet genoeg aanvallen in een lijstje staan vermeld voor RPG games!! :D Wil hij een hack&Slash kan hij beter bij God of War terecht. Volgens mij heeft die te veel Fallout, Oblivion, Dragon Age etc gespeeld.

DreaDNoughT

Legacy Member
Arumat zei:
Einde bereikt in 44h :)

Het was veel beter dan ik verwacht had. Op het einde vond ik wel de random encounters iets te lang duren waardoor het soms saai kon worden. Dat is mijn enige minpunt maar ik ben vooral blij dat square-enix toch nog in staat is om een deftig verhaal te schrijven.

Hoe was het op Pulse ??

duck

Legacy Member
Ik vind FF13 niet supergoed maar die kerel in die review slaat toch wel de bal serieus mis lol, enige punt is dat de eerste 7 chapters pokkesaai zijn en linear maar vanaf dan word de game wel veel beter ( gelukkig )

prometheus03

Legacy Member
goed dat jullie nog met de review kunnen lachen hebben :)
t was een beetje offtopic, maar ik vond het zo bizar hoe hij als ?gamer? blijkbaar totaal niet doorheeft wat (J)RPG's net zo leuk maakt voor fans

wat iemand op kotaku postte kan ik wel inkomen, dat is dat filmjes geen rustpauze inlassen zoals dorpjes dat vroeger deden tussen de battles in.
ik merk dat ik na een tijd spelen toch een efkes een rustpauze wil en efkes stop met spelen. Waar je vroeger op zo een moment in een dorpje kwam om wat te rusten en te verkennen voordat je weer aan een reeks battles begint

|Kiara|

Legacy Member
Bedankt voor de tips jongens. Ik ga het deze avond of morgen nog eens proberen en zal het dan laten weten :)

Proto

Legacy Member
Nerathas zei:
Die "brigadier general" boss fight in chapter 10 heeft lighting met zowat 1 killer combo direct afgemaakt (was gebuffed). Lighting heeft nu ongeveer 16xx HP.
Nog maar 1 keer geprobeerd, maar dat was wel effe van uh...
Was zeer goed bezig en opeens dat :D
Het verhaal begint wel zeer goed te worden vind ik.

Heb ik ook enkele keren opnieuw moeten doen.
Maar slow werkt wel heel goed.
Iedereen buffen voor het gevecht met die aegisol dingen, tijdens het gevecht hem slowen. Vlak na zijn transformation had ik hem gestaggerd en enkele seconden later lag hij tegen de grond :D

blizzard

Legacy Member
Proto zei:
Heb ik ook enkele keren opnieuw moeten doen.
Maar slow werkt wel heel goed.
Iedereen buffen voor het gevecht met die aegisol dingen, tijdens het gevecht hem slowen. Vlak na zijn transformation had ik hem gestaggerd en enkele seconden later lag hij tegen de grond :D

Buffen + Sentinel gebruiken werkt wonderen. Had in het begin ook redelijk wat last ermee, maar uiteindelijk heb ik eerst iedereen gebuft, en daarna gewoon op delta attack overgeschakeld, en op combat clinic wanneer nodig. Ging redelijk simpel neer.

Analog

Legacy Member
Ik heb die Ronald Meeus van de review in de morgen via facebook gestuurt:
Worst.
Review.
Ever.

eigenlijk zou iedereen dit moeten doen,
die review was echt beneden alle peil.

Darius Craven

Legacy Member
Die review van FFXIII in De Morgen was echt een schande, zn andere reviews vallen best mee.

Goed, het is voor mij ook geen 90/100 waard maar toch zeker een sterke titel. Maar het feit dat hij het principe (j)RPG in't algemeen afbreekt? Sterk bezig...

blizzard

Legacy Member
Ik zou het spel nu toch zeker een 9/10 geven, zit nu in chapter 11 (25 uur ver) en uiteindelijk heeft het trage begin van het spel mij niet echt hard gestoord. En vanaf je in chapter 11 zit heb je terug redelijk wat vrijheid dus.

realgamer69

Legacy Member
prometheus03 zei:
De Morgen Games - Uitgespeeld: Final Fantasy XIII * (1079962)

goed dat ze geen comment section meer hebben,want deze review is een van de slechtste die ik sinds lang gelezen heb.
kritiek kan ik begrijpen, maar zo ongefundeerd en ff met drang age vergelijken is toch wel appels met peren vergelijken imo

ja amai wa ne review!! na 6u kunnen ze dus heel het spel beoordelen :oink: goe bezig! Als er een nieuwe ff uitkomt lees ik trouwens geen reviews aangezien het toch altijd de moeite is! En de Morgen is natuurlijk ook de gamekrant bij uitstek he :ironic:

el slettos

Legacy Member
een kleine 23 uren bezig, wel veel gegrind enzo, dus nog maar pas in chapter 9 :)

het begint leuker te worden ^^

Nerathas

Legacy Member
Eindelijk in chapter 11, en sommige beesten zijn wel zeer moeilijk in die grote open vlakte.

Snap echt het nut niet in van al die summons, alleen de party leader kan ze summonen? Speciaal iemand nemen voor zijn summon? :s

Vraagje over quest:
Voor de 2de quest (via die stenen) waar kan ik dat beest vinden? Het ziet er uit zoals een behamoth, maar ze bedoelen hopelijk niet zo'n king behemoth ?
Want die dingen 1 hitten al mijn chars zowat, en heb nergens echt veel mooite meegehad in de game tot ik die tegenkwam :D

Daedie

Legacy Member
Nerathas zei:
Vraagje over quest:
Voor de 2de quest (via die stenen) waar kan ik dat beest vinden? Het ziet er uit zoals een behamoth, maar ze bedoelen hopelijk niet zo'n king behemoth ?
Want die dingen 1 hitten al mijn chars zowat, en heb nergens echt veel mooite meegehad in de game tot ik die tegenkwam :D


Gewoon maximaal uitzoomen als ge uw map open hebt staan, dan ziet ge de target altijd ergens op uw map (of eventueel welke exit ge moet nemen om richting mark te gaan).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan