Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Li1quid

Legacy Member
|Kiara| zei:
Ik zit daar ook en heb het zonet even opgegeven want de frustratie was enorm aan het groeien. Heb daar al even zitten grinden, maar Vanille blijft om de een of andere reden zo tergend traag. Ze moet zo goed als constant op Med blijven, dus ik krijg die stagger niet omhoog.

Als iemand tips heeft... erg welkom!

Lol ik doe die baas juist een second geleden die was wel zeer gemakkelijk hoor:p
Geen enkel probleem gewoon eerst synergist en saboteur en daarna alle 2 magie en dan als je healt wat laag komt ff naar medic.

MisterX334

Legacy Member
Of geef de doctors code accessoiry aan Sazh zodat zijn potion 300 hp bijgeven dan moet je niet ineens naar medic switchen :D

el slettos

Legacy Member
Een kleine 19 uren gespeeld
Aan de laatste major encounter van chapter 7 momenteel, kwerd meteen gekilld door die boss :( Kheb nog wat miserie met die sentinel speelstijl eigenlijk..

in chapter 8 dan wat gaan grinden ^^

IkoN

Legacy Member
Hoor ier altijd maar zet uw battlespeed op slow , kvraag me eigenlijk af waarom da ge da zou doen aangezien da toch de spelervarng naar omlaag haalt

Xploziv

Legacy Member
TCF-Trip zei:
4 maart bericht gekregen dat het verzonden is. (Play.com) Vandaag 15 maart nog steeds niets ontvangen :/ Nu begint het wel lang te duren...
is hier al een paar keer gezegd geweest BESTEL NIET MEER BIJ PLAY.COM!!!

veel mensen hebben hun les al geleerd met ME2
was bij velen meer dan een maand onderweg

bestel beter bij thehut.com
doe dat nu toch al een jaar en tot hier toe geen klachten
ben al wel ff aan't wachten op men copy van Halo ODST, is al een 2-tal weken onderweg

MattRahl

Legacy Member
|Kiara| zei:
Ik zit daar ook en heb het zonet even opgegeven want de frustratie was enorm aan het groeien. Heb daar al even zitten grinden, maar Vanille blijft om de een of andere reden zo tergend traag. Ze moet zo goed als constant op Med blijven, dus ik krijg die stagger niet omhoog.

Als iemand tips heeft... erg welkom!

Voor je met Sazh die cutscene start Aegisol gebruiken (is 1 van de type clouds)
Starten in Syn/Sab en vigilance casten op beide party members.
Dan afwisselend Rav/Rav en Rav/Med, zo was het best nog te doen.

iLLuSion_xGen

Legacy Member
Xploziv zei:
is hier al een paar keer gezegd geweest BESTEL NIET MEER BIJ PLAY.COM!!!

veel mensen hebben hun les al geleerd met ME2
was bij velen meer dan een maand onderweg

bestel beter bij thehut.com
doe dat nu toch al een jaar en tot hier toe geen klachten
ben al wel ff aan't wachten op men copy van Halo ODST, is al een 2-tal weken onderweg

Ik heb toch geen miserie bij play zenne, ik bestel wel sinds 2 weken bij Thehut omdat de prijs gewoon lager is, maar voor de rest vind ik play nog altijd goed

Logax

Legacy Member
MattRahl zei:
Voor je met Sazh die cutscene start Aegisol gebruiken (is 1 van de type clouds)
Starten in Syn/Sab en vigilance casten op beide party members.
Dan afwisselend Rav/Rav en Rav/Med, zo was het best nog te doen.

Vigilance en Haste. Zeker Haste niet vergeten.

Psy

Legacy Member
idd <3 haste
voorlopig hier nog steeds enkel Sazh die het kan casten & dankzij hem toch al enkele encounters kunnen beaten die ik eigenlijk nog niet zou kunnen verslaan :p

DaMasta

Legacy Member
Daedie zei:
Vraagske voor mensen die al aan chapter 11 of verder zijn geraakt:

Waar kunt ge een chocobo krijgen? :p

Krijgt ge van missions te doen. Ik geloof nummer 14 dat het was voor mij. Die is eerst nog niet actief vooraleer ge de vorige missions hebt gedaan.

Savatar

Legacy Member
Xploziv zei:
is hier al een paar keer gezegd geweest BESTEL NIET MEER BIJ PLAY.COM!!!

veel mensen hebben hun les al geleerd met ME2
was bij velen meer dan een maand onderweg

bestel beter bij thehut.com
doe dat nu toch al een jaar en tot hier toe geen klachten
ben al wel ff aan't wachten op men copy van Halo ODST, is al een 2-tal weken onderweg

Heb nooit problemen gekend bij Play.com. Bayonetta dat 3 maart is verstuurd, ligt hier al een week.. Dus vind het vreemd dat FF nog niet is aangekomen.
Nuja als ik het deze week nog niet heb, ga ik wel eens mailen. En préorders ga ik daar wel niet meer plaatsen :) Gelukkig heb ik BlazBlue en GOW3 bij TheHut besteld.

Furon

Legacy Member
prometheus03 zei:
De Morgen Games - Uitgespeeld: Final Fantasy XIII * (1079962)

goed dat ze geen comment section meer hebben,want deze review is een van de slechtste die ik sinds lang gelezen heb.
kritiek kan ik begrijpen, maar zo ongefundeerd en ff met drang age vergelijken is toch wel appels met peren vergelijken imo

Collega-journalisten melden dat de game na vijftien uur (!) spelen ineens wél goed wordt, maar ondergetekende waren ze al reddeloos kwijt na een zestal uur Final Fantasy XIII. Het leven is te kort. (Ronald Meeus)

Wa ne tool, efkes z'n mening geven na ocharme 6 uurkes FF. :rofl:

Anyway (eind chapter 9):
Iemand enige tips voor Barthandalus? Voornamelijk phase 2 dan. Zelfs met alle buffs op vind ik maar geen manier om Destructo te overleven. Heb ergens gelezen dat je tijdens zijn charge van Destruco COM - RAV - RAV moet gaan en hem zo snel mogelijk moet staggeren, maar niks lijkt te werken.

bulldog567

Legacy Member
Furon zei:
Wa ne tool, efkes z'n mening geven na ocharme 6 uurkes FF. :rofl:

Anyway (eind chapter 9):
Iemand enige tips voor Barthandalus? Voornamelijk phase 2 dan. Zelfs met alle buffs op vind ik maar geen manier om Destructo te overleven. Heb ergens gelezen dat je tijdens zijn charge van Destruco COM - RAV - RAV moet gaan en hem zo snel mogelijk moet staggeren, maar niks lijkt te werken.
Ik had gewoon alle defensive buffs op en bleef volop aanvallen. Meestal had ik dan 2x het ouch/oumph geluid wat de damage zeer verminderde :P.

'Sai

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
jammer
het grinden vond ik vroeger wel oke
vond het leuk om echt character progressie te zien hoe ik telkens dezelfde vijanden makkelijker en makkelijker inmaakte om zo een enorme boss te lijf te gaan
zoals in FFX op het airship bij de aanval op da huwelijk daar, naam van die stad ontglipt mij
bevelle :)

heheheh

Legacy Member
prometheus03 zei:
De Morgen Games - Uitgespeeld: Final Fantasy XIII * (1079962)

goed dat ze geen comment section meer hebben,want deze review is een van de slechtste die ik sinds lang gelezen heb.
kritiek kan ik begrijpen, maar zo ongefundeerd en ff met drang age vergelijken is toch wel appels met peren vergelijken imo

Dus rent u recht op een tegenstander af, klaar om hem in tripjes te hakken, en wordt het speeltempo van de explorerende sequenties bruut onderbroken om over te gaan naar een uit menukeuzes opgebouwd vechtsysteem. In tegenstelling tot modernere roleplayinggames, waarin er moet worden gehakt of geschoten, kiest u hier dus uw aanval uit een lijstje, ook als het om een gewone lijf-aan-lijfactie gaat. Tien jaar geleden werkte dat misschien nog als gameplaymechaniek, anno 2010 getuigt het vooral van een verlammende saaiheid.

Review slaagt idd op niet veel. Ze zijn aan het klagen dat het turn based is, en ze hadden liever een hack 'n slash game ... belachelijk.
Iedereen zijn smaak, maar je moet de uwe niet opdringen.

Nerathas

Legacy Member
Furon zei:
Wa ne tool, efkes z'n mening geven na ocharme 6 uurkes FF. :rofl:

Anyway (eind chapter 9):
Iemand enige tips voor Barthandalus? Voornamelijk phase 2 dan. Zelfs met alle buffs op vind ik maar geen manier om Destructo te overleven. Heb ergens gelezen dat je tijdens zijn charge van Destruco COM - RAV - RAV moet gaan en hem zo snel mogelijk moet staggeren, maar niks lijkt te werken.

Ik had lighting/vanille/sash als team. Sash bleef continue buffen (syngerist). En regelmatig healen, en als je kan 3x ravager om vulg te staggeren. De 3de keer dak ik hem probeerde ging hij zeer vlot neer.

MattRahl

Legacy Member
Logax zei:
Vigilance en Haste. Zeker Haste niet vergeten.

Daarvoor dient de Aegisol ;)
Heb je ineens Bravery/Faith/Haste op al je party members en je spaart er een boel tijd mee uit, wat hier wel erg nuttig is hehe :p

Logax

Legacy Member
Furon zei:
Wa ne tool, efkes z'n mening geven na ocharme 6 uurkes FF. :rofl:

Anyway (eind chapter 9):
Iemand enige tips voor Barthandalus? Voornamelijk phase 2 dan. Zelfs met alle buffs op vind ik maar geen manier om Destructo te overleven. Heb ergens gelezen dat je tijdens zijn charge van Destruco COM - RAV - RAV moet gaan en hem zo snel mogelijk moet staggeren, maar niks lijkt te werken.

Spoiler=Chapter 9
Ik speel met Lightning (main)/Fang/Hope:

Vanaf dat hem Destrudo cast switch ik naar Hero's Charge (Med-Sab-Syn) en heal ik manueel iedereen met Lightning terwijl Hope iedereen buffed en Fang slow cast op Barthandelus, als dat in orde is switch ik naar Solidarity voordat Destrudo hit. Na de hit switch ik direct naar Diversity en als iedereen iets of wat genoeg leven heeft switch ik tss Relentless Assault en Diversity waar nodig. Duurt wel iets langer dan... Had hem op 20m ongeveer neer :p

Btw Lightning = :love:

Fang is ook niet mis eigenlijk... :drool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan