Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dark_ParaSite

Legacy Member
15u en iets bezig en k'zit in deeltje 4 van chapter 5. Speel ik traag, no clue :)

Ma het begint wel leuk te worden qua ability's enz

Over het upgrade systeem van de wapens en accesoires heb ik echter een vraagje. Vind ge items die u wapen of accesoire verder upgraden als ge een sterretje er achter hebt staan? want deze kunt ge nie verder upgraden. Of moet ge die ontmantelen om vervolgens een sterker onderdeel te krijgen?

Ik vermoed dat het wel speciale items zullen zijn, zal nog wel nie ver genoeg zitten...

Daedie

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Over het upgrade systeem van de wapens en accesoires heb ik echter een vraagje. Vind ge items die u wapen of accesoire verder upgraden als ge een sterretje er achter hebt staan?

Ja. Dat is een tier upgrade en dat kost meestal een (semi-)zeldzame material.

Nerathas

Legacy Member
Daedie zei:
Gewoon maximaal uitzoomen als ge uw map open hebt staan, dan ziet ge de target altijd ergens op uw map (of eventueel welke exit ge moet nemen om richting mark te gaan).

Hoe zoom je op de map trouwens? Wist niet dat het kon :p

Web Wiper

Legacy Member
Voor wat het waard is : ook in P-Magazine een heel ontgoochelende review :unsure:

Nerathas

Legacy Member
Web Wiper zei:
Voor wat het waard is : ook in P-Magazine een heel ontgoochelende review :unsure:

Bestaat dat magazine ook nog?
Die review telt ook niet mee, zoals van de morgen :p

Dark_ParaSite

Legacy Member
Daedie zei:
Ja. Dat is een tier upgrade en dat kost meestal een (semi-)zeldzame material.

En wanneer krijgt ge zo'n tier upgrade? Zit in chapter 5, ben volgens mij toch nog zo niks tegen gekomen. Tenzij ik da perongeluk gebruikt heb om een gewoon wapen up te graden?

Xervius

Legacy Member
Weet er iemand eigelijk wanneer FFXIII-Versus uitkomt? Normaal gezien moest deze toch tegelijkertijd met FFXIII uitkomen?

Omabroodje

Legacy Member
Vandaag gekocht omdat ik gewoon te thrilled was. Al een uur of 2 opgezet en ik vind het fantastisch! Ik heb er geen problemen mee dat het zo lineair is. Net het Paradigm systeem kunnen testen voordat mijn ouders de tv innamen. I like ;) En Vanille is leuk maar soms een ambetant accentje

Psy

Legacy Member
ge leert vanille wel meer apprecieren naar het einde toe imo, tis enkel in't begin nogal ne shock :p

Nariwari

Legacy Member
Ook net gekocht, uurtje bezig. Grafisch ongelooflijk mooi, stemmen zijn vreselijk totnutoe. Staan die stemmen bij jullie ook trouwens te luid tov de andere sfx? Staat hier op Dolby Digital, maar blijkbaar is er nergens een optie om de voices/sfx/muziek volumes te regelen?

Xitra

Legacy Member
Mayiko zei:
ik begrijp niet wat iedereen tegen die stemmen heeft.
ik vind die totaaaaaaaal niet erg, op geen enkel vlak ... nu zal wel aan mij liggen zeker?

Inderdaad, het gaat om wat ge zelf van de game vindt? I love it geen twijfel daar aan! :applause:

Nerathas

Legacy Member
Mayiko zei:
ik begrijp niet wat iedereen tegen die stemmen heeft.
ik vind die totaaaaaaaal niet erg, op geen enkel vlak ... nu zal wel aan mij liggen zeker?

Valt allemaal zeer goed mee, snap dat ook niet.

Maar die soundtrack van die Lewies is gewoon verschrikkelijk...
Wat een verkrachting is me dat.

prometheus03

Legacy Member
persoonlijk vind ik de stemmen over t algemeen zelf heel goed eigenlijk :)
de muziek wissel vallig, ergens vind ik die japase melopop zelfs goed
de gitaar riff en mond harmonica stukken vind ik zelfs zeer goed

maar natuurlijk niet zo episch zoals nabuo uematsu zijn muziek

aGeaL

Legacy Member
bwah,kan nu leven met die stemmen, maar ergerde me toch ook dood aan die vanille in begin, had precies vier verschillende accenten,

The Phazonhunter

Legacy Member
Dark Endless zei:
bwah,kan nu leven met die stemmen, maar ergerde me toch ook dood aan die vanille in begin, had precies vier verschillende accenten,

T leek meer op verschillen org*smes precies. voor de rest vind ik de stemmen best goed hoor:)

djFexx

Legacy Member
Ok, ik ben in zwaar beraad om mij deze FF aan te schaffen. Ik speel de reeks al sinds FF7 (i know..), en afgaande op de vele comments ed stel ik mij de volgende vragen:

-komt er een punt waar je terug kan free roamen op de worldmap?
-is het mogelijk om terug in stadjes rond te lopen, dingen te verkennen, te praten met jan en alleman, etc..
-hoelang duurt het lineaire gedeelte nu eigl?

Dankuwel voor jullie uitgebreide antwoorden :p

chellesan

Legacy Member
Dark Endless zei:
bwah,kan nu leven met die stemmen, maar ergerde me toch ook dood aan die vanille in begin, had precies vier verschillende accenten,

ik vind vanille juist erg geslaagd

Daedie

Legacy Member
djFexx zei:
Ok, ik ben in zwaar beraad om mij deze FF aan te schaffen. Ik speel de reeks al sinds FF7 (i know..), en afgaande op de vele comments ed stel ik mij de volgende vragen:

-komt er een punt waar je terug kan free roamen op de worldmap?
-is het mogelijk om terug in stadjes rond te lopen, dingen te verkennen, te praten met jan en alleman, etc..
-hoelang duurt het lineaire gedeelte nu eigl?

Dankuwel voor jullie uitgebreide antwoorden :p

- Nee
- Niet echt
(is allemaal al meermaals herhaald hier in dees topic en in reviews trouwens)
- 20 - 25u (kan langer als ge het erg traag doet)

Het non-lineaire gedeelte kunt ge wel een beetje als wordmap-achtig beschouwen. het is ook een open vlakte die acces biedt tot verschillende gebieden en mogelijkheden. Een echte worldmap is het echter niet, maar imo wel interessant.

Arumat

Legacy Member
Ik had dus totaal geen probleem met het lineaire gedeelte. Ik vond de eerste 25 uur zelfs de beste. Op die manier kon het verhaal goed verteld worden en daardoor wou ik steeds verder spelen. Het is pas vanaf ik wat vrijheid kreeg dat ik minder begon te spelen.

De voice-overs zijn ook heel goed. Normaal haat ik engelse dubs maar bij de meest commerciële jrpg's steken ze er echt moeite in (FFXII, FFXIII, Kingdom Hearts 2) dus ik mis het japans niet echt. Alleen de theme song kon me niet bekoren, die kon veel beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan