Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nerathas

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Het enige wat me ietwat stoort is dat ookal speelt ge nie met de charackters hun cp ook wordt bijgeteld net zoals bij de ventjes waar ge op die moment mee rondloopt.

bvb als ge enkel met vanille en sazh rondloopt en daarna met met lighting en hope ge onmiddelijk de verdiende cp van bij vanille en sazh kunt aanvullen bij light en hope.

Vind dit persoonlijk heel onlogisch :)

Dat is toch net goed?

En ik speel altijd met hetzelfde team (tenzij een bepaalde boss encounter andere tactics vergt), geen zin om telkens om te wisselen gewoon om de andere te lvl'en.

¦¦ $óñï¢ ¦¦ zei:
heeft er nog iemand last van sommige zinnen die niet uitgesproken worden? ik heb het nu al een keer of 5 voorgehad :s

Nope.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Nerathas zei:
Dat is toch net goed?

En ik speel altijd met hetzelfde team (tenzij een bepaalde boss encounter andere tactics vergt), geen zin om telkens om te wisselen gewoon om de andere te lvl'en.

Ge begrijpt me verkeerd. Het niet omdat ze gewoon niet in men party zitten. Ma echt da ze volledig afgescheiden zijn van elkaar... en toch de cp die blijft optellen :)

Nuja het is enkel een gevoelsmatige kwestie natuurlijk :)

Dawg (oi22)

Legacy Member
Net boss verslaan in chapter 7.

Tot nu toe nog geen enkele keer een 'moeilijke' boss fight gehad. Ik denk wel dat er verandering zal in komen naarmate ik verder geraak ;)

Misterblort

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Het enige wat me ietwat stoort is dat ookal speelt ge nie met de charackters hun cp ook wordt bijgeteld net zoals bij de ventjes waar ge op die moment mee rondloopt.

bvb als ge enkel met vanille en sazh rondloopt en daarna met met lighting en hope ge onmiddelijk de verdiende cp van bij vanille en sazh kunt aanvullen bij light en hope.

Vind dit persoonlijk heel onlogisch :)

er is nen trophy waarvoor ge al u mannekes gemaxxed moet hebben in elke class, da zal mss wel een reden zijn, aangezien ge anders fokking lang bezig zijt met u ventjes te lvlen

Dark_ParaSite

Legacy Member
Heb trouwens in het boekje zien staan dat ge thema's kunt unlocken door bepaalde trophy's vrij te spelen? Zal wel de platinium trophy zijn zeker?

Jenzel

Legacy Member
Ik snap het systeem van upgraden niet volledig...
Kan ik gewoon al mijn items omzetten naar exp? Of is dit niet aan te raden en is het beter ze gewoon te verkopen?

Daedie

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Heb trouwens in het boekje zien staan dat ge thema's kunt unlocken door bepaalde trophy's vrij te spelen? Zal wel de platinium trophy zijn zeker?

Nee, kheb er zelf nu 2 unlocked ma kweet niet meer hoe (twas gewoon een trophy). Kweet wel dat ge lightning haar theme kunt unlocken door de eindbaas te 5-starren.

Cycloon

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Net boss verslaan in chapter 7.

Tot nu toe nog geen enkele keer een 'moeilijke' boss fight gehad. Ik denk wel dat er verandering zal in komen naarmate ik verder geraak ;)

Vanaf 8 wordt het beduidend moeilijker ;)

Analog

Legacy Member
Reactie van Ronald van De Morgen via Facebook

Ronald Meeus March 17 at 3:38pm Report
Allez, de fanboys zijn weer op hun tenen getrapt. Ik speel een game door tot het bittere eind als het min of meer blijft boeien, en heb 120 uur 'Fallout 3' op de teller. Maar De Morgen is een krant die vooral wordt gelezen door mensen met erg weinig vrije tijd, en die hebben geen zin om zich eerst door twintig uur strontvervelende gameplay te wurmen om zich daarna pas te amuseren. Dus ja, als je zes uur lang hebt zitten spelen zonder je een minuut te hebben vermaakt, is het misschien tijd om ermee op te houden. Life's too short.

Nerathas

Legacy Member
Analog zei:
Reactie van Ronald van De Morgen via Facebook

Ronald Meeus March 17 at 3:38pm Report
Allez, de fanboys zijn weer op hun tenen getrapt. Ik speel een game door tot het bittere eind als het min of meer blijft boeien, en heb 120 uur 'Fallout 3' op de teller. Maar De Morgen is een krant die vooral wordt gelezen door mensen met erg weinig vrije tijd, en die hebben geen zin om zich eerst door twintig uur strontvervelende gameplay te wurmen om zich daarna pas te amuseren. Dus ja, als je zes uur lang hebt zitten spelen zonder je een minuut te hebben vermaakt, is het misschien tijd om ermee op te houden. Life's too short.

Goh ja , ergens kan ik zijn reactie wel begrijpen.
De eerste uren zijn doodsaai imo, en had ook eerst het gevoel dat ik een miskoop had gedaan. Gelukkig veranderde dat toen ik vorderde in het spel (maar dat duurde wel iets te lang naar mijn mening).

Maar FF games zijn eenmaal zeer lange games, dus moet je niet echt aan beginnen als je maar een paar uurtjes wilt spelen.
Maar de eerste uren trekken op niks, geef hem volledig gelijk daar.
Maar een +- 60h game kan je helemaal niet raten in amper een 1/10 van zijn grote.

blizzard

Legacy Member
6 uur zonder zich vermaakt te hebben? Die mens WOU precies da spel niet leuk vinden :s

Vond die echt niet zo erg, ze waren soms een beetje saai, maar paste nog wel bij het verhaal nzo.

spikie

Legacy Member
Nerathas zei:
Goh ja , ergens kan ik zijn reactie wel begrijpen.
De eerste uren zijn doodsaai imo, en had ook eerst het gevoel dat ik een miskoop had gedaan. Gelukkig veranderde dat toen ik vorderde in het spel (maar dat duurde wel iets te lang naar mijn mening).

Maar FF games zijn eenmaal zeer lange games, dus moet je niet echt aan beginnen als je maar een paar uurtjes wilt spelen.
Maar de eerste uren trekken op niks, geef hem volledig gelijk daar.

noemt is 1 FF die ni traag begint...
de woorden voor die kerel zijn te lelijk om opt internet te zetten :)

Nerathas

Legacy Member
spikie zei:
noemt is 1 FF die ni traag begint...
de woorden voor die kerel zijn te lelijk om opt internet te zetten :)

Dat wel ;) maar traag != saai.
Persoonlijk had ik echt wel een slecht gevoel bij de eerste uren van FFXIII, maar verder is de game echt wel goe.

Furon

Legacy Member
Hij maakt nu eenmaal een enorme, enorme fout op objectief vlak door het spel te beoordelen na een schamele 6 uren (die inderdaad saai en gelimiteerd zijn qua gameplay).

SHFT

Legacy Member
Er is een trophy dat ge 100x libra moet gebruike ma moet ge 100x op verschillende soorten mobs of gewoon 100x int algemeen zonder dat het iets uitmaakt dat ge het al op een mob hebt gedaan?

Xploziv

Legacy Member
spikie zei:
noemt is 1 FF die ni traag begint...
de woorden voor die kerel zijn te lelijk om opt internet te zetten :)
FFVII :p
die game begint al direct met een terroristenaanslag
game is van begin tot einde top

Daedie

Legacy Member
Xploziv zei:
FFVII :p
die game begint al direct met een terroristenaanslag
game is van begin tot einde top

FFXIII begint ook min of meer met een terroristenaanslag ;).

Met "traag op gang komen" wordt hier vooral de combat bedoelt neem ik aan. En dat was in FFVII toch ook wel zo, al moet ik toegeven dat het in FFXIII nog allemaal een graad trager is.

ULTRAnumb

Legacy Member
kga FFXII nog es lene van ne maat en da es uitspelen
spel is echt veel makkelijker en ge word ook gelimiteerd met uw middelen aangezien uw crystarium pas uitbreid na bepaalde bosses
swel klote want zo gaat ge nen boss ook nooit enorm kunnen overpoweren
en die lineariteit is echt een pest
wrs gwn door die 360 port
moest er vrijheid zijn in de omgevingen zouden die nog meer disk moeten verwisselen

Psy

Legacy Member
man wat een game :)
ongeveer 50uur erop zitten nu & aan chapter 12 (ware er 13 of 12?).

die fight vs Barthelandus op't einde van chapter 11 was super, echt eens een dik uitdagende fight, bij m'n eerste battleteam duurde het zelf zolang dat ik Doom debuff kreeg lol, maar dan met een andere battleteam is't me nog goed gelukt, al bleef het toch uitdagend om er te geraken ^^. Ook die CGI scene die erop volgt enzo met al hun Eidolons was bloody zalig :)


SHFT zei:
Er is een trophy dat ge 100x libra moet gebruike ma moet ge 100x op verschillende soorten mobs of gewoon 100x int algemeen zonder dat het iets uitmaakt dat ge het al op een mob hebt gedaan?

geen idee, maar zolang ge het op nieuwe mobs doet (speelt zowiezo in uw voordeel aangezien autobattle inspeelt op de weaknesses van de mobs) krijgt ge die vrij vlug. in chapter 8 of zo had ik die trophy al.

starspike

Legacy Member
Analog zei:
Reactie van Ronald van De Morgen via Facebook

Ronald Meeus March 17 at 3:38pm Report
Allez, de fanboys zijn weer op hun tenen getrapt. Ik speel een game door tot het bittere eind als het min of meer blijft boeien, en heb 120 uur 'Fallout 3' op de teller. Maar De Morgen is een krant die vooral wordt gelezen door mensen met erg weinig vrije tijd, en die hebben geen zin om zich eerst door twintig uur strontvervelende gameplay te wurmen om zich daarna pas te amuseren. Dus ja, als je zes uur lang hebt zitten spelen zonder je een minuut te hebben vermaakt, is het misschien tijd om ermee op te houden. Life's too short.

Waar reageert hij? Ik zou hier ook wel eens op willen ingaan.
Ik kan eigenlijk veel van zijn punten volgen, maar ik vind het verkeerd verwoord. Dat een persoon die niet veel tijd kan of wil geven aan games niet aan FF moet beginnen (of eender welke andere quality RPG) is een feit. Maar het is niet eerlijk als je een dergelijk spel gaat reviewen naar dat feit...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan