Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

prometheus03

Legacy Member
weapon upgrade vraagje:

zijn er items die er voor zorgen dat u wapens en uitrusting zo extra powers krijgen?
bv +20% magic
of kan je dat misschien pas verkrijgen eenmaal je wapen al tot een sterretje geleveld is en je hett het daarna omzet?

V1nce

Legacy Member
duck zei:
goe edde gij da gedaan zo rap ? :s , ik zit aan 74 uur nu en moet nog 5 side missies doen, nog alle ultimate wapens farmen en nog 5 mil cp nodig om alles te maxen ? :eek:

En je hebt de game amper 2 dagen geleden uitgespeeld, sorry maar ge zijt ier aant bluffen uit uwe nek :p

Waarom zou ik kben geen 16 jaar ze
En ik heb niet alle ultieme wapens gaan halen , gewoon de 3 voor men party.
Ik ben geen trophy whore ,heb ze ook belange nie allemaal en wil da ook nie , kwil gewoon alles gezien hebbe van het spel, vandaar
En gewoon alles gerushed der is ook een mission 63 trick waardoor ge bijna 100% droprate krijgt van adamantoise.
En zo snel als ik kon ben ik grow egg gaan hale zoda ik cp x2 had.

Veel death spel gebruiken is ne goeie tip voor missie monstens aan te kunne die ge normaal nog nie aankunt
Als ze nie resistant zijn natuurlijk zo ben ik heel snel cp x2 gaan halen dacht ik

En ik had het 12 maart uigespeeld ,toen op 42 uur alleen moest ik daar nog de eindbaas molle, ik ben toen eerst men ultieme wapens en de meeste sidemissions gaan doen.
https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/final-fantasy-xiii.624094
De eindbaas heb ik 2 dage gelede ofzo dan gaan verslaan same met nog een paar sidemissions die overbleve.
Nu moet ik ook nog missie 64 doen ma gow is der nu effe tussegekome en das toch max een kwestie van een half uur dus veel gaat da nie aan menne tijd doen.

UnFinished

Legacy Member
prometheus03 zei:
weapon upgrade vraagje:

zijn er items die er voor zorgen dat u wapens en uitrusting zo extra powers krijgen?
bv +20% magic
of kan je dat misschien pas verkrijgen eenmaal je wapen al tot een sterretje geleveld is en je hett het daarna omzet?

Nee, ni direct. Er zijn wel combinaties van wapens en uitrusting die u unieke buffs geven. Ge moet maar eens experimenteren met verschillende soorten accessoires en wapens bij elkaar te zetten. (is een speciaal icoontje voor zodat ge ziet dat het een extra buff geeft)

Die info hebben ze ni gegeven in de tutorials, heb ik nog moeten zoeken in de datalogs :s

duck

Legacy Member
V1nce zei:
Waarom zou ik kben geen 16 jaar ze
En ik heb niet alle ultieme wapens gaan halen , gewoon de 3 voor men party.
Ik ben geen trophy whore ,heb ze ook belange nie allemaal en wil da ook nie , kwil gewoon alles gezien hebbe van het spel, vandaar
En gewoon alles gerushed der is ook een mission 63 trick waardoor ge bijna 100% droprate krijgt van adamantoise.
En zo snel als ik kon ben ik grow egg gaan hale zoda ik cp x2 had.

Veel death spel gebruiken is ne goeie tip voor missie monstens aan te kunne die ge normaal nog nie aankunt
Als ze nie resistant zijn natuurlijk zo ben ik heel snel cp x2 gaan halen dacht ik

En ik had het 12 maart uigespeeld ,toen op 42 uur alleen moest ik daar nog de eindbaas molle, ik ben toen eerst men ultieme wapens en de meeste sidemissions gaan doen.
https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/final-fantasy-xiii.624094
De eindbaas heb ik 2 dage gelede ofzo dan gaan verslaan same met nog een paar sidemissions die overbleve.
Nu moet ik ook nog missie 64 doen ma gow is der nu effe tussegekome en das toch max een kwestie van een half uur dus veel gaat da nie aan menne tijd doen.

Ben die trick ook aant proberen maar lukt nie voor mij :( in 2 uur farmen 1 trap en 1 plat ingot :s

Rider

Legacy Member
Ok jongens den "truck met de doaf" om rap een extra sterreke te verdienen en een beetje rapper uw fights te enden :

Zet rav-rav(-rav) als uw eerste (standaard) paradigm.
Start combat: indien ge pre emptive hebt: uw atb balk is vol: gewoon full rav blijven, attacken & dan switchen nr Rav-rav-com om uw stagger bar niet te hard te laten droppen. 1x wacken met de commander is genoeg om dit te bewerkstelligen.
Indien ge echter GEEN pre emptive kunt krijgen: GE begint combat met een lege ATB bar... Switch direct naar rav-rav-com van zodra ge kunt -> uw atb bar is direct volledig vol en ge kunt sneller attacken dan zonder die switch.

Heb al gemerkt dat ge om de pakweg 2 beurten zo een "gratis" paradigm switch kunt doen, waarbij uw atb bar gewoon direct volledig vol is net na die switch.

Cycloon

Legacy Member
Mayiko zei:
zalig, iedereen problemen met
odin
blijkbaar maar ik heb hem in 1 keer gedaan hope is wel 1 keer neergegaan maar uiteindelijk was die a piece of cake.
teveel mensen spelen op autobattle als je het mij vraagt

Ik heb die ook gewoon met autobattle verslaan, nothing bad about it.

MattRahl

Legacy Member
Cycloon zei:
Ik heb die ook gewoon met autobattle verslaan, nothing bad about it.

Same here, gewoon Rav/rav en med/med gebruiken was al genoeg om hem te verslaan :D



spliffrider zei:
Ok jongens den "truck met de doaf" om rap een extra sterreke te verdienen en een beetje rapper uw fights te enden :

Zet rav-rav(-rav) als uw eerste (standaard) paradigm.
Start combat: indien ge pre emptive hebt: uw atb balk is vol: gewoon full rav blijven, attacken & dan switchen nr Rav-rav-com om uw stagger bar niet te hard te laten droppen. 1x wacken met de commander is genoeg om dit te bewerkstelligen.
Indien ge echter GEEN pre emptive kunt krijgen: GE begint combat met een lege ATB bar... Switch direct naar rav-rav-com van zodra ge kunt -> uw atb bar is direct volledig vol en ge kunt sneller attacken dan zonder die switch.

Heb al gemerkt dat ge om de pakweg 2 beurten zo een "gratis" paradigm switch kunt doen, waarbij uw atb bar gewoon direct volledig vol is net na die switch.

Idd, ook al gemerkt, daarom vind ik het bizar dat er hier mensen zijn die bij hoog en bij laag zweren altijd op tijd te zijn met hun abilities te kiezen, zonder auto-battle. Op die momenten MOET je gewoon auto-battle nemen als je op tijd wil zijn.

Daedie

Legacy Member
MattRahl zei:
Same here, gewoon Rav/rav en med/med gebruiken was al genoeg om hem te verslaan :D





Idd, ook al gemerkt, daarom vind ik het bizar dat er hier mensen zijn die bij hoog en bij laag zweren altijd op tijd te zijn met hun abilities te kiezen, zonder auto-battle. Op die momenten MOET je gewoon auto-battle nemen als je op tijd wil zijn.

ge kunt repeat doen door naar rechts te drukken als ge met uw cursor op abilities staat. Dan gaat ge gewoon uw vorige sequence herhalen. Zo kunt ge vaak ook in die situaties toch snel genoeg zijn.

Als ge uw leader van role laat switchen gaat ge wel mss 1e keer autobattle moeten doen na zulk een switch. Maar das de enige situatie dat het echt moet (om efficient te blijven).

Cycloon

Legacy Member
Wel vervelend als je tegen veel vijanden vecht (6 ofzo) en je ziet dat ze samen zo allemaal gaan aanvallen. Je switched dan naar een combinatie met een sentinel waarna die sentinel 2-3 keer na mekaar provoke doet ipv op het einde ook steelguard ofzo. Dan gaat die natuurlijk keihard dood, idiote CPU :(

Nerathas

Legacy Member
Zit nu ergens in chapter 11 en heb toegang tot het R&D depot. Maar wat is het nut om die dingen te kopen, er zit daar een item in van 2 mil gil! Hoe moet je dat ooit kunnen kopen en wat doet zoiets?

Daedie

Legacy Member
Nerathas zei:
Zit nu ergens in chapter 11 en heb toegang tot het R&D depot. Maar wat is het nut om die dingen te kopen, er zit daar een item in van 2 mil gil! Hoe moet je dat ooit kunnen kopen en wat doet zoiets?

Die spullen dat ge daar kunt kopen zijn we beste upgrade items int spel. Die van 50k geeft het hoogst aantal xp/gil bijvoorbeeld.

Dat item van 2mil dient om tier 2 wapens te upgraden naar tier 3. Daar moet ge wel wat voor farmen maar dat is goed te doen als uw chars sterk genoeg zijn.

Nerathas

Legacy Member
Daedie zei:
Die spullen dat ge daar kunt kopen zijn we beste upgrade items int spel. Die van 50k geeft het hoogst aantal xp/gil bijvoorbeeld.

Dat item van 2mil dient om tier 2 wapens te upgraden naar tier 3. Daar moet ge wel wat voor farmen maar dat is goed te doen als uw chars sterk genoeg zijn.

Waar haal je eigenlijk goeie wapens? Alles dat ik al gevonden heb tot hiertoe verschilt amper van elkaar. Heb Vanille en Lighting's wapens nu beide op lvl 10.

Psy

Legacy Member
vraagske;

die armed adamantoises, kunt ge die ooit beaten? die gewone krijg ik vrij simpel neer maar die armed versies stampe u in 1 move neer -.-

hiscore

Legacy Member
Wat mij stoort -en ik ben blijkbaar niet de enige- is dat ik eigenlijk al 20u aan het wachten ben op iets dat mij een Final Fantasy-gevoel geeft. Dat het lineair is, tot daaraan toe, maar ik mis een beetje bezieling. Enkel de cutscenes met Lightning hebben voorlopig een (emotionele) meerwaarde. De rest is redelijk cheesy stuff.

Ik vrees ook dat het pas té laat interessant gaat worden in het spel en daar heb ik eerlijk gezegd geen 60 uur voor over. Ik snap eigenlijk ook niet dat als zoiets 5 jaar in productie zit, men dat niet ziet bij playtests.

Voorlopig dus alweer een illusie armer. Ik was er nochtans met goede moed aan begonnen.

Daedie

Legacy Member
Nerathas zei:
Waar haal je eigenlijk goeie wapens? Alles dat ik al gevonden heb tot hiertoe verschilt amper van elkaar. Heb Vanille en Lighting's wapens nu beide op lvl 10.

Alle wapens (buiten de meeste startwapens denk ik) zijn eigenlijk goed. Ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Der is hier in deze topic al ergens een site gepost waar alle wapens met hun effecten stonder vermeld.

Nerathas

Legacy Member
Daedie zei:
Alle wapens (buiten de meeste startwapens denk ik) zijn eigenlijk goed. Ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Der is hier in deze topic al ergens een site gepost waar alle wapens met hun effecten stonder vermeld.

Ja dat wel, maar thats it dan?
Gewoon met da wapen spelen tot je een ultime wapen krijgt of blijven upgraden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan