Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
Nerathas zei:
Ja dat wel, maar thats it dan?
Gewoon met da wapen spelen tot je een ultime wapen krijgt of blijven upgraden?

ja.

Alle wapens hebben wel andere effecten, maar daar komt het basically op neer.
elk wapen kan dus ge-upgrade worden naar "ultima"

Upgraden doe je met al die wacke drops die ge krijgt.
De delen van dieren geven weinig XP¨maar gerven u een multiplier bonus naarmate ge meer gebruikt op uw wapen / accesory.
De mechanische componenten geven veel meer XP per stuk maar laten die multiplier zakken.

M.a.w: "beesten" parts in uw wapen rammen tot ge 3x multiplier hebt; dan in ene keer een gigantische hoeveelheid mechanische parts erop.

Dark_ParaSite

Legacy Member
spliffrider zei:
ja.

Alle wapens hebben wel andere effecten, maar daar komt het basically op neer.
elk wapen kan dus ge-upgrade worden naar "ultima"

Upgraden doe je met al die wacke drops die ge krijgt.
De delen van dieren geven weinig XP¨maar gerven u een multiplier bonus naarmate ge meer gebruikt op uw wapen / accesory.
De mechanische componenten geven veel meer XP per stuk maar laten die multiplier zakken.

M.a.w: "beesten" parts in uw wapen rammen tot ge 3x multiplier hebt; dan in ene keer een gigantische hoeveelheid mechanische parts erop.

Ok bedankt voor de uitleg :) Dit stukje was me nog nie echt duidelijk :)

chapter 6 en k'heb percies al veel items verspilt door verschillende dingen wa op te levellen...

ULTRAnumb

Legacy Member
Mayiko zei:
zalig, iedereen problemen met
odin
blijkbaar maar ik heb hem in 1 keer gedaan hope is wel 1 keer neergegaan maar uiteindelijk was die a piece of cake.
teveel mensen spelen op autobattle als je het mij vraagt

in een keer hier

Dark_ParaSite

Legacy Member
Ben ik zo'n beetje de enige die gewone normale wapens mist? da upgraden vind ik dus echt nie aangenaam :(

Geef mij ma om de zoveel tijd een nieuw wapen met stats en ability's :)

crystarium vind ik wel aangenaam, hoewel ge iets meer keuze's zou moeten kunnen maken.

Sonic4liv3

Legacy Member
Heeft er nog iemand problemen met Fang? Ik zit nu in een party met Lighting Hope en Fang, en telkens als lighting 1 vijand aanvalt, valt Fang de andere aan. En als ik dan met lightning de vijand van Fang aanvalt, verwisseld zij weer... Dit vind ik toch heel raar :p

prometheus03

Legacy Member
ah goe om te weten, nog niet voor gehad, maar zit ook net daar. :)

die tip van rechts duwen voor repeat was ook zeer handig:p

Cycloon

Legacy Member
Net aan chapter 10 gestart. Boss van chapter 9 was wel behoorlijk zwaar tot ik besefte hoe ik het laatste deel moest aanpakken :(

Greenie

Legacy Member
lees de omschrijving van commander, ik vond het toch vrij logisch :)
en echt veel nut van meerdere commanders heb je ook niet

Daedie

Legacy Member
¦¦ $óñï¢ ¦¦ zei:
Ah, ja idd, das toch ook ni logisch da ge ni met 2 commander op 1 vijand kunt aanvallen :doh:

Eigenlijk is dat heel logisch als ge de rol van commander snapt.

Sonic4liv3

Legacy Member
Greenie zei:
lees de omschrijving van commander, ik vond het toch vrij logisch :)
en echt veel nut van meerdere commanders heb je ook niet


Daedie zei:
Eigenlijk is dat heel logisch als ge de rol van commander snapt.

Ik ga de rollen nog eens moeten bekijken, ik ben nog niet heel mee met alle rollen :)

duck

Legacy Member
Greenie zei:
lees de omschrijving van commander, ik vond het toch vrij logisch :)
en echt veel nut van meerdere commanders heb je ook niet

Euhm toch wel, rav, rav, rav combo om zo snel mogelijk te staggeren en dan zo hoog mogelijk dmg bonus en dan switchen naar com/com/rav en ge zult em zien zakken, com doet veel meer dmg op een staggered enemy dan de anderen. (natuurlijk als er meerdere mobs zijn geen com/com setup gebruiken, maar is handig voor op bosses)

The Phazonhunter

Legacy Member
spliffrider zei:
ja.

Alle wapens hebben wel andere effecten, maar daar komt het basically op neer.
elk wapen kan dus ge-upgrade worden naar "ultima"

Upgraden doe je met al die wacke drops die ge krijgt.
De delen van dieren geven weinig XP¨maar gerven u een multiplier bonus naarmate ge meer gebruikt op uw wapen / accesory.
De mechanische componenten geven veel meer XP per stuk maar laten die multiplier zakken.

M.a.w: "beesten" parts in uw wapen rammen tot ge 3x multiplier hebt; dan in ene keer een gigantische hoeveelheid mechanische parts erop.

Dankuwel, da moest beter zo in de tut komen:p

Weet er iemand wat er bij role level up gebeurt? Extra stats of gwn +1 in lvl?

Greenie

Legacy Member
duck zei:
Euhm toch wel, rav, rav, rav combo om zo snel mogelijk te staggeren en dan zo hoog mogelijk dmg bonus en dan switchen naar com/com/rav en ge zult em zien zakken, com doet veel meer dmg op een staggered enemy dan de anderen. (natuurlijk als er meerdere mobs zijn geen com/com setup gebruiken, maar is handig voor op bosses)

hangt toch eerder af of je atk of mag stat hoger is
Al zal een char wel meer dmg doen met commando als met ravanger als de stats gelijk staan. Maar aangezien je lightning's magic stats tot 2de hoogste kan krijgen samen met vanille ...

Daedie

Legacy Member
duck zei:
Euhm toch wel, rav, rav, rav combo om zo snel mogelijk te staggeren en dan zo hoog mogelijk dmg bonus en dan switchen naar com/com/rav en ge zult em zien zakken, com doet veel meer dmg op een staggered enemy dan de anderen. (natuurlijk als er meerdere mobs zijn geen com/com setup gebruiken, maar is handig voor op bosses)

rav, rav, rav werkt alleen op mobs met heel lage stagger resistance, dus pas daar maar mee op.

Greenie zei:
hangt toch eerder af of je atk of mag stat hoger is
Al zal een char wel meer dmg doen met commando als met ravanger als de stats gelijk staan. Maar aangezien je lightning's magic stats tot 2de hoogste kan krijgen samen met vanille ...

Hmm, dan had ik haar mss toch beter als ravager gebuild :o.

Nerathas

Legacy Member
Daedie zei:
rav, rav, rav werkt alleen op mobs met heel lage stagger resistance, dus pas daar maar mee op.

Doe die combo zowat altijd en zit al tamelijk ver in chapter 11.
Werkt allesinds toch zeer goed voor mij.
Maar zeer zeer weinig mobs die mijn stagger team aankunnen ;)

Heb eindelijk de laaste summon te pakken zodat iedereen 1 heeft nu :D
Hopelijk zijn er nog meer.

Maar hoe zit het met die Juggernauts? Die ownen me zowat in een paar sec.

Psy

Legacy Member
Nerathas zei:
Doe die combo zowat altijd en zit al tamelijk ver in chapter 11.
Werkt allesinds toch zeer goed voor mij.
Maar zeer zeer weinig mobs die mijn stagger team aankunnen ;)

Heb eindelijk de laaste summon te pakken zodat iedereen 1 heeft nu :D
Hopelijk zijn er nog meer.

Maar hoe zit het met die Juggernauts? Die ownen me zowat in een paar sec.

word later geen probleem, ge ziet er in de eerdere chapters een paar rondlopen ivm die c'ieth stones, maar op dat moment rapen die u idd vrij hard :p
kzit atm @ chapter 13 en die A-rank bosses van de stones rapen me ook nog steeds ongeloofelijk, hopen dat het met één of andere ability of zwaar hogere stats toch ook ietwat makkelijker word.

@ivm com/com, gebruik die combo ook vrij veel, meestal eerst haste buffen, dan sent/rav/rav & vanaf het stagger is comm/comm/rav of triple comm

iemand enig idee hoe dat trouwens zit met die 100.000 hit trophy? ik raak nie hoger dan 99.999 ? -.-

GOTY tbh! lang geleeje dak nog is zoveel uur in een console game heb gestoken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan