Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obs

Legacy Member
TCF-Trip zei:

Jammer dat je je game nog niet hebt ontvangen, ik heb er alle begrip voor aangezien ik zelf gisteren pas mijn copy heb ontvangen.

Het ironische aan de zaak is dat ik er nu toch nog niet aan ga beginnen want ik ben net goed op dreef met Final Fantasy IV (nog 1 groot luikje te gaan) en ik wil die eerst afwerken voor ik met de XIII begin :)

Psy

Legacy Member
memorexxx zei:
kben nu aan chapter 8, wat ik mij afvraag, gaat uw TP gaunge ooit hoger dan 5 worden? Een summon kost 3TP en dat balkske gaat toch nie volledig terug vol na elk gevecht. Wat dus betekend dat ge uwe eidolon maar om de X aantal gevechtjes kunt summonen...

En kan je eens je voorbij chapter 11 bent (het free roam stuk) ook nog terugkeren om die side missions te doen of moet je dan eerst de main story uitspelen?

zou strak lijken, bedoeling van eidolons is ook een beetje dat ge ze niet elk gevecht kunt summonen eh, maar hoe meer 5 star kills ge doet hoe vlugger die balk terug opvult, ook zijn er potions die uw tp weer volledig opvullen.

ge kunt idd later nog terugkeren maar das pas naar het einde toe. uitspelen hoeft niet, maar om bep. van die missies te doen zult ge zowiezo toch een veels groter crystalium moete hebben dan wat ge beschikbaar hebt tot ge het uitspeelt, pas dan word uw crystalium echt unlocked. (om te vermijden dat ge de storymode bosses zou kunnen overpoweren)

memorexxx

Legacy Member
Psy zei:
zou strak lijken, bedoeling van eidolons is ook een beetje dat ge ze niet elk gevecht kunt summonen eh, maar hoe meer 5 star kills ge doet hoe vlugger die balk terug opvult, ook zijn er potions die uw tp weer volledig opvullen.

ge kunt idd later nog terugkeren maar das pas naar het einde toe. uitspelen hoeft niet, maar om bep. van die missies te doen zult ge zowiezo toch een veels groter crystalium moete hebben dan wat ge beschikbaar hebt tot ge het uitspeelt, pas dan word uw crystalium echt unlocked. (om te vermijden dat ge de storymode bosses zou kunnen overpoweren)

ah boooeeee :p Kwou zwaar gaan grinden voor de final boss dak hem kan 5-starren dak dien trophy heb voor die XMB van lightning. Of kunt ge die erna nog eens doen dien boss?

DaMasta

Legacy Member
memorexxx zei:
ah boooeeee :p Kwou zwaar gaan grinden voor de final boss dak hem kan 5-starren dak dien trophy heb voor die XMB van lightning. Of kunt ge die erna nog eens doen dien boss?

Ge kunt die zoveel doen als ge wilt hoor

Cycloon zei:
Ik heb net het bericht gekregen dat ik nu mijn rollen kan masteren, maar mijn crystarium is nog niet ver genoeg uitgebreid, gebeurt dit bij de volgende boss of moet ik eerst die nieuwe rollen beginnen developpen voor ik verder kan bij hun originele?

Voor te masteren moet je alles available hebben in je crystarium. Dus final stage van uw crystarium. Je moet niet in nieuwe rollen investeren om verder te gaan bij je originele rol. Bosses verslaan breidt je crystarium uit. Je kan je CP opsparen als je wil voor je orginele rol maar ik zou aanraden om in verschillende rollen te investeren. Ik kreeg mijn trophy nadat ik de laatste crystarium sphere had gevuld in die bepaalde rol. En je crystarium moet niet volledig gevuld zijn trouwens, gewoon de laatste sphere activeren en je hebt de trophy, je kan stats of skills skippen.

Cycloon

Legacy Member
DaMasta zei:
Voor te masteren moet je alles available hebben in je crystarium. Dus final stage van uw crystarium. Je moet niet in nieuwe rollen investeren om verder te gaan bij je originele rol. Bosses verslaan breidt je crystarium uit. Je kan je CP opsparen als je wil voor je orginele rol maar ik zou aanraden om in verschillende rollen te investeren. Ik kreeg mijn trophy nadat ik de laatste crystarium sphere had gevuld in die bepaalde rol. En je crystarium moet niet volledig gevuld zijn trouwens, gewoon de laatste sphere activeren en je hebt de trophy, je kan stats of skills skippen.

Dan ga ik wat sparen denk ik tot ik ooit terug in de problemen kom :p

Dark_ParaSite

Legacy Member
Psy zei:
zou strak lijken, bedoeling van eidolons is ook een beetje dat ge ze niet elk gevecht kunt summonen eh, maar hoe meer 5 star kills ge doet hoe vlugger die balk terug opvult, ook zijn er potions die uw tp weer volledig opvullen.

ge kunt idd later nog terugkeren maar das pas naar het einde toe. uitspelen hoeft niet, maar om bep. van die missies te doen zult ge zowiezo toch een veels groter crystalium moete hebben dan wat ge beschikbaar hebt tot ge het uitspeelt, pas dan word uw crystalium echt unlocked. (om te vermijden dat ge de storymode bosses zou kunnen overpoweren)

Dus na de eindbaas kunt ge terug naar het free roaming gedeelte, met uw volledig crystarium?

Psy

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Dus na de eindbaas kunt ge terug naar het free roaming gedeelte, met uw volledig crystarium?

yep, crystarium unlocked & ge kunt hoger gaan (tot lev10 of zoiets dacht ik? geen idee)

Dark_ParaSite

Legacy Member
Psy zei:
yep, crystarium unlocked & ge kunt hoger gaan (tot lev10 of zoiets dacht ik? geen idee)

Da is wel aangenaam dan :)

Tis dus nie zo dat ge de game volledig uit hebt na de baas :)

Dark_ParaSite

Legacy Member
Mayiko zei:
dit is meestal noit zo bij final fantasy

Meestal stopt de game als de aftiteling over u scherm rolt hé. Blijkbaar kunt ge deze keer dan doorspelen :)

allé zou neem ik de commentaar hier toch op

Nerathas

Legacy Member
Odin XIII zei:
gah troubles troubles
zit rete vast bij cid raines, krijg diejen pee gewoon ni neer he. Kerel is OP

@Odin:
Had ook wel een paar poginen nodig om die neer te krijgen.
Normaal speel ik altijd met lighting(ravager/com), sash(rav/syn) en vanille (healer/saboteur/rav).
Maar voor deze boss fight heb ik sash vervangen door Fang (die lvl ik alleen als saboteur). En continue slow op hem doen. Toen ging het allemaal vlotter en was hij neer in 2 pogingen dacht ik.

Savatar

Legacy Member
Obs zei:
Jammer dat je je game nog niet hebt ontvangen, ik heb er alle begrip voor aangezien ik zelf gisteren pas mijn copy heb ontvangen.

Het ironische aan de zaak is dat ik er nu toch nog niet aan ga beginnen want ik ben net goed op dreef met Final Fantasy IV (nog 1 groot luikje te gaan) en ik wil die eerst afwerken voor ik met de XIII begin :)

Tja, niets aan te doen hé, ondertussen is GOW 3 wel al binnen, leve Thehut :)

FF IV (DS versie) vond ik fantastisch. Heb het zelfs 2x gespeeld om de optionele superboss
Proto Babil
neer te leggen!

@ tb-303.. kusje

Omabroodje

Legacy Member
murder inc zei:
zit daar altijd een betacode bij voor die nieuwe final fantasy MMORPG ?

Ja, maar ze zeggen er bij dat het geen automatische toegang is tot de beta, maar dat je je toevoegt aan de kandidaten.

The Phazonhunter

Legacy Member
Wat gebeurt er nu eigenlijk met een role level up? Verandert enkel je lvl of krijg je ook een statboost?

Dark_ParaSite

Legacy Member
Heb me al met 2 verschillende email adressen proberen te registreren op die member site die op het kaartje staat.

Nu heb bij beide pogingen nog steeds geen email terug gekregen met verdere registratie instructies...

Heel vervelend omdat ik me wel wil opgeven voor die beta dingen...

Heeft nog iemand dit voor gehad?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan