Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubentje

Legacy Member
Zit vast aan de final boss. :(

Ik dacht dat de overwinning binnen was, Orphan had nog maar 200.000 HP en daarna gebruikt hij doom :(

DreaDNoughT

Legacy Member
Die FB moet ook nogal nen rakker zijn . 2.300.00HP heb ik eens gelezen ??

Goldrusher

Legacy Member
Symbiot zei:
Iemand een idee?
Posterization, false contouring, color banding. Heeft vele benamingen en het effect hangt af van veel factoren, maar het is niet abnormaal. En hoe beter je tv, ie hoe hoger het contrast, hoe meer het kan opvallen. Tenzij er speciale filters aanwezig zijn.

Maar kiest de game automatisch 1080p of forceer je die resolutie ? Indien dat laatste, stel je PS3 eens in zoals het hoort - dwz alles aanvinken dat je tv ondersteunt.
En zorg ook dat brightness/contrast (van je tv) goed staan. En je PS3 op Limited HDMI, tenzij je op een PC monitor speelt.

Symbiot

Legacy Member
Xodiax zei:
Symbiot : Je bedoelt zoon soort cirkel die van een lichte kleur naar een donkere kleur gaat ? Dat heb ik hier ook op sommige stukken . Is gewoon het spel zelf en niks aan u tv of console . Is dat storend ? Dat zie je amper :D

Ja dit is het idd, de cirkel zelf is lichter van kleur dan de randen er rond. Als ik zeker weet dat dit normaal is zou ik het niet echt storend vinden, maar heb voor deze game speciaal een nieuwe tv gekocht vorige vandaar dat ik dit toch raar vind :) Het viel mij vrij hard op in de echt donkere stukken in chapter 7.

Goldrusher zei:
Posterization, false contouring, color banding. Heeft vele benamingen en het effect hangt af van veel factoren, maar het is niet abnormaal. En hoe beter je tv, ie hoe hoger het contrast, hoe meer het kan opvallen. Tenzij er speciale filters aanwezig zijn.

Maar kiest de game automatisch 1080p of forceer je die resolutie ? Indien dat laatste, stel je PS3 eens in zoals het hoort - dwz alles aanvinken dat je tv ondersteunt.
En zorg ook dat brightness/contrast (van je tv) goed staan. En je PS3 op Limited HDMI, tenzij je op een PC monitor speelt.

He lijkt wel sterk op die "color banding" die je beschrijft. Mijn tv is een splinternieuwe Samsung Full HD 40" dus ik veronderstel dat hij wel een vrij hoog contrast heeft.

De game kiest automatisch 1080p voor FF, voor andere games switched hij bvb naar 720p dus ik forceer zelf niets aan de resolutie. Wat ik wel eens ga bekijken is die Limited HDMI optie, mss kan dit helpen.

Bedankt voor de hulp allebei!
Grtz

NovaHova

Legacy Member
Kheb die ook circels aan de zijkantjes van je beeld. (samsung XL2370 monitor)
En tis wel normaal denk ik, allezja normaal : p tzou er nie moete zijn ma tis er dus wel.

Erger ik me nie echt aan..

Psy

Legacy Member
Symbiot zei:
Ja dit is het idd, de cirkel zelf is lichter van kleur dan de randen er rond. Als ik zeker weet dat dit normaal is zou ik het niet echt storend vinden, maar heb voor deze game speciaal een nieuwe tv gekocht vorige vandaar dat ik dit toch raar vind :) Het viel mij vrij hard op in de echt donkere stukken in chapter 7.



He lijkt wel sterk op die "color banding" die je beschrijft. Mijn tv is een splinternieuwe Samsung Full HD 40" dus ik veronderstel dat hij wel een vrij hoog contrast heeft.

De game kiest automatisch 1080p voor FF, voor andere games switched hij bvb naar 720p dus ik forceer zelf niets aan de resolutie. Wat ik wel eens ga bekijken is die Limited HDMI optie, mss kan dit helpen.

Bedankt voor de hulp allebei!
Grtz

toch raar dat je auto naar 1080p gaat hoor, normaal speelt de game zelf in 720p af (zoals quasi elke ps3 game), en switched naar 1080p tijdens de CGI scenes, dit even terzijde.
de game is niet rendered geweest aan native 1080p dus je tv runned de game gewoon aan 720p & upscaled naar 1080. (wat dus geen echte 1080p is)

Li1quid

Legacy Member
Psy zei:
toch raar dat je auto naar 1080p gaat hoor, normaal speelt de game zelf in 720p af (zoals quasi elke ps3 game), en switched naar 1080p tijdens de CGI scenes, dit even terzijde.
de game is niet rendered geweest aan native 1080p dus je tv runned de game gewoon aan 720p & upscaled naar 1080. (wat dus geen echte 1080p is)

Idd er is tot nu toe nog geen enkele 'echte' 1080p game allemaal geupscaled hier zal gt5 waarschijnlijk wel verandering in brengen.

Psy

Legacy Member
duck zei:
Huzzah, platinum in de pocket :D

respect, wou er ook voor gaan tot ik die 5 star mission trophy zag, geen zin er meer in nu :)
tenzij er ergens een manier zou zijn om instantly te teleporten naar die mission stones, maar heel de tijd over & weer lopen zie'k niet zitten :p

Rubentje

Legacy Member
Uitgespeeld, heb er echt voor moeten vechten bij de final boss, maar de eindconclusie maakte het de moeite waard. :)

Viggo

Legacy Member
Rubentje zei:
Uitgespeeld, heb er echt voor moeten vechten bij de final boss, maar de eindconclusie maakte het de moeite waard. :)
Hoelang heb je er precies over gedaan?

Rubentje

Legacy Member
viggoht zei:
Hoelang heb je er precies over gedaan?

Deel 1: 20 minuten
Deel 2: 20 minuten
Deel 3: 6 minuten

Geen commentaar. :p
En ook geen sterren uiteraard. :p Beetje jammer. Maar het gevecht was episch. :)

DreaDNoughT

Legacy Member
Ik neem ook liever mijn tijd dan zo rap rap mogelijk een boss neer te krijgen voor die sterren . Die trophies interesseren mij nie .

Maar al genoeg gemerkt dat 1 boss bijzonder moeilijk is en een andere ( verder in het spel ) veel te simpel is . Zeker als je die staggerd + launcht , dan krijgt die gewoon geen kans meer .

Gelieve 1tje te deleten . Server was to busy enz .

Psy

Legacy Member
kunt ge zelf deleten :p edit + verwijder post aanklikken.

ontopic, miljaarde missie 55 was a bloody pain in the ass :)
reward was het gelukkig genoeg wel dik waard

begin eindelijk ook de big adamantoises onder controle te krijgen (zonder death truukje, begon me te irriteren dat ik na elke kill weer tp kon gaan farmen), wel nog steeds geen reagent voor ultimas :(, maar bon, voor het cp dat ge van die krijgt zit er gelukkig wel extra motivatie in

DreaDNoughT

Legacy Member
Bah 23 uur bezig en zit juist aan chapter 8 . Begin het wat beu te worden om constant hetzelfde voorgeschoteld te krijgen . Vechten =>Cutscene=>Boss=>Cutscene=>Vechten=>cutscene=>enz enz . Nu in Nautilus en daar liepen wat npc's rond maar aangezien ze auto beginnen te praten kun je niet volgen wat ze zeggen omdat ze door mekaar praten . En het steekt mij tegen dat ik mijn eigen members nog niet kan kiezen . Ik heb hier , spijtig genoeg , geen FF gevoel meer . Het verhaal ziet er goed uit maar net zoals de 12 zul je de andere helft op internet mogen lezen of moet je heel je datalog lezen wil je wat bijblijven . Toen met de 8 enzo las je het game als een soort boek en bleef alles veel beter hangen vind ik .

Fubro

Legacy Member
@ Xodiax - 23 uur bezig? Ik heb het sinds gisteren en zit net ook in ch8. :)
kwa verhaal - ik kan alles perfect volgen zonder die datalog 1x open gedaan te hebben, en kvind het verhaal prachting ineen gestoken. (alleen, beetje te veel " emo stuff ")

ik kan gewoon ni wachten om te weten hoe het eindigt. :) (kwa FF gevoel begrijp ik wel, maar heb soms den indruk da mensen wa te verwent zijn.. tov den 12 vind ik deze dik geslaagd.) (al geleden sinds de 7 da e verhaal me nog zo kon boeien)

duck

Legacy Member
Psy zei:
kunt ge zelf deleten :p edit + verwijder post aanklikken.

ontopic, miljaarde missie 55 was a bloody pain in the ass :)
reward was het gelukkig genoeg wel dik waard

begin eindelijk ook de big adamantoises onder controle te krijgen (zonder death truukje, begon me te irriteren dat ik na elke kill weer tp kon gaan farmen), wel nog steeds geen reagent voor ultimas :(, maar bon, voor het cp dat ge van die krijgt zit er gelukkig wel extra motivatie in

Missie 63 pakken ( is zon adamantortoise killen) maar niet completen en de 4 andere adamantortoise killen, der zou een hogere drop rate zijn als je die missie actief hebt, de 4 killen, saven, reloaden en opnieuw doen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan